Horizon Zero Dawn (PC)
Moderátor: Baneshee
- durod
- Středně pokročilý
- Registrován: 01. úno 2005
Re: Horizon Zero Dawn (PC)
Complete edice zdarma pro PS4/PS5
https://blog.playstation.com/2021/04/19 ... ing-today/
Nutno pridat do sve knihovny do 14.5., neni potrebne PS+ predplatne
https://blog.playstation.com/2021/04/19 ... ing-today/
Nutno pridat do sve knihovny do 14.5., neni potrebne PS+ predplatne
i5 2500K, 16GB RAM, HD7750
- Sobo
- Středně pokročilý
- Registrován: 28. črc 2007
- Bydliště: Bolatice
Re: Horizon Zero Dawn (PC)
HZD recenze
Tak mam konecne dohrano PC Complete edition (vcetne Frozen Wilds). Steam ukazuje 62 hodin, coz je pro srovnani asi o 3 hodiny mene nez mi zabral Mass Effect Andromeda. Technicky stav portu ze zacatku nebyl zrovna dobry, nicmene uz na to vyslo asi 10 patchu, kde to celkem doladili. Ja to hral trochu opozdene, takze se me zadne extra problemy nedotkly.
Grafika:
Celkova prezentace je i s prihlednutim k veku (puvodne hra vysla v roce 2017) velmi dobra az vyborna. V nekterych ohledech jako obliceje a jejich animace to obcas pusobi trochu kostrbate, ale jinak na PC na max. detaily vypada stale velice dobre. Hlavne je potreba vyzdvihnout vybornou kvalitu assetu - ruzne kere, stromy, trava, kvety, skaly / kameny, taky se mi celkem libilo zpracovani vody a vodopadu. Nejen, ze jsou assety kvalitne udelane, ale maji dostatecnou variabilitu (cely les neni dokola tvoreny pouze dvema stejnyma krakama) a jsou vhodne rozmistene a nakombinovane. Celkove to pri pruchodu svetem pusobi velice organicky, ze si rikate "jo, takhle nejak by takove prostredi v realu asi mohlo vypadat". Zaroven ve hre projdete nejruznejsi biomy od beznych lesu, pres poust a jungli, az po zasnezene plane. Kazdy je zpracovany do vysokych detailu a nedochazi k nekonecnemu kopirovani tech samych assetu (nebo to aspon dobre maskuji). Vlastne jeste jedno negativum me napada - interiery. Neprisly mi nijak extra propracovane co se detailu tyce, ale hlavni negativum je to nasviceni, ktere v Horizonu v interierech typicky resi par pochodni (nebo high tech svetel v bunkrech). Proste to uz od pohledu letmym okem nedava smysl, kdyz ve stropu mate obrovskou diru a za jasneho dne kolem poledne je i tak cely interier ozaren do oranzova ze svetla od tech par pochodni, protoze slunce by tech par svetylek skrze tu obrovskou diru ve strope urcite nepresvitilo, ze? Ve srovnani s kompletnim RT nasvicenim v Metru je to doslova zalostne spatne, na druhou stranu se tady bavime o hre z doby, kdy RT hardware existoval mozna nekde v labu nvidie na papire. Ale je fakt zajimave videt, o jak obrovsky kus dopredu se ta technologie dokaze posunout za pouhych par let.
HW narocnost:
Muj osobni nazor je, ze i po opatchovani je optimalizace nic moc. Na RTX 3080 to ve 1440p na max beha v rozmezi cirka 85 - 144 FPS (limit monitoru) s tim, ze bezny prumer je zhruba kolem stovky (realne hrani, ne becnhmark). Na 144Hz G-Sync monitoru se to s mysi a klavesnici nehraje spatne (i PS5 tady stale neumi vice jak 30 FPS, lol), nicmene jsem celou dobu mel pocit, ze na tech prumernych 100 FPS by realne mela stacit tak RTX 2080 a ne 3080, proste to nejede moc dobre. To se mi potvrdilo vcera, kdy jsem skusil o dva roky novejsi Days Gone, ktery beha podstatne lepe - nekde asi soudruzi z Guerilla Games udelali chybu.
Combat:
Souboje bych rozdelil na dve roviny:
A - stroje: tady to jeste celkem ujde. Variabilita stoju k zabijeni je pomerne slusna - kazda masina ma svoje specificke chovani, bojovou taktiku, ruzne utoky, ale taky ruzne weakspoty. Lze znicit jednotlive casti tela prioritne - odstreluje vas stalker z dalky? Tak mu ten kanon proste znicte a uz toho nebude schopny. Tohle plati pro asi vsechny mechanizovane nepratele, kdy jim znicenim spravnych weskpotu znemoznite pouzivat jejich specialni utoky, nebo treba znicem power celly je hodite na nekolik vterin do stunu, pripadne jim odpalite nadrz s horlavinou apod. Je to vymyslene celkem dobre, kdy to hrace nuti trochu premyslet a zvolit na kazdou masinu spravny nastroj a taktiku. Aloy muze pouzivat ruzne typy munice - krome klasickeho poskozeni taky ohen, mrazeni, nebo treba elektrinu. Ruzne masiny jsou na to ruzne nachylne. Akorat to dost rozbiji ten skill, kdy heavy attack ma sanci dat stun, kdy se stroj prevrati na bok - v realu se to deje s kazdym druhym hitem, takze nez se masina vzpamatuje, znova ji 2x hitnu -> opet stun -> zapichnuti -> takhle se da vsechno krome behemotu udrzet takrka permanentne ve stunu, kdy vsechny rozmlatim na sracky tim zakladnim kyjem, aniz by meli sanci cokoliv udelat. Je to broken as fuck, totalni overpowered skill, kdy balance team asi mel chlastacku nebo co.
B - lidi: Tady je to katastrofa. Doslova katastrofa, jak neskutecne mizerne jsou souboje s lidma. Nemuzu si pomoct, ale za posledni dekadu si nevzpomenu na zadnou hru, kde by AI byla tak neskutecne retardovana a stupidni jako prave v HZD. Mel jsem treba situaci, kdy jsem stal na vyvysenem miste, pode mnou se na me cumi 10 sasku s kyjema v ruce (asi 1-2 meli luky) a nic nedelaji, proste tam jen stepujou par metru sem a tam a cekaji, az je vsechny ustrilim. Nenapadlo je obehnout to 20m okolo a dobehnout tam za mnou... A i kdyz jsem bojoval s posadkou v tom outpostu jihozapadne od Blazon Arch, tak jsem jen stal pred hlavni branou a postupne ustrilel vsechny vojaky, protoze tam proste zase pobihali jako opice ze strany na stranu a nikoho nenapadlo me proste chargnout, wtf? Jinak tam neni co vymyslet - proste strilet lukem do hlavy, na CQC spamovat left click, obcas heavy attack. Je to naprosto o nicem a totalni nuda. Navic jim ty palice musi trefovat naprosto presne, protoze staci byt jen o pixel mimo a sip banditovi proleti kolem ucha, 0 damage. Je to hodne strikni a bez auto-aimu to dokaze i nasrat, protoze Aloy nema zadne hitscan projektily a enemaci maji takove stupidni animace, kde tou kebuli porad nejak hybou, takze je to obcas pekny opruz trefit i pri aktivni focusu - i kdyz sip vypustite spravne, nez k nim doleti, tak se zase pohnou v ramci nejake stupidni animace a tefite torzo misto hlavy. Ale obecne je combat s lidmi naprosto nudny a nezajimavy, zkratka opruz a o nicem.
Dalsi vec je gear - zbrani je tady nekolik zakladnich, kdy kazda ma 3 ruzne urovne sily a asi 3 ruzne typy munice. To je jeste OK, protoze to stridate podle nepratel (teda kdyz bojujete se strojema, na lidi to nema smysl), ale vetsi problem vidim v hadrech. Je tam par preddefinovanych oblecku, kdy je to vzdycky jakoby cely set - nelze oddelit hlavu / torzo / nohy / ruce atd. A z tech par ma kazdy tri urovne, kde se lisi hlavne pockem slotu pro modifikace. Takze ve vysledku mate par oblecku, kde si stejne vyberete ten proti fyzickemu poskozeni (na blizko), protoze zadny jiny nedava smysl - aspon u me vzdycky tak 80% zraneni zpusobily normalni fyzicke utoky, takze budovat rezistenci na led / ohen / elektrinu je imo blbost, protoze tyhle typy poskozeni mi vrasky opravdu nedelaly. Takze opravdu mizerna variabilita gearu - naprosto mi tady chybel takovy ten pocit z postupneho vylepsovani postavy, kdy jsem v Zaklinacovi vymenil hromadu ruznych originalnich brneni s ruznymi vlastnostmi, to same s meci. Tady proste celkem brzy koupite ten Carja Shadow gear, jebnete tam nejake fialove mody a hotovo, uz do konce hry neni co resit, akorat ve Frozen Wilds jeste vymenite luky za ty od Banuku, to je vsechno.
Questy / pribeh:
Hlavni pribeh je asi v pohode - vysvetluje, co se vlastne stalo a proc se svet ocitl v takovych srackach, proc tam jsou ty stroje a co jsou zac. V tehle open world hrach je casto hlavni dejova linka spise mensi cast obsahu, takze imo nemusi byt ani nijak extra dlouha, pokud je kvalitni udelany side content. Bohuzel tady neni.
Vetsina questu probiha podle nasledujiciho scenare:
1. Aloy prijde k postave oznacene vykricnikem a zepta se, vo co go. Oproti WoW z roku 2004 zde nastal urcity technologicky posun v tom, ze misto zlutych vykricniku uz onehda PS4 zvladla i zelene vykricniky - good job! (jk)
2. NPC neco chce, mate moznost zeptat se na par preddefinovanych otazek, ale je to uplne jedno a nema to na nic vliv.
3. Aloy rekne, ze je dobry stopar a podiva se na to
4. Jdete na misto dle mapy, zapnete focus, zapnete zvyrazneni stop
5. Jdete po stopach z bodu A do bodu B
6. Dojdete do B, spusti se skript, neco zabijete / vylootujete
7. Navrat k NPC, odmena v expech a sem tam nejake suroviny
Vicemene vsechno se deje podle tehle formule - nejake vetveni questu, nebo ruzne zvraty, kde se z questu nakonec vyklube uplne neco jineho, nez jste puvodne cekali, to vubec. Oproti tretimu Zaklinaci je to teda hodne slabota jak po strance dialogu (vsechno v HZD je takove suche, bezcharakterni), tak po strance designu, variability etc. Proste takova basic fetch & kill zalezitosti, zkratka nic extra.
Jako mirne problematicky bych oznacil celkovy leveling. Delal jsem v prubehu hlavni dejove linky vedlejsi questy tak, jak jsem na ne ve svete nahodou narazil. Problem je v tom, ze hra vam za vsechno od questu az po kazde jedno zabiti dava tunu expu bez ohledu na to, ze zabijite neco na podstatne mensim levelu. Takze kdyz jsem delal quest Maker's End pro level 15, tak jsem uz byl na levelu 32, kdy jsem toho jakoze bosse (prvni Deathbringer ve hre) prakticky vypnul na jednu ranu (powershot luk + 3 sipy najednou). Ostatni RPGcka tohle resi tim, ze pokud jste vyrazne vyssi level nez je pro dany quest / enemaka vhodne, dostavate pomerove mene expu, takze se da prelevelovat maximalne o par levelu vuci hlavni dejove lince, ale tady to soudruzi absolutne neresi a muzete byt proti nepratelum na vice jak dvojnasobnem levelu - nechapu, ze pri QA na to nikdo neprisel, nebo to povazovali za normalni...
Svet / RPG prvky:
Tady me to docela zklamalo, protoze cely svet HZD je jenom naoko postavena kulisa z kartonu, ktera nema absolutne zadnou hloubku a zadna pravidla, kterymi by se ridil. Nemuzete nijak ovlivnit TOD (time of day), coz je jinak bezny standard (treba spanek v Kingdom Come nebo meditace ve Witcherovi) a vlastne ani nemusite, protoze vsichni obchodnici funguji 24/7 a budou tam stat treba i ve dve v noci, protoze proc ne, ze? Proc by NPC meli mit nejake rutiny a aspon naoko delali nejake veci / profese? Obecne mi ten svet z pohledu lidi prijde docela mrtvej - i v tom naoko majestatnim hlavnim meste se vlastne nic nedeje, pocet NPC je taky docela maly. Zaroven vlastne nemuzete nikam zajit, ani provadet nejakou ciste relaxacni cinnost - krome par vybranych interieru je vsechno pozavirane a Aloy se skoro nikde dovnitr nedostane. To plati i pro ruzne outposty rozesete po svete - maximalne tam najedete kemp pro ulozeni hry, ale zajit se podivat do vnitrku pevnosti Sunstone Rock? Zapomente! Ma to byt mesto / pevnost nejake vetsiho vyznamu, ale vy tam vidite 5 pajdulaku v nejakem bocnim kridle, kdy vam jeden da quest na zabiti 3 uteklych veznu, to je vsechno.
Co me ale sere nejvic, je to, ze cela ta hra je dopredu nalajnovana, kdy jede po kolejich a vy tam vlastne vubec nic neovlivnite. Aloy proste rekne to, co chce ona, ne to, co by tam treba chtel rict / udelat hrac. Jednou za uhersky rok vam hra da na vyber, ze musite zvolit jednu ze tri moznosti (srdicko / mozek / pest) - je to typicka ukazka falesne moznosti volby, protoze ve skutecnosti vubec nic neovlivnite (mozna tak dve vety v dialogu). Na ten svet jako takovy proste nemate vubec zadny impact, od zacatku do konce se nic podstatneho nezmeni, teda ne nic, co byste vy mohli ovlivnit. Ve srovnani treba s Mass Effectem, kdy mate prostrednictvim jak questu, tak dialogu, tak moznosti paragon / renegade akci, provest naprosto zasadni zmeny v pribehu, tady vubec nic takoveho nelze. Je to naprosto povrchni, trivialni, extremne jednoducha hricka pro naprosto nenarocne publikum. Proste vypnout mozek, koukat se na hru, jak se z poloviny hraje sama a kochat se na pohled peknyma barvickama. Nic vic tom neni, zadna hloubka - je to pozlacene a perfektne nalestene, ale jakmile na to sahnete a skrz to pozlatko koukate dovnitr, tak je tam proste prazdno...
Jestli tohle lidi oznacovali jako masterpiece, tak to na tech konzolich mate teda kurevsky nizke standardy a poradne RPG ste nevideli ani z rychliku, sorry jako. Moje hodnoceni je nakonec 7 z 10, coz je mimochodem stejne jako bych dal Mass Effect Andromeda, ktery neni ani zdaleka tak spatny, jak se o nem rika (i kdyz ja ho hral az s patchem 1.10). U HZD to zachranuje hlavne skvela prezentace a vysoka produkcni hodnota, proste prachy tam jdou videt, art director by mel dostat vyznamenani, ale ciste z herniho pohledu tam opravdu neni o co stat. Tech 50 euro nelituju, prece jenom jsem tam nechal pres 60 hodin, ale se znovuhratelnosti to vidim blede - narozdil od skutecnych RPG tady vubec nic neovlinite a hra bude furt stejna, takze proste nevidim zadny duvod to znovu rozehrat.
Jinak jsem v prubehu hrani udelal par desitek screenshotu. Hodim to tady i do prislusne sekce na foru.
Horizon Zero Dawn, PC complete edition
Max. grafika, 1440p, RTX 3080, FPS vetsinou kolem 100
Prvnich par screenu je s HUDem, az pak jsem zjistil, ze tam je i foto mod
Jinak muj oblibeny je cislo 10
Tak mam konecne dohrano PC Complete edition (vcetne Frozen Wilds). Steam ukazuje 62 hodin, coz je pro srovnani asi o 3 hodiny mene nez mi zabral Mass Effect Andromeda. Technicky stav portu ze zacatku nebyl zrovna dobry, nicmene uz na to vyslo asi 10 patchu, kde to celkem doladili. Ja to hral trochu opozdene, takze se me zadne extra problemy nedotkly.
Grafika:
Celkova prezentace je i s prihlednutim k veku (puvodne hra vysla v roce 2017) velmi dobra az vyborna. V nekterych ohledech jako obliceje a jejich animace to obcas pusobi trochu kostrbate, ale jinak na PC na max. detaily vypada stale velice dobre. Hlavne je potreba vyzdvihnout vybornou kvalitu assetu - ruzne kere, stromy, trava, kvety, skaly / kameny, taky se mi celkem libilo zpracovani vody a vodopadu. Nejen, ze jsou assety kvalitne udelane, ale maji dostatecnou variabilitu (cely les neni dokola tvoreny pouze dvema stejnyma krakama) a jsou vhodne rozmistene a nakombinovane. Celkove to pri pruchodu svetem pusobi velice organicky, ze si rikate "jo, takhle nejak by takove prostredi v realu asi mohlo vypadat". Zaroven ve hre projdete nejruznejsi biomy od beznych lesu, pres poust a jungli, az po zasnezene plane. Kazdy je zpracovany do vysokych detailu a nedochazi k nekonecnemu kopirovani tech samych assetu (nebo to aspon dobre maskuji). Vlastne jeste jedno negativum me napada - interiery. Neprisly mi nijak extra propracovane co se detailu tyce, ale hlavni negativum je to nasviceni, ktere v Horizonu v interierech typicky resi par pochodni (nebo high tech svetel v bunkrech). Proste to uz od pohledu letmym okem nedava smysl, kdyz ve stropu mate obrovskou diru a za jasneho dne kolem poledne je i tak cely interier ozaren do oranzova ze svetla od tech par pochodni, protoze slunce by tech par svetylek skrze tu obrovskou diru ve strope urcite nepresvitilo, ze? Ve srovnani s kompletnim RT nasvicenim v Metru je to doslova zalostne spatne, na druhou stranu se tady bavime o hre z doby, kdy RT hardware existoval mozna nekde v labu nvidie na papire. Ale je fakt zajimave videt, o jak obrovsky kus dopredu se ta technologie dokaze posunout za pouhych par let.
HW narocnost:
Muj osobni nazor je, ze i po opatchovani je optimalizace nic moc. Na RTX 3080 to ve 1440p na max beha v rozmezi cirka 85 - 144 FPS (limit monitoru) s tim, ze bezny prumer je zhruba kolem stovky (realne hrani, ne becnhmark). Na 144Hz G-Sync monitoru se to s mysi a klavesnici nehraje spatne (i PS5 tady stale neumi vice jak 30 FPS, lol), nicmene jsem celou dobu mel pocit, ze na tech prumernych 100 FPS by realne mela stacit tak RTX 2080 a ne 3080, proste to nejede moc dobre. To se mi potvrdilo vcera, kdy jsem skusil o dva roky novejsi Days Gone, ktery beha podstatne lepe - nekde asi soudruzi z Guerilla Games udelali chybu.
Combat:
Souboje bych rozdelil na dve roviny:
A - stroje: tady to jeste celkem ujde. Variabilita stoju k zabijeni je pomerne slusna - kazda masina ma svoje specificke chovani, bojovou taktiku, ruzne utoky, ale taky ruzne weakspoty. Lze znicit jednotlive casti tela prioritne - odstreluje vas stalker z dalky? Tak mu ten kanon proste znicte a uz toho nebude schopny. Tohle plati pro asi vsechny mechanizovane nepratele, kdy jim znicenim spravnych weskpotu znemoznite pouzivat jejich specialni utoky, nebo treba znicem power celly je hodite na nekolik vterin do stunu, pripadne jim odpalite nadrz s horlavinou apod. Je to vymyslene celkem dobre, kdy to hrace nuti trochu premyslet a zvolit na kazdou masinu spravny nastroj a taktiku. Aloy muze pouzivat ruzne typy munice - krome klasickeho poskozeni taky ohen, mrazeni, nebo treba elektrinu. Ruzne masiny jsou na to ruzne nachylne. Akorat to dost rozbiji ten skill, kdy heavy attack ma sanci dat stun, kdy se stroj prevrati na bok - v realu se to deje s kazdym druhym hitem, takze nez se masina vzpamatuje, znova ji 2x hitnu -> opet stun -> zapichnuti -> takhle se da vsechno krome behemotu udrzet takrka permanentne ve stunu, kdy vsechny rozmlatim na sracky tim zakladnim kyjem, aniz by meli sanci cokoliv udelat. Je to broken as fuck, totalni overpowered skill, kdy balance team asi mel chlastacku nebo co.
B - lidi: Tady je to katastrofa. Doslova katastrofa, jak neskutecne mizerne jsou souboje s lidma. Nemuzu si pomoct, ale za posledni dekadu si nevzpomenu na zadnou hru, kde by AI byla tak neskutecne retardovana a stupidni jako prave v HZD. Mel jsem treba situaci, kdy jsem stal na vyvysenem miste, pode mnou se na me cumi 10 sasku s kyjema v ruce (asi 1-2 meli luky) a nic nedelaji, proste tam jen stepujou par metru sem a tam a cekaji, az je vsechny ustrilim. Nenapadlo je obehnout to 20m okolo a dobehnout tam za mnou... A i kdyz jsem bojoval s posadkou v tom outpostu jihozapadne od Blazon Arch, tak jsem jen stal pred hlavni branou a postupne ustrilel vsechny vojaky, protoze tam proste zase pobihali jako opice ze strany na stranu a nikoho nenapadlo me proste chargnout, wtf? Jinak tam neni co vymyslet - proste strilet lukem do hlavy, na CQC spamovat left click, obcas heavy attack. Je to naprosto o nicem a totalni nuda. Navic jim ty palice musi trefovat naprosto presne, protoze staci byt jen o pixel mimo a sip banditovi proleti kolem ucha, 0 damage. Je to hodne strikni a bez auto-aimu to dokaze i nasrat, protoze Aloy nema zadne hitscan projektily a enemaci maji takove stupidni animace, kde tou kebuli porad nejak hybou, takze je to obcas pekny opruz trefit i pri aktivni focusu - i kdyz sip vypustite spravne, nez k nim doleti, tak se zase pohnou v ramci nejake stupidni animace a tefite torzo misto hlavy. Ale obecne je combat s lidmi naprosto nudny a nezajimavy, zkratka opruz a o nicem.
Dalsi vec je gear - zbrani je tady nekolik zakladnich, kdy kazda ma 3 ruzne urovne sily a asi 3 ruzne typy munice. To je jeste OK, protoze to stridate podle nepratel (teda kdyz bojujete se strojema, na lidi to nema smysl), ale vetsi problem vidim v hadrech. Je tam par preddefinovanych oblecku, kdy je to vzdycky jakoby cely set - nelze oddelit hlavu / torzo / nohy / ruce atd. A z tech par ma kazdy tri urovne, kde se lisi hlavne pockem slotu pro modifikace. Takze ve vysledku mate par oblecku, kde si stejne vyberete ten proti fyzickemu poskozeni (na blizko), protoze zadny jiny nedava smysl - aspon u me vzdycky tak 80% zraneni zpusobily normalni fyzicke utoky, takze budovat rezistenci na led / ohen / elektrinu je imo blbost, protoze tyhle typy poskozeni mi vrasky opravdu nedelaly. Takze opravdu mizerna variabilita gearu - naprosto mi tady chybel takovy ten pocit z postupneho vylepsovani postavy, kdy jsem v Zaklinacovi vymenil hromadu ruznych originalnich brneni s ruznymi vlastnostmi, to same s meci. Tady proste celkem brzy koupite ten Carja Shadow gear, jebnete tam nejake fialove mody a hotovo, uz do konce hry neni co resit, akorat ve Frozen Wilds jeste vymenite luky za ty od Banuku, to je vsechno.
Questy / pribeh:
Hlavni pribeh je asi v pohode - vysvetluje, co se vlastne stalo a proc se svet ocitl v takovych srackach, proc tam jsou ty stroje a co jsou zac. V tehle open world hrach je casto hlavni dejova linka spise mensi cast obsahu, takze imo nemusi byt ani nijak extra dlouha, pokud je kvalitni udelany side content. Bohuzel tady neni.
Vetsina questu probiha podle nasledujiciho scenare:
1. Aloy prijde k postave oznacene vykricnikem a zepta se, vo co go. Oproti WoW z roku 2004 zde nastal urcity technologicky posun v tom, ze misto zlutych vykricniku uz onehda PS4 zvladla i zelene vykricniky - good job! (jk)
2. NPC neco chce, mate moznost zeptat se na par preddefinovanych otazek, ale je to uplne jedno a nema to na nic vliv.
3. Aloy rekne, ze je dobry stopar a podiva se na to
4. Jdete na misto dle mapy, zapnete focus, zapnete zvyrazneni stop
5. Jdete po stopach z bodu A do bodu B
6. Dojdete do B, spusti se skript, neco zabijete / vylootujete
7. Navrat k NPC, odmena v expech a sem tam nejake suroviny
Vicemene vsechno se deje podle tehle formule - nejake vetveni questu, nebo ruzne zvraty, kde se z questu nakonec vyklube uplne neco jineho, nez jste puvodne cekali, to vubec. Oproti tretimu Zaklinaci je to teda hodne slabota jak po strance dialogu (vsechno v HZD je takove suche, bezcharakterni), tak po strance designu, variability etc. Proste takova basic fetch & kill zalezitosti, zkratka nic extra.
Jako mirne problematicky bych oznacil celkovy leveling. Delal jsem v prubehu hlavni dejove linky vedlejsi questy tak, jak jsem na ne ve svete nahodou narazil. Problem je v tom, ze hra vam za vsechno od questu az po kazde jedno zabiti dava tunu expu bez ohledu na to, ze zabijite neco na podstatne mensim levelu. Takze kdyz jsem delal quest Maker's End pro level 15, tak jsem uz byl na levelu 32, kdy jsem toho jakoze bosse (prvni Deathbringer ve hre) prakticky vypnul na jednu ranu (powershot luk + 3 sipy najednou). Ostatni RPGcka tohle resi tim, ze pokud jste vyrazne vyssi level nez je pro dany quest / enemaka vhodne, dostavate pomerove mene expu, takze se da prelevelovat maximalne o par levelu vuci hlavni dejove lince, ale tady to soudruzi absolutne neresi a muzete byt proti nepratelum na vice jak dvojnasobnem levelu - nechapu, ze pri QA na to nikdo neprisel, nebo to povazovali za normalni...
Svet / RPG prvky:
Tady me to docela zklamalo, protoze cely svet HZD je jenom naoko postavena kulisa z kartonu, ktera nema absolutne zadnou hloubku a zadna pravidla, kterymi by se ridil. Nemuzete nijak ovlivnit TOD (time of day), coz je jinak bezny standard (treba spanek v Kingdom Come nebo meditace ve Witcherovi) a vlastne ani nemusite, protoze vsichni obchodnici funguji 24/7 a budou tam stat treba i ve dve v noci, protoze proc ne, ze? Proc by NPC meli mit nejake rutiny a aspon naoko delali nejake veci / profese? Obecne mi ten svet z pohledu lidi prijde docela mrtvej - i v tom naoko majestatnim hlavnim meste se vlastne nic nedeje, pocet NPC je taky docela maly. Zaroven vlastne nemuzete nikam zajit, ani provadet nejakou ciste relaxacni cinnost - krome par vybranych interieru je vsechno pozavirane a Aloy se skoro nikde dovnitr nedostane. To plati i pro ruzne outposty rozesete po svete - maximalne tam najedete kemp pro ulozeni hry, ale zajit se podivat do vnitrku pevnosti Sunstone Rock? Zapomente! Ma to byt mesto / pevnost nejake vetsiho vyznamu, ale vy tam vidite 5 pajdulaku v nejakem bocnim kridle, kdy vam jeden da quest na zabiti 3 uteklych veznu, to je vsechno.
Co me ale sere nejvic, je to, ze cela ta hra je dopredu nalajnovana, kdy jede po kolejich a vy tam vlastne vubec nic neovlivnite. Aloy proste rekne to, co chce ona, ne to, co by tam treba chtel rict / udelat hrac. Jednou za uhersky rok vam hra da na vyber, ze musite zvolit jednu ze tri moznosti (srdicko / mozek / pest) - je to typicka ukazka falesne moznosti volby, protoze ve skutecnosti vubec nic neovlivnite (mozna tak dve vety v dialogu). Na ten svet jako takovy proste nemate vubec zadny impact, od zacatku do konce se nic podstatneho nezmeni, teda ne nic, co byste vy mohli ovlivnit. Ve srovnani treba s Mass Effectem, kdy mate prostrednictvim jak questu, tak dialogu, tak moznosti paragon / renegade akci, provest naprosto zasadni zmeny v pribehu, tady vubec nic takoveho nelze. Je to naprosto povrchni, trivialni, extremne jednoducha hricka pro naprosto nenarocne publikum. Proste vypnout mozek, koukat se na hru, jak se z poloviny hraje sama a kochat se na pohled peknyma barvickama. Nic vic tom neni, zadna hloubka - je to pozlacene a perfektne nalestene, ale jakmile na to sahnete a skrz to pozlatko koukate dovnitr, tak je tam proste prazdno...
Jestli tohle lidi oznacovali jako masterpiece, tak to na tech konzolich mate teda kurevsky nizke standardy a poradne RPG ste nevideli ani z rychliku, sorry jako. Moje hodnoceni je nakonec 7 z 10, coz je mimochodem stejne jako bych dal Mass Effect Andromeda, ktery neni ani zdaleka tak spatny, jak se o nem rika (i kdyz ja ho hral az s patchem 1.10). U HZD to zachranuje hlavne skvela prezentace a vysoka produkcni hodnota, proste prachy tam jdou videt, art director by mel dostat vyznamenani, ale ciste z herniho pohledu tam opravdu neni o co stat. Tech 50 euro nelituju, prece jenom jsem tam nechal pres 60 hodin, ale se znovuhratelnosti to vidim blede - narozdil od skutecnych RPG tady vubec nic neovlinite a hra bude furt stejna, takze proste nevidim zadny duvod to znovu rozehrat.
Jinak jsem v prubehu hrani udelal par desitek screenshotu. Hodim to tady i do prislusne sekce na foru.
Horizon Zero Dawn, PC complete edition
Max. grafika, 1440p, RTX 3080, FPS vetsinou kolem 100
Prvnich par screenu je s HUDem, az pak jsem zjistil, ze tam je i foto mod
Jinak muj oblibeny je cislo 10
So, Lone Star, now you see that the Evil will always triumph, because Good is dumb! - Lord Dark Helmet @ Spaceballs
- durod
- Středně pokročilý
- Registrován: 01. úno 2005
Re: Horizon Zero Dawn (PC)
HZD neni RPG
Je to takovy mix, ale v jadre je to 3rd person akce/adventura, typicka "exkluzivita" tak jak je umi jenom Sony. Napis tuhle recenzi v dobe vydani, tak te necim picnu
Stejne tak nebudu rikat, ze GoW nebo GoT je RPG. Jsou to hry s danou linkou s mensimi odbockami, ktere ale nemaji na "nic" vlyv. Hry s uzasnou vypravou a art designem. Tve obrazky jsou toho dukazem. Proste SONY.
Je to takovy mix, ale v jadre je to 3rd person akce/adventura, typicka "exkluzivita" tak jak je umi jenom Sony. Napis tuhle recenzi v dobe vydani, tak te necim picnu
Stejne tak nebudu rikat, ze GoW nebo GoT je RPG. Jsou to hry s danou linkou s mensimi odbockami, ktere ale nemaji na "nic" vlyv. Hry s uzasnou vypravou a art designem. Tve obrazky jsou toho dukazem. Proste SONY.
i5 2500K, 16GB RAM, HD7750
- Sobo
- Středně pokročilý
- Registrován: 28. črc 2007
- Bydliště: Bolatice
Re: Horizon Zero Dawn (PC)
Ooo, vazne? Hmm, tak se podivame, co na to rika Wiki:durod píše:HZD neni RPG
"Horizon Zero Dawn is a 2017 action role-playing game"
https://en.wikipedia.org/wiki/Horizon_Zero_Dawn
Co na to rika PlayStation store:
"Prozkoumej na PlayStation 4 (PS4) akční hru na hrdiny (RPG) Horizon Zero Dawn."
https://www.playstation.com/cs-cz/games ... zero-dawn/
Ale nevim, mozna jsou vsichni idioti a nejaky durod se smajlikem by jim to mel vysvetlit, ze maji spatne oznaceny zanr svoji vlastni hry.
durod píše:Napis tuhle recenzi v dobe vydani, tak te necim picnu
Chlapi, rozumite principu argumentace v diskuzi? Napisete, ze teda jako asi durazne nesouhlasite s mym hodnoceni hry, ale zaroven naprosto selhavate v dodani jakychkoliv argumentu a vysvetleni, proc to, co jsem drive napsal, je spatne, nebo na tom neni neco pravda. Takovehle vykriky jsou absolutne o nicem, nerozviji diskuzi a nemaji zadny vyznam.ArgCZ píše:já málem spadnul pod stůl když jsem to četl
Myslim, ze jsem faily Horizonu popsal celkem dukladne.
Takze s ohledem na vas jeste jednou ve zkratce:
A) Prumerny combat - slusny u stroju, naprosto mizerny u lidi
B) Extremne spatna AI (hlavne lidsti protivnici)
C) Slaba variabilita gearu - jen hrstka armor setu s minimalnimi rozdily
D) Side questy jsou na jedno brdo - sablonovite delane podle stejne formule
E) Nezvladnuty leveling - hra dava za vsechno prilis moc expu, behem chvile jste overpowered svine a nic neskaluje podle rozdilu v levelech
F) Pomerne prazdny a nevyuzity svet - skoro vsechny interiery zavrene. Zadne vedlejsi aktivity
G) Nemoznost v tom svete / pribehu cokoliv smysluplne ovlivnit, dokonce ani zadne dialogove moznosti - Aloy vzdycky rekne to, co chce ona (srdicka / pesti / mozek ignoruju, to nema na nic vliv).
Nekdy se clovek fakt az chyta za hlavu - treba kdyz jsem porazil toho hlavniho lidskeho zaporaka (mimochodem se me ani nedotkl a padnul na tri rany z luku, skvele zpracovana obtiznost), tak si tam jako muzu vybrat, jestli ho usetrim, nebo zabiju, nebo zabiju s trochu jinym dialogem. A jak se toto rozhodnuti projevi dale ve hre? Vubec nijak, je to uplne jedno, ani se to neprenasi do DLC - proc tam moznost jako vubec je? Proc ho Aloy proste v cutscene rovnou nezapichne? Jaky to ma smysl? NotLikeThis
Takze po vsech tehle docela zasadnich problemech a negativech dojdete k zaveru, ze je to absolutne bozi hra s zadnymi nebo minimalnimi nedostatky, proste aspon 9/10 masterpiece, ta hra nema sobe rovnou a SONY jsou absolutni bohove videoher?
Okej, tak to se asi shodnem na tom, ze se neshodnem.
//Baneshee - upraveno
So, Lone Star, now you see that the Evil will always triumph, because Good is dumb! - Lord Dark Helmet @ Spaceballs
- durod
- Středně pokročilý
- Registrován: 01. úno 2005
Re: Horizon Zero Dawn (PC)
Zanre se prolineji, Sony to muze nazyvat jak chce, ale tohle neni takova ta klasicka RPG.
To GOW ma vice RPG prvku nez Horizon.
Ale nazor ti neberu, na Metacritic ma ranking 89, coz je defakto top hra a v herni historii ma jiz sve misto jiste, je jenom zopar her po r. 2017 ktere ji prekonaly.
To GOW ma vice RPG prvku nez Horizon.
Ale nazor ti neberu, na Metacritic ma ranking 89, coz je defakto top hra a v herni historii ma jiz sve misto jiste, je jenom zopar her po r. 2017 ktere ji prekonaly.
i5 2500K, 16GB RAM, HD7750
- LastPCgamer
- Začátečník
-
- Registrován: 25. pro 2012
Re: Horizon Zero Dawn (PC)
V žiadnom prípade nemôžem zaradiť Horizon Zero Dawn medzi RPG. Hral som to a celé prešiel(PS4pro), pre mňa je to jednoznačne akčná adventúra v open world svete. Aby som to mohol nazvať RPG musela by ta hra spraviť ešte niekoľko krokov smerom k tomuto žánru.
CPU: Intel Core I7 5820K@4.5GHz; Cache 4GHz + Noctua NH-D15;*** MB:ASUS X99-A;*** RAM: 4x4GB DDR4 3000MHz CL 15-17-17-35 1T Corsair;*** GK: EVGA GeForce GTX 1080Ti SC Black Edition Gaming ICX***;*** M.2 NVMe SSD: Samsung 970 EVO PLUS 500GB;*** SATA III SSD: Samsung EVO 850 500GB, Crucial MX500 1TB;*** SATA II HDD: 500GB Hitachi 7200RPM ;*** Op. Drive: Samsung DVD-RW SH-S223F;*** Sound Card: ASUS Xonar Phoebus;*** PSU: Seasonic SS-860XP Platinum;*** MOUSE: RAZER Deathadder Chroma;*** MOUSEPAD: Roccat Taito;*** KEYBOARD: Roccat Isku;*** HEADSET: Sennheiser PC 360 G4ME;*** MONITOR: 27" Acer Predator XB271HU 144Hz, IPS, G-Sync;*** CASE: Cooler Master HAF 922;*** OS: Windows 10 64bit Home; Herné konzoly: Playstation 5, NINTENDO Switch
- Paul
- Středně pokročilý
- Registrován: 15. srp 2004
- Kontaktovat uživatele:
Re: Horizon Zero Dawn (PC)
No, má pravdu. Horizon je krásná naleštěná povrchní ubisoftina, ikdyž jí dělala Guerilla. Jako bavilo mě to, jakž takž, ale na prdel jsem si z toho taky nesedl, a hrál jsem to v době vydání na Pro.
Je to o to větším zklamáním, že hlavního scénáristu dělal John Gonzales, kterej z velký části napsal fantastickej Fallout New Vegas. Ale u HZD si asi vybral slabší chvilku, nebo neměl takovou kreativní svobodu.
Je to o to větším zklamáním, že hlavního scénáristu dělal John Gonzales, kterej z velký části napsal fantastickej Fallout New Vegas. Ale u HZD si asi vybral slabší chvilku, nebo neměl takovou kreativní svobodu.
Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus X470 Gaming, 2*8GB FlareX@3200, nVidia RTX 3080Ti, 500GB SSD Evo 970, 2TB Crucial MX500, 120GB M4 SSD, 2 * Samsung F1 1TB SATAII, A4-Tech A7, Panasonic ST50 55" Plasma, NEC 24WMGX3 24", Win10 64bit Home, Steam Deck
If you have been voting for politicians who promise to give you goodies at someone else's expense, then you have no right to complain when they take your money and give it to someone else, including themselves.
If you have been voting for politicians who promise to give you goodies at someone else's expense, then you have no right to complain when they take your money and give it to someone else, including themselves.
- heroik
- Začátečník
- Registrován: 28. říj 2009
Re: Horizon Zero Dawn (PC)
Však to nikdo nerozporuje, já jsem horizon vypl asi po 2 hodinách protože je to podivný mix assasina a far cry a taky mě to nebavilo. Jen není třeba vyvolávat flame, hodnocení je subjektivní a ultra-triggered tady asi bude někdo jiný když neunese, že to má někde vyšší hodnocení než by tomu dal on, a píše tady kvůli tomu tak dlouhé příspěvky
- killerek
- Začátečník
-
- Registrován: 09. pro 2003
- Bydliště: Praha
Re: Horizon Zero Dawn (PC)
Me jeho "recenze" prijde hodnotna, protoze vim, ze je to hra na odreagovani po praci a muzu jit hrat klidne dva mesice, protoze ma jednoduchy combat a narozdil od RPG typu Pillars od Eternity si vlastne skoro nic nemusim pamatovat, u kterych sem si rozehrani nechaval az, kdyz sem mel vice dnu v kuse volno.
- Frostys
- Začátečník
-
- Registrován: 24. črc 2006
Re: Horizon Zero Dawn (PC)
Já jsem asi divnej. Ve všech nových hrách jsem naprosto znechucen z combatu a beru ho jako nutné zlo. Fakt, ve všech Single player hrách.
Ale zrovna u Horizonu jsem si ho užíval a hlavně i díky němu hru dohrál
Masterpiece to podle mě není, ale určitě nelituju, bavil jsem se.
(Dohráno před lety na obyč PS4)
Ale zrovna u Horizonu jsem si ho užíval a hlavně i díky němu hru dohrál
Masterpiece to podle mě není, ale určitě nelituju, bavil jsem se.
(Dohráno před lety na obyč PS4)
CPU i7-9700k + MasterLiquid Lite 240
GPU MSI GeForce RTX 2070 8Gb
RAM Patriot Viper4 16GB@3000MHz
MB Gigabyte Z390 Gaming X
GPU MSI GeForce RTX 2070 8Gb
RAM Patriot Viper4 16GB@3000MHz
MB Gigabyte Z390 Gaming X
- Sobo
- Středně pokročilý
- Registrován: 28. črc 2007
- Bydliště: Bolatice
Re: Horizon Zero Dawn (PC)
To byl presne ten ucel a duvod, proc jsem to tak do detailu rozepsal. A zdaleka nejde o pritomnost - az se nekdo treba za 3 roky bude rozhodovat, jestli to ma vzit za 15 ecek ve sleve, tak ty informace pro nej budou stale prinosne a presne bude vedet, kde jsou silne a kde slabe stranky hry, co to je a co to neni, cili pak dokaze udelat pomerne dost informavane rozhodnuti, jestli to bude jeho salek kavy, nebo by radeji mel poridit neco jineho. To, ze hrstka zdejsich exotu uznava pouze hodnoceni ve stylu "mi se to proste libilo / nelibilo" a cokoliv slozitejsiho a necernobileho je nad jejich rozlisovaci moznosti, kdy to prece musel napsat jedine psychopat, uz je vec druha.killerek píše:Me jeho "recenze" prijde hodnotna, protoze vim, ze je to hra na odreagovani po praci a muzu jit hrat klidne dva mesice, protoze ma jednoduchy combat a narozdil od RPG typu Pillars od Eternity si vlastne skoro nic nemusim pamatovat, u kterych sem si rozehrani nechaval az, kdyz sem mel vice dnu v kuse volno.
Jinak jsem to hral presne timhle stylem - zhruba kazdy druhy den si to vecer na hodku max dve pustit, projit par bonfiru, udelat nejake vedlejsaky, pripadne pohnout s hlavni dejovou linkou. Diky te povrchnosti je hra opravdu nenarocna a problemy by delat nemela ani prilezitostnym hracum.
Proto jsem combat rozdelil na dve kapitoly, jelikoz souboje se stroji se proti soubojum s lidmi hodne lisi. Proti strojum je to udelane dobre a nemam k tomu zadne vetsi vyhrady - je tam celkem velka variabilita nepratel, kazdy ma svoje silne a slabe stranky, je videt, ze pro masiny maji dedikovane AIcko, kde kazdy stroj bojuje jinak atd. Takze tyhle soubuje jsou celkem zabavne a neprijdou cloveku repetetivni.Frostys píše:Já jsem asi divnej. Ve všech nových hrách jsem naprosto znechucen z combatu a beru ho jako nutné zlo. Fakt, ve všech Single player hrách.
Ale zrovna u Horizonu jsem si ho užíval a hlavně i díky němu hru dohrál
Ale combat s lidmi mi prisel proste strasny. Priserna AI / pathing a combat tam nema absolutne zadnou hlouku - proste strilej na hlavu a mackej left click, dokud vsichni nepopadaj - vyborny... Pokud ti treba AI zafungovala nejak dobre a bavilo to te i proti lidem, tak oukej, v pohode, ale u me to tak proste nebylo a souboje s masinama jsou imo daleko lepsi (nastesti jich je taky vice).
So, Lone Star, now you see that the Evil will always triumph, because Good is dumb! - Lord Dark Helmet @ Spaceballs
- Baneshee
- Moderátor
- Registrován: 12. dub 2005
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Horizon Zero Dawn (PC)
Promazal jsem OT. Pánové, pokud k tématu nemáte co říct, tak prostě nereagujte. Vykašlete se na postování obsahově prázdných, zbytečných příspěvků.
Sobovi díky za perfektně sepsané dojmy, lepší než většina recenzí na netu. Osobně mě to motivovalo si přidat hru do wishlistu jako oddechovku, až to bude ve výrazné slevě. Už vím přesně co od toho čekat, nástupce W3 to není, ale to nemusí být vždycky na škodu. Někdy si rád odfrknu u něčeho nenáročnýho s pěknou grafikou a to by HZD mohlo splnit.
//Dobře další promaz, zase z toho děláte flame PC vs konzole Každý si tu můžete napsat vlastní pohled na hru, ale vyvarujte se osobních útoků.
Sobovi díky za perfektně sepsané dojmy, lepší než většina recenzí na netu. Osobně mě to motivovalo si přidat hru do wishlistu jako oddechovku, až to bude ve výrazné slevě. Už vím přesně co od toho čekat, nástupce W3 to není, ale to nemusí být vždycky na škodu. Někdy si rád odfrknu u něčeho nenáročnýho s pěknou grafikou a to by HZD mohlo splnit.
//Dobře další promaz, zase z toho děláte flame PC vs konzole Každý si tu můžete napsat vlastní pohled na hru, ale vyvarujte se osobních útoků.
Ryzen 5800X @ 100W | Noctua C12P SE14 | 2x16GB Crucial Ballistix @ 3466MHz | Zotac RTX3070 8GB | Asus Prime X470-Pro | Micron 2TB NVMe & Crucial MX500 1TB & WD Green 3TB | Samsung SH-S223Q | FD Define R3 Black | Seasonic Focus Plus 650W | Dell G3223Q
- ArgCZ
- Začátečník
- Registrován: 16. črc 2010
Re: Horizon Zero Dawn (PC)
kvůli připomenutí před dvojkou jsem to rozjel podruhé, tentokrát na Ultra Hard(nikoli NG+) a přijde mě že jde spíše o kompletní rebalanc hry včetně úprav AI, tam kde dříve stačilo zuřivě máchat kopím musíte prostě použít veškeré dostupné vybavení, například Sawtootha jsem prostě musel dostat výbušnýma pastma který jsem nalíčil a musel ho do nich vlákat což teda chtělo chvilku plánování a příprav a pasti proto že má slabinu schovanou dole na podvozku, jako docela koukám, vypadá to i na balanc ekonomiky, dříve mě otravoval boj s obyčejnýma tlupama strojů, teď je nelze tak jednoduše oblbnout a ještě je sundat potřebujete nebo na EQ rovnou zapomeňte
jako mam tam 6 hodin na UH a první lokaci včetně side Q, teď jsem prošel bránou ven takže na nějaký unáhlený závěry je brzy ale to co jsem před čtyřma rokama hrál na normal bylo sakra jednoduší, ono tady totiž není jen to že víc vydržej a víc ubíraj ale hlavně teda se jinak chovaj, jsou ostražitější, když vás odhalej tak většinou jde větší počet a útočej ve smečce, nevím zda si to pamatuju špatně ale já si na začátku hry jednoho po druhým přilákal kamenem, pak na něj zapískal s skolil ho na jednu ránu protože přišel jak slepice, to teď nehrozí a pokud je žlutý a písknete tak po vás okamžitě jde a zavolá často i kámoše, navíc jedna rána základním lukem do oka Watchera vůbec nic neřeší, na to je potřeba ten snajperskej luk kterej stojí hned na začátku 500 takže se musíte fakt snažit snažit aby na něj bylo. Taky se k nim jen tak do křoví neschováte, prostě když je máte v zorným poli tak mají v zorným poli i oni Vás a okamžitě přecházejí do ostražitosti, dříve jsem prostě v pohodě dokráčel do křoví v blízkosti, ještě bych řekl že stroje co většinou stádově utíkali(třeba strideři) teď když je jich víc tak spíše zaútočej a když je sám tak zdrhá, ale je to 4 roky co jsem to hrál tak jsem třeba zapomněl ale neřekl bych že to tak bylo
jako mam tam 6 hodin na UH a první lokaci včetně side Q, teď jsem prošel bránou ven takže na nějaký unáhlený závěry je brzy ale to co jsem před čtyřma rokama hrál na normal bylo sakra jednoduší, ono tady totiž není jen to že víc vydržej a víc ubíraj ale hlavně teda se jinak chovaj, jsou ostražitější, když vás odhalej tak většinou jde větší počet a útočej ve smečce, nevím zda si to pamatuju špatně ale já si na začátku hry jednoho po druhým přilákal kamenem, pak na něj zapískal s skolil ho na jednu ránu protože přišel jak slepice, to teď nehrozí a pokud je žlutý a písknete tak po vás okamžitě jde a zavolá často i kámoše, navíc jedna rána základním lukem do oka Watchera vůbec nic neřeší, na to je potřeba ten snajperskej luk kterej stojí hned na začátku 500 takže se musíte fakt snažit snažit aby na něj bylo. Taky se k nim jen tak do křoví neschováte, prostě když je máte v zorným poli tak mají v zorným poli i oni Vás a okamžitě přecházejí do ostražitosti, dříve jsem prostě v pohodě dokráčel do křoví v blízkosti, ještě bych řekl že stroje co většinou stádově utíkali(třeba strideři) teď když je jich víc tak spíše zaútočej a když je sám tak zdrhá, ale je to 4 roky co jsem to hrál tak jsem třeba zapomněl ale neřekl bych že to tak bylo
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
- Alfajk
- Začátečník
-
- Registrován: 15. kvě 2009
Re: Horizon Zero Dawn (PC)
tady je video rekapitulující celý děj jedničky, kdyby ste si to někdo chtěli oživit před dvojkou
https://www.youtube.com/watch?v=R8e1r15A9SY
https://www.youtube.com/watch?v=R8e1r15A9SY
CPU: AMD Ryzen 5 7600X@5,5GHz | GPU: EVGA GeForce RTX 3080 12GB XC3 ULTRA GAMING | MB: ASUS PRIME X670-P WIFI | RAM: 32GB DDR5 6000MHz CL36 FURY EXPO | SSD: WD Black SN770 NVMe 2TB | PSU: Seasonic Focus GM-850 Gold | CPU Cooler: Noctua NH-D15 | Case: be quiet! Pure Base 500DX Black | OS: Win 10 Professional | Monitor: ASUS TUF Gaming VG27AQL1A
- Meridius
- Středně pokročilý
-
- Registrován: 16. říj 2004
Re: Horizon Zero Dawn (PC)
Chci se zeptat, kdo to hrál...náš mladej tomu docela propadl, já to vůbec nehrál a zdá se mi, že na to, že je lvl 16, tak má s řadou potvor docela problém, ale spíš co do vybavení. Ještě nedávno měl ten první luk a i když jsem se díval, že ho lze vylepšit nějakými modifikacemi, tak je to pořád slabota.
Teď máme nějaký hunter bow, který vystřeluje šípy, které usekávají brnění, zbraně apod. Což už docela jde, tuším, že tam má i nějaké více průrazné šípy. Je to tak adekvátní tomu levelu nebo už lze mít něco lepšího? Po čem případně jít.
Pak taky máme pořád plnej inventář krámů, různejch modifikací, kytek....vůbec netuším, jestli je to všechno potřeba sbírat. V podstatě vyrábíme jen ohnivé šípy, obyč šípy a ty průraznější a ty odstrojovací.
Teď máme nějaký hunter bow, který vystřeluje šípy, které usekávají brnění, zbraně apod. Což už docela jde, tuším, že tam má i nějaké více průrazné šípy. Je to tak adekvátní tomu levelu nebo už lze mít něco lepšího? Po čem případně jít.
Pak taky máme pořád plnej inventář krámů, různejch modifikací, kytek....vůbec netuším, jestli je to všechno potřeba sbírat. V podstatě vyrábíme jen ohnivé šípy, obyč šípy a ty průraznější a ty odstrojovací.
Acer Nitro 5 (NH.Q6ZEC.004) - AMD Ryzen 5 3550H (2,1 GHz, TB až 3,7 GHz) | 8 GB RAM DDR4 | 512 GB SSD | NVIDIA GeForce GTX 1650 4GB GDDR5
- Svata_Oresky
- Začátečník
-
- Registrován: 18. zář 2011
- Bydliště: Břeclav
Re: Horizon Zero Dawn (PC)
No už je to nějaký pátek co jsem to hrál a momentálně po formátu nemám nainstalované, ale co si tak pamatuju. Zbraně se kupují u vendorů (na koupi je potřeba nějaký počet shardů + nějaký zvláštní item z monster například Watcher Heart, který padá s nějakou pravděpodobností s Watcherů), když bude probíhat různé vesnice a města, tak na kupce určitě narazí. Přesně říct nemůžu, nemám nainstalované abych se podíval, ale určitě třeba v Meridianu je jich hodně a je tam taky Hunters lodge, tam by se taky mělo dát něco sehnat, ať už koupí nebo přes questy.
Jinak zbraně se vyvíjí s kvalitou. Když máte nějaký typ luku zelené barvy, můžete používat některé druhy šípů. Když ale ten stejný máte modré barvy, přibude nový typ šípu, který může být průbojnější (tak by to mělo být u toho Hunters bow, pokud vím). Pak je taky důležité třeba, že šípy z Hunters bow jsou spíš na kratší vzdálenost, zatímco z jiného luku (na název si nevzpomenu) jsou zase lepší na delší vzdálenost (někde v popisu daného šípu by to mělo být uvedené). Dobrý set zbraní by měl být za splnění všech Hunting grounds na nejlepší známku, ale to taky není jenom tak. Ty pozdější jsou dost náročné a navíc vyžadují třeba i schopnost ovládnutí silnějších monster, což vyžaduje projítí příslušné Cauldron.
Co se týká obtížnosti, tak samozřejmě záleží jakou má nastavenou. Jedná o otevřený svět, ve kterém monstra jsou rozeseta různě, takže na silnější se dá narazit i v dřívější fázi hry a třeba přímo u cesty. Chce to používat fokus, aby zjistil o co se jedná a silnějším se ze začátku vyhýbat, většinou je možnost to obejít , není nutné chodit pouze po cestách. Předpokládám, že ví, že pokud si dané monstrum naskenuje fokusem, uloží se mu informace o něm do katalogu a tam se pak může podívat na slabiny a silné stránky daného nepřítele? Pokud ne, doporučuji se dívat. Pokud si už opravdu neví rady a chce získat typy, tak na youtube najde spoustu videí, kde se dozví typy na konkrétní monstra. Ono se to může zdát těžké, ale chce to prostě zjistit, co na dané monstrum platí. Potom už je to zabití jednodušší. Jsou pochopitelně monstra, která jsou považovaná za ty vrcholové, které budou těžší a dá se na ně narazit i v dřívějších fázích hry napřiklad Thunderjaw, Stormbird nebo Rockbearer. Jinak doporučuji objevovat mapu přes ty kolosy co tam jsou, už si nevzpomenu na název.
Co se inventáře týká, tak je dobré zjistit co potřebujete na výrobu toho co používáte a to si pak nechávat. Od toho co nevyužíváte je taky dobré se něco málo nechat, kdyby se později nějaké využití našlo. Obecně jsem toho tahal taky poměrně hodně.
Co se týká šípů, tak jsem využíval hodně průbojné, ohnivé a odstrojovací jak píšete. Na nepřátele, kteří nejsou odolní proti chladu jsou dobré třeba i ledové. Když jich vystřelíte víc (až se naplní ukazatel zmražení nad nepřítelem) dostává potom větší zranění (zmražený kov je křehčí). Dobré využití najdou i praky na různé typy bomb, nebo třeba zbraň, která střílí lana a po určitém počtu lan nepřítele na nějakou dobu přichytí k zemi (dobré hlavně na ptáky, ale dá se to využit i na jiné a v jednom Hunting Grounds je na to dokonce úkol).
Jinak zbraně se vyvíjí s kvalitou. Když máte nějaký typ luku zelené barvy, můžete používat některé druhy šípů. Když ale ten stejný máte modré barvy, přibude nový typ šípu, který může být průbojnější (tak by to mělo být u toho Hunters bow, pokud vím). Pak je taky důležité třeba, že šípy z Hunters bow jsou spíš na kratší vzdálenost, zatímco z jiného luku (na název si nevzpomenu) jsou zase lepší na delší vzdálenost (někde v popisu daného šípu by to mělo být uvedené). Dobrý set zbraní by měl být za splnění všech Hunting grounds na nejlepší známku, ale to taky není jenom tak. Ty pozdější jsou dost náročné a navíc vyžadují třeba i schopnost ovládnutí silnějších monster, což vyžaduje projítí příslušné Cauldron.
Co se týká obtížnosti, tak samozřejmě záleží jakou má nastavenou. Jedná o otevřený svět, ve kterém monstra jsou rozeseta různě, takže na silnější se dá narazit i v dřívější fázi hry a třeba přímo u cesty. Chce to používat fokus, aby zjistil o co se jedná a silnějším se ze začátku vyhýbat, většinou je možnost to obejít , není nutné chodit pouze po cestách. Předpokládám, že ví, že pokud si dané monstrum naskenuje fokusem, uloží se mu informace o něm do katalogu a tam se pak může podívat na slabiny a silné stránky daného nepřítele? Pokud ne, doporučuji se dívat. Pokud si už opravdu neví rady a chce získat typy, tak na youtube najde spoustu videí, kde se dozví typy na konkrétní monstra. Ono se to může zdát těžké, ale chce to prostě zjistit, co na dané monstrum platí. Potom už je to zabití jednodušší. Jsou pochopitelně monstra, která jsou považovaná za ty vrcholové, které budou těžší a dá se na ně narazit i v dřívějších fázích hry napřiklad Thunderjaw, Stormbird nebo Rockbearer. Jinak doporučuji objevovat mapu přes ty kolosy co tam jsou, už si nevzpomenu na název.
Co se inventáře týká, tak je dobré zjistit co potřebujete na výrobu toho co používáte a to si pak nechávat. Od toho co nevyužíváte je taky dobré se něco málo nechat, kdyby se později nějaké využití našlo. Obecně jsem toho tahal taky poměrně hodně.
Co se týká šípů, tak jsem využíval hodně průbojné, ohnivé a odstrojovací jak píšete. Na nepřátele, kteří nejsou odolní proti chladu jsou dobré třeba i ledové. Když jich vystřelíte víc (až se naplní ukazatel zmražení nad nepřítelem) dostává potom větší zranění (zmražený kov je křehčí). Dobré využití najdou i praky na různé typy bomb, nebo třeba zbraň, která střílí lana a po určitém počtu lan nepřítele na nějakou dobu přichytí k zemi (dobré hlavně na ptáky, ale dá se to využit i na jiné a v jednom Hunting Grounds je na to dokonce úkol).
CPU:AMD Ryzen 7 5800X3D + Be quiet! DARK ROCK PRO4 MB:ASUS ROG STRIX X570-F GAMING RAM:G.SKILL 32 GB DDR4 3600MHz CL16 TRIDENT Z GPU:ASUS DUAL GeForce RTX 4070 12 GB OC Zdroj:EVGA SuperNOVA G2 750W SDD:Samsung 870 EVO, M.2 250 GB + Samsung 860 EVO 1 TB HDD:WD -Blue EX 1 TB CASE:Phanteks Enthoo Primo Periferie: ASUS ROG STRIX Flare Cherry MX Red, CZ + Corsair Scimitar PRO RGB
- stylar
- Začátečník
- Registrován: 06. říj 2014
- Bydliště: Bučovice
Re: Horizon Zero Dawn (PC)
Musíš znát slabiny jednotlivých strojů (zjistíš přes fokus), pak jim odstrojíš armor trhacími šípy a použiješ průrazné šípy na slabinu, nejlepší je asi začít co nejdřív začátek DLC pro získání nejlepšího luku, který má navíc funkci "overcharge", což když kombinuješ s možností nabíjet a střílet více šípů (triple-shot) dává hodně velký dmg. Hodně jsem taky používal prak, např. na zmražení a shock díky kterému jsou pak některé stroje více zranitelné. Luky jsem používal jenom lovecký a ostrostřelecký, poslední válečný typ luku zaměřený na elemental dmg mi přišel slabý i po vylepšení.
DISPLAY: LG OLED48CX 3840x2160@120Hz 4:4:4 HDR 10bit GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM X 24GB GDDR6X CPU: AMD Ryzen 7 5800X 3,8GHz@4,7GHz boost CPU COOLER: ARCTIC Liquid Freezer II 420 MB: MSI X470 GAMING PLUS - BIOS 7B79vAM4 - ComboAm4v2PI 1.2.0.Ca RAM: Corsair Vengeance RGB RT 64GB (4x16GB) DDR4 DDR4 3200MHz 16-20-20-38 STORAGE: Samsung 970 EVO 1TB@PCIe x4 3.0 (OS), Samsung 980 1TB@PCIe x4 2.0, Samsung 870 EVO 2TB@SATA, Crucial MX500 1TB@SATA, HDD Seagate BarraCuda - 4TB (ST4000DM004) PSU: Corsair RMx Series RM850x (v.2021) - 850W CASE: Corsair iCUE 7000X RGB Black (5x Noctua NF-A14 PWM) KEYBOARD: SilentiumPC Gear GK550 Omnis Kailh Brown RGB MOUSE: Glorious Model D Wireless (+Grip Tape) SPEAKERS: Edifier R1280T (42Watt RMS) OS: Microsoft Windows 11 Pro CZ 64-bit v23H2
- pavel_p
- Začátečník
- Registrován: 23. led 2014
Re: Horizon Zero Dawn (PC)
Ještě dodám k radám od kluků výše, že inventář se dá rozšířit celkem výrazně:
- Svata_Oresky
- Začátečník
-
- Registrován: 18. zář 2011
- Bydliště: Břeclav
Re: Horizon Zero Dawn (PC)
No pokud má problémy v základní hře, tak DLC bych mu asi nedoporučil. Přece jenom je hned na začátku Scorcher, který mu může dost zatopit, pokud tu hru ještě moc neovládá, ale pokud ho překoná, tak to za to stojí.
CPU:AMD Ryzen 7 5800X3D + Be quiet! DARK ROCK PRO4 MB:ASUS ROG STRIX X570-F GAMING RAM:G.SKILL 32 GB DDR4 3600MHz CL16 TRIDENT Z GPU:ASUS DUAL GeForce RTX 4070 12 GB OC Zdroj:EVGA SuperNOVA G2 750W SDD:Samsung 870 EVO, M.2 250 GB + Samsung 860 EVO 1 TB HDD:WD -Blue EX 1 TB CASE:Phanteks Enthoo Primo Periferie: ASUS ROG STRIX Flare Cherry MX Red, CZ + Corsair Scimitar PRO RGB
- killerek
- Začátečník
-
- Registrován: 09. pro 2003
- Bydliště: Praha
Re: Horizon Zero Dawn (PC)
Tak dohrano za nejakych 75 hodin. Lore nakonec nebylo spatne a objevovani stripku z minulosti bylo fajn a vlastne skoro zajimavejsi nez soudobe deni. Hral sem to oddechove na nejnizzsi obtiznost, takze se to dalo skoro vse ustrilet lukem a obcas pouzit i jinou zbran. Graficky mi hra prisla v pohode koukatelna ve 4K na PC az na obcasne bugy/glitche. Jedine, co jsem nedodelaval do 100%, byly hunting grounds, pac me moc nebavili, pricemz ani ty skillpointy z nich ve vysledku nechybeli. Jinak dodelany skoro vsechny achievy. Max level jsem mel davno pred poslednima hlavnima misema.
Co me skoro celou hru sralo byla "navigace", protoze ta je otresna, kdy bylo kolikrat lepsi ji radeji ignorovat a jit si po svem. Tohle je ukazka proc:
https://imgur.com/P2Y1VwO
Ale navnadilo me to si nekdy v budoucnu na PC zahrat i dalsi dily az budou.
Co me skoro celou hru sralo byla "navigace", protoze ta je otresna, kdy bylo kolikrat lepsi ji radeji ignorovat a jit si po svem. Tohle je ukazka proc:
https://imgur.com/P2Y1VwO
Ale navnadilo me to si nekdy v budoucnu na PC zahrat i dalsi dily az budou.