HD2900 / R600 pre-release thread

Grafické karty s libovolným GPU firmy AMD/ATI (např. Rage, Radeon).

Moderátoři: morke, Walker1134, Wilik

Zamčeno

Jaký máte názor na novou cenovou politiku AMD s R600?

Negativní. Chtěl jsem si koupit 1GB GGR4 R600 bez ohledu na cenu. Půjdu do GF8800Ultra.
45
20%
Pozitivní, dobrý poměr cena/výkon, DX10 a 512bit za slušnou cenu. Karty za 20 tisíc si stejně lidi nekupujou.
175
80%
 
Celkem hlasů: 220
owoce
Začátečník
Začátečník
Registrován: 13. črc 2006
Bydliště: Praha

HD2900 / R600 pre-release thread

Příspěvek od owoce »

/edit by no-X: Z důvodu překročení limitu 50 stran byl původní thread rozdělen. V diskuzi prosím pokračujte zde. Původní thread najdete zde.

------------------------------------------------------------------------------

Jen tak pro srovnání ... Myslím že docela hustá změna...

Ruby @ R600

Obrázek


Ruby @ X1900

Obrázek
Apple MacBook Pro Unibody | 2.4 GHz (@2.7 GHz Windows 7) | NViDIA 9400M/9600GT | 4 GB RAM | MyBook 750GB | Apple Numeric Keyboard | Apple Magic Mouse | Razer Copperhead | Razer ExactMat |vDell 2408WFP | Genius 5.1 ve dřevě
Apple iPhone 3G 8GB | Koss Porta/Pro
no-X
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 24. úno 2004
Bydliště: Č.Budějovice

Příspěvek od no-X »

Celkem jsou 4 dema s Ruby:

X800 - DoubleCross

X850 - Dangerous Curves

X1800 - The Assassin

HD2900 - Whiteout (finální verze se možná bude jmenovat jinak, nevím)

V demu pro X8xx byl na rty použitý sub-surface scattering:

Obrázek


V demu pro X1800 (na které odkazuješ) už ne, takže vypadaly hůř. Nikdo neví proč. Jen vím, že většinu dem s Ruby si ATi nedělala sama.
Nejlepší moderátor ve výslužbě
Bobiiik
Nováček
Nováček
Registrován: 17. bře 2007

Příspěvek od Bobiiik »

to no-X:
V té prezentaci se uvádí, že má R600 superskalární jednotky. Když dostane na výpočet dva prvky o dejme tomu 4 a 3 hodnotách, spočítá ten první (4), druhý si rozloží na skalár, první jeho hodnotu spočítá ještě tentýž SP, a ty zbylé dva spočítá další SP? nebo ten druhý prvek počítá až další shader procesor a pátá výpočetní hodnota prvního SP zůstane nevyužita?
Jinak asi v případě pěti prvků o jedné hodnotě je všechny zmákne jeden SP, takže to vypadá na 100% využití stejně jako se tím chlubí G80.
misadlouhz
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 07. led 2006
Bydliště: Řádím v Praze
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od misadlouhz »

owoce píše:Jen tak pro srovnání ... Myslím že docela hustá změna...

Ruby @ R600

Obrázek


Ruby @ X1900

Obrázek
to jo, hustá, na R600 se skoro směje

CPU: Intel Core i5-2500K, chladič Zalman CNPS10X Quiet; MB: MSI P67A-C43 (B3); HD: SSD Kingston SNV425S2 64GB, Samsung SpinPoint T HD501LJ - 500GB SATAII, 2 externí; DVD mechanika: nějaká; RAM: Corsair 8GB Kit DDR3 1600MHz CL9 Vengeance XMP; GPU: nVidia GeForce GTX280 (650MHz) - MSI N280GTX-2D1G-OC 1GB DDR3; ZVUK: Asus Xonar HDAV1.3, integrovaný stereo zesilovač Yamaha A-S500, regálovky Tannoy Sensys DC1, sluchátka Sennheiser HD595; LCD: 32" LCD TV LG LH3000; periferie: klávesnice Razer Lycosa, myš Razer Lachesis, podložka Razer eXactMat; case: CoolerMaster Centurion Ammo 533 tower; zdroj: Corsair TX650 - 650W; CASE FAN: AcoustiFan DustProof Quiet 120mm; OC: žádný; OS: Windows 7 CZ 64bit
crux2005
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 25. zář 2005
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od crux2005 »

Bobiiik píše:to no-X:
V té prezentaci se uvádí, že má R600 superskalární jednotky. Když dostane na výpočet dva prvky o dejme tomu 4 a 3 hodnotách, spočítá ten první (4), druhý si rozloží na skalár, první jeho hodnotu spočítá ještě tentýž SP, a ty zbylé dva spočítá další SP? nebo ten druhý prvek počítá až další shader procesor a pátá výpočetní hodnota prvního SP zůstane nevyužita?
Jinak asi v případě pěti prvků o jedné hodnotě je všechny zmákne jeden SP, takže to vypadá na 100% využití stejně jako se tím chlubí G80.
"superskalárne" sú už ALUs R300 ...

btw: sú to marketingové slajdy
s pozdravom, crux.
panTauu
Začátečník
Začátečník
Registrován: 31. pro 2006

Příspěvek od panTauu »

sem NVIDIAK (zas to tak nežeru) sem s nima spokojen, mám MSI 7600GT na tu práci postačí, a na nějaký to zahrání pár strategii docela ujde....ale tato karta od ATI bude prostě lepší než highend od Nvidie, snad to neni marketing ale opravdu Vede kvalita ATI, mám takový pocit 8800GTX má jen výkon...todle navíc nové prvky, ktere pro hraní Dx10 her využije, a snad kvalitnější obraz?

jinak by mě zajímalo, už nějaké srovnání tédle ATI vs 8800GTX myslím tydle obrázky na reálnost osvětlení a další vymoženosti, jestli to umi i ta 8800GTX...
Adisisis
Žlutá karta
Žlutá karta
Registrován: 28. dub 2007

Příspěvek od Adisisis »

ja chci vědět vše o 2900XL :D
no-X
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 24. úno 2004
Bydliště: Č.Budějovice

Příspěvek od no-X »

16x CFAA na R600 v HalfLife2:

Obrázek
Nejlepší moderátor ve výslužbě
owoce
Začátečník
Začátečník
Registrován: 13. črc 2006
Bydliště: Praha

Příspěvek od owoce »

No vida.....Nááádhera :-)
Apple MacBook Pro Unibody | 2.4 GHz (@2.7 GHz Windows 7) | NViDIA 9400M/9600GT | 4 GB RAM | MyBook 750GB | Apple Numeric Keyboard | Apple Magic Mouse | Razer Copperhead | Razer ExactMat |vDell 2408WFP | Genius 5.1 ve dřevě
Apple iPhone 3G 8GB | Koss Porta/Pro
Lukfi
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 04. črc 2005
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lukfi »

a proč je to vedle 16x zapatlané?
Výkaly prosím umisťujte do záchodové mísy a nikoliv diskuzního fóra.
blekota je boss
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 05. črc 2006
Bydliště: okolí Hradce Králové

Příspěvek od blekota je boss »

cetl sem, ze CFAA tady bylo uz driv, ale prestalo se pouzivat kvuli tomu ze rozmazaval obraz...mohlo by to nastat i tady?
no-X
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 24. úno 2004
Bydliště: Č.Budějovice

Příspěvek od no-X »

blekota je boss píše:cetl sem, ze CFAA tady bylo uz driv...
kde? :D
Nejlepší moderátor ve výslužbě
Lukfi
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 04. črc 2005
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lukfi »

Někdo psal v diskuzi na PCT, že byl nějaký podobný algoritmus na GF3 a že rozmazával textury...
Výkaly prosím umisťujte do záchodové mísy a nikoliv diskuzního fóra.
no-X
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 24. úno 2004
Bydliště: Č.Budějovice

Příspěvek od no-X »

Quincunx?

Obrázek

Dva vzorky na pixel, RG, ale posunuté tak, že vždy jeden vzorek spadá do centra pixelu a druhý na rozhraní 4 sousedních pixelů. Barva výsledného pixelu je pak dána nějakým průměrem barev pro vyznačenou pětici vzorků. Tzn. primární zorek (z centra pixelu) má stejnou barvu, jakou by měl pixel bez FSAA a zbylé čtyři vzorky pocházejí každý z rozhraní dalších 4 pixelů, což znamená, že se do centrálního pixelu natahne z 80% barva z až osmi okolních pixelů a jen 20% může pocházet z původního pixelu.

------------

Obrázek

Kdežto při CFAA 16x pochází ze samotného pixelu 8 vzorků a ze sousedících pixelů (ale s tím rozdílem, že jsou vybrány v kruhu, ne čtvercem, takže příliš vzdálené vzorky, které by způsobovaly příliš vysokou barevnou chybu = blur, jsou eliminovány), konkrétně 4 nejbližších (tedy nikoli osmi jako u quincux) je vybráno 8 dalších vzorků, jejichž barva se na barvě výsledného pixelu podílí, ale zatím nevíme, jestli klasickým průměrem, nebo nějak jinak (např. vzorky z okolních pixelů mohou mít v průměru nižší váhu atp)

pokud to tedy shrnu:
  • quincunx na GF3 používal 1 vzorek z pixelu a 4 vzorky "zvenku", naproti tomu CFAA 16x používá 8 vzorků z pixelu a 8 vzorků "zvenku". To znamená, že pravděpodobnost barevné chyby je v případě quincunxu až 80%, v případě CFAA maximálně 50%
  • quincunx tahal barvu až z 8 okolních pixelů, kdežto CFAA 16x jen ze 4 nejbližších, tzn. že množství barevných chyb je o polovinu nižší
  • quincux používal box filter (čtverec), kdežto CFAA používá tent filter (kruh), tzn. že do výsledku sjou započteny je barvy nejbližších vzorků, takže výše barevné chyby je oproti quincunxu ještě zredukována
  • krom toho ještě nevíme, jakou vahou se okolní vzorky podílejí na barvě výsledného pixelu, tzn. ještě je brzo dělat závěry
Takže možnost barevné chyby tam je, ale pravděpodobnost, výše i množství jsou výrazně nižší, než na quincunxu. Osobně si myslím, že pokud to bude dobře vychytané, tak by rozostření při CFAA 16x nemělo být bez zvětšení patrné, ale uvidíme. Každopádně tu máme ještě CFAA 24x, které by mělo používat edge-detect, což bych chápal jako prevenci potenciálního rozostření.

Skeptický jsem zatím k režimu 6x CFAA s 2 vzorky + wide tent, kde 2 vzorky pocházejí z vlastního pixelu a 4 z okolních, ovšem pokud má být k dispozici 10 základních režimů MSAA/CFAA a můžeme si tedy vybrat z devíti dalších, tak by to nemělo být nic neakceptovatelného - zvlášť když zákazníci naprosto bez problému akceptovali i takový prasárny, který nVidia používala na G7x ve hrách, kde kvůli HDR neběžel MSAA (např. AoE3), místo čehož byl použit supersampling 1,5x1,5, tedy rendering v 1,5x vyšším rozlišení s následným zmenšením 1,5x přes box filtr, výsledkem čehož bylo, že na jeden pixel vycházel 1 AA vzorek, na druhý 2 vzorky, na třetí taky dva vzorky a na čtvrtý 4 vzorky (ošklivý ilustrační obrázek) + ještě byly vzájemně částečně sdílené mezi pixely.
Nejlepší moderátor ve výslužbě
Lukfi
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 04. črc 2005
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lukfi »

no-X píše:se do centrálního pixelu natahne z 80% barva z až osmi okolních pixelů a jen 20% může pocházet z původního pixelu.
Není ten výpočet chybný? Mně to vychází 60:40%.
no-X píše:byl použit supersampling 1,5x1,5, tedy rendering v 1,5x vyšším rozlišení
Pokud velikost obrazu vzroste o polovinu horizontálně a o polovinu vertikálně, tak to není 1,5x tak velké rozlišení.
Výkaly prosím umisťujte do záchodové mísy a nikoliv diskuzního fóra.
Stratos
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 05. zář 2003
Bydliště: Hvožďany
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Stratos »

no-X píše:16x CFAA na R600 v HalfLife2:

Obrázek
to je masakr a to neni maximalni AA co ta karta dokaze ne? nekde sem cetl ze max je 22-24x ted si nejsem jistej
no-X
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 24. úno 2004
Bydliště: Č.Budějovice

Příspěvek od no-X »

Lukfi píše:
no-X píše:se do centrálního pixelu natahne z 80% barva z až osmi okolních pixelů a jen 20% může pocházet z původního pixelu.
Není ten výpočet chybný? Mně to vychází 60:40%.
1 hodnota z centra pixelu
4 hodnoty z rozhraní

Kód: Vybrat vše

1 + 4 = 5 ... 100%
        1 ...  20%
	     4 ...  80%
Lukfi píše:
no-X píše:byl použit supersampling 1,5x1,5, tedy rendering v 1,5x vyšším rozlišení
Pokud velikost obrazu vzroste o polovinu horizontálně a o polovinu vertikálně, tak to není 1,5x tak velké rozlišení.
Záleží, jestli měříš rozlišení na megapixely (tedy 1,5^2, tzn plošně), nebo podle "hran" (a, b) ). Výsledek je tentýž, jde jen o slovíčkaření. Ale v souvislsoti s FSAA se požuívá způsob, který jsem zmínil, pro snazší výpočty (vycházíš při nich totiž z nárůstu pixelů v řádku a ve sloupci a ne z celkového počtu pixelů na ploše - takže když jde např. o 800*600, tak se dvojnásobným rozlišením myslí 1600*1200 - výsledkem je pak čtyřnásobná obrazová plocha, tedy 4x vyšší množství vzorků, tedy čtyřnásobný frame-buffer a 4x takové nároky na fillrate atp.)
Stratos píše:nekde sem cetl ze max je 22-24x ted si nejsem jistej
o tom jsem psal v předchozím postu...
Nejlepší moderátor ve výslužbě
crux2005
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 25. zář 2005
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od crux2005 »

panTauu píše:jinak by mě zajímalo, už nějaké srovnání tédle ATI vs 8800GTX myslím tydle obrázky na reálnost osvětlení a další vymoženosti, jestli to umi i ta 8800GTX...
:? HDR ? :roll:
--------------------------------
Edge Detect Filter
  1. * Performs edge detection pass on rendered image
    * Edge pixels resolved using more samples along direction of edge with high quality filter
    * Other pixels resolved using fewer samples and box filter
Obrázek
Obrázek

Zdroj
s pozdravom, crux.
no-X
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 24. úno 2004
Bydliště: Č.Budějovice

Příspěvek od no-X »

bohužel, pořád jen obrázky z PDeFek, tzn. neostrý, ze kterých se toho moc nevykouká :(
Nejlepší moderátor ve výslužbě
crux2005
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 25. zář 2005
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od crux2005 »

traba si počkať na poriadné porovania, kde budú screeny s vyšším rozlíšením. :)

btw: vidím, že CFAA bude téma na dlhé debaty :D
s pozdravom, crux.
Zamčeno

Zpět na „AMD/ATI grafické karty“