Retro test AGP/PCI grafických karet pod WinXP

Libovolný výrobce, technologie, informace, rady, výběr, ovladače.

Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis

Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Retro test AGP grafických karet pod WinXP

Příspěvek od Hladis »

Resilo se to ze to byl bug a nemyslim, ze to ATI odstranili zpocatku umyslne. Z deravy pameti lovim, ze HD2xxx mela zpozdeni a nedarilo se to vyresit a tezko se ATI umyslne strelila do nohou. Tehda to bylo taky takovy sranda cekani na "megadrtic" a pak "unicorn driver". :lol:
DOC_ZENITH píše: ned 7. srp 2022, 18:40 7900 AGP budeš mít s kolika pipelines?
Nemam tuseni, ale standard bylo u GS 20/7/20/16.

Jinak obecne pro procesory pred Core2 a early XP hry, zvlaste na AGP, to konci s ATI X1xxx a nV 6-7xxx a i tak to ma problem P4-A64 vubec nakrmit. Vyssi AGP modely od ATI (nV AGP zarizla s Tesla uarch) jsou spis useless kvuli vysoke rezii, driverum a hroznymu CPU bottlenecku. Premyslim prave, zda mam vubec otestovat moji AGP HD3850, protoze to proste bude totalne zabrzdeny.
Obrázek
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: Retro test AGP grafických karet pod WinXP

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Ano tyhle late AGP karty byly tak pro Core2 AGP nebo oclou dvoujádrovou K8 (a i ta byla občas bottleneck), při pohledu nazpět to byly zbytečné produkty a poslední AGP karty měly bejt ty 7900 a x1950pro, nicméně byla poptávka a ta 3850AGP se celekem prodávala, ale bylo to tim že lidi prostě netušili jakej tam bude CPU bottleneck. Jinak nejlepší AGP kartou zůstává X1950pro, z pohledu XP. Z Pohledu universal retro spíš ta 7900 protože na tý jdou rozject win98.

Potom taky ty lower-maistream karty měly své místo, hlavě 2600pro a 3650 třeba, protože měly HDMI se zvukem a akcelerovaly h264, což byly vítané feature. K tomu nefunkčnímu AA resolve, já ti nevim jestli to byl bug, to se říkalo a ano pamatuju na ty lamáclký kecy věštící týhle architektuře super budoucnost až se odladěj drivery a přijdou pro ně vhodné nové DX10 enginy, ani jedno se nestalo, ale zpět, kdyby to byl bug, proč by to neflixli pro refresh 3000 řadu. Tá má naprosto stejné chování a výkonnostní propady. Až 4000 řada má opět funkční HW AA resolve u MSAA.

Nicméně, v téhle době si moc dobře pamatuju že i 8600 řada u NV byla nemastná neslanná a nejvíce se v mainstreamu prodávala stará dobrá X1950pro. Byla rychlejší, v té době již odladěné drivery, menší CPU overhead, prostě na pohodu. Dokud se nepřestala vyrábět a to bylo až myslim 2008 tak to byl král mainstreamu, pak nastoupila 4650 a 4670 a ty už se daly označit za ok následovníka.
Mafian277198
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 07. čer 2010

Re: Retro test AGP grafických karet pod WinXP

Příspěvek od Mafian277198 »

Tak ono, když si chtěl na tehdejší dobu trochu vyšší rozlišení a k tomu 8AA, 16AF, tak se dala zatavit i HD3850 AGP (sám sem ji měl v hybridu prvně s CedarMill P IV a pak s P E5300, takže rozdíly vim a někdy prostě nebyly tak velký)
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: Retro test AGP grafických karet pod WinXP

Příspěvek od DOC_ZENITH »

3850 8x AA nedala ani ve snu, nebo jen v hodně starejch/nenáročnejch hrách. Většinou nedala žádné AA protože stále měla onen problém neexistujícího HW AA resolve tzn jakékoliv zapnutí MSAA znamenalo pád výkonu do bahna.
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Retro test AGP grafických karet pod WinXP

Příspěvek od Hladis »

DOC:
Me nepripada, ze by v ATI umyslne zabili vykon v MSAA takovymhle zpusobem, kdyz v te dobe bylo MSAA herni standard a objevoval se v testech. Mohli tam neco podelat-nedomyslet v uarch a zasah do ni musel byt vetsi. Samo nelze vyloucit, ze nekdo dulezity v ATI vyhodnotil zprzneni MSAA jako "super napad", ale to se mi moc nezda.

Tu HD3850 muzu vyzkouset otestovat a to i ve vetsich AA modech. Spis hlavne ve vetsich AA a AF modech, jelikoz jinak budou testy CPU brzdeny. Uz ted tam mam u nekterych her jako Commanche 4 umyslne jen AA a AF vysledky, abych odstranil CPU limitaci a vysledky nebyly od poloviny karet stejny. Zase je to test na jen pretoceny K8.
Obrázek
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Retro test AGP grafických karet pod WinXP

Příspěvek od Hladis »

Doplneny dalsi karty a vysledky. Predevsim:

GeForce 7900GS XFX

Je to vcetne testu na E6600. Na E6600 je driver 185.85, ale neni to moc dobry driver pro Curie a nekde, treba Aquamark 3, uz degraduje vykon k nepouzitelnosti. Pro A64 pouzity 163.75, ale asi uz zvysuje nekde overhead, viz. treba vysledek v Quake III. Starsi drivery jako 93.71 tuhle kartu bohuzel neznaji, tak jsem musel hledat a zkouset jiny. S X1950Pro se vykonostne pretahuje, kdy 7.12 Omega maji nekde lepsi overhead, coz ATInam pomaha.
Obrázek
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Retro test AGP grafických karet pod WinXP

Příspěvek od Hladis »

Doplneny dalsi karty a vysledky. Predevsim:

Radeon X800Pro MSI
FX5500 MSI 256MB (jen Quake III, ma o 10MHz nizsi frekvenci pameti nez merena 128MB verze od Sparkle)
GeForce 3 Ti 200 MSI 64MB (jen Quake III, vykon s 128MB verzi je identicky)
Obrázek
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Retro test AGP grafických karet pod WinXP

Příspěvek od Hladis »

Doplneny dalsi karty a vysledky. Predevsim:

HD3850 PowerColor

U DOOMIII Pridany vysledky pro 1280x1024 High Quality 4xAA
Obrázek
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Retro test AGP grafických karet pod WinXP

Příspěvek od Hladis »

Doplneny dalsi karty a vysledky. Predevsim:

GeForce 7600GT MSI
Obrázek
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Retro test AGP grafických karet pod WinXP

Příspěvek od Hladis »

Doplneny dalsi karty a vysledky. Predevsim:

GeForce 6600 Leadtek
GeForce 7600GT MSI vysledky s driverem 93.71
TNT2 Ultra Creative Labs (Jen Quake III a 3DM2001SE)
Obrázek
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Retro test AGP grafických karet pod WinXP

Příspěvek od Hladis »

Doplneny dalsi karty a vysledky. Predevsim:

Radeon 9200SE Gigabyte 128MB 64bit
Radeon 9250 Club3D 256MB
Radeon 9550 MSI 256MB
Riva TNT2 Vanta Super Grace 16MB 64bit
Riva TNT2 M64 ASUS 16MB 64bit
Riva TNT2 Pro Manli 32MB 64bit
Riva TNT2 ASUS 16MB
GeForce 2 GTS ASUS 32MB
GeForce FX5500 Gigabyte 128MB
GeForce 6200 64bit MSI 128MB

Nekdo tu chtel vedet, zda 64bit 9200 byla vetsi sracka nez FX5200. Tak najde odpoved. :)
Obrázek
r1pper
Začátečník
Začátečník
Registrován: 07. kvě 2006

Re: Retro test AGP grafických karet pod WinXP

Příspěvek od r1pper »

Hladis píše: čtv 27. říj 2022, 17:47 Nekdo tu chtel vedet, zda 64bit 9200 byla vetsi sracka nez FX5200. Tak najde odpoved. :)
Jo diky.. Boze to byly sra*ky :lol: rikaval jsem si tehdy ze kamosova mx440 vypada rychleji jak ta moje 9200SE.
KDO mi odebral moji zlutou kartu
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Retro test AGP grafických karet pod WinXP

Příspěvek od Hladis »

Tyhle RV280 jsou jen RV250 s podporou AGP 8x, tedy je to stara R200. Ma horsi obraz nez karty s R300 a nema podporu Dx9, ale Dx8.1. S 64bit je to pak uplne marny. Nadavalo se hodne na FX5200, ale tohle je teprve zradlo, ktery s R300 nema moc spolecnyho, ikdyz se to prodavalo ve stejny 9xxx rade.
Obrázek
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Retro test AGP grafických karet pod WinXP

Příspěvek od Hladis »

Doplneny dalsi karty a vysledky. Predevsim:

Matrox Parhelia AGP4x 128MB
Obrázek
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Retro test AGP grafických karet pod WinXP

Příspěvek od Hladis »

Doplneny dalsi karty a vysledky. Predevsim:

GeForce4 MX460 MSI

Mimo soutez:
Radeon X1550 PCI 64bit HIS
Obrázek
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Retro test AGP grafických karet pod WinXP

Příspěvek od Hladis »

Doplneny dalsi karty a vysledky. Predevsim:

Radeon 9500 ATI 64MB (U default 4 PP musel byt pod OGL hrami pouzit standardni driver 6.9. S Omega 7.12 bez unlocku karta pocitala v OGL i se zamcenyma PP a vysledek byl bordel v obrazu, tedy bug driveru. S unlockem na 8PP vse ok)
Radeon 9500 ATI 64MB unlock
Radeon 9800Pro ATI 128MB
GeForce 4 Ti4600 ASUS 128MB
Obrázek
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: Retro test AGP grafických karet pod WinXP

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Ty máš R300 s pipeline co jsou fakt vadný, to je pech, já tu mam jednu 9800SE co je má skoro vadný, s nima ON je OC potenciál asi jen 10mhz, ale stock držej stable. Každopádně 64MB verze 9500PRO si pamatuju bylo peklo, bylo to něco jako dnes 1060 3GB. Ta paměť prostě nestačila a ač jsem tehdy měl kus co šel odemknout tak se stejně vše muselo hrát na medium texture detaily jinak přetekla Vram a byl stutter.
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Retro test AGP grafických karet pod WinXP

Příspěvek od Hladis »

PP nejsou vadny, bez problemu jdou otevrit. To pisu, problem dela jen 7.12 omega ovladac a jen pod OGL, kdy maji byt PP naopak zamceny (tedy default stav) , ale z nejakyho duvodu je ten driver pod OGL pocita jako otevreny, ikdyz nejsou. Vykon je tak neprirozene vysoky a obraz je do poloviny rozhazeny. Jakmile se PP tou Omega odemknou, tak to az pak beha ok. U zavrenych PP jsem tak musel pro OGL hry pouzit standardni Catalyst, kde uz to behalo ok. Proste chyba Omega driveru. Vykonovy rozdil by v OGL mezi driverem 6.9 a 7.12o nemel byt, ale davam upozorneni, ze tam jsou kvuli bugu pouzity rozdilny drivery.

Jinak bohuzel je to 64MB 128Bit verze. Full 9500 128MB 256bit verzi (prevlecena 9700) jsem snad ani jeste v CZ nikde nevidel. Byly pomerne oblibeny, ale vubec nejsou, i tahle odemykatelna 64MB byl pure luck.
Obrázek
havli
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. zář 2009
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: Retro test AGP grafických karet pod WinXP

Příspěvek od havli »

Poslušně hlásím, že jsem hrdým majitelem 64MB R9500, která odemknout nejde - artefaktí. :P
Mám ji zahrnutou v testech, časem to bude na webu, ale zatím není moc chuť se hrabat v číslech. Každopádně zase tak zlá karta to není.
Ryzen 9 5900X ; Asus Prime X570-P ; 32 GB DDR4 3000 ; Gainward RTX 3060 ; MX500 500 GB, 4 TB + 6 TB HDD ; Dell G3223Q
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Retro test AGP grafických karet pod WinXP

Příspěvek od Hladis »

Neodemknutelna 64MB verze je pomerne shit. Po odemceni to docela jde, priblizuje se to 9600XT a 9500Pro, ale stale 64MB je malo. Pri testovani ta karta nekde cukala kvuli malo VRAM.
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Grafické karty“