Ato je proto, že používají odlišný datový tipy. AVX (1.0) bylo pro floating point hodnoty, což enkodéry/dekodéry videa/multimédia (a to je věc, která nejvíc používá ruční asemblér) nepoužívají.DOC_ZENITH píše:Navíc se ani moc nepoužívá, defakto první AVX se kterym jsem se setkal bylo v enkodérech a to už bylo rovnou AVX2.
Takže x264 to použilo minimálně na jednu funkci v rate controlu, která rozpočítává bity pro jednotlivý bloky a je to ve floatech (mbtree propagate). A na hlavní SIMD optimalizace se muselo čekat na AVX2, který obsahuje integer operace - video pracuje s celočíselnýma hodnotama.
Jinak teda tehdy mělo AVX (128bitové verze SSE2-SSE4 operací s tím novým instrukčním prefixem) ještě jedno použití - přidávalo 3-operand verze SSE* instrukcí, což x264 používalo jako mikrooptimalizaci. Ale pak o jednu dvě generace jader dál už to taky nebylo třeba, protože čipy dostaly mov elimination a 3-operand už pak nepomáhal.