Windows 10 WDDM 2.0 memory management
Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis
- HEAD
- Žlutá karta
-
- Registrován: 27. lis 2005
- Bydliště: Usti n/L
- Kontaktovat uživatele:
Re: Windows 10 WDDM 2.0 memory management
Jeste jedna divna vec:Karta se mi nepodtaktuje o jeden stupen pri dosazeni 67°C.Coz pod win7 delala.
- Ache
- Pokročilý
- Registrován: 26. zář 2006
- Bydliště: Plzeň
Re: Windows 10 WDDM 2.0 memory management
Tak to vypadá, že tenhle memory management má ještě mouchy... jak sem narazil na ty ultranízké fps ve Watchdogs při Ultra stínech. Tak se i tak viděl, že k poklesům fps a zvýšení zatížení PCI-Expressu docházelo třeba i v noci u stínových map od stromů.
Teďka blbnu s COD:AW, a celou dobu pozoruju, že hra vytežuje express kolem 30-40%, ale jinak díky ne zrovna top grafice běží krásně plynule i na maximum (bez SSAA). Ale také sem začal pozorovat, že čím více stínových map, tím více přetížení PCI-E přenosů. Vypadá to, že když přeteče pameť (je narvaná texturama), tak to asi pracuje se shadow mapama přes PCI-E... v extrému sem narazil na tohle:
http://abload.de/img/s1_sp64_ship_2015_08_4ax0g.jpg
- i při čumění do podlahy v místě kde jsou stíny od lesíka vytížení PCI-E na cca 90%
http://abload.de/img/s1_sp64_ship_2015_08_calbw.jpg
- a po pár krocích od tohoto místa vše jak má být (i když vytížení 25% je stále moc, je to asi minimum co se v té hře se zaplými stíny dá vidět)
A to nejlepší... první screenshot, znovu, ale s vypnutými stíny (hra nahradí realitme stíny za připravený stínový mapy)... a vytížení PCI-E v tom samém místě:
http://abload.de/img/s1_sp64_ship_2015_08_7rxoe.jpg
Takže při to vypadá, že když má grafika plnou paměť, tak stíny bohužel u některých her nemají rezervovaný prostor a jsou data tahány přes express tam a zpátky?
Teďka blbnu s COD:AW, a celou dobu pozoruju, že hra vytežuje express kolem 30-40%, ale jinak díky ne zrovna top grafice běží krásně plynule i na maximum (bez SSAA). Ale také sem začal pozorovat, že čím více stínových map, tím více přetížení PCI-E přenosů. Vypadá to, že když přeteče pameť (je narvaná texturama), tak to asi pracuje se shadow mapama přes PCI-E... v extrému sem narazil na tohle:
http://abload.de/img/s1_sp64_ship_2015_08_4ax0g.jpg
- i při čumění do podlahy v místě kde jsou stíny od lesíka vytížení PCI-E na cca 90%
http://abload.de/img/s1_sp64_ship_2015_08_calbw.jpg
- a po pár krocích od tohoto místa vše jak má být (i když vytížení 25% je stále moc, je to asi minimum co se v té hře se zaplými stíny dá vidět)
A to nejlepší... první screenshot, znovu, ale s vypnutými stíny (hra nahradí realitme stíny za připravený stínový mapy)... a vytížení PCI-E v tom samém místě:
http://abload.de/img/s1_sp64_ship_2015_08_7rxoe.jpg



Takže při to vypadá, že když má grafika plnou paměť, tak stíny bohužel u některých her nemají rezervovaný prostor a jsou data tahány přes express tam a zpátky?
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | ̶S̶a̶p̶p̶h̶i̶r̶e̶ ̶9̶7̶0̶0̶ ̶X̶T̶ . INNO RTX 4070Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
- Vlastik80
- Začátečník
-
- Registrován: 18. zář 2007
Re: Windows 10 WDDM 2.0 memory management
Může bejt, vypadá to na preferování určitého způsobu práce s vram, asi definovaného právě novým managementem, zda dává nejvyšší prioritu texturám a ostatní se řadí do fronty a tím to pak lítá přes pcie, ale zkusil bych to u více her pro jistotu toho že tomu tak je. Pak je otázka benefitu z právě tohoto způsobu práce managementu, ale logiku by to mít mělo, jinak opět dojde k překopání v některé z dalších sestav systému.
- Elkim
- Redaktor PCT
- Registrován: 01. lis 2014
- Bydliště: Olomouc
Re: Windows 10 WDDM 2.0 memory management
Tbh, já mám WIN 10 od včera a jsem z toho nanervy. Okna a appky furt neodpovídaj, dodělám benchmark, chci si scalnout okno s 3DMarkem a hned neodpovídá. Seká se mi i Chrome a další věci a navíc se mi definitivně přestal ukazovat GPU load, stále 0% a karta hází dobrý čísla.
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: Windows 10 WDDM 2.0 memory management
Tohle není thread o problemech s W10. Tohle se tyka pouze a jen memory managementu ve WDDM 2.0
- Vlastik80
- Začátečník
-
- Registrován: 18. zář 2007
Re: Windows 10 WDDM 2.0 memory management

... zajímalo by mne, jaký vliw mají Win 10 na propady výkonu u GTX 970 díky její pomalé části paměti, pokud jí někdo máte a můžete testnout, díky předem za vaše výsledky.
PS: Neví někdo jaké změny má přinést WDDM2.1 a 3.0?
- blaho
- Žlutá karta
-
- Registrován: 31. pro 2011
- Bydliště: Nyíregyháza
Re: Windows 10 WDDM 2.0 memory management
+ v Evolve paranormalna Vram na GTX970 , krasne ťahala, ani jedno šklbnutie

* inak EVOLVE krasne 99 percent usage , fany na minime a teploty uz isli nahor


* inak EVOLVE krasne 99 percent usage , fany na minime a teploty uz isli nahor
- Vlastik80
- Začátečník
-
- Registrován: 18. zář 2007
Re: Windows 10 WDDM 2.0 memory management
U benchmarku Batman: Arkham Knight jsem si také všiml že i když mám "jen" 4GB vram, tak hra využívá skoro 5. 

- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: Windows 10 WDDM 2.0 memory management
Paráda, ten článek je skvěle napsaný. Je tam spousta tech-talk omáčky z MSDN, ale zas je to psané tak trochu polopatě.Vlastik80 píše:Windows 10: nová správa paměti pro grafické karty!
Hladis//Upraven příspěvek. Bez narazek.
- Ache
- Pokročilý
- Registrován: 26. zář 2006
- Bydliště: Plzeň
Re: Windows 10 WDDM 2.0 memory management
Pěkná práce.
Já teď při blbnutí s 980Ti koukám, že v tom samém nastavení Watch Dogs, generuje vytížení PCI-E jen kolem 2-5% (GTX670 lítala i po ustále kolem 20-30%). Takže na kartě s tunou VRAM se tolik stránkování do RAM nevyužívá, ale požaduje to po delším hraní cca 4,4GB VRAM. Je fakt maso, že to ta GTX670 s 2GB VRAM tahala ok, jen s občasným poklesem fps (situace kdy to muselo dotahovat více dat přes PCI-E). Ty COD:AW dokonce vyžadují až 5,5GB!!! (test mise u Hladisů
)
Ale i 980Ti se dá dostat do stejné situace jako GTX670 - WatchDogs @ 4K @ 8xMSAA... PCI-E na 60-70% a sbohem výkone.
Ale bez stutteru.

Já teď při blbnutí s 980Ti koukám, že v tom samém nastavení Watch Dogs, generuje vytížení PCI-E jen kolem 2-5% (GTX670 lítala i po ustále kolem 20-30%). Takže na kartě s tunou VRAM se tolik stránkování do RAM nevyužívá, ale požaduje to po delším hraní cca 4,4GB VRAM. Je fakt maso, že to ta GTX670 s 2GB VRAM tahala ok, jen s občasným poklesem fps (situace kdy to muselo dotahovat více dat přes PCI-E). Ty COD:AW dokonce vyžadují až 5,5GB!!! (test mise u Hladisů

Ale i 980Ti se dá dostat do stejné situace jako GTX670 - WatchDogs @ 4K @ 8xMSAA... PCI-E na 60-70% a sbohem výkone.

AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | ̶S̶a̶p̶p̶h̶i̶r̶e̶ ̶9̶7̶0̶0̶ ̶X̶T̶ . INNO RTX 4070Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
- Vlastik80
- Začátečník
-
- Registrován: 18. zář 2007
Re: Windows 10 WDDM 2.0 memory management
Testuješ pod Win 10? Čímž se dostáváme k tomu, že pro 4K@8xMSAA není žádná dnešní karta víceméně použitelná, ale otázkou pak je- je tak moc vidět AA u 4K?
PS: Když mám 4K monitor, mohu při DSR jít tedy až na 8K rozlišení a pokud ano, jsou hry hratelné na single kartě?
PS: Když mám 4K monitor, mohu při DSR jít tedy až na 8K rozlišení a pokud ano, jsou hry hratelné na single kartě?

- Bendrr
- Začátečník
- Registrován: 14. úno 2015
- Bydliště: Praha
Re: Windows 10 WDDM 2.0 memory management
EDIT/ Ve Win 10 jsem se dostal s GTX 980Ti na VRAM 7,7 GB při 4K rozlišení. Jinak na 4K není třeba žádné MSAA. Určitě ne do velikosti monitoru 40".
Zatím to na žádné single kartě hratelné není.
Zatím to na žádné single kartě hratelné není.
PC I mATX: RYZEN 7 7700X, MSI MAG B650M MORTAR WIFI, Kingston DDR5 6000MHz CL36 FURY Beast Black 16GB, Solidigm P44 Pro NVMe 2TB, Kingston KC3000 NVMe 1TB, Palit GeForce RTX 4070 Dual, Seasonic Focus PX 750 Platinum, Cooler Master Silencio S400 TG, NZXT Kraken X53, 2560×1440 32" Philips
PC II mini-ITX: RYZEN 7 3700X, MSI B450I Gaming Plus AC, Corsair VENGEANCE RGB PRO Black 16GB 3200MHz@3600MHz CL 16, ASUS DUAL GeForce RTX 3070 V2 O8G, Samsung SSD 960 PRO NVMe 1TB, WD Blue 3D NAND SSD 500GB 2.5", Seasonic M12II EVO SS-620GM F3 620W, NZXT H200, 2560×1440 32" Philips
PC II mini-ITX: RYZEN 7 3700X, MSI B450I Gaming Plus AC, Corsair VENGEANCE RGB PRO Black 16GB 3200MHz@3600MHz CL 16, ASUS DUAL GeForce RTX 3070 V2 O8G, Samsung SSD 960 PRO NVMe 1TB, WD Blue 3D NAND SSD 500GB 2.5", Seasonic M12II EVO SS-620GM F3 620W, NZXT H200, 2560×1440 32" Philips
- CageJ
- Moderátor
- Registrován: 31. bře 2011
- Bydliště: Praha, Prešov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Windows 10 WDDM 2.0 memory management
je to pekne spracovane, lenze zostava bola testovana so 16GB RAM, pri 4 ci 8GB sa to spravna samozrejme inac
..

Ache u teba je problem s PCI Ex 2.0.. Ja mam na 3.0 vyuzitie len na urovni 7%...Ache píše:Pěkná práce.![]()
Já teď při blbnutí s 980Ti koukám, že v tom samém nastavení Watch Dogs, generuje vytížení PCI-E jen kolem 2-5% (GTX670 lítala i po ustále kolem 20-30%). Takže na kartě s tunou VRAM se tolik stránkování do RAM nevyužívá, ale požaduje to po delším hraní cca 4,4GB VRAM. Je fakt maso, že to ta GTX670 s 2GB VRAM tahala ok, jen s občasným poklesem fps (situace kdy to muselo dotahovat více dat přes PCI-E). Ty COD:AW dokonce vyžadují až 5,5GB!!! (test mise u Hladisů)
Ale i 980Ti se dá dostat do stejné situace jako GTX670 - WatchDogs @ 4K @ 8xMSAA... PCI-E na 60-70% a sbohem výkone.Ale bez stutteru.
AMD RYZEN 2700X 4.2GHz@watercooled, 32GB DDR4 2,8GHz, AsRock B450 GAMING K4, RIOTORO GOLD 650W; ASUS DUAL RTX 2060; CoolerMaster ML500; AMD RYZEN 3600X, NOCTUA NH-D15, ASUS STRIX B450-F GAMING, SuperFlower GK550, 32GB CL14 G.SKILL 3200, FRACTAL DESIGN XL R4, ASUS STRIX RTX 3080 OC; APPLE MacBook AIR M1 iPhone 12 Pro 128GB
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: Windows 10 WDDM 2.0 memory management
Nic nového co tu uz nepadlo, ale je to polopate i pro ostatní vysvetleny, jen to neresi třeba pokles vykonu při vytezovani PCI-E při maly VRAM.Vlastik80 píše:Windows 10: nová správa paměti pro grafické karty!
Pomohl by test PCI-E 2.0 vs. 3.0 třeba prave ve Watch Dogs a kolik to udela rozdil, protože tohle je uzky hrdlo a jiste tam rozdil bude.CageJ píše:Ache u teba je problem s PCI Ex 2.0.. Ja mam na 3.0 vyuzitie len na urovni 7%...
Ache:
No to se chova predvidatelne. Cim vic pameti VRAM mas, tim mensi prenos bude. Jinak co je (test mise u Hladisů) ?

Hladis//Slouceny a upraveny prispevky
- Ache
- Pokročilý
- Registrován: 26. zář 2006
- Bydliště: Plzeň
Re: Windows 10 WDDM 2.0 memory management
No je pravda, že tam v závěru doporučuje majitelům grafik s málo VRAM přechod na W10, ale upozornění, že stávajících 8GB RAM v takovém případě bude problém, lamy nemusí z grafů pochopit.CageJ píše:je to pekne spracovane, lenze zostava bola testovana so 16GB RAM, pri 4 ci 8GB sa to spravna samozrejme inac..

Stačí mít na pozadí ještě nějaký nenažraný prohlížeč a je po legraci.
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | ̶S̶a̶p̶p̶h̶i̶r̶e̶ ̶9̶7̶0̶0̶ ̶X̶T̶ . INNO RTX 4070Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: Windows 10 WDDM 2.0 memory management
Bych se mohl dokopat k vyndani 8GB a zkusit co to udela, ale stale jsou to 3GB VRAM. Nebo na PC s GTX760 2GB, kde je 8GB RAM, nahodit Win 10. Nakonec nejlepší by bylo vzit GTX960 2GB a pohrat si s rychlosti PCI-E......... jen nebyt linej a mit cas 

- CageJ
- Moderátor
- Registrován: 31. bře 2011
- Bydliště: Praha, Prešov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Windows 10 WDDM 2.0 memory management
ja nato chystam clanok uz 1,5 tyzdna, ale kedy sa dokopem
(snad uz zajtra)
zmeram tam potom aj tu PCIex zbernicu..
Kazdopadne viem co to robilo.. GTA V sa stalo v W10 nehratelne.. takze som musel nutne upgradeovat
..

zmeram tam potom aj tu PCIex zbernicu..
Kazdopadne viem co to robilo.. GTA V sa stalo v W10 nehratelne.. takze som musel nutne upgradeovat

AMD RYZEN 2700X 4.2GHz@watercooled, 32GB DDR4 2,8GHz, AsRock B450 GAMING K4, RIOTORO GOLD 650W; ASUS DUAL RTX 2060; CoolerMaster ML500; AMD RYZEN 3600X, NOCTUA NH-D15, ASUS STRIX B450-F GAMING, SuperFlower GK550, 32GB CL14 G.SKILL 3200, FRACTAL DESIGN XL R4, ASUS STRIX RTX 3080 OC; APPLE MacBook AIR M1 iPhone 12 Pro 128GB
- webwalker
- Začátečník
- Registrován: 03. úno 2010
- Bydliště: Buranov vedle Prahy
Re: Windows 10 WDDM 2.0 memory management
Při zapnutém Virtual Memory (RAM) by s 8 GB RAM imho žádný problémem být neměl, protože požadavky na RAM se pak sníží. SoM s 8 GB RAM bez VM ostatně ani spustit nejde.
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
GPUreport.cz
- CageJ
- Moderátor
- Registrován: 31. bře 2011
- Bydliště: Praha, Prešov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Windows 10 WDDM 2.0 memory management
Problem to samozrejme nie je, ale take GTA V bolo nehratelne v 10tke.
AMD RYZEN 2700X 4.2GHz@watercooled, 32GB DDR4 2,8GHz, AsRock B450 GAMING K4, RIOTORO GOLD 650W; ASUS DUAL RTX 2060; CoolerMaster ML500; AMD RYZEN 3600X, NOCTUA NH-D15, ASUS STRIX B450-F GAMING, SuperFlower GK550, 32GB CL14 G.SKILL 3200, FRACTAL DESIGN XL R4, ASUS STRIX RTX 3080 OC; APPLE MacBook AIR M1 iPhone 12 Pro 128GB
- Vlastik80
- Začátečník
-
- Registrován: 18. zář 2007
Re: Windows 10 WDDM 2.0 memory management
Na tom managementu je třeba zapracovat, ale nevím zda to i tak bude se stávajícím rychlostně limitovaným hw něco platné, testoval jsem chování GTX 960 2GB vs 4GB a většinou to nevadilo, ale u novějších her jako Batman: Arkham Knight to sice také i u 2GB modelu adresovalo vram až do 4700 cca MB, ale s velkým propadem výkonu o nejméně 30% oproti 4GB modelu, kde sice také došlo ke swapu vram, ale propad nenastal. Nastavení 1080p s GameWorks vše na max - přesah 4GB fyzické vram u 4GB modelu.
Podle mě tomu pomůže buď jiná správa vram/ram, nebo až lepší hw - rychlé ram paměti za předpokladu jejího nadbytku atp., ale hlavně rychlost aby byla dostatečná, jak OS přidělí ram hře, ale ta je nedostačující, pak podle mě dojde na swap na disk a to i u přesahující vram paměti a to je špatný, tam pak jde rychlost přenosů do kopru a na fps a prodlevě vykreslování je to šíleně znát...
Ale jinak oceňuji snahu MS řešit nedostatek vram jakýmkoli způsobem, nevím proč to dělají, ale nějaký smysl to asi má (přínos pro MS).
Podle mě tomu pomůže buď jiná správa vram/ram, nebo až lepší hw - rychlé ram paměti za předpokladu jejího nadbytku atp., ale hlavně rychlost aby byla dostatečná, jak OS přidělí ram hře, ale ta je nedostačující, pak podle mě dojde na swap na disk a to i u přesahující vram paměti a to je špatný, tam pak jde rychlost přenosů do kopru a na fps a prodlevě vykreslování je to šíleně znát...
Ale jinak oceňuji snahu MS řešit nedostatek vram jakýmkoli způsobem, nevím proč to dělají, ale nějaký smysl to asi má (přínos pro MS).