Teuzz píše:2Derec: jasně, SingleCore. na hry ideální volba
Při dnešních cenách dualcore procesorů? ne
Příjde hra, která bude náročná na FPU a pak se mu Athlon 64 3800+ bude hodit víc než to DualCore. On chce prostě hrát, Athlon 64 3800+ bude mít dokonce levnější. Já bych si nic jinýho než DualCore nekoupil, ale taky dělám jiný věci než že hraju. Ty testy, na který jsem odkazoval mluví myslím za vše, samozřejmě v dnešních hrách je FPS jako blázen a nikdo z nás rozdíl nepozná.
//Smith: vyděleno z diskuse "srovnání výkonu AMD s Intelem"
Pokud již uvažjete o koupy nového CPu pak se vyplatí ze singl core jen 3200 a 3500+. 3800+ je už přehnaně drahej. Pak už totiž se vyplatí rovnou dvoujádro X2 3800+.
To že současné hry zatím nejsou ve větší míře optimalizovány pro dualcore neznamená, že nevyjde na každou nějaký patch, který to optimalizuje. krom toho u většiny nových her se s optimalizací již počítá ..
příkladem oprtimalizované hry je Q4 s patchem
Takže při dnešní situaci se jasně při uvažování o CPU kolem 4000,- vyplatí jedině X2 3800+ a to píšu jako tester a majitel Opteronu 144@FX57+ (3000+MHz) ... jsou situace, kdy můj CPU má poloviční výkon i proti defaultnímu X2 3800+ a není jich málo ... ve hrách se to se slušnou grafikou zase tolik nepozná, krom toho X2 3800+ jde taktovat taky
fanik píše:kdybych něco takového napsal já, tak už mi někdo hrozí žlutou kartu za OT!
to není OT, to je prostě fakt. Když nový nelowend cpu, tak dualcore.
Teď odpovídám OT na OT --- faktem je že když něco takového napíšu já, mám okamžitě SZ že se nedržím zadané otázky (žluté karty atd.) - proto se ani neodvažuji psát o tom že je to drahé nebo že si má koupit dualcore. =)
Kdyby ta otázka byla širší a týkala se i dualcore a cen, tak mu řeknu taky ať si koupí dualcore - cena vs výkon ideál. Taky šla SZ...
Dobře... trochu nechápu proč jedny testy (konkrétně ty dualcore) je UT FarCry v rozlišení 640*480 a v tom druhém testu (d805) je to všechno 1024*768 a jsou ani divné platformy na kterých se testovalo, protože přetaktovaný 2jádrový intel na polovičním rozlišení ma třeba v UT04 238 FPS a přetaktovaný opteron na vyšším rozlišení má 198 FPS - rozdíl naprosto minimální a navíc mluvící ve prospěch jednojádrového opteronu, vzhledem k tomz že jeho FPS jsou naměřena při 2* vyšším rozlišení. Se stejnou grafickou kartou. Jinak jsem to teda si vůbec nepochopil a ruku na srdce, prostě nejsem schopný poznat rozdíly mezi 100 FPS a 200 FPS při normálním hraní a při lan (lan - tam větší muziku dělá kvalitní síťovka s vlastnim jádrem) ...jinak samozřejmě dneska dualcore...
Stejne bude ve hrach limitujcim faktorem GK a bude uplne jedno jestli clovek ma DC nebo SC.A i hry s patchem pro DC budou chodit stejne rychle i na SC.Takze ty keci,ze DC bude lepsi na hry sou kravina
HEAD píše:Stejne bude ve hrach limitujcim faktorem GK a bude uplne jedno jestli clovek ma DC nebo SC.A i hry s patchem pro DC budou chodit stejne rychle i na SC.Takze ty keci,ze DC bude lepsi na hry sou kravina
Uz i ovladace grafik jsou optimalizovane pro DC a narust vykonu je tam mnohdy velice velky. Tvrdit ze dc je kravina je stejna kravina jako rict ze kilo zeleza je tezsi nez kilo peri
No to sou ale novejsi ovladace nez ten zbytek.Klidne muzou zvedat vykon globalne.Todle nic nedokazuje.Srovnani by bylo na miste 5.13sc vs 5.13dc.Jinak jeto onicem.
HEAD píše:No to sou ale novejsi ovladace nez ten zbytek.Klidne muzou zvedat vykon globalne.Todle nic nedokazuje.Srovnani by bylo na miste 5.13sc vs 5.13dc.Jinak jeto onicem.
jo jasne, vono se po roce nasla nejaka ciste nahodna nastaveni ktere ti zvednou vykon o 20-30%
A vlastne to nema s uzitim DC nic ale vubec nic spolecneho
Release Notes from ATI k cat 5.12 píše:
Catalyst 5.12 improves a variety of CPU-bound performance cases when an ATI product is installed in conjunction with a dual-core or hyperthreading CPU. Performance gains include:
3DMark05 gains as much as 5.7%
3DMark03 gains as much as 3.3%
3DMark2001 SE gains up to 10%
Aquamark 3 gains up to 16%
Comanche 4 improves as much as 20%
Far Cry gains as much as 25% on some product configurations
Half-Life 2 performance improves as much as 8%
Splinter Cell improves as much as 8% in certain parts of the game
Tomb Raider Angel of Darkness runs as much as 10% faster
Unreal Tournament 2004 framerates improve as much as 10%
Blbost je tam jasne videt,ze jasnou brzdou bude GK.Ac to testovali na x1800xt-PE tak sou vysledky stejny.Proste, kdyz clovek bude hrat na maximalni detaily s vysokym AA a AF je jedno, jestli ma sc nebo dc.Todle sem se celou dobu snazil dokazat.A u novejch her to bude uplne stejny mozna i horsi.Ty budou na GK extreme narocny.
HEAD píše:Blbost je tam jasne videt,ze jasnou brzdou bude GK.Ac to testovali na x1800xt-PE tak sou vysledky stejny.Proste, kdyz clovek bude hrat na maximalni detaily s vysokym AA a AF je jedno, jestli ma sc nebo dc.Todle sem se celou dobu snazil dokazat.A u novejch her to bude uplne stejny mozna i horsi.Ty budou na GK extreme narocny.
Vidim ze to ale ocividne nechapes , takze ti to vysvetlim jinak. Maminka te posle do obchodu a da ti 10 korun abys koupil mouku. Co koupis? jedno baleni 1kg mouky za 10kc nebo vyhodne baleni 2*1kg mouky taky dohromady za 10kc
cool.user píše:Vidim ze to ale ocividne nechapes , takze ti to vysvetlim jinak. Maminka te posle do obchodu a da ti 10 korun abys koupil mouku. Co koupis? jedno baleni 1kg mouky za 10kc nebo vyhodne baleni 2*1kg mouky taky dohromady za 10kc
tady by mozna bylo lepsi 2*0.75kg... dc maji nizsi takty vetisnou ale porad mas o pul kila vic
Jo mozna sou lepsi ve hrach HODNE zavislych na cpu jako je HL2 nebo farcry ale tech je minimum.(a stejne s vysokym AA a AF nebude narust nak vyraznej)Naprosta vetsina her sou zavisly na GK a tam bude limit prave ta GK.A pls nedelej ze me demnta
HEAD píše:Jo mozna sou lepsi ve hrach HODNE zavislych na cpu jako je HL2 nebo farcry ale tech je minimum.(a stejne s vysokym AA a AF nebude narust nak vyraznej)Naprosta vetsina her sou zavisly na GK a tam bude limit prave ta GK.A pls nedelej ze me demnta
spis tady delas dementa ty ze sebe svym jednanim...
HEAD píše:Jo mozna sou lepsi ve hrach HODNE zavislych na cpu jako je HL2
A proc je hl2 limitovanej cpu? treba proto ze ma pomerne propracovan fyzikalni engin ?
Myslis ze hry s narocnym fyzikalnim enginem nebudou vychazet? Myslis ze podpora dualcore v havoku 4.0 je pro srandu kralikum?
HEAD píše:A pls nedelej ze me demnta
Ja ho z tebe nedelam
A tak jinak, jdem na to tvou logikou. Kdyz jsou teda rada dnesnich her limitovana grafikou, tak na co mi bude rychlej singlcore? neni lepsi si radsi poridit dualcore kde v pripade ze hra nebude umet vyuzit dualcore budu mit stale jedno jadro k dobru k dalsi praci?
Naposledy upravil(a) Coololooser dne sob 29. črc 2006, 14:04, celkem upraveno 2 x.
Vidim ze todle nema cenu Proste nepochopite,ze hry limituje Gk a ne cpu.Sou i vyjimky jako HL nebo farcry,ktery sou na cpu hodne zavisly.Nepochopite,ze kdyz si clovek zapne hru v 1280x1024 na max. pri 4AA a 16AF proste to bude limitovany GK a ne cpu.Toje potom tezky se neco snazit vysvetlit.