Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD

Libovolný výrobce, technologie, informace, rady, výběr, ovladače.

Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis

Odpovědět
killerek
Začátečník
Začátečník
Registrován: 09. pro 2003
Bydliště: Praha

Re: Radeon™ Software Adrenalin 22.5.2 (22.10.17.11) - 23.5.2022

Příspěvek od killerek »

No vidis, ja si na Radeonu zahraju uplne v pohode. Jsem na verzi 2.5.1, protoze ovladace resim tak jednou za kvartal a to jeste v pripade, ze je tam neco pro me zajimaveho. Jinak teda nemam jak HEAD Win 11.
jctrnacty
Začátečník
Začátečník
Registrován: 21. úno 2009

Re: Radeon™ Software Adrenalin 22.5.2 (22.10.17.11) - 23.5.2022

Příspěvek od jctrnacty »

Tady je spis teorie, jedna hra nefunguje , tak je vsechno na ho.no.
Jsem rad , ze se tu ukazalo, ze AF je v pohode a resit tu 12 let stary karty a 15 let stary hry fakt nema smysl.
_________________
Ryzen 5800X3D, Dark rock 4, Msi Prestige creation X570, Asrock RX 6800 XT, 32GB 3600MHz CL16, Fractal Design Define C, Seasonic focus gold+ 650W, Samsung EVO 970 2TB, X52 Pro, WMR HP Reverb G1, 32" BenQ EW3280U 4K
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: Radeon™ Software Adrenalin 22.5.2 (22.10.17.11) - 23.5.2022

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Ne, neukázalo, jestli tam head má POM a AF fix mody tak tim jsi fixnul jednu hru, ne cca polovinu DX10/11 her kde je někde problém. Dokonce i high-profile hry typu Horizon Zero Dawn a God of War tim trpěj (AF tam je max 4x) a nikdo to neřeší, jdou vygooglovat akorát stížnosti ale u AMD je realita že pokud na nich nevisí celej Reddit (což se nestane protože jejich fanouškovská základna je tam naopak neustále omlouvá a chránmí před kritikou, něco jako ty teď tady) a nebo to nerozmázne ňákej velkej youtuber nestane se vůbec nic.
killerek
Začátečník
Začátečník
Registrován: 09. pro 2003
Bydliště: Praha

Re: Radeon™ Software Adrenalin 22.5.2 (22.10.17.11) - 23.5.2022

Příspěvek od killerek »

Ja sem za to, at se vsechno rozmazne nezavisle na vendorovi. Ale je pravda, ze to nastaveni na override AF u aplikaci se casem potaji zmenilo z moznosti override jen na zapnuti a u otazniku se objevilo, ze to ma vliv jen na DX9 aplikace.

Jinak HZD sem zrovna dohral a prislo mi v pohode. Tady sem zrovna udelal screen:
https://imgur.com/gkzrpWl
mr.qeg
Začátečník
Začátečník
Registrován: 05. srp 2007
Bydliště: Dresden

Re: Radeon™ Software Adrenalin 22.5.2 (22.10.17.11) - 23.5.2022

Příspěvek od mr.qeg »

V době VLIW a GCN architektur, kdy AMD mělo oproti nVidii všeobecně mimo ALUs poddimenzované TMUs i ROPs, bych to AF cheatování tak nějak čekal. Ale teď, když RDNA2 má fixních jednotek pro rasterizaci nadbytek, tak si člověk říká WTF? Že by fakt jen bugy v driverech, na které už s*rou a nikdy neopraví?
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: Radeon™ Software Adrenalin 22.5.2 (22.10.17.11) - 23.5.2022

Příspěvek od HEAD »

Ache píše: stř 29. čer 2022, 22:42
HEAD píše: stř 29. čer 2022, 21:53 Jo 22.5.2 se vyhni obloukem.
Místo toho 22.5.2 doplň slovo Radeon, a je po problému :lol:
Az do 22.5.2 jsem nemel s ovladaci jedinej problem.
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: Radeon™ Software Adrenalin 22.5.2 (22.10.17.11) - 23.5.2022

Příspěvek od Ache »

mr.qeg píše: čtv 30. čer 2022, 06:20 V době VLIW a GCN architektur, kdy AMD mělo oproti nVidii všeobecně mimo ALUs poddimenzované TMUs i ROPs, bych to AF cheatování tak nějak čekal. Ale teď, když RDNA2 má fixních jednotek pro rasterizaci nadbytek, tak si člověk říká WTF? Že by fakt jen bugy v driverech, na které už s*rou a nikdy neopraví?
Ona to bude spíš lenost s tím víc něco dělat "když to lidem stačí". :sad: Ta bilineární fitrace AF stages se od HD5800 změnila tak, že upravili možná nějak LOD, ale ty přechody jsou stále pozorovatelný (viz af tester). Vynucování AF přes ovladače - nutné na starší hry, ale i spoustu nových, kde ne všechny textury využívají max. stupeň AF, nikdy nebylo u MAD silnou stránkou.
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
killerek
Začátečník
Začátečník
Registrován: 09. pro 2003
Bydliště: Praha

Re: Radeon™ Software Adrenalin 22.5.2 (22.10.17.11) - 23.5.2022

Příspěvek od killerek »

Co me vice stve je konec MSAA, pac ty "moderni" AA metody jsou casto nic moc. Dale se vyvojari snazi schovat textury za ruzne blury, vinety, lens flare, DoF a dalsi rozmazavace, ktere jdou v lepsim pripade vypnout. Jinak me bavi, jak se tu posledni dobou lidi rozplyvaji nad FSR/DLSS, ktere se sice pomalu zlepsuji, ale je to dalsi kurvitko. Resi se AF, ale pritom se obraz kurvi na vsech moznych dalsich frontach :-(
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: Radeon™ Software Adrenalin 22.5.2 (22.10.17.11) - 23.5.2022

Příspěvek od DOC_ZENITH »

killerek píše: čtv 30. čer 2022, 09:27 Co me vice stve je konec MSAA, pac ty "moderni" AA metody jsou casto nic moc. Dale se vyvojari snazi schovat textury za ruzne blury, vinety, lens flare, DoF a dalsi rozmazavace, ktere jdou v lepsim pripade vypnout. Jinak me bavi, jak se tu posledni dobou lidi rozplyvaji nad FSR/DLSS, ktere se sice pomalu zlepsuji, ale je to dalsi kurvitko. Resi se AF, ale pritom se obraz kurvi na vsech moznych dalsich frontach :-(
Já řešim AF. Drtivá většina userů evidentně ne. Jinak souhlas, dnes se spousta věcí ztratí v tom blurfestu nekvalitního renderingu. Ještě si nad to dáme ňákou omáčku jako FXAA nebo SMAA co nám vše hezky rozmaže, ještě nám dá ideálně ghosting a je to. Pak si zapneme RT co neni skoro vidět, padne nám výkon na 1/4 takže si to dáme do low-ress a ještě tenhle humus budeme upscalovat. To je prosím stav herního renderingu v r 2022. Třeba to Unreal 5 city demo jako uff... a i spousta lidí poukázala že je to plný render chyb, ale "hudba budoucnosti".
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: Radeon™ Software Adrenalin 22.5.2 (22.10.17.11) - 23.5.2022

Příspěvek od Ache »

Hele, zase tak černě bych to neviděl.
- MSAA nám DLSS nahradilo docela obstojně dokonce už je DLSS použité i na downscaling - viz to nové DL-DSR. Za mě třeba DLSS (a možná i FSR 2.0 - i když to není až tak v tomhle dobré - zatím) výborně zvládá vegetaci a transparetní textury, kdy je shimmering téměř odstraněn - něco co z brutálním propadem výkonu dávalo SGSSAA. Tady asi problém nevidím - DLSS 2.x / FSR 2.0 @ Quality obraz spíš vylepšuje proti nativnímu TAA. Problém akorát občas je ghosting (ten ale dělá i TAA).

RT není vidět - nesmysl. Nejlepším příkladem je Metro exodus enhanced (který bez RT ani nejde spustit) je proti původní hře stínování někde jinde... pokud to nevidíš, doporučuji zajít na oční :D Na statickém screenu možná RT vs SS reflections mohou vypadat stejně - ale v akci máme pak stabilní odrazy i "offscreen" vs. mizející klasika SSR. Dělat afi full RT scénu jako např. Quake RTX je ještě utopie (i tam ale to není 100% RT), ale k lepšího a reálnějšího nasvícení to fake lightmapama a globálníma světlama.

Jestli funguje, nefunguje vynucení AF nevím. i ten radeon 290X sem zapojoval jen svátečně. I tak se nakonec odporoučel do křemíkového nebe (i když by si spíš zasloužil peklo vzhledem ke spotřebě :twisted: ). Tohle je taková věc, co nikdy AMD neprioritizovalo, a proto ani já nedávám přednost AMD při nákupu. Ale také svým způsobem mě láká... asi nějaká černá... teda červená magie :-D
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD

Příspěvek od HEAD »

Podle me vynuceni AF funguje.Ja bych si toho na te 48" TV vsimnul pac od toho sedim docela blizko(cca 1.2m).Hral jsem Tomb raider 2013/Rise of the tomb raider, Greedfall, A plague tale, Mass effect1 a 2 LE.Nevsim jsem si niceho.
sam_217
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 16. bře 2008
Bydliště: Subprostor
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD

Příspěvek od sam_217 »

Tak jsem zklamán, zrovna jsem chtěl přeswitchnout na RX 6800 z mé RTX 3070 a v kingdom Come jsem narazil na toto:
https://imgur.com/QvFGHQQ
vs
https://imgur.com/JCgj1AV

:(

Vynucení AF v ovladačích nefunguje - i driver píše, že to má vliv je na DX9... mám nejnovější Adrenalin 22.9.2 kvůli tomu OpenGL boostu - ten asi funguje např Unigine Superposition 1.1 v OGL, ale jakmile zapnu HQ AF 16x v panelu (prý funguje jen pro DX9 app, ale na OGL má zcela jasně vliv) tak jde výkon zase do kopru.

D3D Af tester jsem použil - přechod samozřejmě zjevný.
PC1: AMD Ryzen 5800X3D@NejdeOC Noctua NH-D15S // X570 AORUS MASTER (rev 1.0) // 4x8GB Patriot Viper Steel 3866MHz@3600MHz CL16 // PNY RTX 3070 -> XFX RX6800 XT MERC // MSI Optix MAG274QRF-QD - 1mrtvý quantum dot pixel!!! // Samsung PM961 (1TB NVMe), Crucial M4 256GB, Micron enterprise SSD1920GB, Crucial MX500 2TB... // Corsair Graphite 600T // SSR-850FX

PC2: Lenovo Legion 5 17ACH6H - Ryzen 7 5800H / 16GB / RTX 3070 mobile 130W TDP
mouldy
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 10. črc 2009

Re: Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD

Příspěvek od mouldy »

Nikdy jsem si v žádné hře nevšiml, že by na RX6900XT byl problém s AF. Nicméně zítra zkusím a nahodím nějaké screeny z D3D Af testeru.
Ryzen 9 7900X @ ASUS AI OC || Corsair iCUE H150i RGB PRO XT || ASUS TUF GAMING X670E-PLUS WIFI || Corsair 32GB KIT DDR5 6000MHz CL36@6200 CL30 || Gigabyte RX 7900 XT up to 3,1Ghz/22Ghz 1,02V PTM7950 || Kingston KC3000 2TB || Toshiba 6TB Surveillance S300 || ROG STRIX 1000W GOLD || Be quiet! Silent Base 802 Airflow mode + iCUE || Dell S3422DWG
sam_217
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 16. bře 2008
Bydliště: Subprostor
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD

Příspěvek od sam_217 »

Problém je, že co jsem poslal jsou screeny z Kingdom come: Deliverance. Je to DX11 hra, takže není úplně nejstarší. AF by si měla umět vynutit, na NV to očividně funguje lépe.

AF Tester u mě:
Obrázek
https://imgur.com/OvJLRrK
Ache píše:Ale také svým způsobem mě láká... asi nějaká černá... teda červená magie :-D
Heh, tak to mě "červená magie" zlákala taky a teď vidím následky... :D

//EDIT: Tak pardon za mystifikaci, nevím proč, ale pustil jsem to po pár hodinách znovu a problém zdá se je pryč - asi jsem zaměnil problém s AF za nějaké dovytváření shader cache/kompilaci shaderů Cryengine té hry při spuštění na jiném/novém GPU. Ještě zkoumám souvislosti, ale zatím to vypadá na něco takového.

Pro zajímavost, AF tester checkerboard texture 0 u NV:
Obrázek

- V obou ovladačích nastavena kvalita AF na max

NV - AF "high performance" 16x:
Obrázek

U AMD mi jaksi nefunguje vůbec nastavení kvality - ať zadám perf či quality, vypadá to pořád stejně...
PC1: AMD Ryzen 5800X3D@NejdeOC Noctua NH-D15S // X570 AORUS MASTER (rev 1.0) // 4x8GB Patriot Viper Steel 3866MHz@3600MHz CL16 // PNY RTX 3070 -> XFX RX6800 XT MERC // MSI Optix MAG274QRF-QD - 1mrtvý quantum dot pixel!!! // Samsung PM961 (1TB NVMe), Crucial M4 256GB, Micron enterprise SSD1920GB, Crucial MX500 2TB... // Corsair Graphite 600T // SSR-850FX

PC2: Lenovo Legion 5 17ACH6H - Ryzen 7 5800H / 16GB / RTX 3070 mobile 130W TDP
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD

Příspěvek od Ache »

sam_217 píše: úte 4. říj 2022, 01:09 Problém je, že co jsem poslal jsou screeny z Kingdom come: Deliverance. Je to DX11 hra, takže není úplně nejstarší. AF by si měla umět vynutit, na NV to očividně funguje lépe.

AF Tester u mě:
Obrázek
https://imgur.com/OvJLRrK
Je fakt neuvěřitelný, že od HD7970 na to ani nesáhli :roll: Otázka je viditelnost v dnešních hrách rozmazaných přes TAA nebo DLSS/FSR/XeSS :)
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
mouldy
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 10. črc 2009

Re: Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD

Příspěvek od mouldy »

Nahodil jsem pár screenshotu na své sestavě.
Než začneme, může mi někdo vysvětlit, co v těch obrazcích hledáme? Co je důležitější pro výslednou kvalitu ve hrách?
Kruh, který je souměrným kruhem, bez úhlových optimalizací (AMD win), nebo banding, který je viditelný jen pod jedním nastavením (Nvidia win)?


Checkerboard texture 0, 2xAF, výkonnost:
-2 2x low.jpg
Checkerboard texture -2, 16xAF, kvalita:
-2.jpg
Checkerboard texture 0, 16xAF, kvalita:
Snímek obrazovky 2022-10-06 135938.jpg
Poznatky:
Vynucení nastavení ovladače funguje, ale mezi 16xkvalita a 16xstandard není vidět rozdíl.
Textura uprostřed - kruh, je na AMD perfektně kulatý, na NV má deformace, je to důležité pro kvalitu filtrace?
Při nastavení Checkerboard texture -2 mi přijde kvalita na AMD lepší, opět perfektně kulatá textura bez deformací a textura je ostřejší.
Nadruhou stranu kvalita je od HD7970 zdá se stejná a banding je viditelný.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Ryzen 9 7900X @ ASUS AI OC || Corsair iCUE H150i RGB PRO XT || ASUS TUF GAMING X670E-PLUS WIFI || Corsair 32GB KIT DDR5 6000MHz CL36@6200 CL30 || Gigabyte RX 7900 XT up to 3,1Ghz/22Ghz 1,02V PTM7950 || Kingston KC3000 2TB || Toshiba 6TB Surveillance S300 || ROG STRIX 1000W GOLD || Be quiet! Silent Base 802 Airflow mode + iCUE || Dell S3422DWG
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Ano onen banding, hlavně ta úplně první lajna, ta kde před ní jasně viditelnej checkejboard, za ní zozmázlá šedá mlha. To je dlouhodobej problém Radeonů- Kvalitu kruhu nemá smysl řešit oba výrobci jsou dost blízko na to aby se nepoznala.

Problém je že u Radeonů toto neni vidět všude, typicky obyč textury jsou ok ale tenhle masivní binilearně vypadající band se nejvíce projeví na texturách s normal mapou a obecně takovejch těch vlhkejch/slizkejch částečně reflektivních objektech, tam bejvá ta lajna dost vidět. Viz mé historické video v Crysis 3 co jsem tehdy natočil zachytávačkou, mokrej asfalt na tý přehradě. Tam člověj jde a dolova před nim jede lanjna. Pak ale vlezeš na trávu a problém je pryč, je to prostě jen určitej typ povrchu/textur. To samé ony faily vy forcování AF, taky problém jen některejch povrchů/objektů. I když 50% toho o čem jsem mluvil v létě bylo způsobeno tim shit may preview low DX11 overhead driverem. S tim staršim Headovym co jsem zkoušel později když jsme testovali ty video akcelerace to bylo lepší.
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD

Příspěvek od Ache »

Ano řeší se ta lajna... která tam je od HD5870...
https://www.anandtech.com/show/3987/amd ... e-market/5

sice jí trochu zmírnili, ale od HD7970 série už s tím dál nic neudělali :sad: Ono se to v dnešních hrách asi ztratí, ale to AMD neomlouvá, že kašlou na kvalitu obrazu a řeší jen výkon.
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
mouldy
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 10. črc 2009

Re: Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD

Příspěvek od mouldy »

Možná by stálo za to, tohle rozmáznout na AMD redditu. Tam to bude mít alespoň nějakou pozornost.
Ryzen 9 7900X @ ASUS AI OC || Corsair iCUE H150i RGB PRO XT || ASUS TUF GAMING X670E-PLUS WIFI || Corsair 32GB KIT DDR5 6000MHz CL36@6200 CL30 || Gigabyte RX 7900 XT up to 3,1Ghz/22Ghz 1,02V PTM7950 || Kingston KC3000 2TB || Toshiba 6TB Surveillance S300 || ROG STRIX 1000W GOLD || Be quiet! Silent Base 802 Airflow mode + iCUE || Dell S3422DWG
sam_217
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 16. bře 2008
Bydliště: Subprostor
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD

Příspěvek od sam_217 »

No zkoušeli jste někdo u těch starších her co to udělá s DXVK? Já jsem zkusil už FC4, AC Odyssey a v obou případech se mi zdá, že DXVK něco s tím AF filterem dělá, možná vynucuje 16x.

Samozřejmě, v obou případech je výkon řekl bych do 10% horší, ale zatím se mi zdá, že menší shimmering.
PC1: AMD Ryzen 5800X3D@NejdeOC Noctua NH-D15S // X570 AORUS MASTER (rev 1.0) // 4x8GB Patriot Viper Steel 3866MHz@3600MHz CL16 // PNY RTX 3070 -> XFX RX6800 XT MERC // MSI Optix MAG274QRF-QD - 1mrtvý quantum dot pixel!!! // Samsung PM961 (1TB NVMe), Crucial M4 256GB, Micron enterprise SSD1920GB, Crucial MX500 2TB... // Corsair Graphite 600T // SSR-850FX

PC2: Lenovo Legion 5 17ACH6H - Ryzen 7 5800H / 16GB / RTX 3070 mobile 130W TDP
Odpovědět

Zpět na „Grafické karty“