tak to tak bylo v kazdem pripade a u kazde GK, take zalezi o jake verzi mluvisLukfi píše:Já jsem slyšel že to dost záleží na hře ve který to testuješ...
R6x0 - technologie, spekulace...
Moderátoři: morke, Walker1134, Wilik
- sh
- Mírně pokročilý
- Registrován: 24. říj 2005
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
Bohužel nemáš pravdu. Grafickou kartu za 30000 si koupí pár vyvolených a zbytek se bude zajímat o to, co má výrobce v nabídce v cenový relaci kolem pěti, deseti a patnácti tisíc.blekota je boss píše:to sh: to jo, ale zas takovym cipem neprimejes lidi prejit k tobe od konkurence, pac nad par procentama kazdej mavne rukou, ale s cipem-zabiakem bys hodne lidi presvedcil a ziskal bys velkou cast trhu...ikdyz v high endu to neni dulezity, ale aspon pro tu reklamu...(a s tema nakladama na vyvoj...myslim ze by se od nejaky slabsi verze moc nelisily)
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- blekota je boss
- Začátečník
- Registrován: 05. črc 2006
- Bydliště: okolí Hradce Králové
to jo, ale tak sem to nemyslel...narazel sem na to, jak si poznamenal, ze R600 mozna nebude mit ze zacatku aktivnich vsech 512bit ale jen pulku... proto sem se zeptal proc by ji teda nemohla mit otevrenou a tim bejt o dost rychlejsi nez konkurence a jaky negativa by ji to prineslo...
no-X píše:1. Třeba proto, že by byl výkonnější než potřebují a až vyjde nějaká G81, tak teprv aktivují vše?
blekota je boss píše:mohl by mi nekdo vysvetlit, jaky negativni dusledky to ma, kdyz jedna firma vyda o dost vykonejsi cip nez konkurence? (pro firmu s vykonejsim cipem)
diky
Naposledy upravil(a) blekota je boss dne sob 25. lis 2006, 14:32, celkem upraveno 1 x.
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
- blekota je boss
- Začátečník
- Registrován: 05. črc 2006
- Bydliště: okolí Hradce Králové
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
A proč se GF7600 prodává s 12 pixel pipelines, když hardwarově jich má 16 a hardwarove to tam uz je, proč se R580 prodává s 48 aktivními pixel shader procesory, když jich má 64 a hardwarove to tam uz je. Proč se X1650XT prodává se dvěma aktivními quady a 128bit sběrnicí, když má fyzicky tři a 256bit a hardwarove to tam uz je???...hardwarove to tam uz je
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- Lukfi
- Mírně pokročilý
- Registrován: 04. črc 2005
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
- Lukfi
- Mírně pokročilý
- Registrován: 04. črc 2005
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Tak to je pro mě novinka... těžko říct proč to tak prodávaj a proč namísto GF7900GS neexistuje nějaká lepší verze s G73. RV560 se dá vysvětlit, to můžou bejt zmetky od RX1950Pro, ale těch 64 shaderů u R580, jsem si myslel že to byla jenom spekulace?
Výkaly prosím umisťujte do záchodové mísy a nikoliv diskuzního fóra.
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
- Lukfi
- Mírně pokročilý
- Registrován: 04. črc 2005
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
to je jako říct že když z vlaku odpojíš poslední vagón, vlak pak může jet rychlejc nebylo by lepší tam ten čtvrtej vagón vůbec nedávat?no-X píše:Je to kvůli výtěžnosti. Vypnutím jednoho ze čtyř quadů G73 se výrazně zvýší výtěžnost a max. stabilní frekvence.
// =>JamesDean: naposledy to o 64 shaderech v R580 byla domněnka pár expertů z B3Df, proto mě udivilo že to tu no-X překládá jako hotovou věc... bo je fakt divný, že když už na 90nm vyráběli rok a výtěžnost musela bejt lepší než u R520, proč neudělali nějakou extreme verzi R580 která by roznesla na kopytech GX2? To ovšem samozřejmě jen za předpokladu, že tam ten quad navíc vůbec je...
Naposledy upravil(a) Lukfi dne sob 25. lis 2006, 21:22, celkem upraveno 1 x.
Výkaly prosím umisťujte do záchodové mísy a nikoliv diskuzního fóra.
- JamesDean
- Červená karta
-
- Registrován: 15. říj 2006
To by mě taky zajímalo proč u X1950XTX ten zbývající quad neotevřeli. U x1900xtx to mohlo bejt kvuli spotřebě, ptž už byla tak dosti velká. Nebo u o obou kvuli nízké výtěžnosti? Nebo, že ten zbývající quad nepřinášel už moc výkonu navíc vzhledem k spotřebě?no-X píše:proč se R580 prodává s 48 aktivními pixel shader procesory, když jich má 64
- JamesDean
- Červená karta
-
- Registrován: 15. říj 2006
A ta extreme verze by mohla víc šlapat na paty 8800GTS, nobo jí předhonit. Cena by se nezvýšila, když tam ten quad je(já vim to každýmu dodje ). Kolik tak procent výkonu přineslo přidání 32 shader jednotek radeonu x1900xtx(Takty se oproti x1800xt zvýšily nepatrně)?Lukfi píše:// =>JamesDean: naposledy to o 64 shaderech v R580 byla domněnka pár expertů z B3Df, proto mě udivilo že to tu no-X překládá jako hotovou věc... bo je fakt divný, že když už na 90nm vyráběli rok a výtěžnost musela bejt lepší než u R520, proč neudělali nějakou extreme verzi R580 která by roznesla na kopytech GX2? To ovšem samozřejmě jen za předpokladu, že tam ten quad navíc vůbec je...
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
Mícháte dohromady hrušky s jabkama
Ovšem pokud budeš dělat vlaky rovnou ze tří vagónů a žádný už nemůžeš vyřadit, budeš mít ve výsledku v průměru ze čtyř vlaků tři nefunkční.
Tak co je výhodnější? Udělat vlaky ze čtyř vagónů s tím, že budou prakticky všechny použitelné (tzn. v ideálním případě z 12 vagónů sestavíš tři funkční vlaky), nebo udělat o třetinu víc vlaků s tím, že ze čtyř vlaků pojede jeden (tzn. z dvanácti vagónů budou čtyři vlaky, ale pojede jen jeden)?
2. znovu připomenu ten rozhovor, podle kterého ALU:TMU 4:1 podle testů ATi nepřinášelo již téměř žádné navýšení výkonu oproti 3:1. Upřímně řečeno, už 3:1 bylo pro tehdejší dobu dost agresivní. Takže krom toho, že by plně funkčních čipů s 64ALUs bylo jako šafránu (viz vláčky, ale tady by byl poměr ještě slabší, protože je podle všho možné vypnout libobolný pixel shader procesor z každé čtveřice, čímž se teoretická výtěžnost dosažená vypnutím jednotek zvyšuje ještě víc), by ani nebyly o nic rychlejší, než R580 jak jí známe teď. Kartou, která by byla o 2-3% rychlejší, ale nedostupná, by si ATi víc uškodila, než pomohla. Proto radši vydali X1950XTX, která přinesla výkonu víc a cena a dostupnost byly relativně OK.
Ne, to je velmi špatné přirovnání. Spíš s to představ tak, že sestavujeme vlak ze čtyř vagónů. Řekněme, že v průměru každý čtvrtý vagón má zaseknuté brzdy, což je závada, která se projeví až když je vlak sestavený a má se rozject. Když budeš dělat vlaky ze čtyř vagónů s tím, že jeden můžeš dodatečně vyřadit, tak budou téměř všechny vlaky funkční, protože v průměru vychází jeden špatný vagón na vlak a toho se zbavíme.Lukfi píše:to je jako říct že když z vlaku odpojíš poslední vagón, vlak pak může jet rychlejc nebylo by lepší tam ten čtvrtej vagón vůbec nedávat?
Ovšem pokud budeš dělat vlaky rovnou ze tří vagónů a žádný už nemůžeš vyřadit, budeš mít ve výsledku v průměru ze čtyř vlaků tři nefunkční.
Tak co je výhodnější? Udělat vlaky ze čtyř vagónů s tím, že budou prakticky všechny použitelné (tzn. v ideálním případě z 12 vagónů sestavíš tři funkční vlaky), nebo udělat o třetinu víc vlaků s tím, že ze čtyř vlaků pojede jeden (tzn. z dvanácti vagónů budou čtyři vlaky, ale pojede jen jeden)?
Souviselo to s patentem, který se objevil krátce před R5xx a podle popisu se už nemůže týkat nových unifikovaných čipů (jediné, čeho se tedy mohl týkat, je generace R5xx). Krom toho už několik let je běžné, že různé části čipů jsou duplicitní pro případ chyby v čipu, takže že ATi na R580 nějakou technologii podobného rázu použila je samozřejmost a že vybrala zrovna tu popsanou už je jen jedna z možných variant. Krom toho ATi v jednom rozhovoru uvedla, že testovala poměr ALU:TMU 1:1, 2:1, 3:1 a 4:1. Čímž se nepřímo potvrzuje, že HW s poměrem 4:1 je, což koresponduje se zmíněným patentem a informacemi o čipech typu R580Lukfi píše:// =>JamesDean: naposledy to o 64 shaderech v R580 byla domněnka pár expertů z B3Df, proto mě udivilo že to tu no-X překládá jako hotovou věc...
1. kde je psáno, že R520 neměla po HW stránce něco podobného?Lukfi píše:bo je fakt divný, že když už na 90nm vyráběli rok a výtěžnost musela bejt lepší než u R520, proč neudělali nějakou extreme verzi R580 která by roznesla na kopytech GX2?
2. znovu připomenu ten rozhovor, podle kterého ALU:TMU 4:1 podle testů ATi nepřinášelo již téměř žádné navýšení výkonu oproti 3:1. Upřímně řečeno, už 3:1 bylo pro tehdejší dobu dost agresivní. Takže krom toho, že by plně funkčních čipů s 64ALUs bylo jako šafránu (viz vláčky, ale tady by byl poměr ještě slabší, protože je podle všho možné vypnout libobolný pixel shader procesor z každé čtveřice, čímž se teoretická výtěžnost dosažená vypnutím jednotek zvyšuje ještě víc), by ani nebyly o nic rychlejší, než R580 jak jí známe teď. Kartou, která by byla o 2-3% rychlejší, ale nedostupná, by si ATi víc uškodila, než pomohla. Proto radši vydali X1950XTX, která přinesla výkonu víc a cena a dostupnost byly relativně OK.
É? Kdo mluví o quadu? Quady má R580 čtyři mluvím o množství pixel shader procesorů v každém. Aktivních je v quadu 12 (4x3), fyzicky jich je s největší pravděpodobností 16 (4x4).Lukfi píše:To ovšem samozřejmě jen za předpokladu, že tam ten quad navíc vůbec je...
To je nesmysl, důvody viz výše.JamesDean píše:A ta extreme verze by mohla víc šlapat na paty 8800GTS, nobo jí předhonit. Cena by se nezvýšila, když tam ten quad je(já vim to každýmu dodje ). Kolik tak procent výkonu přineslo přidání 32 shader jednotek radeonu x1900xtx(Takty se oproti x1800xt zvýšily nepatrně)?
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- fanik
- Mírně pokročilý
- Registrován: 22. zář 2005
- Bydliště: Pardubice a Přelouč, Brno, Opava
- Kontaktovat uživatele:
co se týká řady g7x, tak je domněnka že by se tím snížila stabilita chipu, údajně to lze i ověřit zamknutím dalšího quadu - osobně nevím jestli to jde a upřímně se mi to nechce moc zkoušet, nerad bych si z 7600 udělal 7300 =)
...to už sem teda vůbec nepatří, ale ještě rozvedu - v souvislosti s tím mě napadá, že ty 7300 které jdou tak fámozně a lehce přetaktovat na hodnoty kolem 600MHz pro gpu, jestli to nejsou čirou náhodou 7600 se softwarově vypnutým quadem
/ed/ jsem to rozepsal a pak šel jíst a mezitím napsal NO-X =))
...to už sem teda vůbec nepatří, ale ještě rozvedu - v souvislosti s tím mě napadá, že ty 7300 které jdou tak fámozně a lehce přetaktovat na hodnoty kolem 600MHz pro gpu, jestli to nejsou čirou náhodou 7600 se softwarově vypnutým quadem
/ed/ jsem to rozepsal a pak šel jíst a mezitím napsal NO-X =))
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
- fanik
- Mírně pokročilý
- Registrován: 22. zář 2005
- Bydliště: Pardubice a Přelouč, Brno, Opava
- Kontaktovat uživatele:
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
- fanik
- Mírně pokročilý
- Registrován: 22. zář 2005
- Bydliště: Pardubice a Přelouč, Brno, Opava
- Kontaktovat uživatele:
- blekota je boss
- Začátečník
- Registrován: 05. črc 2006
- Bydliště: okolí Hradce Králové
ale neni rozdil mezi vypinanim shader jednotek a tranzistorama spojenyma s sirkou sbernice?no-X píše:A proč se GF7600 prodává s 12 pixel pipelines, když hardwarově jich má 16 a hardwarove to tam uz je, proč se R580 prodává s 48 aktivními pixel shader procesory, když jich má 64 a hardwarove to tam uz je. Proč se X1650XT prodává se dvěma aktivními quady a 128bit sběrnicí, když má fyzicky tři a 256bit a hardwarove to tam uz je???...hardwarove to tam uz je