DirectX 12 - info a vše okolo

Libovolný výrobce, technologie, informace, rady, výběr, ovladače.

Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis

Odpovědět
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Havok se asi stane součástí DirectX (12) jako "Direct Physics". Že by konečně standardizovaný middleware pro akceleraci fyziky?

Microsoft Trademarks Direct Physics - HAVOK Rebranded?
hnizdo
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 29. bře 2007
Kontaktovat uživatele:

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od hnizdo »

Nejedna se o middleware pro akceleraci fyziky. Jedna se o fyzikalni engine, ktery zadnou "akceleraci " nema. To mel byt Havok FX, ktery byl opusten. Moduly, ktere se v Havoku pouzivaji, navic zadnou akceleraci nepotrebuji - rigid body, kolize, ragdoll, animace postav.

Krok MS je jasny - potrebuje standardizovat fyzikalni engine pro homogenizaci prostredi xbone-PC.
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro

>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Nope, má to být akcelerované skrze DirectCompute :wink:
hnizdo
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 29. bře 2007
Kontaktovat uživatele:

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od hnizdo »

Nic takoveho v clanku ani na googlu nevidim. Takovou revoluci v havoku by si jiste MS nenechaval pro sebe. Zdroj?
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro

>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
webwalker
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 03. úno 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od webwalker »

@michal3d: DX12 i WDDM 2.X jsou vázáné na Win10. Ty si pro mě za mě hraj třeba WinXP, jen tu prosím tě nenabádej méně znalé k nesmyslům :)
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
havli
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. zář 2009
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od havli »

Zase bych to hrani bez win10 nevidel tak cerne... ano, asi to pojede o kousek hur, ale grafika s velkou pameti WDDM2 nepotrebuje a DX12 only hry se daji pocitat na prstech a zadne zazraky to beztak nejsou, takze klidek.
Ryzen 9 5900X ; Asus Prime X570-P ; 32 GB DDR4 3733 ; Inno3D RTX 4070 Super ; FireCuda 530 2 TB, MX500 4 TB ; Dell G3223Q
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
Srandista
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 17. čer 2009
Bydliště: Brno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Srandista »

Dalsia vec je, ze Kaby Lake a Ryzen uz na Win 7 podporovane nie su. Ci tu niekoho chytaju nostalgicke nalady alebo nie, faktom je, ze Win 10 je na hranie rozhodne lepsi system...
MTB: MSI MAG B550 Tomahawk, CPU: AMD Ryzen R5 3600 + Arctic LF III 240, RAM: Corsair 32GB DDR4 3600MHz CL16, GPU: AMD RX 6800 16GB RAM, SSD: Corsair MP600 PRO LPX 1TB + Corsair MP510 1TB, SC: Sound Blaster X-Fi Titanium Fatal1ty Professional, PSU: Corsair RM650x, Case: Fractal Design Define C, Monitor: Dell S2721DGFA
Google Pixel 4a, Nexus 7 (2013) 32GB
Ripper6
Začátečník
Začátečník
Registrován: 16. led 2010

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Ripper6 »

tak zde bylo spis zajmavy zda je to dnes teda uz citelnej prinos napr hrat pod DX12 tj mit Windows 10 a tam treba i hry co jsou delany stale pro DX11 :)
Ja jsem prisel jen na rozdil a to nevim zda bylo tim... hra Rise of Tomb Raider pod W7 kdyz to na full vse zabralo 6100MB VRAM z karty, padla hra a napsalo to error crash memory. Snizil jsem to a ok.
To stejny jsem zkusil pod Windows 10 a DX12, vyzralo to pamet karty ale hra dal hrala a nespadla.
Ze by teda to rikalo, ze je tam nejaka lepsi prace s pameti? :)
Win 11, AMD 7950x3D, SSD M.2 Seagate FireCuda 530 4TB, 2x SSD SATA Crucial 4TB, 2x HDD Toshiba ent MG09 18TB. MB Asus ROG CROSSHAIR X670E HERO, RAM G.Skill Trident Z5 Neo 64GB 6000Mhz (AMD Expo), GPU Gigabyte RTX 4090 OC 24G, Case Fractal Design Meshify 2 XL, MSI zdroj MEG Ai1300P PCIE5 1300W, BDXL VERBATIM UHD 4K USB BD-RW. Monitor Sony Bravia 65x95L (Dolby Vision), Sound PC Onkyo HT-S7805 (Atmos,DTS X)
-Vladimir-
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 11. bře 2016
Bydliště: SZ od Dačic / jižně od Brna

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od -Vladimir- »

tj ta funkce WDDM...
ignorelist: Stratos (již trvale)
stylar
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 06. říj 2014
Bydliště: Bučovice

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od stylar »

se podívej kolik paměti nasdílí ve vlastnostech adaptéru - Sdílená systémová paměť 8GB + Vyhrazená grafická paměť 4GB, takže nějakých 12GB na videopaměť při 4GB VRAM+16GB RAM a ono to i funguje třeba ten novej deus ex mi s texturama na max spíš vyžírá RAM, která se používá jako videopaměť, jako ne že by to bylo hratelný - nic moc frametimes, ale pořád je to asi nejlepší metoda než kdyby to spadlo třeba...
DISPLAY: LG OLED48CX 3840x2160@120Hz 4:4:4 HDR 10bit GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM X 24GB GDDR6X CPU: AMD Ryzen 7 5800X 3,8GHz@4,7GHz boost CPU COOLER: ARCTIC Liquid Freezer II 420 MB: MSI X470 GAMING PLUS - BIOS 7B79vAM4 - ComboAm4v2PI 1.2.0.Ca RAM: Corsair Vengeance RGB RT 64GB (4x16GB) DDR4 DDR4 3200MHz 16-20-20-38 STORAGE: Samsung 970 EVO 1TB@PCIe x4 3.0 (OS), Samsung 980 1TB@PCIe x4 2.0, Samsung 870 EVO 2TB@SATA, Crucial MX500 1TB@SATA, HDD Seagate BarraCuda - 4TB (ST4000DM004) PSU: Corsair RMx Series RM850x (v.2021) - 850W CASE: Corsair iCUE 7000X RGB Black (5x Noctua NF-A14 PWM) KEYBOARD: SilentiumPC Gear GK550 Omnis Kailh Brown RGB MOUSE: Glorious Model D Wireless (+Grip Tape) SPEAKERS: Edifier R1280T (42Watt RMS) OS: Microsoft Windows 11 Pro CZ 64-bit v23H2
Ripper6
Začátečník
Začátečník
Registrován: 16. led 2010

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Ripper6 »

stylar: hmm tohle by mohl bejt jako dobrej argument pro DX12 a uziti W10 pokud to nelze u W7 nejak nastavit. Casem pak pro new hry co vyzerou fakt 5GB+ VRAM.
Win 11, AMD 7950x3D, SSD M.2 Seagate FireCuda 530 4TB, 2x SSD SATA Crucial 4TB, 2x HDD Toshiba ent MG09 18TB. MB Asus ROG CROSSHAIR X670E HERO, RAM G.Skill Trident Z5 Neo 64GB 6000Mhz (AMD Expo), GPU Gigabyte RTX 4090 OC 24G, Case Fractal Design Meshify 2 XL, MSI zdroj MEG Ai1300P PCIE5 1300W, BDXL VERBATIM UHD 4K USB BD-RW. Monitor Sony Bravia 65x95L (Dolby Vision), Sound PC Onkyo HT-S7805 (Atmos,DTS X)
hnizdo
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 29. bře 2007
Kontaktovat uživatele:

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od hnizdo »

Ripper6 píše: pokud to nelze u W7 nejak nastavit..
nejde. pod win7 se o to musi postarat sama hra a mnohe to i delaji.
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro

>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Serious Sam Fusion má od včerejšího updatu podporu DX12
Changelog
  • Added Tobii eye tracking support for regular (flat) games
  • Added Virtuix Omni movement for VR games
  • Added DirectX 12 support
  • Various fixes, tweaks, and adjustments
Serious Sam Fusion 2017 update 331885 is available now!
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

CageJ
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 31. bře 2011
Bydliště: Praha, Prešov
Kontaktovat uživatele:

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od CageJ »

nič nové.. CUDA to vie od roku 2006 a DX10, teda prichodu unifikovanych shaderov, t.j. 12 rokov lol :D..
AMD RYZEN 2700X 4.2GHz@watercooled, 32GB DDR4 2,8GHz, AsRock B450 GAMING K4, RIOTORO GOLD 650W; ASUS DUAL RTX 2060; CoolerMaster ML500; AMD RYZEN 3600X, NOCTUA NH-D15, ASUS STRIX B450-F GAMING, SuperFlower GK550, 32GB CL14 G.SKILL 3200, FRACTAL DESIGN XL R4, ASUS STRIX RTX 3080 OC; APPLE MacBook AIR M1 iPhone 12 Pro 128GB
rbclass
Žlutá karta
Žlutá karta
Registrován: 20. úno 2008

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od rbclass »

ukazes mi nejaku hru kde bol raytracing cez nvidiu ?

lol
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

CageJ píše:nič nové.. CUDA to vie od roku 2006 a DX10, teda prichodu unifikovanych shaderov, t.j. 12 rokov lol :D..
Nah, první počin skrze GPGPU ATi CTM/Stream - ještě fixed pipeline GPUs - 2005 :roll:

Stanford - Interactive k-D Tree GPU Raytracing

DXR konečně standardizuje RT (sice jen v rámci DirectX) a přináší i standardizované API, v tom je hlavní přínos.
CageJ
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 31. bře 2011
Bydliště: Praha, Prešov
Kontaktovat uživatele:

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od CageJ »

rbclass píše:ukazes mi nejaku hru kde bol raytracing cez nvidiu ?

lol
http://www.nvidia.com/coolstuff/demos

Dema
AMD RYZEN 2700X 4.2GHz@watercooled, 32GB DDR4 2,8GHz, AsRock B450 GAMING K4, RIOTORO GOLD 650W; ASUS DUAL RTX 2060; CoolerMaster ML500; AMD RYZEN 3600X, NOCTUA NH-D15, ASUS STRIX B450-F GAMING, SuperFlower GK550, 32GB CL14 G.SKILL 3200, FRACTAL DESIGN XL R4, ASUS STRIX RTX 3080 OC; APPLE MacBook AIR M1 iPhone 12 Pro 128GB
rbclass
Žlutá karta
Žlutá karta
Registrován: 20. úno 2008

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od rbclass »

no vidis..

teraz tie hry budu moct vznikat..v tom je ten rozdiel myslim
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Jop za 10 let a na komplet jiném HW možná. Současná GPU to nedávaj. GV100 k tomu má skloly ale přístup Nvidie ala použijeme tensor cores pro maskovánjí artefaktů způsobených pomalym RT mi přijde výhledově total mimo a nešťastný. Pokud přijde RT bude to vypadat jako RT akcelerátory, ala čipy zamněřené čistě na onen účel. Jít na RT přes univerzální GPU optimalizované na rendering ne RT je na hlavu.
Odpovědět

Zpět na „Grafické karty“