Ahoj.Zajímalo by mě jak fungují LDCD tedy TFT u dnešních notebooků i těch starších.
Co jsem našel a přečetl tak LCD tedy i TFT notebooku (myslým )
je vyroben pro určité rozlišení ve kterém pracuje má onen pevný počet bodů,tedy pixlů ze kterých je to ,,rozlišení´´
Tudíž pokuď je tomuto tak i u notebooků,tak mě zajímá toto.
Nyní mám doma tyto notebooky:
Toshiba Tecra S1 a Toshiba Tecra 9000,ty jsou mé a známý ke mě přivezl IBM tuším že Thinkpad A21e.
Teď k věci: u mé Tecry S1 je displej vyroben na 1024x768 u Toshiby T9000 je vyroben na 1024x768,IBM Think. A21e je vyroben displej na 1024x768.
Pokuď u všech notebooků nastavím 1024x768 jedou normálně ostrý obraz a přes celou obrazovku prostě super.
Pokuď nastavím u Toshiby Tecry S1 800x600nebo 640x480 obraz není ostrý ale je na celou obrazovku,pokuď nastavím u Toshiby Tecry 9000
800x600 ,které mě povolí ve windows obraz je jen na část obrazovky je ale perfektně ostrý,640x480mě nepovolí windows ale ve hrách si i toto rozlišení mohu vybrat pak je ale obraz ještě na menší část obrazovky než při 800x600 ale furt krásně ostrýa jemný.našel jsem v záložce v grafice pod nastevním LCD roztažení displeje.
Device Setings:LCD
Expansion:
Expand panel image
panel type:
1024x768 TFT
po zatrhnutí se mě roztáhne obraz v jakémkoly rozlišení v 800x600 a ve hrách i v 640x480 ale obra není pěkný je neostrý hlavně v 640x480
pak je na celou obrazovku ve všch rozlišeních.
U IBM Thin.A21e
je to obdobné jako u T9000 při 1024x768 normální v pohodě při přechodu do jiného rozišení se obraz zmenší ,neic v anstavení jsem nenašel tak jsem stáhl jiné drivery a obraz se pak automaticky už i v nišším rozlišení roztáhl,tedy spíše byl na celou obrazovku i ve hrách 640x480 ve hrách a windows v 800x600 a samozrejme i v 1024x768.Pred tim byl na celou obrazovku jen v 1024x768.
Někde jsem ale četl že při ,,simualci jiného rzolišení se displej více opotřebovává snižuje se životnost a kämarádi co mají také notebook mě říkaly že by ho to mohlo i poškodit tedy displej.
Co je na tom pravdy jak to funguje a je princip u těch 3notebooků co mám doma normální?
Jak to funguje vám u vašeho miláčka a co máte za notebook?
Dříve bych toto asi nezjistil,jel jsem furt jen na 1024x768 vyhovalo mě to,ale teď když občas chchi zahrát nějakou ne zas tak moc starou hru musím snížit rozlišení jinak s ehrát vůbec nedá buď na 800x600 a u některých náročných se dají docela hrát ale jen pouze na 640x480,takže jsem zjistil co to dělá a pt¨ám se tady.Děkuji za informace docela by mě bodly a moc.
LCD u notebooků jak tam funguje změna rozlišení a .....
Moderátor: Don
- Pavloš
- Začátečník
-
- Registrován: 25. bře 2005
- Bydliště: Mnichovo Hradiště
- miho
- Čestný člen
-
- Registrován: 29. kvě 2003
- Bydliště: Orlová-Lutyně
- Kontaktovat uživatele:
To co popisujes u Tecry tedy ze obraz je v nizsim nez nativnim rozliseni pouze na casti obrazovky se dnes uz prakticky nepouziva. Na stolnich LCD prakticky vubec. Pouziva se spise druhy tebou popisovany rezim- nizsi rozliseni se extrapoluje na nativni rozliseni LCD. To ma nutne za nasledek rozmazani hran podobne jako treba digitalni zoom u fotaku.
V novych LCD displejich je tato funkce zvladnuta docela dobre a ve vetsine her v zasade nevadi. Ikdyz najdou se vyjimky- treba Diablo2 (800x600->1280x1024) vypada stale dost hnusne.
Pro zobrazeni desktopu to samozrejme neni protoze je rozplzly text ale tam na druhou stranu neni duvod nepouzivat nativni rozliseni.
Simulace jineho rozliseni rozhodne displej nijak neposkozuje. V pripade zobrazovani pouze na casti obrazovky je to uplne jedno a v pripade extrapolace se akorat trochu zapoti elektronika, ktera to musi spocitat ale ta je na to samozrejme stavena.
V novych LCD displejich je tato funkce zvladnuta docela dobre a ve vetsine her v zasade nevadi. Ikdyz najdou se vyjimky- treba Diablo2 (800x600->1280x1024) vypada stale dost hnusne.
Pro zobrazeni desktopu to samozrejme neni protoze je rozplzly text ale tam na druhou stranu neni duvod nepouzivat nativni rozliseni.
Simulace jineho rozliseni rozhodne displej nijak neposkozuje. V pripade zobrazovani pouze na casti obrazovky je to uplne jedno a v pripade extrapolace se akorat trochu zapoti elektronika, ktera to musi spocitat ale ta je na to samozrejme stavena.
127.0.0.1, sweet 127.0.0.1
- Pavloš
- Začátečník
-
- Registrován: 25. bře 2005
- Bydliště: Mnichovo Hradiště
Že by tomu bylo tak?
No je to možné a asi víš co mluvíš (doufám)
Jinak zas možné že to je i dobře,ne?teoreticky to je výhoda,poku´d tomu chápu a ona mašina mě dá vybrat v defult to roztežení ní zatrhlé a obraz je krásně ostrý a jemný a to i v jakémkoly rozlišení než a jaké je stavěný.
Ale zas není na celou obrzovku,takže si může uživatel vybrat zda chche v rozlišení na které LCD není postaveno mít obraz na celou obrazovku v horší kvalitě pixelů a nebo jestly chce mít obraz na část obrazovky ale krásně ostrý a jemný s výbroně zobrazenýma pixlama?
Asi tak to funguje u něho ne?
No jsou to ale věci u těch notebooků co vše nevymyslý...
No je to možné a asi víš co mluvíš (doufám)
Jinak zas možné že to je i dobře,ne?teoreticky to je výhoda,poku´d tomu chápu a ona mašina mě dá vybrat v defult to roztežení ní zatrhlé a obraz je krásně ostrý a jemný a to i v jakémkoly rozlišení než a jaké je stavěný.
Ale zas není na celou obrzovku,takže si může uživatel vybrat zda chche v rozlišení na které LCD není postaveno mít obraz na celou obrazovku v horší kvalitě pixelů a nebo jestly chce mít obraz na část obrazovky ale krásně ostrý a jemný s výbroně zobrazenýma pixlama?
Asi tak to funguje u něho ne?
No jsou to ale věci u těch notebooků co vše nevymyslý...
- Kraki
- Začátečník
- Registrován: 19. pro 2003
- Bydliště: Litovel, work @ Brno
- Kontaktovat uživatele:
vse je dano technologii LCD. je proste dana matice pixelu ktere tvori obraz. v tvem pripade maji veschny 1024x768, takze pokud nastavis tohle rozliseni, tak to kazdy bod co se ma zobrazit odpovida danemu bodu na displeji, tomu se rika nativni rozliseni. pokud pouzijes nizsi rozliseni, tak jsou dve moznosti:
1) vykresli se jen dany pocet bodu. pro 800x600 to proste vykresli tyto dane body. vysledkem je puze vyrez na LCD, ale je ostry protoze stale plati vykreslany bod=pixel LCD.
2) vykresli celou plochu displeje. v tomhle pripade zasahuje el. dipleje. musi totiz vygenerovat obraz, kdy musi napr. z puvodnich 800x600 vykreslovanych body vypocist 1024x768 pixelu LCD. podle kvality integrovaneho algorytmu je obraz rozmazan pripadne quantizovan. takze vysledkem je obraz pres cely obraz, ale rozmazany.
jak uz zminil miho, proste provozvat to na nativnim rozliseni a v pripade her v nizsim rozliseni se to da prekousnout. pokud to chces mit ostre a mensi, tak to pust v okne
1) vykresli se jen dany pocet bodu. pro 800x600 to proste vykresli tyto dane body. vysledkem je puze vyrez na LCD, ale je ostry protoze stale plati vykreslany bod=pixel LCD.
2) vykresli celou plochu displeje. v tomhle pripade zasahuje el. dipleje. musi totiz vygenerovat obraz, kdy musi napr. z puvodnich 800x600 vykreslovanych body vypocist 1024x768 pixelu LCD. podle kvality integrovaneho algorytmu je obraz rozmazan pripadne quantizovan. takze vysledkem je obraz pres cely obraz, ale rozmazany.
jak uz zminil miho, proste provozvat to na nativnim rozliseni a v pripade her v nizsim rozliseni se to da prekousnout. pokud to chces mit ostre a mensi, tak to pust v okne
CPU: Athlon XP Barton 2500+ BOX@2000MHz|MB: MSI KT6 Delta-FISR|RAM: 2x512MB DDR400|VGA: MSI NX6600-VTD128 Diamond@GT|HDD: Seagate 60+8.5GB, Maxtor 30GB|DVD: Toshiba SD-R5372|Monitor: ADI E75|Dalsi: Audigy2PEX + Genius 5.1HT, Logite MX1000, APC CyberFort 500