Intel Cypress Cove, Golden+Raptor Cove (Rocket/Alder/Raptor Lake)

Vše o procesorech Integrated Electronics.

Moderátoři: Eddward, Baneshee

Odpovědět
del42sa
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 18. lis 2009
Bydliště: Omicron Persei 8

Re: Intel Cypress Cove, Golden Cove (Rocket lake/Alder lake)

Příspěvek od del42sa »

mr.qeg píše:Tak jsem trochu uvažoval nad tím, proč vlastně Intel na ADL zakázal úplně AVX512, když tam má ten Thread-Director, který by dle PR slajdů měl dynamicky přidělovat instrukce těm nejvhodnějším jádrům. Identifikovat AVX512 a posílat ji jen a pouze na GC jádra by tak neměl být žádný problém, což?
z diskuze :

pokud mam proces a rad bych v nem pustil 24 threadu a nechal to bezet na vsem co procesor ma, musim se omezit na tu mnozinu instrukci, ktere umi mala jadra a zapomenout na rozsireni, co umi velka jadra?


Ano, musis. Staci si uvedomit, jak funguje scheduler v OS. Mas rekneme 1000 aktivnich vlaken z procesu, a je 24 vlaken CPU. Scheduler nemuze vedet, kdy ktera uloha uvolni procesor, a kdyz se nejakej CPU thread uvolni, mozna ze jedinej volnej proces thread bude takovy, ktery predtim bezel na uplne jinem CPU threadu. = Driv nebo pozdeji musis prohodit proces thread mezi malym / velkym CPU a naopak.

Kdyz scheduler "vraci" nejakej thread procesu na nejake CPU, musi obnovit stav procesoru presne do stavu v jakem byl kdyz CPU "odebral" tomu threadu. Jinak receno, musi se ulozit do pameti / obnovit vsechny registry CPU. Rekneme ze mas thread ktery bezel na velkem CPU, a pouzival AVX512 registry. Pak mu byl CPU odebran, a pak pridelen malej CPU. Kam obnovis ty AVX512 registry ? a kdo bude vykonavat ty AVX512 instrukce...

Existuji reseni... ale vsechny jsou nahovno. Mohl bys rozhodnout jestli program bude mit povoleno pouzivat AVX512... jenomze tohle musis rozhodnout uplne na zacatku pri spusteni. Pokud jednou pouzije AVX512 tak uz musi bezet jen na velkych CPU. Jak bys tohle resil ? budes delat whitelist / blacklist vsech programu na svete... asi ne ze. Skenovat binarky jestli pouzivaji AVX512 nelze, protoze dneska existuje spousta programu ktere si dynamicky vybiraji kod za behu.

Takze intel vlastne udelal jedinou logickou vec - omezil vsechna CPU na stejnou sadu instrukci.


https://diit.cz/clanek/alder-lake-zarad ... ru-avx-512
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/

Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Hz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
mr.qeg
Začátečník
Začátečník
Registrován: 05. srp 2007
Bydliště: Dresden

Re: Intel Cypress Cove, Golden Cove (Rocket lake/Alder lake)

Příspěvek od mr.qeg »

Jistě, toto je odpověď, kdyby tam žádný Intel Thread Director (IDT) neexistoval. Ale Intel ve slajdech přece popisoval, jak je to cool sofistikovaná věc, co např. bude automaticky házet "NOP" instrukce, co nic nedělají, na malá jádra. Takže by úplně stejně mohl házet AVX512 instrukce jenom na velká. Každá instrukce v x86 má unikátní binární kód, tak by to bylo i celkem snadné.

Spíš to opět jen naznačuje, co tu už psalo pár lidí, že ve slajdech k IDT byli popisováni papíroví draci a hlavní bedra stejně budou na OS Schedulleru a celé IDT budou ve skutečnosti jen nějaké upřesňující hinty pro Scheduller navíc.
del42sa
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 18. lis 2009
Bydliště: Omicron Persei 8

Re: Intel Cypress Cove, Golden Cove (Rocket lake/Alder lake)

Příspěvek od del42sa »

jenže i když tam je ten Thread dDirector, tak stejně o tom kam která úloha pujde na jaké jádro bude nakonec rozhodovat OS scheduler, už to tady bylo dříve zmiňováno... a ta homogenita instrukcí je pak nezbytná, aby ten big-little koncept mohl vůbec fungovat.
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/

Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Hz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
mr.qeg
Začátečník
Začátečník
Registrován: 05. srp 2007
Bydliště: Dresden

Re: Intel Cypress Cove, Golden Cove (Rocket lake/Alder lake)

Příspěvek od mr.qeg »

Ano, ta nepodpora je vlastně jen potvrzením faktu :-D Nepsali to ti stejní Koduriho chlapci, co dělali prezentace na Radeon Vega?
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Intel Cypress Cove, Golden Cove (Rocket lake/Alder lake)

Příspěvek od Krteq »

Ohledně Thread Directoru, AnandTech to má pěkně vysvětlené ve svém IAD 2021 reportu

AnandTech - Intel Architecture Day 2021: Alder Lake, Golden Cove, and Gracemont Detailed - Intel Thread Director
WILLLESS
Začátečník
Začátečník
Registrován: 15. kvě 2011

Re: Intel Cypress Cove, Golden Cove (Rocket lake/Alder lake)

Příspěvek od WILLLESS »

Nic nedělající NOP instrukce, která neovlivní paměť, registry atd. by měla bez problémů jít poslat kamkoliv.
Vzít AVX512 instukci z vykonávaného kódu je jiná věc: zaprvé to malý jádro musí tu instrukci identifikovat (to by snad šlo). Potom je ale nutný minimálně vyklidit registry nějakého velkého jádra a předat mu celý proces. Dělat to po instrukcích je pěkná kravina, protože v tom procesu nebude jen 1 AVX512 instrukce a procesor by přehazoval instrukce mezi jádry místo jejich vykonávání.
Vzhledem k tomu, že OS přehazuje procesy podle toho, který CPU se zrovna uvolní/který proces zrovna na něco čeká, tak jako minimum by to vyžadovalo udržovat informace o procesech, které vykonaly AVX512 instrukce (jak už bylo řečeno, spolehnout se na to, že to víme dopředu, nejde) a scheduler by je poslal jen na velká jádra. V tomhle IDT obecně moc dělat nemůže, protože jakmile by sám začal přidělovat prostředky, bude v konfliktu s OS schedulerem a nepřetržité stěhování procesů/dat/registrů by výkonu rozhodně neprospělo. Proto pro vyžití jader s různými instrukčními sadami je nutná spolupráce OS (to dnes není), potenciálně i spolupráce softwaru (to nikdy nebude).
satik
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 03. črc 2015
Bydliště: Jilemnice
Kontaktovat uživatele:

Re: Intel Cypress Cove, Golden Cove (Rocket lake/Alder lake)

Příspěvek od satik »

mr.qeg píše:Jistě, toto je odpověď, kdyby tam žádný Intel Thread Director (IDT) neexistoval. Ale Intel ve slajdech přece popisoval, jak je to cool sofistikovaná věc, co např. bude automaticky házet "NOP" instrukce, co nic nedělají, na malá jádra. Takže by úplně stejně mohl házet AVX512 instrukce jenom na velká. Každá instrukce v x86 má unikátní binární kód, tak by to bylo i celkem snadné.

Spíš to opět jen naznačuje, co tu už psalo pár lidí, že ve slajdech k IDT byli popisováni papíroví draci a hlavní bedra stejně budou na OS Schedulleru a celé IDT budou ve skutečnosti jen nějaké upřesňující hinty pro Scheduller navíc.
Uh. Ono to fakt neni tak jednoduchy.

Jednak v binarce nemas sanci predem poznat, co je kod a co jsou data, takze muzes chybne interpretovat data jako AVX512 instrukci a druhak muzes mit aplikaci, co v sobe AVX512 instrukce ma, ale nepouziva, takze bezi i na jadru, co je nepodporuje.

Taky muzes mit aplikaci bez AVX512, co se na zacatku zepta na podporu AVX512, a pokud se nahodou spustila na velkym jadru, dostane odpoved ano (pokud by ty velky jadra porad mely podporu) a ten kod s AVX512 teprv vygeneruje.

EDIT: neco jako prehazovani vlakna na jiny jadro jen kvuli vykonani AVX instrukci je totalni nesmysl, samotny jedno prepnuti kontextu muze trvat klidne dobu nekolika tisic instrukci (a to za predpokladu, ze uz mas volny velky jadro).
Naposledy upravil(a) satik dne čtv 30. zář 2021, 09:55, celkem upraveno 1 x.
GPU MSI RTX 4090 Suprim X CPU AMD Ryzen 9 7950x3D MB ASUS Crosshair HERO, RAM G.Skill Tridentz 64GB @6000MHz CL30
case Fractal Define Torrent PSU Seasonic Prime TX 1600W, M2 SSD Seagate Firecuda 530 2+4TB
monitory Samsung Odyssey G9 Neo + 2x AOC AG271QG periferie Razer Deathadder, Ducky Shine7, Steelseries QcK+, Beyerdynamic MMX 300 VR Valve Index
mr.qeg
Začátečník
Začátečník
Registrován: 05. srp 2007
Bydliště: Dresden

Re: Intel Cypress Cove, Golden Cove (Rocket lake/Alder lake)

Příspěvek od mr.qeg »

WILLLESS píše:Nic nedělající NOP instrukce, která neovlivní paměť, registry atd. by měla bez problémů jít poslat kamkoliv.
Vzít AVX512 instukci z vykonávaného kódu je jiná věc: zaprvé to malý jádro musí tu instrukci identifikovat (to by snad šlo). Potom je ale nutný minimálně vyklidit registry nějakého velkého jádra a předat mu celý proces. Dělat to po instrukcích je pěkná kravina, protože v tom procesu nebude jen 1 AVX512 instrukce a procesor by přehazoval instrukce mezi jádry místo jejich vykonávání.
Vzhledem k tomu, že OS přehazuje procesy podle toho, který CPU se zrovna uvolní/který proces zrovna na něco čeká, tak jako minimum by to vyžadovalo udržovat informace o procesech, které vykonaly AVX512 instrukce (jak už bylo řečeno, spolehnout se na to, že to víme dopředu, nejde) a scheduler by je poslal jen na velká jádra. V tomhle IDT obecně moc dělat nemůže, protože jakmile by sám začal přidělovat prostředky, bude v konfliktu s OS schedulerem a nepřetržité stěhování procesů/dat/registrů by výkonu rozhodně neprospělo. Proto pro vyžití jader s různými instrukčními sadami je nutná spolupráce OS (to dnes není), potenciálně i spolupráce softwaru (to nikdy nebude).
Ano máš vlastně pravdu, to jsem si neuvědomil při tom přemýšlení nahlas. Díky za rozepsání.
yuri.cs
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 03. led 2007
Bydliště: hl.m. piva
Kontaktovat uživatele:

Re: Intel Cypress Cove, Golden Cove (Rocket lake/Alder lake)

Příspěvek od yuri.cs »

No, nevyplyvalo z vlastni podstaty fungovani Thread Directoru, ze musi OS poskytovat napovedu pro kazdy aktualne bezici thread? Nebo mozna, ze by ITD sam uchovaval OS thread IDs (pres FS registr) a k nim prirazoval metriky a napovedy... Tezko rict, ale nejspis bude tuhle historii mit na svych bedrech OS scheculer. Bude si drzet historii od HW - kdyz jsem naposled scheduloval muj thread 123, tak mi pak HW rikal, ze musi bezet na E jadru, protoze je vyhodnocen jako backgroud task...

Tzn. do ITD tecou nasamplovana relevantni data z klasicke monitorovaci jednotky celeho SoC. ITD si je sam vyhodnocuje se stavem ostatnich jader v SoC. No a v nejakem intervalu nastavuje OS viditelnou "napovedu" - o jake thready jde a co by mel idealne udelat pri pristi schedulovaci akci.

V tech Intel pripadech je to pak videt, ze treba jedno velke jadro jede nejaky spinlock - ITD tohle z instrukcniho mixu pozna. Tak tedy P jadro X je zbytecne na P - muze se tocit na E - a do OS tabulky zapise: "thread z P jadra X hod priste na E jadro Y". Nebo dokaze rict, ze tenhle thread na P X by fakt mel bezet na P, protoze je plny AVX2 nebo podobne b/w narocnych instrukci a ma tedy vyssi "P prioritu" nez ostatni.

Nebo by mel i dovest setrit napr. v pripade, ze vsechny thready aktualni pobezi na E cores, tak nebude cpat novy workload, dle defaultni politiky, na P core a probouzet tak P ze spanku.

Cele to porad ridi OS scheduler, ale IDT/HW by mu mel k tem threadum dodat info, jak se v runtime chovaji. No a pak je na nem, co si z tech napoved vybere a jak se zachova.

Nebo to mam uplne blbe?
It will be amazing in case after 10GHz we will see 20GHz, 30GHz and so on, just like we witnessed the thorny way from 10MHz to 33MHz in the eighties. -xbitlabs.com
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: Intel Cypress Cove, Golden Cove (Rocket lake/Alder lake)

Příspěvek od DOC_ZENITH »

K těm instrukcím řeknu jen to, že v minulosti nebyl problém provozovat PII a PIII spolu v dualu i když běžely na jiný frekvenci + jenda měla SSE a druhá ne. Když se pustil program co SSE vyžadoval, tak v praxi fungoval ok, v ten moment kdy SW vyžadoval SSE tak tuto operaci vykonal ten CPU co ty instrukce měl. Spousta SW nakonec stejně škálovala přes oba ač ve specs měla že SSE chce (třeba cinebench R11.5). Tzn ve win tohle nebude problém a OS se fakt nepodělá z toho že gracemont nemá AVX512, prostě se ten kód spustí tam kde to půjde a komplet to vyignoruje sheduler a priority.
del42sa
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 18. lis 2009
Bydliště: Omicron Persei 8

Re: Intel Cypress Cove, Golden Cove (Rocket lake/Alder lake)

Příspěvek od del42sa »

"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/

Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Hz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
mr.qeg
Začátečník
Začátečník
Registrován: 05. srp 2007
Bydliště: Dresden

Re: Intel Cypress Cove, Golden Cove (Rocket lake/Alder lake)

Příspěvek od mr.qeg »

yuri.cs píše:No, nevyplyvalo z vlastni podstaty fungovani Thread Directoru, ze musi OS poskytovat napovedu pro kazdy aktualne bezici thread? Nebo mozna, ze by ITD sam uchovaval OS thread IDs (pres FS registr) a k nim prirazoval metriky a napovedy... Tezko rict, ale nejspis bude tuhle historii mit na svych bedrech OS scheculer. Bude si drzet historii od HW - kdyz jsem naposled scheduloval muj thread 123, tak mi pak HW rikal, ze musi bezet na E jadru, protoze je vyhodnocen jako backgroud task...

Tzn. do ITD tecou nasamplovana relevantni data z klasicke monitorovaci jednotky celeho SoC. ITD si je sam vyhodnocuje se stavem ostatnich jader v SoC. No a v nejakem intervalu nastavuje OS viditelnou "napovedu" - o jake thready jde a co by mel idealne udelat pri pristi schedulovaci akci.

V tech Intel pripadech je to pak videt, ze treba jedno velke jadro jede nejaky spinlock - ITD tohle z instrukcniho mixu pozna. Tak tedy P jadro X je zbytecne na P - muze se tocit na E - a do OS tabulky zapise: "thread z P jadra X hod priste na E jadro Y". Nebo dokaze rict, ze tenhle thread na P X by fakt mel bezet na P, protoze je plny AVX2 nebo podobne b/w narocnych instrukci a ma tedy vyssi "P prioritu" nez ostatni.

Nebo by mel i dovest setrit napr. v pripade, ze vsechny thready aktualni pobezi na E cores, tak nebude cpat novy workload, dle defaultni politiky, na P core a probouzet tak P ze spanku.

Cele to porad ridi OS scheduler, ale IDT/HW by mu mel k tem threadum dodat info, jak se v runtime chovaji. No a pak je na nem, co si z tech napoved vybere a jak se zachova.

Nebo to mam uplne blbe?
Toto vypadá, jako použitelný mechanismus, jak by to mohlo fungovat. Další otázka do pranice - spinlock na P jádru a jeho případné přehození na E jádro, nebude to opět drahý kontext switch, jak tu už někteří zmiňovali a nebude tedy v konečném důsledku lepší a efektivnější se na to v*srat a nechat to čekat na P, byť ho to bude zbytečně blokovat?
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Intel Cypress Cove, Golden Cove (Rocket lake/Alder lake)

Příspěvek od Krteq »

del42sa píše:https://wccftech.com/intel-alder-lake-c ... or-700-us/
kolik to asi bude u nás :twisted:
Tak se třeba co nevidět dočkáme nějakých testů
del42sa
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 18. lis 2009
Bydliště: Omicron Persei 8

Re: Intel Cypress Cove, Golden Cove (Rocket lake/Alder lake)

Příspěvek od del42sa »

yuri.cs píše:..
já jsem spíš zvědavý jestli opravdu budou v scheduleru win 11 takové změny, nebo jsou to jen marketingové kecy Intelu a snaha vymáčknout z BL architektury maximum a které přímo nesouvisí se samotným schedulerem ale se změnami ve win 11 obecně.
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/

Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Hz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
Sobo
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 28. črc 2007
Bydliště: Bolatice

Re: Intel Cypress Cove, Golden Cove (Rocket lake/Alder lake)

Příspěvek od Sobo »

Krteq píše:Tak se třeba co nevidět dočkáme nějakých testů
Bez zakladnich desek tezko. Ale aspon se muzeme podivat jak budou vypadat krabicky :)
https://videocardz.com/newz/intel-core- ... een-leaked

K i9 clovek dokonce dostane i "waffer".
So, Lone Star, now you see that the Evil will always triumph, because Good is dumb! - Lord Dark Helmet @ Spaceballs
del42sa
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 18. lis 2009
Bydliště: Omicron Persei 8

Re: Intel Cypress Cove, Golden Cove (Rocket lake/Alder lake)

Příspěvek od del42sa »

Sobo píše: Bez zakladnich desek tezko. Ale aspon se muzeme podivat jak budou vypadat krabicky :)
K i9 clovek dokonce dostane i "waffer".
tak k Buldozeru jsi dostal plechovku na kafe :lol:
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/

Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Hz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
Tralalák
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 12. zář 2009

Re: Intel Cypress Cove, Golden Cove (Rocket lake/Alder lake)

Příspěvek od Tralalák »

del42sa píše:
yuri.cs píše:..
já jsem spíš zvědavý jestli opravdu budou v scheduleru win 11 takové změny, nebo jsou to jen marketingové kecy Intelu a snaha vymáčknout z BL architektury maximum a které přímo nesouvisí se samotným schedulerem ale se změnami ve win 11 obecně.
cit. ..."Na optimalizácii programu Intel Thread Director sme úzko spolupracovali so spoločnosťou Microsoft. Windows 11 využíva svoje vstupy aj na viac než len na plánovanie vlákien. Tipy z hardvéru pomáhajú operačnému systému rozhodnúť sa, ktoré jadrá zaparkovať a vybrať z dôvodu úspory energie. Rozhranie PowerThrottling API tiež umožňuje vývojárom definovať atribúty kvality služby pre vlákna, vrátane novej klasifikácie EcoQoS, ktorá definuje preferenciu energetickej účinnosti pred výkonom. Prehliadač Edge spolu s ďalšími súčasťami systému Windows 11 využíva túto schopnosť na zvýšenie energetickej účinnosti a zabezpečenie dostupnosti jadier P pre vlákna kritické z hľadiska výkonu."...
zdroj: https://medium.com/intel-tech/alder-lak ... f2533c6326
CPU: Zhaoxin KaiXian KX-U6580 on-board SoC 2.5GHz (8c/8T, 8MB L2 Cache) - MB: IEI KINO-KX-U6580 Mini-ITX Industrial Motherboard - RAM: 16GB Kingston SO-DIMM DDR4 2666MHz (2x8GB dual channel) - GPU: EVGA GeForce GTX 1050 Ti OC Gaming 4GB GDDR5 - SSD´s/HDD´s: 2,5" Crucial 256GB SATA 3 / 2,5" Seagate FireCuda, SSHD 1TB + 8GB, 5400RPM, 128MB cache SATA 3 - Sound: Realtek ALC888S - LAN: 2x Realtek RTL8111H PCIe GbE controller - NT: FSP Aurum Series GOLD 400W - LCD: 25" ASUS VE258 LCD (1080p) - OS: Win10 Home 64bit - Case: Cooler Master Elite 110 Mini-ITX
del42sa
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 18. lis 2009
Bydliště: Omicron Persei 8

Re: Intel Cypress Cove, Golden Cove (Rocket lake/Alder lake)

Příspěvek od del42sa »

"Tralalák"cit. ..."Na optimalizácii programu Intel Thread Director sme úzko spolupracovali so spoločnosťou Microsoft. Windows 11 využíva svoje vstupy aj na viac než len na plánovanie vlákien. Tipy z hardvéru pomáhajú operačnému systému rozhodnúť sa, ktoré jadrá zaparkovať a vybrať z dôvodu úspory energie. Rozhranie PowerThrottling API tiež umožňuje vývojárom definovať atribúty kvality služby pre vlákna, vrátane novej klasifikácie EcoQoS, ktorá definuje preferenciu energetickej účinnosti pred výkonom. Prehliadač Edge spolu s ďalšími súčasťami systému Windows 11 využíva túto schopnosť na zvýšenie energetickej účinnosti a zabezpečenie dostupnosti jadier P pre vlákna kritické z hľadiska výkonu."...
ano to je hezké citovat marketingové slajdy od Intelu, ale realita může být zcela odlišná. I kdyby to byl ten nejhoší výrobek na světě tak v marketingových materiálech bude stejně popsán jako "super-truper" a jak inženýři Intelu při jeho navrhování zachránili svět před ekologickou katastrofou. Samozřejmě s požehnáním Gréty :roll:
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/

Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Hz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: Intel Cypress Cove, Golden Cove (Rocket lake/Alder lake)

Příspěvek od DOC_ZENITH »

JJ a poroto maj sustained power do socketu specifikovanj nad 250W heh.

Jako je cool jestli zefektivnili práci C-states a laptopům to trochu ušetří proud ale eeeh. S tim jejich super efektivnim jádrem se nedivim že v laptopech budou hodně potřebovat "preferenciu energetickej účinnosti pred výkonom" a držet vše na gracemontech jak jen to půjde.

Ono ostatně to easy otestujeme jak to funguje na OS bez prodpory a S.
Tralalák
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 12. zář 2009

Re: Intel Cypress Cove, Golden Cove (Rocket lake/Alder lake)

Příspěvek od Tralalák »

Údajný únik Core i9-12900K naznačuje, že Alder Lake bude úplným šampiónom pri pretaktovaní RAM
zdroj: https://www.neowin.net/news/alleged-cor ... rclocking/

P.S. kvapalný dusík to je parketa pre .flankera 8-)
CPU: Zhaoxin KaiXian KX-U6580 on-board SoC 2.5GHz (8c/8T, 8MB L2 Cache) - MB: IEI KINO-KX-U6580 Mini-ITX Industrial Motherboard - RAM: 16GB Kingston SO-DIMM DDR4 2666MHz (2x8GB dual channel) - GPU: EVGA GeForce GTX 1050 Ti OC Gaming 4GB GDDR5 - SSD´s/HDD´s: 2,5" Crucial 256GB SATA 3 / 2,5" Seagate FireCuda, SSHD 1TB + 8GB, 5400RPM, 128MB cache SATA 3 - Sound: Realtek ALC888S - LAN: 2x Realtek RTL8111H PCIe GbE controller - NT: FSP Aurum Series GOLD 400W - LCD: 25" ASUS VE258 LCD (1080p) - OS: Win10 Home 64bit - Case: Cooler Master Elite 110 Mini-ITX
Odpovědět

Zpět na „Procesory Intel“