R600 pre-release thread

Grafické karty s libovolným GPU firmy AMD/ATI (např. Rage, Radeon).

Moderátoři: morke, Walker1134, Wilik

Zamčeno

Jsi nVidiot, nebo fanATik?

Anketa končí za pát 11. kvě 2007, 21:22

fanATik
147
68%
nVidiot
68
32%
 
Celkem hlasů: 215
crux2005
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 25. zář 2005
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od crux2005 »

Porovnanie ATI HD2900XT a 8800GTX v Crysis/3Dmarku06

[R600XT Scores 12K in 3DMark06]
R600XT will be officially known as Radeon HD 2900 XT when it launches in May. It seems that R600XT will be available first followed the XTX. According to DailyTech, the Radeon HD 2900 series features 320 stream processors and supports 128-bit HDR rendering, 24xAA, physics processing. Other features include integrated HDMI output capabilities with 5.1 surround sound. Although the wait for R600 is unbearable but the consoling part is that R600XT stood up well against NVIDIA GeForce 8800 series. Using a Core 2 Extreme QX6700 processor, R600XT scored 12K in 3DMark06, slightly better than a GeForce 8800 GTX. It is benched on the latest 8.361-RC4 drivers, quite an improvement over the older sets of drivers. The core clock of R600XT stood at 750MHz while the memory is at 820MHz. It looks all decent for a US$399 card.
s pozdravom, crux.
myom
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 11. úno 2006
Bydliště: Praha

Příspěvek od myom »

tak to neni vubec spatny vysledek na XT.

\\myslim v crysis, NVmark06 je celkem drsne jednostranny.
*:-.,_,.-:*'``'*:-.,_,.-:*'``'*:-.,_,.-:*'``'*:-.,_,.-:*'``'*:-.,_,.-:*
prave si ctete krasny, uzasny, inteligentni, gradiozni podpis a velice ho obdivujete! touzite po nem! chcete ho! uz bez nej nemuzete byt a radi byste ho videli i pod svymi prispevky! a co ja udelam? napisu: ol rajt ryzvd (c) myom :-P
*:-.,_,.-:*'``'*:-.,_,.-:*'``'*:-.,_,.-:*'``'*:-.,_,.-:*'``'*:-.,_,.-:*
Partyman
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Registrován: 11. lis 2006
Bydliště: Brno

Příspěvek od Partyman »

Nejsou ty výsledky v Crysis nějaký divný? Podle mě je to blbost, protože rozdíl 8800GTX v 1024x768 0xAA 0xAF a 1600x1200 4xAA 16xAF je 22 fps... FAKE
,,Vyhrát v internetové diskusi je jako vyhrát na paraolympiádě.Ať vyhraješ,nebo prohraješ pořád jsi mrzák''
Lukfi
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 04. črc 2005
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lukfi »

Partyman píše:Nejsou ty výsledky v Crysis nějaký divný? Podle mě je to blbost, protože rozdíl 8800GTX v 1024x768 0xAA 0xAF a 1600x1200 4xAA 16xAF je 22 fps... FAKE
Proč? Třeba je tam omezení procesorem (co ty víš co Crysis používá za fyziku, AI...).

=>myom: NVMark, to sedí :lol:
Výkaly prosím umisťujte do záchodové mísy a nikoliv diskuzního fóra.
Partyman
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Registrován: 11. lis 2006
Bydliště: Brno

Příspěvek od Partyman »

Kdyby to v 1024x768 "limitoval" procesor (Intel Core 2 Extreme QX6800) tak proč má 2900XT o 10 fps víc v tom samém rozlišení? jako, že míň zatěžuje CPU ,nebo počítá fyziku za něj?
,,Vyhrát v internetové diskusi je jako vyhrát na paraolympiádě.Ať vyhraješ,nebo prohraješ pořád jsi mrzák''
Lukfi
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 04. črc 2005
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lukfi »

Partyman píše:Kdyby to v 1024x768 "limitoval" procesor (Intel Core 2 Extreme QX6800) tak proč má 2900XT o 10 fps víc v tom samém rozlišení? jako, že míň zatěžuje CPU ,nebo počítá fyziku za něj?
Třeba to nelimituje procesor, ale nějaký výkonový parametr té karty - fillrate, propustnost pamětí (to bez AA asi ne, to bylo jen pro příklad), co já vím. Samozřejmě je možné, že je ten test fake, ale tys ho odsoudil úplně z fleku.
Výkaly prosím umisťujte do záchodové mísy a nikoliv diskuzního fóra.
Partyman
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Registrován: 11. lis 2006
Bydliště: Brno

Příspěvek od Partyman »

Já jsem vždycky skeptický, když vidím nějaké "zaručeně" pravdivé testy z neznámého serveru. A navíc ty grafy vypadají tak, že si je někdo cucal z prstu bez většího rozmyslu.

// Taky čím náročnější nastavení, tím se rozdíly mezi 8800GTX a 2900XT snižují. Čekal bych to spíš naopak :wink:
,,Vyhrát v internetové diskusi je jako vyhrát na paraolympiádě.Ať vyhraješ,nebo prohraješ pořád jsi mrzák''
Hosenfeld
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 01. dub 2006
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Hosenfeld »

Partyman píše:// Taky čím náročnější nastavení, tím se rozdíly mezi 8800GTX a 2900XT snižují. Čekal bych to spíš naopak :wink:
No třeba hraje roli, že je to ta slabší verze XT s "jenom" 512 MB pamětí.
MB: ASUS P8Z77-V LX | CPU: Intel® Core™ i5-3570K | RAM: 8x2GB DDR3 1600MHz Kingston | GPU: Gigabyte GTX680 | HDD: SSD Intel320 120GB+ 3TB HDD | Zdroj: Seasonic 620W | Case: Thermaltake Matrix VX VD3000BWA | Monitor: Dell U2410 | Sound: Creative X-Fi XtremeGamer
misadlouhz
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 07. led 2006
Bydliště: Řádím v Praze
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od misadlouhz »

Lukfi píše:(koukejte si to přečíst, dělal jsem na tom dvě hodiny :twisted: )
zatím za to máš 18 korun :lol:

CPU: Intel Core i5-2500K, chladič Zalman CNPS10X Quiet; MB: MSI P67A-C43 (B3); HD: SSD Kingston SNV425S2 64GB, Samsung SpinPoint T HD501LJ - 500GB SATAII, 2 externí; DVD mechanika: nějaká; RAM: Corsair 8GB Kit DDR3 1600MHz CL9 Vengeance XMP; GPU: nVidia GeForce GTX280 (650MHz) - MSI N280GTX-2D1G-OC 1GB DDR3; ZVUK: Asus Xonar HDAV1.3, integrovaný stereo zesilovač Yamaha A-S500, regálovky Tannoy Sensys DC1, sluchátka Sennheiser HD595; LCD: 32" LCD TV LG LH3000; periferie: klávesnice Razer Lycosa, myš Razer Lachesis, podložka Razer eXactMat; case: CoolerMaster Centurion Ammo 533 tower; zdroj: Corsair TX650 - 650W; CASE FAN: AcoustiFan DustProof Quiet 120mm; OC: žádný; OS: Windows 7 CZ 64bit
Koro
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 16. črc 2006
Bydliště: Banská Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Koro »

misadlouhz píše:
Lukfi píše:(koukejte si to přečíst, dělal jsem na tom dvě hodiny :twisted: )
zatím za to máš 18 korun :lol:
nieje plateny len z odmien
misadlouhz
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 07. led 2006
Bydliště: Řádím v Praze
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od misadlouhz »

Koro píše:
misadlouhz píše: zatím za to máš 18 korun :lol:
nieje plateny len z odmien
já vím, a taky funguje asi dobrý pocit z dobře odvedené práce :oops:

CPU: Intel Core i5-2500K, chladič Zalman CNPS10X Quiet; MB: MSI P67A-C43 (B3); HD: SSD Kingston SNV425S2 64GB, Samsung SpinPoint T HD501LJ - 500GB SATAII, 2 externí; DVD mechanika: nějaká; RAM: Corsair 8GB Kit DDR3 1600MHz CL9 Vengeance XMP; GPU: nVidia GeForce GTX280 (650MHz) - MSI N280GTX-2D1G-OC 1GB DDR3; ZVUK: Asus Xonar HDAV1.3, integrovaný stereo zesilovač Yamaha A-S500, regálovky Tannoy Sensys DC1, sluchátka Sennheiser HD595; LCD: 32" LCD TV LG LH3000; periferie: klávesnice Razer Lycosa, myš Razer Lachesis, podložka Razer eXactMat; case: CoolerMaster Centurion Ammo 533 tower; zdroj: Corsair TX650 - 650W; CASE FAN: AcoustiFan DustProof Quiet 120mm; OC: žádný; OS: Windows 7 CZ 64bit
remus
Nováček
Nováček
Registrován: 10. říj 2006

Příspěvek od remus »

oddělali se tím, že tam dali to Crysis demo... pokud vím tak žádné takové demo není k dispozici...je to s 99% pravděpodobností fake...
Nová blbšulka...tak klid

Optimista se domnívá, že svět, ve kterém žijeme, je nejlepší ze všech možných. Pesimista se obává, že je tomu skutečně tak.
fanik
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 22. zář 2005
Bydliště: Pardubice a Přelouč, Brno, Opava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od fanik »

remus píše:oddělali se tím, že tam dali to Crysis demo... pokud vím tak žádné takové demo není k dispozici...je to s 99% pravděpodobností fake...
crysis demo je, už nějaký ten pátek... jen není volně dostupné
remus
Nováček
Nováček
Registrován: 10. říj 2006

Příspěvek od remus »

přesně tak je... CES demo... ale mám potvrzené, že nikdo takový ho nemá k dispozici...je to jen prachsprostý výmysl...
Nová blbšulka...tak klid

Optimista se domnívá, že svět, ve kterém žijeme, je nejlepší ze všech možných. Pesimista se obává, že je tomu skutečně tak.
no-X
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 24. úno 2004
Bydliště: Č.Budějovice

Příspěvek od no-X »

Lukfi: Já bych s tou "neefektivitou" vec4 jednotek brzdil... někdo před časem na Beyond3D vzpomněl, že od Catalyst 7.1 už není možné používat shader jednotky R5xx jako vec3+scalar, ale pouze dohromady jako vec4. To by teoreticky (podle všech lidí, kteří tvrdí, jak je takové uspořádání neefektivní) mělo vést ke snížení výkonu - jenže nejen, že Cat 7.1 nepřinesly žádný propad výkonu, ale dokonce v některých hrách (pokud se pamatuju, zmiňoval někdo Dark Messiah a Rainbow Six Vegas) šel výkon nahoru. Takže jaký si z toho uděláme závěr? :) Třeba že je údajná neefektivita vektorových jednotek a super efektivita skalárních jednotek jen pouhý marketing nejmenované kalifornské společnosti? :roll:

Kdo tomu ještě nevěří, ať si vzpomene na NV40, která měla být díky lepší dělitelnosti PS jednotek na kombinace vec4 / vec3+scalar / vec2+vec2 / vec2+scalar / scalar+scalar efektivnější, než R420, která kombinace dvou 2D operací neuměla...
Nejlepší moderátor ve výslužbě
Lukfi
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 04. črc 2005
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lukfi »

no-X píše:Lukfi: Já bych s tou "neefektivitou" vec4 jednotek brzdil... někdo před časem na Beyond3D vzpomněl, že od Catalyst 7.1 už není možné používat shader jednotky R5xx jako vec3+scalar, ale pouze dohromady jako vec4. To by teoreticky (podle všech lidí, kteří tvrdí, jak je takové uspořádání neefektivní) mělo vést ke snížení výkonu - jenže nejen, že Cat 7.1 nepřinesly žádný propad výkonu, ale dokonce v některých hrách (pokud se pamatuju, zmiňoval někdo Dark Messiah a Rainbow Six Vegas) šel výkon nahoru. Takže jaký si z toho uděláme závěr? :) Třeba že je údajná neefektivita vektorových jednotek a super efektivita skalárních jednotek jen pouhý marketing nejmenované kalifornské společnosti? :roll:
No, ono to zní docela logicky, že čtyři skalární jednotky budou efektivnější než jedna vec4, i když je jasné, že budou taky náročnější na tranzistory a tím se ta výhoda tak nějak smazává.
no-X píše:Kdo tomu ještě nevěří, ať si vzpomene na NV40, která měla být díky lepší dělitelnosti PS jednotek na kombinace vec4 / vec3+scalar / vec2+vec2 / vec2+scalar / scalar+scalar efektivnější, než R420, která kombinace dvou 2D operací neuměla...
Ve své době možná efektivnější byla - GeForce 6800 dokázaly konkurovat Radeonům X800, i když běžely na nižších taktech. A není třeba taky možné, že vec4 jednotka se využít dá, ale pak je tam navíc na skalární?
Výkaly prosím umisťujte do záchodové mísy a nikoliv diskuzního fóra.
fanik
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 22. zář 2005
Bydliště: Pardubice a Přelouč, Brno, Opava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od fanik »

remus píše:přesně tak je... CES demo... ale mám potvrzené, že nikdo takový ho nemá k dispozici...je to jen prachsprostý výmysl...
...když budeš chtít, tak si můžeš stáhnout hned několik verzí, takže ho může mít k dispozici takřka kdokoliv a pokud máš i zbytek toho co je třeba ke spuštění, tak můžeš testovat do aleluja.
co uvádíš jako důvody pro nevěrohodnost je tvými slovy "prachsprosté nic"
crux2005
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 25. zář 2005
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od crux2005 »

@no-X nechcelo by sa ti nájsť ten post kde to ten užívateľ tvrdí ? :oops:
zaujímalo by ma kto to napísal atď :)
s pozdravom, crux.
no-X
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 24. úno 2004
Bydliště: Č.Budějovice

Příspěvek od no-X »

Lukfi píše:No, ono to zní docela logicky, že čtyři skalární jednotky budou efektivnější než jedna vec4...
jo, to jsou základní kupecký počty, ale shader compiler + shader replacement dělají své :-)
Lukfi píše:Ve své době možná efektivnější byla - GeForce 6800 dokázaly konkurovat Radeonům X800, i když běžely na nižších taktech.
Ano, ovšem tehdy nešlo o shadery, nýbrž o OpenGL hry, kterým dělaly dobře double-Z ROPs NV4x. Ale pokud mluvíme o efektivitě shaderů a vezmeme v potaz pozdější hry, které byly náročné na shadery, dopadá 6800U (400 / 550MHz) skoro stejně jako X800XL (400 / 500MHz)

Obrázek
Lukfi píše:A není třeba taky možné, že vec4 jednotka se využít dá, ale pak je tam navíc na skalární?
Nějak ti nerozumím...
Nejlepší moderátor ve výslužbě
Lukfi
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 04. črc 2005
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lukfi »

no-X píše:Ano, ovšem tehdy nešlo o shadery, nýbrž o OpenGL hry, kterým dělaly dobře double-Z ROPs NV4x. Ale pokud mluvíme o efektivitě shaderů a vezmeme v potaz pozdější hry, které byly náročné na shadery, dopadá 6800U (400 / 550MHz) skoro stejně jako X800XL (400 / 500MHz)
Ale v tom případě je zajímavé, že v tehdejších verzích 3DMarku, v testu pixel a vertex shaderů, bývaly GeForce 6 o hodně silnější v pixel shadingu...
no-X píše:Nějak ti nerozumím...
No, R600 má mít vec4+scalar, tak jestli ta skalární tam nebude trochu navíc, když všechny čipy měly doteď vec3+scalar, vec2+vec2, nebo teda vec4 samotnou.
Výkaly prosím umisťujte do záchodové mísy a nikoliv diskuzního fóra.
Zamčeno

Zpět na „AMD/ATI grafické karty“