Assassin's Creed: Unity

Problémy, zážitky, rady či pořádání LAN party

Moderátor: Baneshee

Odpovědět
Swat
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 24. kvě 2005
Bydliště: Praha

Re: Assassin's Creed: Unity

Příspěvek od Swat »

No já to nedal, stejně jako jsem nedal Rogue po 100%ním dohrání Black Flag, kterej u mě zůstává nejlepší AC hrou - to exotický prostředí v kombinaci s plachetnicema prostě nemělo chybu. Vždycky s tou 'sesterskou hrou' jsem měl problém s dohráním, Rogue, Syndicate, Odyssey. Poslední jmenovanou jsem nicméně dohrál, a sice taky na 100% vč. objevení všech lokací na mapě (200 hodin bez fast travelu), ale opět, ten závěr už byl úmornej, šel jsem to vyloženě pro zářez na pažbě, abych měl Origins i Odyssey na 100% ve statech..
MB: Asrock Z370 Extreme4, CPU: Intel Core i5-8600K@5 GHz (SilentiumPC Navis PRO 240 AiO), RAM: 2x8 GB G.Skill DDR4 3200 MHz, GPU: Gigabyte RTX 2080 Gaming OC, HDD: SSD WD Blue 3D 1TB, Seagate IronWolf 6TB, DVD: Asus, PSU: Seasonic Focus Plus 850 Gold, CASE: Corsair T600 Graphite White Edition, MONITOR: BenQ XR3501, TV: 55" Samsung Q6FN
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: Assassin's Creed: Unity

Příspěvek od HEAD »

RaZZoR píše:Nedá, resp. jak kde. Níž screen se všim na max a FXAA. Ale jak sem psal, stíny na High, FXAA a dál neřešim.
Obrázek
Pak už to de do kopru jen v cutscénách, ale to si pamatuju, že se dřív taky řešilo, že sou nějak kurva náročný.

Otázka pro ty co to dohráli - neni tam časem nějakej hák na šplhání, jako byl v Syndicate? Docela by se hodil, Arno šplhá jak březí kočka. A nějakej povoz by se taky šiknul.
FXAA dost maze a je to docela humus.
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-RTX 4080Super 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
RaZZoR
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 31. kvě 2004
Bydliště: Soběslav
Kontaktovat uživatele:

Re: Assassin's Creed: Unity

Příspěvek od RaZZoR »

Stačí víc hrát a míň zkoumat ;-)
Raikkonen
Začátečník
Začátečník
Registrován: 05. kvě 2008

Re: Assassin's Creed: Unity

Příspěvek od Raikkonen »

Po druhém průběhu hry po x letech a hlavně při přímém srovnání s dalšími díly by tahle hra potřebovala remaster/remake jako sůl. Snad se na to někdy dostane, mluvilo se zatím jen o remaku Black Flag (asi kvůli multiplayeru lodí a Skull and Bones) a prvního dílu, ale kdy a zda vůbec vyjdou je ve hvězdách. Škoda, že tenkrát Unity neodložili o rok a nevěnovali se více Rogue, oběma dílům by to dost prospělo. Mimochodem tehdy ve stejný čas také vycházelo Far Cry 4 a nejspíš se také ořezávalo prochu více, než byl plán (severovýchodní Kyrat je v příběhu nevyužitý, měly být přístupné hory a sněhové mise na stejné mapě (s dýchacím přístrojem nebo oblečením jako později u Primal)), ale naštěstí to nebylo tak poznat.

Unity má skvělou atmosféru, temnější než obvykle, a parádní zasazení do revoluční Paříže. Kdo rád hrál i ty předchozí díly, tak tento je IMHO ten poslední z tradičních. Hra je zajímavá a zábavná, ale je na ní opravdu bohužel vidět při porovnání s dalšími díly spostu nedodělků, nefunkčností apod., protože evidentně vývojářům došel čas. Často se rozebírala řada chybějících mechanik z předchozích dílů. Jiné jsou zase polofunkční jako třeba kryty, přitáhnutí nepřátel hlukem (na nějakou pevně definovanou vzdálenost, i když jste v podzemí odděleni tlustou skálou), lvl hrdiny/nepřátel. To levelování je vlastně dost nesmyslné, proč je tedy otevřená celá Paříž hned od začátku a i v těch těžších čtvrtích jsou některé lehké úkoly? Naopak i na začátku hry u lehčích čtvrtí se dá narazit na těžkého nepřítele, protože někde jsou už nachystaní kvůli pozdější misi, hlídkují u truhly apod. Stejně to omezení lvl nepřátel vydrží jen pár hodin, protože se dá celkem rychle dostat ke zbrani 4. lvl (z 5) a dalšímu vybavení.

Souboje jsou celkově těžkopádné a pomalé, ohromný rozdíl oproti Black Flag, ale i o rok novějšímu Syndicate, kde většinu těch problémů odstranili. K tomu se ještě dost zdaleka postupně sbíhají i posily, takže hlavně zpočátku hry není moc šance to ustát. Obzvlášť v těch areálech s alarmem je tohle problém vlastně pořád a někdy se poštěstí, že takhle k vám postupně naběhne většina a je to únavné. Ani plížení není bez chyb, někdy stačí jen drochu drbnout do dveří, nějakého předmětu, nebo narazit na schody a hned o vás ví široko daleko a běží k vám. Pohyb po městě je celkem OK, akorát je tu celkem vidět "matrix" plachtivý pohyb při skocích, asi nebyl čas to pořádně vyladit. U ostatních dílů je sice taky, ale nebije to tolik a tak často do očí.

Nejhůř ten nedostatek času na vývoj IMHO odnesl příběh, některé mise a úplně se rozpadla časová osa. U hlavního příběhu to drhne někde okolo třetiny, kde se to omezilo na prokládání 1 mise a areálu s cílem. Řada příběhových misí tak byla vyškrtnuta nebo přesunuta do pařížských příběhů, či coop misí (poznáte, že některé příběhy jsou propracovanější, jsou tam známé postavy a nějak reagují a jiné mise jsou naopak takové klasicky "výplňové"). Ten coop určitě taky neměl být tak ořezaný jen na zvláštní mise, ale minimálně ve 2 měl fungovat i pro hlavní příběh v Paříži. Vždyť u každé mise se píše pro kolik má být hráčů a u spousty hráče na začátku doprovází nějaká další postava, v počátku Bellec, později Elise. Nejspíš právě z pohledu Elise měla být část toho příběhu vyprávěna ve stylu střídání postav a jejich unikátních misí jako o rok později v Syndicate.

Rozpad časové osy je krásně vidět třeba na příkladu postavy Théroigne de Méricourt, poprvé ji pravděpodobně uvidíte v lehké (lvl2 ) coop misi o nedostatku potravin (The Food Chain), pak coop lvl4 Jacobin raid, v coop lvl5 ji chráníte (Women's March) a dvojici navazujících pařížských příběhů lvl4 o shánění zbraní a vytvoření armády (Arm the people). Průšvih je, že ve hře to hrajete v jiném pořadí, než je časová postoupnost, první by mělo být Women's March 1789, 1792 The Food Chain, 1793 Arm the people a Jacobin raid 1794. Přitom ve hře jsou datované noviny, které upozoňují na mise, ale snad kromě 1-2 příležitostí na začátku jsou už k ničemu, nic neodkrývají (vše je na hlavní mapě) a původně asi měly mít větší roli. Roztříštěním té časové linie a střihy v příběhu pak potkáváte některé postavy v různých typech misí napřeskáčku, třeba De Sade, Lavoisier. U Napoleona se mi zdá, že tam vyloženě část pozdějšího příběhu a jeho přechod v zápornou postavu úplně vyškrtli (vzhledem k ději DLC).

Pokud hrajete Unity stejně jako jiné díly stylem mise vás přivede na nové místo a pak teprve prozkoumáte okolí, tak vás celkem překvapí, že cca třetina mapy je ještě neodhalená nebo jste se tam sotva podívali a už jsou závěrečné titulky - to se týká většiny spodní části mapy. Přitom ty větší propracované komplexy okolo centra během hraní navštěvujete opakovaně v různých misích (a i při sbírání předmětů). Ty vzdálenější lokace přitom nejsou zanedbané, jsou tam ty různé i propracované vedlejší mise a aktivity, ale už ne hlavní příběh. Jediné, co působí mrtvě, je řeka. Snad v jedné jediné misi se tam hýbe vor, přesně jak v Syndicate na Temži a ještě při nějakém vyšetřování je něco na břehu, ale jinak je to úplně prázdné. Policejní vyšetřování a luštění hádanek se povedlo, mise v klubech jsou jednoduchá výplň (obdoba holubníku z dvojky), truhly OK. Sběratelské předměty prakticky nemají smysl (jako v jedničce).

Přes tu spostu nedostatků je to stále zajímavý Assasin s velkým a bohužel nevyužitým potenciálem. Většinu chyb a nedostatků v herních systémech už vyřešili v Syndicate, takže o to bych do případného remasteru strach neměl. Horší je to s tím příběhem a misemi, tam by to chtělo větší úpravy a pořádný remake. Stálo by to za to, ale IMHO k tomu bohužel nedojde.

Malá poznámka na závěr, kdo hrál A Plague Tale, tak v DLC Dead Kings mu to chvílemi bude dost připomínat, také dojde na krysy.
Odpovědět

Zpět na „Hry a zábava“