ATi/AMD CrossFire - info, zkušenosti atd.
Moderátoři: morke, Walker1134, Wilik
- MrHackCZ
- Začátečník
- Registrován: 06. led 2012
- Bydliště: Praha / Karlovy Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: ATi CrossFire - informační thread...
Zdravíčko, tak jsem tu zase s další otravnou otázkou...
Včera jsem do svého PC strčil novou 7870 (Gigabyte). Nejdřív jsem vyndal starou 5770 kterou jsem přendal do druhého slotu na gpu... Sehnal jsem si crossfire můstek z 6950ky protože technici z AMD to nedomakali a crossfire konektor je na obou grafikách jinde ( foto - http://i.imgur.com/R12hA.jpg takže mi ten dodaný nestačil byl moc krátký... PC jsem zapl v pohodě. ALE. Co teď ? GPU-Z mi říká že CrossFire u obou grafik je vyplý. S CF dělám poprvé a vůbec nevím co a jak. Díky za pomoc...
Včera jsem do svého PC strčil novou 7870 (Gigabyte). Nejdřív jsem vyndal starou 5770 kterou jsem přendal do druhého slotu na gpu... Sehnal jsem si crossfire můstek z 6950ky protože technici z AMD to nedomakali a crossfire konektor je na obou grafikách jinde ( foto - http://i.imgur.com/R12hA.jpg takže mi ten dodaný nestačil byl moc krátký... PC jsem zapl v pohodě. ALE. Co teď ? GPU-Z mi říká že CrossFire u obou grafik je vyplý. S CF dělám poprvé a vůbec nevím co a jak. Díky za pomoc...
- Mr Lucas
- Čestný člen
- Registrován: 25. říj 2011
- Bydliště: Somewhere on the Earth
- Kontaktovat uživatele:
Re: ATi CrossFire - informační thread...
Na CrossFire potřebuješ dvě stejný grafiky. HD 5770 a HD 7870 ti v CrossFire opravdu nepojedou.
... Don't give the noise a chance ...
ULN PC: MB: Asus P8P67 B3 CPU:Core i5 2500K / 4,5GHz@1,3V - passive cooled by Phanteks PH-TC14PERAM: Kingston HyperX Genesis Grey 8GB 1600MHz GPU: Sapphire HD 6850 775/4000MHz@0,975V cooled by Accelero S1 + 2x Noiseblocker PL1 (380-700rpm) SSD,HDD: Crucial M4 64GB + WD Green WD20EARS in Silentmaxx HDD Silencer PSU: Enermax PRO82+ 385W cooled by Noctua NF-S12-800 (390-700rpm) CASE: Cooler Master Cosmos II - Silent mod with two exhaust fans - rear Noctua NF-A14 ULN (400-700rpm), top Noctua NF-S12-800 (390-700rpm) + 2,5-5cm soundproofing material Gumex Type 500, Type 503, Type 505 AUDIO: Onkyo Wavio SE-200PCI -> Yamaha RX V559 -> Eagle Cable Silverline -> Yamaha NS 777, NS 444, NS 333 + Velodyne EQ-Max 12 LCD: 27" Asus VE278Q + 50" Philips 50PFL5008K/12 with Ambilight
ULN PC: MB: Asus P8P67 B3 CPU:Core i5 2500K / 4,5GHz@1,3V - passive cooled by Phanteks PH-TC14PERAM: Kingston HyperX Genesis Grey 8GB 1600MHz GPU: Sapphire HD 6850 775/4000MHz@0,975V cooled by Accelero S1 + 2x Noiseblocker PL1 (380-700rpm) SSD,HDD: Crucial M4 64GB + WD Green WD20EARS in Silentmaxx HDD Silencer PSU: Enermax PRO82+ 385W cooled by Noctua NF-S12-800 (390-700rpm) CASE: Cooler Master Cosmos II - Silent mod with two exhaust fans - rear Noctua NF-A14 ULN (400-700rpm), top Noctua NF-S12-800 (390-700rpm) + 2,5-5cm soundproofing material Gumex Type 500, Type 503, Type 505 AUDIO: Onkyo Wavio SE-200PCI -> Yamaha RX V559 -> Eagle Cable Silverline -> Yamaha NS 777, NS 444, NS 333 + Velodyne EQ-Max 12 LCD: 27" Asus VE278Q + 50" Philips 50PFL5008K/12 with Ambilight
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: ATi CrossFire - informační thread...
Jsou potřeba dvě karty minimálně stejné generace, ideálně dva stejné modely.
Tahke kombinace (HD 5770 + HD 7870) není podporována.
Tahke kombinace (HD 5770 + HD 7870) není podporována.
- MrHackCZ
- Začátečník
- Registrován: 06. led 2012
- Bydliště: Praha / Karlovy Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: ATi CrossFire - informační thread...
Ah tak. Takže 5770 můžu prodat. Nepřidá na výkonu nic?
- beardie
- Čestný člen
- Registrován: 10. srp 2005
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
Re: ATi CrossFire - informační thread...
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: ATi CrossFire - informační thread...
Holly sh*t
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: ATi CrossFire - informační thread...
OK a co tedy bude místo AFR, bohužel neřekli o nové technologii zatím vůbec nic takže šampaňské objednávám, ale otevřu jej až když tu tu bude for real a ukáže se že je to neni jen ňákej bastl pro recenze a pro propagaci mantle.
- ArgCZ
- Začátečník
- Registrován: 16. črc 2010
Re: ATi CrossFire - informační thread...
panejo , koukám že si v lednu hodně zablbnu, asi kvůli tomu pořídím i BF4 a nějaké GCN dGPU
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
Re: ATi CrossFire - informační thread...
DOC_ZENITH: Namísto AFR by mělo fungovat přímé rozdělování vláken mezi grafiky. Tedy ne vykreslit obraz a pak až řešit, co s ním dál, ale rozdělit vykreslení jednotlivých objektů mezi GPU podle toho, jakým výkonem GPU disponují. Některé myšlenky jsou podobné jako i Hydry, ale tohle má výhodu v podpoře na úrovni API, nejde o dodatečný hack, takže by měly odpadnout některé nedostatky, se kterými se potýkala Hydra. Samozřejmě určitý nedostatek je to, že to bude fungovat jen na úrovni Mantle, ale to už je otázka rozšíření nového API.
ArgCZ: Asi bych nebyl až takový optimista, zatím se nepochlubili žádným konkrétním datem, kdy by to mělo začít fungovat, takže to může být za šest týdnů stejně jako za šest měsíců. Ale kdo ví, třeba AMD překvapí.
ArgCZ: Asi bych nebyl až takový optimista, zatím se nepochlubili žádným konkrétním datem, kdy by to mělo začít fungovat, takže to může být za šest týdnů stejně jako za šest měsíců. Ale kdo ví, třeba AMD překvapí.
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- ArgCZ
- Začátečník
- Registrován: 16. črc 2010
Re: ATi CrossFire - informační thread...
aha já myslel že je to jedna z "featur" nového API
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: ATi CrossFire - informační thread...
No... různé objekty v různejch GPU zní smysluplně, takhle jsme si představoval render třeba v době kdy přišel sideport. Myslel jsem si že X2 kartu budou přes sideport renderovat takto do stejného framebufferu, ale tehdy skutek utek a AMD sideport zahodilo.no-X píše:DOC_ZENITH: Namísto AFR by mělo fungovat přímé rozdělování vláken mezi grafiky. Tedy ne vykreslit obraz a pak až řešit, co s ním dál, ale rozdělit vykreslení jednotlivých objektů mezi GPU podle toho, jakým výkonem GPU disponují. Některé myšlenky jsou podobné jako i Hydry, ale tohle má výhodu v podpoře na úrovni API, nejde o dodatečný hack, takže by měly odpadnout některé nedostatky, se kterými se potýkala Hydra. Samozřejmě určitý nedostatek je to, že to bude fungovat jen na úrovni Mantle, ale to už je otázka rozšíření nového API.
ArgCZ: Asi bych nebyl až takový optimista, zatím se nepochlubili žádným konkrétním datem, kdy by to mělo začít fungovat, takže to může být za šest týdnů stejně jako za šest měsíců. Ale kdo ví, třeba AMD překvapí.
Jak sakra budou GPU co jsou fyzicky jinde renderovat do stejného framebufferu, jaká sběrnice bude dost rychlá? PCI-E asi ihmo ne + je na to celkem latentní. CF můstků se AMD právě zbavila, tak nevim jak to nakonec bude řešeno.
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
Re: ATi CrossFire - informační thread...
CF můstek byl pomalejší než PCIe. XDMA umožňuje, že jedna karta může přímo přistupovat ke druhé, tzn. že si mohou vzájemně sahat do paměti. Pokud PCIe stačí k přenosům při AFR, proč by nemělo stačit k přenosům v tomhle případě?
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: ATi CrossFire - informační thread...
Ale co "GCN 1.0" karty?
- nou
- Začátečník
-
- Registrován: 11. pro 2009
Re: ATi CrossFire - informační thread...
stale si myslim ze karty budu mat samostatne framebuffre. co ale mozu spravit je ze budete moct explicitne spravit blit z jedneho framebufferu do druheho. http://www.g-truc.net/post-0554.html tu mozete vidiet ako pribudaju jednotlive objekty. teraz si predstavte ze vyrenrujte napriklad skalu. tak ju zoberiete a prekopirujete do spolocneho framebuffera pricom zoberiete do uvahy aj Z-buffer. myslim ze GCN karty maju samostatny DMA engine takze karta moze pokracovat v renderingu kym sa kopiruje tento docasny framebuffer na druhu kartu. podrobnosti pravdepodobne uvedu az na GDC
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: ATi CrossFire - informační thread...
XDMA se o propustnost dělí s propustností NB vs GPU. O to taky docela jde. Propustnost je tam teoreticky velká ale GPU se tim budou krást o bandwith. Už v minulosti fungovalo SLI i CF bez můstků a kdyby byly nepodstatné asi by je oba výrobci tak netlačili. To množství přenesenejch dat není malé.no-X píše:CF můstek byl pomalejší než PCIe. XDMA umožňuje, že jedna karta může přímo přistupovat ke druhé, tzn. že si mohou vzájemně sahat do paměti. Pokud PCIe stačí k přenosům při AFR, proč by nemělo stačit k přenosům v tomhle případě?
Narazil jsem na to v dobách kdy jsem se zabejval overclockingem těch 2560x1440 monitorů na 120+Hz. Jednak se musely modifikovat drivery protože by default ani drivery AMD ani NV nechtěly jít přes 400Mhz pixelclock a pak zde byly limity v multiGPU, které od určité hranice nemohly jít výše, kdežto singleGPU mohly. Takže to má limity a je to tuna nekomprimovanejch dat.
A bavíme se tady o ořezané chodé platformy jako třeba LGA 1150 co už při 2 kartách disponuje max 8 linkama pro jednu. Na to budeš dávat CD několika Hawaii čipů tam bude v tomhle směru limitace. AMD nemá nic, zastaralé chipsety pro FX jejichž northbridge a konkrétně PCI-E řadič je 6+ let starej a pamatuje K8. Nové APU taky nebudou mít zrovna high-end proporce northbridge.
Uvidíme jak se to nakec vyine, dokud se neví jak to vlastně bude fungovat netroufám si nic odhadovat.
Pokud by nesdílely 1 framebuffer muselo by se jednat buďto o AFR (což se dušovali že nebude), nebo šachovnici, nebo lépe optimalizované SFR, nebo něco nové o čem jsme ještě nikdy neslyšeli.
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
Re: ATi CrossFire - informační thread...
Už před nástupem XDMA běželo CrossFire (samozřejmě i SLI) po sběrnici ve všech případech, kdy se vykreslovalo rozlišení, na který nestačilo speciální rozhraní. PCIe 3.0 ×16 má dostatečnou přenosovou kapacitu, není důvod tam hledat slabiny. Vzpomeň si na testy, který ukazovaly, že v PCIe 3.0 režimu má grafika stejný výkon jako v PCIe 2.0, což znamená, že potenciál PCIe 3.0 je z více než 50 % nevyužitej. Pokud si z něj část ukousne CrossFire, stále zbývá víc než dost. Vždyť se podívej do nějaké recenze R9 290/X v CrossFire - škálování je i lepší než u karet s můstkem. Můstky jsou záležitost z doby první generace PCIe 1.x čipů, který byly řešený tak, že z návrhu čipu se vyříznul AGP řadič a místo něj se použil PCIe řadič, případně se používaly konverzní čipy, takže reálná přenosová rychlost byla na úrovni AGP. Tam měl můstek, který přinášel vyšší propustnost než sběrnice, smysl. Dneska je to brzda.
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: ATi CrossFire - informační thread...
No-Xi je chyba tvrdit že PCI-E grafiky nelimituje. I na 16x jsem u Tahiti naměřil rozdíly v GPGPU výkonu mezi PCI-E 1.1, 2.0 a 3.0. Na GK110 jsem je nenaměřil ale to na situaci moc nemění, to jen řiká že GCN při výpočtech ráda bandwith.
Malé rozdíly byly také naměřeny v SLI a CF testech. Malé ale byly. A jednalo se opět o nechalná average FPS a podobně. Stejnej ten výkon rozhodně nebyl. Když ty GPU zahltíš obrovsykm rozlišeim a AA takže limitem bude fillrate a podobně logicky rozdíl nebude, protože to neni to kde by PCI-E byla bottleneckem.
Proč to zmiňuji, bottleneck co se PCI-E týče během renderingu je v geometrii. fillrate, síla shaderů, atd.... výkon ve vysokejch rozlišeních to PCI-E nezatěžuje, geometrie ano a nedostatek prostupnosti tam se na první pohled projevuje stejně jak CPU limitace.
Dnes se pomalu začínáme vmotávat z limitu těch historckejch DX9 enginů s 1 x87 geometry threadem které seděly na CPU limitaci jak kráva, ale to už pomalu odchází a pokud bude počet polygonů (a ne těch řešenejch přes teselaci) stoupat narazíme na tento limit celkem rychle protože už teď se daj najít situace kde na něj rychlé grafiky narážej. Takže závěr "prostupnosti PCI-E je přehršle" rozhodně neakceptuji má vlastní měření mluví jinak. Pár tejdnů dozadu to někdo házel velkej benchamrk mnoha platforem kterej nemůžu najít ani vygooglovat, ale bylo to tam vidět.
Takovejch 2560x1600 při 120hz by byl jednostranej přenos nekomprimovanýho obrazu z jednoho GPU do druhého 1,4GB/s. To jest zhruba 33% bandwith u PCI-E 8x gen 2.0. Současné můstkové SLI či CF toto třeba nezvládá (ala jak jsem již řekl což jsem se naučil při OC těch 1440p monitorů).
Malé rozdíly byly také naměřeny v SLI a CF testech. Malé ale byly. A jednalo se opět o nechalná average FPS a podobně. Stejnej ten výkon rozhodně nebyl. Když ty GPU zahltíš obrovsykm rozlišeim a AA takže limitem bude fillrate a podobně logicky rozdíl nebude, protože to neni to kde by PCI-E byla bottleneckem.
Proč to zmiňuji, bottleneck co se PCI-E týče během renderingu je v geometrii. fillrate, síla shaderů, atd.... výkon ve vysokejch rozlišeních to PCI-E nezatěžuje, geometrie ano a nedostatek prostupnosti tam se na první pohled projevuje stejně jak CPU limitace.
Dnes se pomalu začínáme vmotávat z limitu těch historckejch DX9 enginů s 1 x87 geometry threadem které seděly na CPU limitaci jak kráva, ale to už pomalu odchází a pokud bude počet polygonů (a ne těch řešenejch přes teselaci) stoupat narazíme na tento limit celkem rychle protože už teď se daj najít situace kde na něj rychlé grafiky narážej. Takže závěr "prostupnosti PCI-E je přehršle" rozhodně neakceptuji má vlastní měření mluví jinak. Pár tejdnů dozadu to někdo házel velkej benchamrk mnoha platforem kterej nemůžu najít ani vygooglovat, ale bylo to tam vidět.
Takovejch 2560x1600 při 120hz by byl jednostranej přenos nekomprimovanýho obrazu z jednoho GPU do druhého 1,4GB/s. To jest zhruba 33% bandwith u PCI-E 8x gen 2.0. Současné můstkové SLI či CF toto třeba nezvládá (ala jak jsem již řekl což jsem se naučil při OC těch 1440p monitorů).
- RAD-x
- Červená karta
-
- Registrován: 24. dub 2008
- Bydliště: Praha 10
- Kontaktovat uživatele:
Re: Radeony R9 2xx - testy, recenze, zkušenosti
Jako opravdovej fanoušek a velkomajitel všemožnejch ATI a AMD karet, jsem se rozhodl... že vám sem postnu nějaký fotky mokrýho R9 snu.
Proč 3 karty a né 4? tato konfigurace umožňuje na X79 provoz 16x 8x 16x ale kombinace 4 karet pouze 16x 8x 8x 8x jak jsem zjistil, tak i pokud nepsrávně osadíte 3 karty, a výsledný režim bude 16x 8x 8x bude ztráta na jedné kartě oněch 8 linek činit cca 15% celkového výkonu, pokud bych teda nebyl svědkem zázraku a 4tá karta by neškálovala 100%, bylo by její osazení spíš kontraproduktivní, takže sem se na to vy..al no. 3 musej stačit, pokud vás zajímá kolik to žere, tak jen řeknu že všecko, i kolem letící komáry viz foto uplně dole.
Musim říct, že ty Risery nejen že pomohly ideálně osadit karty včetně high end zvukovky ale mělo to hodně velkej vliv na teploty, všechny karty při taktech 1000/5200 jen lehce přesahují 80°C, větší OC jsem zatím nezkoušel.
Proč 3 karty a né 4? tato konfigurace umožňuje na X79 provoz 16x 8x 16x ale kombinace 4 karet pouze 16x 8x 8x 8x jak jsem zjistil, tak i pokud nepsrávně osadíte 3 karty, a výsledný režim bude 16x 8x 8x bude ztráta na jedné kartě oněch 8 linek činit cca 15% celkového výkonu, pokud bych teda nebyl svědkem zázraku a 4tá karta by neškálovala 100%, bylo by její osazení spíš kontraproduktivní, takže sem se na to vy..al no. 3 musej stačit, pokud vás zajímá kolik to žere, tak jen řeknu že všecko, i kolem letící komáry viz foto uplně dole.
Musim říct, že ty Risery nejen že pomohly ideálně osadit karty včetně high end zvukovky ale mělo to hodně velkej vliv na teploty, všechny karty při taktech 1000/5200 jen lehce přesahují 80°C, větší OC jsem zatím nezkoušel.
Naposledy upravil(a) RAD-x dne pon 1. pro 2014, 18:40, celkem upraveno 1 x.
- del42sa
- Pokročilý
- Registrován: 18. lis 2009
- Bydliště: Omicron Persei 8
Re: Radeony R9 2xx - testy, recenze, zkušenosti
Pěkná práce
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/
Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Hz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/
Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Hz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD