Herkis: Tohle je těžké. Ty neuznáš, že GPU PhysX je koncipovaný jako marketignový nástroj a nikoli jako technologický přínos, dokud to neprohlásí Jen Hsun. Vlastně nevím... existuje tu skupina uživatelů obhajující produkty, které nVidia už dávno zavrhla a prohlásila je za krok vedle.
Vivec píše:a proč by to měla NV dělat? to je jako by ati měla edge-detect režim rozchodit přes procesor, aby to fungovalo i majitelům NV, jenže taková ptákovina nikoho nenapadne, zato s physx je to průser...
Mícháme tu moc věcí najednou.
1. Efekty, které jsou použité v současných hrách, lze provádět (byť jiným způsobem či přes jiné rozhraní) i přes CPU. Ani v Batmanovi ani v ME nenarazíš na efekt, který by nebyl použit v jiné hře s použitím CPU při slušném výkonu. Na tom je vidět, že takové efekty lze realizovat na CPU.
2. Nikdo nekritizuje nVidii kvůli tomu, že je PhysX bylo možné realizovat přes CPU, ale kvůli tomu, že to implementovala záměrně nekvalitně a to z toho důvodu, aby výkon při použití GeForce vynikl. Viz názory Carmacka a Ubi.
3. PhysX je možné zoptimalizovat, aby běhal dobře i na CPU - viz licencování Wii. Tyto optimalizace na PC platformě chybí, protože z té jdou nVidii peníze v podobě tržeb na vlastním grafickém hardwaru, nikoli z licencí (jako u konzolí).
4. Nevím, jakou má souvislost PhysX a anti-aliasing. Anti-aliasing je technika, která snižuje nepřesnost danou rozdílem definice pixelu (bezrozměrný) a jeho zobrazením (plocha). Ten nelze provádět softwarově, protože nejde o nějaký post-efekt, ale o součást renderingu. Fyzika je úloha, kterou až dosud zastávalo CPU, nikdy s tím nebyl jediný problém, výkon bohatě dostačoval, přičemž najednou a nečekaně přestal stačit zrovna v okamžiku, kdy nVidia uvedla jeho hardwarovou akcelelraci