http://www.theinquirer.net/?article=32387We don't have the exact date but the chip should surface sometime in October or November, just before the Yule shopping madness.
Nvidia will be the first to launch, with its G80 chip, while ATI will have a refreshed R580+ powered with GDDR4 to counter Nvidia's new offering until its new beast arrives.
ATI is using the dust-it-out strategy but I don’t think it has any other choice as it cannot push delivery of the chip faster than that.
R600 should be the biggest and the fastest-clocked chip around but we still don’t know how it will compare to Nvidia's G80 chip. We do know that R600 will have more graphic features and will be more capable, but that doesn't necessarily mean faster in the frame-rendering battle.
ATI is not hiding the fact its R600 does Shader Model 4.0 and is fully DirectX 10 compatible.
R6x0 - technologie, spekulace...
Moderátoři: morke, Walker1134, Wilik
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
Další díl našeho oblíbeného "věřte-nevěřte", aneb Fuadovy modely
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- Lukfi
- Mírně pokročilý
- Registrován: 04. črc 2005
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Docela zajímavější je podle mě zpráva původem z VR-Zone, že už existujou prototypy R600 (to je to čemu se řiká tape-out) a že se budou vyrábět 65nm procesem...
http://www.vr-zone.com/?i=3724
http://pctuning.cz/index.php?option=com ... itstart=99
http://www.vr-zone.com/?i=3724
http://pctuning.cz/index.php?option=com ... itstart=99
Výkaly prosím umisťujte do záchodové mísy a nikoliv diskuzního fóra.
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
Nějaký aktuální info:
http://www.theinq.net/?article=32546
http://www.xbitlabs.com/news/video/disp ... 42925.html
http://www.theinq.net/?article=32546
http://www.xbitlabs.com/news/video/disp ... 42925.html
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- Smeli
- Začátečník
-
- Registrován: 14. úno 2004
- Bydliště: Petřvald
R600 se dočká nového chladiče (konečně ):
http://www.theinq.com/default.aspx?article=32712
A ještě nějaká "drobnost":
http://www.theinq.com/default.aspx?article=32713
http://www.theinq.com/default.aspx?article=32712
A ještě nějaká "drobnost":
http://www.theinq.com/default.aspx?article=32713
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
R600 bude vyráběn na 80nm, frekvence 700-750MHz:
http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=33093
To jsem opravdu zvědavej, o kolik bude rychlejší, než R580...
http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=33093
To jsem opravdu zvědavej, o kolik bude rychlejší, než R580...
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
- Smeli
- Začátečník
-
- Registrován: 14. úno 2004
- Bydliště: Petřvald
R600 bude mít 64 realných pipek a přijde na konci roku nebo v roce příštím, viz. http://www.theinq.com/default.aspx?article=33784
Edit: fakt, nevím kde sem nabral září
Edit: fakt, nevím kde sem nabral září
Naposledy upravil(a) Smeli dne pát 18. srp 2006, 19:11, celkem upraveno 1 x.
- Meridius
- Středně pokročilý
-
- Registrován: 16. říj 2004
spší na konci roku nebo v lednu roku příštího.Smeli píše:R600 bude mít 64 realných pipek a přijde na konci roku nebo v září, viz. http://www.theinq.com/default.aspx?article=33784
Acer Nitro 5 (NH.Q6ZEC.004) - AMD Ryzen 5 3550H (2,1 GHz, TB až 3,7 GHz) | 8 GB RAM DDR4 | 512 GB SSD | NVIDIA GeForce GTX 1650 4GB GDDR5
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
- Lukfi
- Mírně pokročilý
- Registrován: 04. črc 2005
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
To by ale byl ten největší nesmysl R600 nebude mít ani 32ROPs. Spíš 16, možná 24. Stejně tak počet TMUs. To jsou jednotky, které konzumují bandwidth a dokud se výrazně nezvýší poměr bandwidth/fillrate, tak nemá cenu jejich počet zvyšovat. Což mj. dokázaly i první testy X1950XTX. X1900XT(X) byla limitovaná. Mnozí tvrdili, že jejím limitem je fillrate. Omyl, byla to paměťová propustnost. Pamatuješ, jak jsem jednou postnul pár grafů, které se týkaly efektivity spočtené na základě výsledků benchmarků z ComputerBase? Tady je jeden z nich.
Čím je karta výš, tím víc je limitována datovou propustností. A v případě X1900 se to potvrdilo - např. v Q4 nárůst výkonu přesně kopíruje zvýšení frekvencí pamětí.
Takže... zvyšovat počet ROPs a plnohodnotných* TMUs 4x je absolutní nesmysl, nemáme na to bandwidth. Víc než 24 jich nebude
*point-samplery nepočítám, ty jsou výrazně jednodušší a klidně by na tom R600 mohl být v jejich poměru jako Xenos.
Tak... věřím tomu, že něčeho v R600 klidně bude 64 kusů. Jenže co nám to říká? 64 ALUs? Asi ne. To by bylo docela málo. Zvlášť když mají být určeny pro PS, VS i GS. To by na tom R600 nebyl o moc líp, než R580 (na druhou stranu nevíme, do jaké míry nová architektura zvýší efektivitu). Ale i tak bych tipoval spíš 64 procesorů, které se budou skládat z několika ALUs, příapdě z nějaké komplexní ALU, která bude architekturou úplně jiná, než u R300-R580.
A stejně je to o ničem - počítat jednotky, o jejich rozložení a architektuře nevíme zhola nic. Dodnes nejsme zajedno, jak počítat jednotky G71 a R580, takže i když nám někdo pár čísel o R600 naservíruje až pod nos, tak nebudeme mít sebemenší tušení, jak se to projeví na výkonu.
Čím je karta výš, tím víc je limitována datovou propustností. A v případě X1900 se to potvrdilo - např. v Q4 nárůst výkonu přesně kopíruje zvýšení frekvencí pamětí.
Takže... zvyšovat počet ROPs a plnohodnotných* TMUs 4x je absolutní nesmysl, nemáme na to bandwidth. Víc než 24 jich nebude
*point-samplery nepočítám, ty jsou výrazně jednodušší a klidně by na tom R600 mohl být v jejich poměru jako Xenos.
Tak... věřím tomu, že něčeho v R600 klidně bude 64 kusů. Jenže co nám to říká? 64 ALUs? Asi ne. To by bylo docela málo. Zvlášť když mají být určeny pro PS, VS i GS. To by na tom R600 nebyl o moc líp, než R580 (na druhou stranu nevíme, do jaké míry nová architektura zvýší efektivitu). Ale i tak bych tipoval spíš 64 procesorů, které se budou skládat z několika ALUs, příapdě z nějaké komplexní ALU, která bude architekturou úplně jiná, než u R300-R580.
A stejně je to o ničem - počítat jednotky, o jejich rozložení a architektuře nevíme zhola nic. Dodnes nejsme zajedno, jak počítat jednotky G71 a R580, takže i když nám někdo pár čísel o R600 naservíruje až pod nos, tak nebudeme mít sebemenší tušení, jak se to projeví na výkonu.
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- Lukfi
- Mírně pokročilý
- Registrován: 04. črc 2005
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Vím že to sem nepatří, ale v threadu o R580+ mi nikdo neodpověděl... jestliže R580 tak limitovaly paměti, proč je ATi na X1900XTX nenataktovala vejš, když 1,1ns GDDR3 čipy byly dostupné a nějakou dobu se na ně i montovaly?no-X píše:X1900XT(X) byla limitovaná... byla to paměťová propustnost.
Ohledně R600 si taky myslim že moc "pipelines" (ROPs + TMUs) mít nebude, nejspíš 16 a USP (právě vymyšlená zkratka pro unified shader processor) budou 4 na pipeline. Což by znamenalo že jestli to ATi zase rozdělí na quady, tak může udělat 4 čipy, 1, 2, 3 a 4 quady (jako RV530, RV560, RV570 a R580)
Výkaly prosím umisťujte do záchodové mísy a nikoliv diskuzního fóra.
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
Tohle je thread určený pro spekulace, takže snese dost A pro rozjetí jakékoli spekulace je třeba nějaký odrazový můstek. A bavíme-li se o propustnosti sběrnice, tak nic lepšího, než R580/R580+ nemámeLukfi píše:Vím že to sem nepatří,...
Třeba právě proto, aby v případě jejich nedostaku mohli přejít na 1.2ns a neohrozili dostupnost karty? Zároveň pokud X1900 pro konkurenceschopnost rychlejší paměti nepotřebovala, tak nejen, že měla ATi jistotu, že na tom bude dobře s dostupností produktu, ale zároveň věděli, že i výkon bude stačit. Není umění udělat výkonnou kartu, není umění udělat ani dostupnou kartu. Ale nabídnout konkurenceschopný produkt v dostatečných kvantitách, to je umění.Lukfi píše:..., ale v threadu o R580+ mi nikdo neodpověděl... jestliže R580 tak limitovaly paměti, proč je ATi na X1900XTX nenataktovala vejš, když 1,1ns GDDR3 čipy byly dostupné a nějakou dobu se na ně i montovaly?
Pipelines... tohle slovo se s unifikovanou architekturou už skutečně používat nedá (alespoň pokud mluvíme o pipeline na úrovni čipu). Tam nejsou žádné pevné "trasy" TMU(1)->ALU(1)->ROP(1), TMU(2)->ALU(2)->ROP(2) atp až do šestnácti ale jestli to bude jako v Xenosu, tak to prostě bude skupina ALUs, skupina TMUs a libovolná ALU může přistupovat k libovolné TMUs, různé ALUs mohou pracovat na něčem jiném, prostě žádný "běžící pás".Lukfi píše:Ohledně R600 si taky myslim že moc "pipelines" (ROPs + TMUs) mít nebude, nejspíš 16 a USP (právě vymyšlená zkratka pro unified shader processor) budou 4 na pipeline. Což by znamenalo že jestli to ATi zase rozdělí na quady, tak může udělat 4 čipy, 1, 2, 3 a 4 quady (jako RV530, RV560, RV570 a R580)
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- Lukfi
- Mírně pokročilý
- Registrován: 04. črc 2005
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- blekota je boss
- Začátečník
- Registrován: 05. črc 2006
- Bydliště: okolí Hradce Králové
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
Ono to nesmyslné je, ale protože R520 měla poměr jednotek 1:1:1, tak se to ještě jakž-takž v úvahu brát dalo, ale v souvislosti s RV530 a R580 už ne. Jinak kdybychom byli detailisti, tak už vlastně GF6600 byla tak trochu problém - do té doby počet pipelines odpovídal teoretickému max. počtu pixelů, které byl čip schopen vykreslit v taktu. Jenže pro GF6600 (kvůli polovičnímu počtu ROPs) bylo tohle omezeno na 4, přičemž výkon odpovídal 8 pipelines. Takže se to vzalo tak, že ROPs byly od pixel pipeline odděleny a počet pipelines odpovídá počtu pixelů, se kterými je čip schopen najednou pracovat. Což bylo OK až do vydání RV530 a R580, protože ty jsou schopny pracovat s 12ti/48mi pixely najednou, ale výkon je spíš bližší čipům s 8/32 pipelines... a to už se okecat nedá, protože v RV530 a R580 nic 8-krát, resp. 32-krát není Leda že bychom zprůměrovali počet TMUs a ALUs, jenže to už se bavíme o znásilnění architektury a ne jejím popisu :oopsLukfi píše:No, o nesmyslnosti "pipeline" se mluvilo už v souvislosti s R520 a používá se to doteď, takže myslím že se i v R600 najde něco, čemu někdo začne říkat pipeline
/edit:
Ne. Jak bys to chtěl nacpat na PCB?blekota je boss píše:mozna blba otazka, ale zeptam se...je tu moznost, ze R600 bude pouzivat sirku pametove sbernice 512bit?
//edit2: Lukfi: nastejno
Naposledy upravil(a) no-X dne ned 20. srp 2006, 22:17, celkem upraveno 2 x.
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- Lukfi
- Mírně pokročilý
- Registrován: 04. črc 2005
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Už jsem to vysvětloval v diskuzích na PCT... 512bitová sběrnice by byla velmi drahá na implementaci (tranzistory v čipu + složité PCB) a nevyplatí se...blekota je boss píše:mozna blba otazka, ale zeptam se...je tu moznost, ze R600 bude pouzivat sirku pametove sbernice 512bit?
//edit:
Ale dalo by se to svýst na efektivitu pipeline... například že RV515 pracuje efektivněji takže je výkon vyšší než u starších čipů s 4 pipelines. Pokud se NV43 bere jako čip s 8 pipelines když má 4 ROPs, pak je zařazení RV530 fakt těžký... Ale dá se to vysvětlit těma pixel shaderama. Napad mě ale jinej příklad - S3 Chrome S27. Má 8 pixel a 4 vertex pipelines (jako R300/R350/R360), propustnost pamětí jako R9800Pro ale takt jádra 700MHz a přitom je dokonce o něco slabší než R9800Pro (a kdyby měla pořádný drivery tak řekněme že by byly nastejno)... jak bys okecal tohle?no-X píše:...
Výkaly prosím umisťujte do záchodové mísy a nikoliv diskuzního fóra.
- crux2005
- Středně pokročilý
- Registrován: 25. zář 2005
- Kontaktovat uživatele:
presne tento thread som tu hľadal ...
len krátko k PP - tento pojem by mal už vymrieť, nemôžem ho už počuť.
BTW skús niekomu kdo pozná len pojem PP vysvetliť ,že RV530 má len 4 TMUs a 12PS ALUs ...
/ k R600 :
ja zastávam názor ,že bude mať
32 TMUs - 96 USU
4 Texture units <-> riadiacia jednotka <-> 12 ALUs
čo nato hovoríte ? ...
/jedine čo by bolo proti je pomer TEX:ROP = 1:1 (v X1900 atď...)
ale R600 je už úplne iná architektúra ... čiže by sa imho bezproblémov dali odpojiť aj ROPs (aj nVidia nemá pomer 1:1 = TEX:ROP zachovaný.. )
len krátko k PP - tento pojem by mal už vymrieť, nemôžem ho už počuť.
BTW skús niekomu kdo pozná len pojem PP vysvetliť ,že RV530 má len 4 TMUs a 12PS ALUs ...
/ k R600 :
ja zastávam názor ,že bude mať
32 TMUs - 96 USU
4 Texture units <-> riadiacia jednotka <-> 12 ALUs
čo nato hovoríte ? ...
/jedine čo by bolo proti je pomer TEX:ROP = 1:1 (v X1900 atď...)
ale R600 je už úplne iná architektúra ... čiže by sa imho bezproblémov dali odpojiť aj ROPs (aj nVidia nemá pomer 1:1 = TEX:ROP zachovaný.. )
Naposledy upravil(a) crux2005 dne pon 4. zář 2006, 17:39, celkem upraveno 1 x.
s pozdravom, crux.