DirectX 12 - info a vše okolo

Libovolný výrobce, technologie, informace, rady, výběr, ovladače.

Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis

Odpovědět
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Tak jistě, proto máme rasterizaci je to ten nejjednodušší a real-time akceptovatelnej rendering. To co předvádí Unreal engine (nyní rendrovanej v klasickym DX11) v těchto tech demo scénách je pěkné. Samo sebou fotorealismus to neni, asi nejlépe vypadá a scéna v zimě ale to je tim že je tam prd vidět. V těch ostatních už je jasné že to neni fotorealizmus, hlavně fyzika té trávy/kapradí je... víte co.

V té poslední scéně zase ty stromy na pozadí. High ress transparentní foliage textury. Jop, aby tohle neshimerrovalo tak to chce hodně dobré TRAA.

Zkrátka sečteno a podtrženo, rasterizace nikdy nebude fotorealistická, ale když je hodně výkonu může vypadat hodně dobře. Kamenem úrazu se zde ale stávaj produkční náklady. Tvorba takovejch scén je extra náročná, stojí tunu peněz tvořit jednotlivé asety. Tzn textury, modely, animace, fyziku všeho, atd, atd. Kdyby takhle vypadaly hry celkově budou zase stát 4x tolik, a už takhle jejich vývoj spoliká strašné peníze a dělá na něm strašně moc lidí.

Já bych skoro místo lepší grafiky konkrétních oběktů rád vyděl zaměření na rozlohu celku. Velkou dohlednost, velké světy. Radši chci renderovat tunu středně kvalitních oběktů než deset perfektních.

Jednim dechem ale dodam že já nejsem příznivce fotorealizmu. Já chci aby hry vypadaly hezky, ne realisticky. Realita venku je totiž docela hnusná a nudná.... Pokud chci les můžu tam naběhnout a v létě to taky dělam že... ehm.
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

To jsem uz psal, chce vůbec někdo ve hrach fotorealismus ? Ja chci spis stylizaci.

Jinak fotorealistickou scenu s pomoci Vray není problém vytvorit, ale vesmes to není mozny renderovat real time :) http://cgriver.com/forum/content.php?481
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od DOC_ZENITH »

"Stylizace" jest dvojsečná zbraň. Poslední roky když má něco "stylizovanou grafiku" tak to defakto je akorát výmluva pro "máme to hnusný". Většina těch věcí co vypadaj dobře a zároveň se nehrnou na realizmus se tímto pojmem radši moc neohání. :P
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od HEAD »

Unreal4 engine jde spravnym smerem
https://www.youtube.com/watch?v=dL_d1l7LhaM
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-RTX 4080Super 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

To už je linkováno na předchozí stránce, čti předchozí posty :!:
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od HEAD »

Jaj toho sem si nevsimnul.Ale aspon je tam ukazka verze 1.2 a Grafika gtx970 s OSD a fps :)
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-RTX 4080Super 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
oneb1t
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. dub 2010

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od oneb1t »

i7-12700K, 2x16GB DDR5-4800MHz, ASUS B660-I, 1TB WDS100T1X0E
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
blaho
Žlutá karta
Žlutá karta
Registrován: 31. pro 2011
Bydliště: Nyíregyháza

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od blaho »

Hladis píše:To jsem uz psal, chce vůbec někdo ve hrach fotorealismus ? Ja chci spis stylizaci.

Jinak fotorealistickou scenu s pomoci Vray není problém vytvorit, ale vesmes to není mozny renderovat real time :) http://cgriver.com/forum/content.php?481

omg , toto je parada
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od HEAD »

Mozna jako 60ti lety dedkove si neco zahrajem v takovy grafice :)
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-RTX 4080Super 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
blekota je boss
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 05. črc 2006
Bydliště: okolí Hradce Králové

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od blekota je boss »

whaat?!
DX12 -sčítání paměti u multigpu a použití různých karet zároveň Radeon + GeForce
http://www.tomshardware.com/news/micros ... 28606.html
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Ano, stejně jako Mantle, už to tu bylo několikrát. Nicméně je stejně potřeba podpora i na úrovni enginu.

Pro Mantle i další API z něj vycházející je přístup k paměti řešen trochu jiným způsobem jako doposud a proto je možné i toto. API zjednodušeně nezajímá kde se paměť fyzicky nachází :)

Stejně se vsadím, že nVidia bude tohle blokovat v driveru jakmile bude detekována AMD karta, stejně jako to takhle uměle už léta blokuje u PhysX :roll:
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Moc si ten společnej rendering nedovedu představit. Resp dovedu, každej oběkt bude přidělenej separé konkrétnímu GPU, tak. Ale spolupráci GPU různejch architektur a různejch driverů toho se asi nedočkáme. Pokoušela se o to už Hydra a to těžce failnulo, ono kažé GPU má jinej driver a spec, asi by to nebylo zrovna ono kdyby každej shader prolejzal jinou optimalizací, každej oběkt měl jiné AF, nebo jak by se to chovalo při TRAA či jinejch specifickejch věcech, jak by se řešil postprocessing co vyžaduje třeba zdroje světla z oběktu kterej je na jiném GPU, atd, atd... příliš mnoho neznámých, příliš mnoho otázek.
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

To nikdy nebude...... je nesmysl rvat k sobe do SLICross AMD a nV. Nebude to mit podporu.
oneb1t
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. dub 2010

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od oneb1t »

i7-12700K, 2x16GB DDR5-4800MHz, ASUS B660-I, 1TB WDS100T1X0E
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Ache »

Krteq píše:Povinná četba (Je to od Intelu, takže spousta obrázků :wink:):
Moc obrázků, zkrať to pro lenochy. :D
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | INNO3D RTX 4070 Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Až to prostuduju postnu nějakej sumář ;)

AMD a M$ měli na GDC 2015 ohledně DX12 přednášky, tušíte někdo kde by se dali sehnat prezentace k těm přednáškám?
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Super, díky

Tady jeden políček od intelu těm userům, co tu neustále omýlají důležitost MTR v DX11 driveru

Obrázek

Hlavně ten poslední bod :lol:

Huddy měl prostě pravdu.
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Přesně tak, ale to se omýlá v souvislosti s NV vs AMD drivery pod DX11 s MTR. NV driver tam ten overhead má citelně nišší, to je vše oč tu běží, nikdo nikdy neargumentoval že DX11 stačí, či že je do budoucna dobrej, či že s nim jde dosahnout overheadu jak s low-level API. Jediné o čem ta diskuze vždy byla bylo to že AMD má ten DX11 driver mizernej, a ty jsi to vždy bagatelizoval/snažil se to vyvrátit. A když jsem se tě zeptal co máš doma za HW tak jsi neodpověděl.
Odpovědět

Zpět na „Grafické karty“