ATi Radeon X1900XT/XTX (R580) - info, testy, recenze #2
Moderátoři: morke, Walker1134, Wilik
- oilik
- Začátečník
-
- Registrován: 02. kvě 2005
- Bydliště: Praha
ATi Radeon X1900XT/XTX (R580) - info, testy, recenze #2
koukam ze sou venku nove ovladace 6.5 nikde o tom neni ani vidu ani slechu. Nevite nekdo jak sou na tom?
/edit by no-X: Z důvodu překročení limitu 50 stran byl původní thread rozdělen. V diskuzi prosím pokračujte zde. Původní thread s úvodem a seznamem prvních recenzí najdete zde.
/edit by no-X: Z důvodu překročení limitu 50 stran byl původní thread rozdělen. V diskuzi prosím pokračujte zde. Původní thread s úvodem a seznamem prvních recenzí najdete zde.
- Smeli
- Začátečník
-
- Registrován: 14. úno 2004
- Bydliště: Petřvald
Cp tak kouknout do sekce Ovladače?oilik píše:koukam ze sou venku nove ovladace 6.5 nikde o tom neni ani vidu ani slechu. Nevite nekdo jak sou na tom?
http://forum.pctuning.cz/viewtopic.php?t=66673
http://forum.pctuning.cz/viewtopic.php?t=66797
- oilik
- Začátečník
-
- Registrován: 02. kvě 2005
- Bydliště: Praha
- raptor
- Začátečník
-
- Registrován: 06. zář 2003
- Bydliště: České Budějovice
Frekvence SAPPHIRE X1900XTX/512
Má dotaz ohledně karty SAPPHIRE X1900XTX/512. Tato karta mi v CCC nebo v ATITOOL ukazuje frekvence 500MHz čip a 600MHz paměti. Měla by ale být přece v default nastavená na 650 čip a 775 paměti ne? Když jí takto nastavím tak se PC restartuje. Nevíte prosím někdo co s tím? Jak tuto kartu přetaktovat? Přešel jsem z NV a u ATI jsem nováček. Moc díky za Vaše rady. Ovladače Cat.6.5
CPU: E6750@3,6GHz + WB, MB: ASUS P5K-E RAM: 2x1GB GEIL DDR2 800 GPU: SAPPHIRE HD2900XT 512MB+WB, HDD: WD250KS SATA II | Zdroj: Enermax Liberty 500W | Case: CoolerMaster Centurion 530 2x 120mm Fan, DVD: Pioneer DVR 212, LCD: 19" EIZO 1910AS
- Pawlis
- Začátečník
- Registrován: 23. říj 2005
Re: Frekvence SAPPHIRE X1900XTX/512
To jsou frekvence ve 2D, když spustíš nějakou hru, tak se ti přepne do 3D, ve kterém jede na 650/775. Jinak se to tu už mnohokrát řešilo, stačí jen hledat.raptor píše:Má dotaz ohledně karty SAPPHIRE X1900XTX/512. Tato karta mi v CCC nebo v ATITOOL ukazuje frekvence 500MHz čip a 600MHz paměti. Měla by ale být přece v default nastavená na 650 čip a 775 paměti ne? Když jí takto nastavím tak se PC restartuje. Nevíte prosím někdo co s tím? Jak tuto kartu přetaktovat? Přešel jsem z NV a u ATI jsem nováček. Moc díky za Vaše rady. Ovladače Cat.6.5
- raptor
- Začátečník
-
- Registrován: 06. zář 2003
- Bydliště: České Budějovice
To jsem si taky tak trošku myslel, ale proč, když použiju ATITOOL a nastavím frekvence na 650/775 se to seká? ATITOOL přece ruší přepínání frekvencí 2D/3D. Nebo to tak není? Aspoň co jsem četl, tak nastavená frekvence v ATITOOL je jak pro 2D, tak pro 3D stejná.
CPU: E6750@3,6GHz + WB, MB: ASUS P5K-E RAM: 2x1GB GEIL DDR2 800 GPU: SAPPHIRE HD2900XT 512MB+WB, HDD: WD250KS SATA II | Zdroj: Enermax Liberty 500W | Case: CoolerMaster Centurion 530 2x 120mm Fan, DVD: Pioneer DVR 212, LCD: 19" EIZO 1910AS
- Pawlis
- Začátečník
- Registrován: 23. říj 2005
musis jeste nastavit napeti na jadre a pametech. Na jadre nastav 1.4V(max. 1.525) a pro pameti max. 2.2V. Uz by to nemelo delat problem. Maximalni nastaveni nedoporucuju prekracovat, leda ze chladis vodou.raptor píše:To jsem si taky tak trošku myslel, ale proč, když použiju ATITOOL a nastavím frekvence na 650/775 se to seká? ATITOOL přece ruší přepínání frekvencí 2D/3D. Nebo to tak není? Aspoň co jsem četl, tak nastavená frekvence v ATITOOL je jak pro 2D, tak pro 3D stejná.
Muzes si projit clanek na PCT :
http://www.pctuning.cz/index.php?option ... mitstart=5
Hodne zdaru pri hledani nejvyssi frekvence.
- godlike
- Středně pokročilý
-
- Registrován: 30. čer 2004
Tady dostala i 7950GX2 (nemluve o single 7900GTX ) pekne na zadek od 1900XTX
http://www.tomshardware.com/2006/06/05/ ... page9.html
Konecne ukazka sily 1900rady...
http://www.tomshardware.com/2006/06/05/ ... page9.html
Konecne ukazka sily 1900rady...
Mac...
- Rentigo
- Začátečník
-
- Registrován: 05. úno 2005
Pokud se nedívám na rozlišení 1024x768 tak je to plichta nebo vede 7950GX2, ale X1900 XTX se držígodlike píše:Tady dostala i 7950GX2 (nemluve o single 7900GTX ) pekne na zadek od 1900XTX
http://www.tomshardware.com/2006/06/05/ ... page9.html
Konecne ukazka sily 1900rady...
- Lukfi
- Mírně pokročilý
- Registrován: 04. črc 2005
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Však to je jasný, ne? 48 pixel shaderů jako 48 pixel shaderů...godlike píše:Tady dostala i 7950GX2 (nemluve o single 7900GTX ) pekne na zadek od 1900XTX
http://www.tomshardware.com/2006/06/05/ ... page9.html
Konecne ukazka sily 1900rady...
Výkaly prosím umisťujte do záchodové mísy a nikoliv diskuzního fóra.
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
- Lukfi
- Mírně pokročilý
- Registrován: 04. črc 2005
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
G70/71 má:
8 vertex pipelines (+ texturovací jednotky bez porpory rozšířené filtrace textur)
24 pixel pipelines
2 pixel shadery (za sebou) v každé pixel pipeline (= celkem 48 )
1 bilineární texturovací jednotka v každé pixel pipeline
16 ROPs připojených volně přes crossbar
Každý pixel shader se skládá z hlavní ALU, která zvládá ADD+MUL operace a mini-ALU (modifier, především pro DX8). Do téhle míry jsou oba pixel shadery v pipeline stejné. Hlavní ALU primárního pixel shaderu je sdílená (funguje jako texture-adress ALU), takže při požadavku na práci s texturou neprovádí pixel shading.
Ale to už jsem tady psal mockrát. Naopak jeden pixel shader R5xx se skládá z hlavní ALU (ADD+MUL), mini ALU (ADD, modifier) a samostatné texture adress ALU. nevím, do jaké míry se projeví podpora ADD na mini-ALU, ale pokud je pro jeden pixel zapotřebí 2x addition, pak má díky této "rozšířené" mini-ALU R580 teoreticky dvojnásobný výkon oproti G70/G71. ROPs nemají R5xx připojené přes crossbar, ale fixně čtyři na quad (ATi naopak řeší potřebu nižšího počtu ROPs zvyšováním poměru s pixel shader procesory). Texturovací jednotka je volně (oproti G7x), což v komabinaci se samostatnou texture adress ALU umožňuje ATi s 16ti texturovacími jednotkami dosáhnout vyšší efektivity a vyššího výkonu v operacích s texturou, než nabízí G70/G71 s 24 texturovacími jednotkami.
Každé má svoje pro i proti (pro R5xx: rychlé kvalitní AF, efektivní operace s texturou, texturing a pixel shading se vzájemně neomezují /// pro G70/G71: nižší počet tranzistorů=nižší spotřeba)
8 vertex pipelines (+ texturovací jednotky bez porpory rozšířené filtrace textur)
24 pixel pipelines
2 pixel shadery (za sebou) v každé pixel pipeline (= celkem 48 )
1 bilineární texturovací jednotka v každé pixel pipeline
16 ROPs připojených volně přes crossbar
Každý pixel shader se skládá z hlavní ALU, která zvládá ADD+MUL operace a mini-ALU (modifier, především pro DX8). Do téhle míry jsou oba pixel shadery v pipeline stejné. Hlavní ALU primárního pixel shaderu je sdílená (funguje jako texture-adress ALU), takže při požadavku na práci s texturou neprovádí pixel shading.
Ale to už jsem tady psal mockrát. Naopak jeden pixel shader R5xx se skládá z hlavní ALU (ADD+MUL), mini ALU (ADD, modifier) a samostatné texture adress ALU. nevím, do jaké míry se projeví podpora ADD na mini-ALU, ale pokud je pro jeden pixel zapotřebí 2x addition, pak má díky této "rozšířené" mini-ALU R580 teoreticky dvojnásobný výkon oproti G70/G71. ROPs nemají R5xx připojené přes crossbar, ale fixně čtyři na quad (ATi naopak řeší potřebu nižšího počtu ROPs zvyšováním poměru s pixel shader procesory). Texturovací jednotka je volně (oproti G7x), což v komabinaci se samostatnou texture adress ALU umožňuje ATi s 16ti texturovacími jednotkami dosáhnout vyšší efektivity a vyššího výkonu v operacích s texturou, než nabízí G70/G71 s 24 texturovacími jednotkami.
Každé má svoje pro i proti (pro R5xx: rychlé kvalitní AF, efektivní operace s texturou, texturing a pixel shading se vzájemně neomezují /// pro G70/G71: nižší počet tranzistorů=nižší spotřeba)
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- danikd
- Začátečník
-
- Registrován: 20. zář 2005
- Bydliště: DKA
- Smeli
- Začátečník
-
- Registrován: 14. úno 2004
- Bydliště: Petřvald
HIS X1900XT a XTX IceQ3 konečně k dostání (snad ):
http://www.cechcomputer.cz/HIS-Excalibu ... g7648.html XT za 12839,-
http://www.cechcomputer.cz/HIS-Excalibu ... g7649.html XTX za 15227,-
http://www.cechcomputer.cz/HIS-Excalibu ... g7648.html XT za 12839,-
http://www.cechcomputer.cz/HIS-Excalibu ... g7649.html XTX za 15227,-
- godlike
- Středně pokročilý
-
- Registrován: 30. čer 2004
- Mirkana
- Začátečník
-
- Registrován: 23. lis 2004
- Bydliště: Kratonohy
- Smeli
- Začátečník
-
- Registrován: 14. úno 2004
- Bydliště: Petřvald
Začínám mít obavu, že chlazení neposhází ze stáje AC (jelikož doteď nic neoznámili a ani na Computexu nic nevystavovali), což by znamenalo, že si chladiče vyrábí HIS sám pro sebe (a nebo má "exklusivní" smlouvu)Mirkana píše:Pěkná cena ale bral bych to chlazení na to čakám
Edit: na guru3D si vzali na mušku X1900XT IceQ3
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
ATi u téhle generace grafických čipů rozložila pixel pipeline na jednotlivé části (TMUs, PSPs, ROPs), které fungují nezávisle. Díky tomu může zvyšovat počet jen těch, u kterých je to nejvíc potřeba. Pak je ale problém, protože není jasné, podle počtu kterých jednotek určovat, kolik má pipelines. Protože pixel shader procesorů má 48, kdežto texturovacích jednotek 16...
Takže to, co ti to zobrazuje, je v podstatě autorem ATiTool myšleno správně, i když to interpretoval trošku nešťastně. Prostě používat termín "pipelines" v souvislosti s čipy R5xx není dobré, protože už žádné ucelené pipelines neobsahují a jediný způsob, jak se tyhle čipy dají správně a jednoznačně popsat, je vypsáním jednotlivých jednotek.
Takže to, co ti to zobrazuje, je v podstatě autorem ATiTool myšleno správně, i když to interpretoval trošku nešťastně. Prostě používat termín "pipelines" v souvislosti s čipy R5xx není dobré, protože už žádné ucelené pipelines neobsahují a jediný způsob, jak se tyhle čipy dají správně a jednoznačně popsat, je vypsáním jednotlivých jednotek.
Nejlepší moderátor ve výslužbě