Analýza - výsledná analýza
Výsledná analýza sumarizuje a ohodnocuje křivku naměřeného průběhu latencí.
Ideálním (ale nedostižným) stavem by bylo, kdyby křivka naměřených latencí tvořila krásnou rovnou přímku rovnoběžnou s osou X a samozřejmě by neměla být od této osy příliš vzdálená. Realita je však jiná. Většinou se křivka kroutí jak had v různých vzdálenostech od osy X a navíc ještě díky přítomnosti stutteringu vypadá "chlupatě".
Je to vlastně takový chlupatý had, kroutící se kolem svého těžiště (přímky průměrné latence) v nějaké vzdálenosti od osy X. Čím víc je tento "had" vzdálen od osy X, vzdáleněji se kroutí od svého těžiště a je chlupatější, tím hůře. A samozřejmě naopak. Abychom chování křivky mohli nějak ohodnotit musíme tedy znát tři věci:
1. Vzdálenost těžiště křivky od osy X (průměrná latence) - vzdálenost "hada" od osy X
2. Směrodatnou odchylku křivky od svého těžiště (od průměrné latence) - jak moc je "had rozevlátý" kolem svého těžiště
3. Směrodatnou odchylku stutteringu od křivky (klouzavého průměru) - jak je had chlupatý
Výsledným číslem (skóre) analýzy aplikace FrapsCut je tedy vlastně součet těchto tří údajů:
Skóre = průměrná latence + odchylka křivky + odchylka stutteringu
Všechny tři údaje jsou v ms, takže není žádné překvapení, že i výsledné skóre je uváděno v ms (dá se tedy přepočítat na fps pomocí vzorce 1000 / skóre).
Jestli takovýto výsledek analýzy bude v praxi fungovat či ne, je třeba otestovat (je to na vás).
Mě se díky Tomášovi Šulcovi, který je autorem článku
Podrobný test grafických karet aneb FPS není všechno dostaly do ruky jeho naměřené frametimes z článku. Prohnal jsem je touto analýzou s následujícím výsledkem:

Zelená barva značí lepší dosažený výsledek
Pokud bych měl tyhle testy shrnout pomocí analýzy z FrapsCut znělo by to asi následovně.
1. Vidíte, že 10 z 11 testů vyhrála na průměrnou latenci (nebo avg fps) HD7870
2. Díky lepšímu průběhu křivky a nižšímu stutteringu se však i tak GTG660 "prodrala" u čtyřech, jinak ztracených, her do čela
3. Celkovým vítězem by pak byla o pověstný fous HD7870 (především díky vyššímu hrubému výkonu)
PS: Doufám, že se na mě Tomáš Šulc nebude zlobit, když jsem veřejně použil jeho výsledky, ale myslím, že ne, protože jsou naše závěry z testování víceméně stejné
