Si si istý? Meral si aj so starým driverom?
RX580 22.3.x mám pod DX9 22000 bodov, pod DX11 18600 bodov. S týmto preview driverom sa skóre pod DX11 zvýšilo na 20000 bodov. Nárast tam je, aj keď skóre DX9 to nedoťahuje.
Ale odpovídá to, u AMD byl typickej spíš propad, plichta už je posun kupředu. Proto mě tak pozitivně překvapilo jak to jede s RDNA2, defakto lépe jak na NV. Ala ta koule u nohy co ssebou AMD vláčelo 10+ let je pryč.
Výkon jsem teda netestoval jako vy pánové, ale zase když si dám na druhý monitor třeba Vodafone TV, tak se mi občas sekne myš na hlavním monitoru. A od té doby co tam mám ten Preview, tak hry jedou skvěle, ale windows mi hází debug, padne ovladač, černá obrazovka na půl minuty a pak se zase zapne.... Předchozí 5.1. tak zde mi zase GPU-Z neukazuje teploty, takty, nic. Takže poslední co jsem měl funkční byl nějaký duben, březen. Ale ten preview mi furt padá. A prakticky jenom když mám chrome puštěný.. VLC film okay, hry okay. Jeden monitor 1440p144 druhý kalsiak 1080p60.
discord IT & racing: https://discord.gg/JaGehGp PC1: PC1: R7 5700X|X470 Taichi|32GFlareX@3200CL14|6900XT Red Devil|6xSSD|1xNVME|CustomLoop EKWB feat Alphacool///NAS: Synology 1515+ a DS513 expanze
Bacha tyhle ovladace nak pokazili HW akceleraci v youtube.4K video je jeste OK, ale 8K AV1 dropuje silene framy a je to nekoukatelny.Uz jsem zpet na 22.3.2 a vse OK.
Mě akcelerace a ok přehrávání nefungovalo už s minulym driverem, protože to byl po dlouhé době první Radeon tak jsem to bral pouze jako "radeon feature" a dál se s tim nesral, nic se pro mě tedy nemění. Musel jsem i v MPC změnit output render ptotože soušasné Radeon drivery nedovedou vynutit 0-255 range u vide eghm.
FF přehrává u mě ok bez akcelerace a jinej soft tim myslim chromia, no, víte co u mě pomáhá? Vypnout adaptive sync a nastavit na pevno 120hz. Pak to jede plynule. S adaptive sync je to stutter fest.
Prostě odstranili ten limit, který kdysi i fixla i Nvidia, když se AMD vytasilo z Mantle Tehdy sme na ten driver také koukali. AMD má akorát zpoždění pár let, nic hroznýho.
Ache pamatuješ ty debaty, kdy tuna lidí celou fěc okecávala a ještě tvrdili že DX11 MT rendering je u AMD funkční jen se to musí optimalizovat "game by game" a podobný hovadiny. Heh, teď, skoro dekádu poté co se z malého problému (protože většina enginů byla stále DX9 based), stal velkej to fixnuly. Dekádu poté. Znova opakuji kde by AMD mohlo dnes bejt kdyby GCN karty nebyly zkriplené mizernými DX11 drivery. Jak by asi dopadl takovej souboj Hawaii vs GK110 s takovymhle driverem. Uff.
Tak zase možná i díky tomu tady máme DX12 a Vulkán, který na driverech už tak závislý nejsou. Každopádně ze strany AMD je to slušný fail, že v té době to nebyly schopný opravit (třeba klidně i rok po vydání mantle). V DX12 přitom na tom jsou obráceně (že by díky lepšímu HW scheduleru?) a na CPU/engine limit dřív naráží nvidia než AMD.
Protože NV přešla na cheap malej a úspornej WARP32 sheduler kterej je částečně SW driven, tzn u low-level API má právě NV větší overhead, a upřímně řečeno, měli se toho už dávno zbavit. Bylo to cool u Keplera (Fermi co měla HW scheduler v DX11 ale běhala taky hezky), ok u Maxwella, ok ještě u Pascallu, ale Turing s tim jak vše překopal měl překopat i front-end a sheduler. A u Ampere už je to evidentní a easy měřitelnej bottleneck a jestli to bude stále i u Lovelace tak NV easy projede všechny low-ress testy protože bude mít větší overhead a hrubej výkon GPU má výrazně stoupnout.
AMD mělo tehdy v dobách DX11 hlavně vyřešit problém a ne se hnát za papírovými draky co se v praxi začaly prosazovat 5+ let poté. Byl to ten typickej zarputilej přístup "nemáme problém to ona zlá Nvidia všechny uplácí aby optimalizovali proti nám, a pokud nebudete podporovat náš novej open standard tak jste ti zlí", v praxi byli všem ukradení a ten jejich driver prostě byl shit. Sorry ale driver co dá pod DX11 méně drawcalls jak pod DX9 je masivní problém a nechápu proč to trvalo 10+ let než se na to podívali. Teď, v době kdy už to začíná bejt méně relavantí. Teď by se měli podívat kam jim zmizela kontrola color range u videa a vynucování AF pod DX12, obecné problémy s plynulostí videa a akcelerací a pod věci že. Ale ne, teď nám přinesou konečně funkční DX11 MT rendering. Je to good ale opravdu hodně hodně too late.
Na druhou stranu ale už se od teď nikdo nemusí vyhejbat AMD kvůli argumentu "starší či méně známé hry tam jedou na prd". Protože to už teď neplatí. Ale je rok 2022, tohle se mělo vyřešit 2011.
Ne, nevypadá, velká tlačítka, chaotická menu kde člověk neví co kde hledat. Nahoře je bar kde je "Record and stream" a "preferences", a pod tim je další kde je zase tlačítko "record and stream" a "preferenmces" ale oboje ač se jmenujou stejně vyvolávaj komplet jiná menu. Chybějící features o kterejch už jsem mluvil, tak přidám další - z jejich driveru si ani nemůžeš změnit refresh rate musíš se proklikávat do toho historického menu z win95 u VGA adaptéru a změnit to tam. A proč tam vůbec musim chodit? Protože když zapnu klon, tak ač mám jednu obrazovku 144hz a druhou 60hz tak se při aktivaci klonu hz zachovaj, ale když klon vypnu tak se všechny obrazovky revertnou do 60hz a musim se proklikat do tohodle starého menu a změnit to tam. Otravný jak ďas. Zase ale Radeon umí 3-way clone. To NV neumí, tam když potřebuješ více jak 2-way tak musíš mít Quadro.
Sorry ale barvičky a velké tučné písmo neznamená dobré UI. Staré CCC bylo funkčnější.
Je fakt, že s tímhle novým zkušenosti už nemám, ale to UI vypadá fakt krásně moderně... se na ten radeon už teším Léčba před Lovelace vs. RDNA 3 může začít.
DOC_ZENITH píše: ↑čtv 19. kvě 2022, 18:07... Znova opakuji kde by AMD mohlo dnes bejt kdyby GCN karty nebyly zkriplené mizernými DX11 drivery.
Vzhledem k tomu, jak dlouho GCN "zrály" a jak ohromně dlouhou životnost ty modely měly (až mělo AMD problém prodávat novější karty) by na to IMHO AMD spíš ještě doplatilo. NVIDIA by to měla s reakcí jednoduché, rovnou by nasadila největší čip s nižší cenou a prodávat nové generace také nebyl problém, když ta předchozí za nějaký čas vždy odpadla. Kdyby AMD mělo výborný odladěný driver hned od začátku, tak by po Hawaii pomalu nebylo roky co prodávat. Vždyť jednu "generaci" AMD vyloženě postavila na vylepšení driverů. Polaris uspěl jen díky postupnému zvyšování cen u NVIDIE, že se díky tomu udržel v mainstreamu s příznivým poměrem cena/výkon. Kdyby přitom NVIDIA držela dříve zaběhnutou linii (čipy podobné velikosti u Fermi a Kepleru NVIDIA naceňovala okolo 150USD), tak by Polaris byl na pomezí lowendu a nižšího mainstreamu oproti Pascalu. A to už by rozhodně nebylo žádné wow, obzvlášť když by GP104 byla naceněná jako mainstream čip. Takže GCN by jedině dojela na VRAM, protože výkon by se dlouhé roky nikam nehýbal a hráči by na cokoliv od mainstreamu (včetně) nahoru museli už dávno přejít k NVIDII.