AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"
Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis
- madPav3L
- Mírně pokročilý
- Registrován: 07. pro 2005
- Bydliště: Středočeský kraj
Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"
Mně jde hlavně o DLSS3, protože už vidím, jak ta hra bude limitovaná CPU. Na to AMD zatím nemá alternativu a bůh ví kdy bude.
CPU: i7-12700KF MB: ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 RAM: T-FORCE XTREEM 2x16GB DDR4 3600 MHz@CL14 GPU: Palit RTX 4090 GameRock FAN: Noctua NH-D15S SSD: 1x Samsung 960 Pro M.2 512GB, 1x Samsung 960 Pro M.2 1TB, 1x Samsung 840 Pro 256GB, 1x Samsung 850 EVO 1TB HDD: 3x Seagate Barracuda 7200 3TB Display: Dell AW3423DWF 3440x1440 165 Hz OLED PSU: Seasonic Prime SSR-750PD 750W Mouse: Logitech G602 Keyboard: Cherry MX-Board 6.0 UPS: CyberPower Professional Tower 1000VA/900W CASE: Fractal Design Meshify 2 XL Audio: Creative Sound Blaster Z + Logitech Z906
- skaven321
- Začátečník
-
- Registrován: 09. zář 2014
Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"
ak to bude hra v style Bethesdovskych falloutov/Elders scrolls (akoze bude), tam nebudes potrebovat velke desiatky fps, ale na 60tke(fps) si to bez problemov uzijes. BTW, ak aj bude FSR3, pravdepodobne uz bude len pre rdna3, nie ako predchadzajuce verzie
R7 5800X3D, 32GB DDR4 3200Mhz CL14 G.SKILL FlareX@3600MHz, Sapphire RX 7900 XT GAMING 20GB, GB2770QSU - Red Eagle
- satik
- Začátečník
- Registrován: 03. črc 2015
- Bydliště: Jilemnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"
Jsou i lidi, pro který je hraní s 60fps peklo i u her typu RPG
GPU MSI RTX 4090 Suprim X CPU AMD Ryzen 9 7950x3D MB ASUS Crosshair HERO, RAM G.Skill Tridentz 64GB @6000MHz CL30
case Fractal Define Torrent PSU Seasonic Prime TX 1600W, M2 SSD Seagate Firecuda 530 2+4TB
monitory Samsung Odyssey G9 Neo + 2x AOC AG271QG periferie Razer Deathadder, Ducky Shine7, Steelseries QcK+, Beyerdynamic MMX 300 VR Valve Index
case Fractal Define Torrent PSU Seasonic Prime TX 1600W, M2 SSD Seagate Firecuda 530 2+4TB
monitory Samsung Odyssey G9 Neo + 2x AOC AG271QG periferie Razer Deathadder, Ducky Shine7, Steelseries QcK+, Beyerdynamic MMX 300 VR Valve Index
- madPav3L
- Mírně pokročilý
- Registrován: 07. pro 2005
- Bydliště: Středočeský kraj
Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"
@skaven321 Jenže 60 fps je pro mě málo, ideální je průměr 100 fps s tím, že minimum alespoň 75 fps, pak už si to neužívám a je jedno co je to za hru.
CPU: i7-12700KF MB: ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 RAM: T-FORCE XTREEM 2x16GB DDR4 3600 MHz@CL14 GPU: Palit RTX 4090 GameRock FAN: Noctua NH-D15S SSD: 1x Samsung 960 Pro M.2 512GB, 1x Samsung 960 Pro M.2 1TB, 1x Samsung 840 Pro 256GB, 1x Samsung 850 EVO 1TB HDD: 3x Seagate Barracuda 7200 3TB Display: Dell AW3423DWF 3440x1440 165 Hz OLED PSU: Seasonic Prime SSR-750PD 750W Mouse: Logitech G602 Keyboard: Cherry MX-Board 6.0 UPS: CyberPower Professional Tower 1000VA/900W CASE: Fractal Design Meshify 2 XL Audio: Creative Sound Blaster Z + Logitech Z906
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"
Spis je problem, ze Bethesdi hry maji casto fyziku natvrdo spojenou s 60fps a s vyssima se hra rozbije.
- GamesPeter
- Začátečník
-
- Registrován: 28. lis 2011
- Bydliště: 393 01
Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"
Trošku se tu rozjíždí OT. Když někdo potřebuje boostnout FPS třeba na 100, tak i za mírné zhoršení kvality jsou tyto "upscalingy" dobrá věc, když výrazně nekurví obraz. No pokud bude FSR vypadat blbě i v režimu kvality, tak mají smůlu oba tábory a naštve to hlavně zelené, že s DLSS by to "třeba" bylo lepší a ten boostnutý výkon by byl taky. Blbý je, že tam nebude tímto FG, který fakt v CPU limited hrách pomáhá a nebude tam ani DLAA, takže pokud tam bude na houby implementované TAA, tak obraz bude máznutý jako prase, to samé by ale platilo, pokud by tomu jejich enginu nesedlo i DLSS, které obraz taky maže, ale třeba v takovém RDR2, kde je TAA fakt hrůza, tak tam DLSS funguje parádně. Blbý je, že se lidi budou muset spokojit s FSR a nebo někde ubrat výrazně detaily, třeba i za cenu vypnutého RT, když budou chtít mít třeba 100+FPS.
Za mě taky jsem si za poslední 4 roky navykl na high-refresh gaming, a když nelze mít 120-144FPS, tak alespoň těch 100FPS. Min snesu 80FPS, ale hlavně pod 75FPS už začínám cítit silně zvyšující se input lag a není to pro mě příjemné, třeba jako s 90FPS, ale to je dost individuální a každého věc. Co by třeba za těch 60FPS dali na konzolích a pro nás většinu je to SM.
Za mě taky jsem si za poslední 4 roky navykl na high-refresh gaming, a když nelze mít 120-144FPS, tak alespoň těch 100FPS. Min snesu 80FPS, ale hlavně pod 75FPS už začínám cítit silně zvyšující se input lag a není to pro mě příjemné, třeba jako s 90FPS, ale to je dost individuální a každého věc. Co by třeba za těch 60FPS dali na konzolích a pro nás většinu je to SM.
CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D COOLER: Noctua NH-D14, MB: MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI RAM:, 64GB (2X32GB) Kingston Fury Beast Black 6000MHz CL36 GPU: Gainward RTX 4080 Phantom 16GB, 1. SSD: Kingston A2000, M.2 1TB, 2. SSD: Crucial MX500 1TB, PSU: ASUS TUF GAMING 850W, CASE: CoolerMaster Cosmos II, LCD: LG 27GL850 27" 1440p @ 144 Hz OS: Microsoft Windows 11 Home 64bit MOUSE: Logitech G502 Lightspeed + Logitech G240 mouse pad, KEYBOARD: Logitech G915 Lightspeed TKL GL Tactile
- AllowedCry
- Začátečník
- Registrován: 21. kvě 2011
- Bydliště: Praha
Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"
Občas to zapnu, TAA medium vyostřování přednastavené na třetině a obraz je ostrý skoro jako bez AA, DLSS je oproti tomu skutečná mazanice. Tady bude problém mezi židlí a klávesnicí.
E// Nevím teda jak to vypadá v qhd s TAA, ale s DPI okolo stovky to možná obraz maže, což je logické když to má rastr jak teris
Ryzen 5800X3D || GB B450 GX || 32GB @ 3600Mhz cl16 || AMD RX 7900 XTX @ UV-OC 400W || M2 VP4300 4TB || HDD 3TB || Fractal R5 + Corsair HX850 || [4K] Philips 288E2A + Philips 48OLED707.
- Ache
- Pokročilý
- Registrován: 26. zář 2006
- Bydliště: Plzeň
Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"
AMD odpověď alá stále to neumíme okopírovat aspoň v podobné kvalitě. Jako dle slibů na prezentaci 7900 řady to už tady mělo být. Tak AMD radši vytáhne prachy na úplatky vývojářů místo na vývoj.
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
- GamesPeter
- Začátečník
-
- Registrován: 28. lis 2011
- Bydliště: 393 01
Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"
"Tady bude problém mezi židlí a klávesnicí." Říká ten, kdo tady viewtopic.php?t=284699&start=2020 borcovi s 5700X radí, ať do 80°C nezapíná na chladiči ventilátory.... HMM, HMM, HMM OK..... (ať si každý udělá obrázek o tom sám...)AllowedCry píše: ↑čtv 13. črc 2023, 14:52Občas to zapnu, TAA medium vyostřování přednastavené na třetině a obraz je ostrý skoro jako bez AA, DLSS je oproti tomu skutečná mazanice. Tady bude problém mezi židlí a klávesnicí.
E// Nevím teda jak to vypadá v qhd s TAA, ale s DPI okolo stovky to možná obraz maže, což je logické když to má rastr jak teris
Co se týká mazání TAA (DLSS, FSR, XESS) tak vážně nezáleží na rozlišení. Je to jako když zapneš motion blur, který ti bude mazat i v 8K. RDR2 jsem hrál ve 1080p a pak i 1440p a s TAA je to máznutý jako prase, to mi tady každý dá za pravdu.
Pokud máš obraz v RDR2 s DLSS máznutý, tak je problém nejspíš u tebe. Je to z důvodu, že i když zapneš DLSS, tak to není jako v jiných hrách, že prostě deaktivuješ TAA. To TAA je zde stále aktivní, musíš ho vypnout nebo alespoň snížit ten posuvník do leva, co se týká intenzity TAA nebo jak to tam je, nemám to teď nainstalovaný. Když jsem v prosinci zkoušel RDR2 na RTX4080, tak jsem se taky divil, proč je to i s 8xMSSA máznutý jako s TAA a po přepnutí na DLSS, s kterým jsem to hrál, když to do hry vyšlo, tak taky. Když jsem zjistil, že TAA je "stále" přítomno a deaktivoval to, tak vše bylo OK, jak s MSSA tak i s DLSS. Takže si to laskavě taky vypni, vyzkoušej a pak zjistíš u koho je problém mezi židlí a klávesnicí......
PS: Kdyžtak to taky kvůli tobě nainstaluji a poradím ti s tím.
CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D COOLER: Noctua NH-D14, MB: MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI RAM:, 64GB (2X32GB) Kingston Fury Beast Black 6000MHz CL36 GPU: Gainward RTX 4080 Phantom 16GB, 1. SSD: Kingston A2000, M.2 1TB, 2. SSD: Crucial MX500 1TB, PSU: ASUS TUF GAMING 850W, CASE: CoolerMaster Cosmos II, LCD: LG 27GL850 27" 1440p @ 144 Hz OS: Microsoft Windows 11 Home 64bit MOUSE: Logitech G502 Lightspeed + Logitech G240 mouse pad, KEYBOARD: Logitech G915 Lightspeed TKL GL Tactile
- AllowedCry
- Začátečník
- Registrován: 21. kvě 2011
- Bydliště: Praha
Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"
Vytrženo z kontextu, že nerozumíš HW a tomu jak jej provozovat (potichu) není můj problém. Tady jsi na pct.(ať si každý udělá obrázek o tom sám...)
Platí co jsem řekl. Hru si nainstaluj a potom můžeme porovnat pindíky. Textury tam mám na pixel ostré a decentně vyhlazené s TAA na medium.
E// A vůbec mi přijde nejvtipnější, že se tady o ostrosti hádá majitel monitoru s low end rozlišením a rastrem jako tetris, když kouknu na QHD tak mi přijde jako mazanice i plocha win.
Ryzen 5800X3D || GB B450 GX || 32GB @ 3600Mhz cl16 || AMD RX 7900 XTX @ UV-OC 400W || M2 VP4300 4TB || HDD 3TB || Fractal R5 + Corsair HX850 || [4K] Philips 288E2A + Philips 48OLED707.
- GamesPeter
- Začátečník
-
- Registrován: 28. lis 2011
- Bydliště: 393 01
Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"
Hele, nechci tady rozjíždět OT a už nemám potřebu se s tebou hádat. Mám 7800X3D a 80°C mám třeba v takovým The Last of US Part 1, kde mám místy třeba na univerzitě v Coloradu i 80-85°C a to mám s výkonným chladičem a i ty RPM běží na 80%, aby to na tu teplotu uchladily a určitě bych ty teploty měl s vypnutými ventilátory, či kdybych je měl nastavené jen na 30%, takže pochybuji, že tu každý na PCT.cz má u CPU nastaveno, aby se mu roztáčely otáčky až na 80°C, když třeba v CP2077 mám 69°C, ale mám to díky, tomu že se vrtule točí na nějakých 50-60%. Takže asi tak, ale klidně si provozuj svůj CPU s vypnutými ventilátory do 80°C, to ti vůbec přeci nikdo nezakazuje. Dost k OT.
To na jakém rozlišení hraju ti může být úplně jedno, jako mě, že hraješ ve 4K dle tvého "true high-end rozlišení" jako velký kápo Jarda, ale máš k tomu jen RTX3070, která na to prostě kromě pár starých her nestačí viz 8GB VRAM a hlavně, že na tom high-end rozlišení pak musíš z důvodu, aby jsi měl třeba alespoň SM 60FPS hrát jen na middle nebo "low-end" detaily. Za low-end rozlišení bych možná označil leda tak Full HD, ale i to by mi přišla urážka. Je to každého věc, v jakém rozlišení hraje, ale je úplně jedno, protože co jsi ty nepochopi, tak je to, že mázlý obraz z důvodu mazajícího TAA bude jak na 1280x720, 1920x1080, 2560x1440 a nepomůžeš si k ostrému obrazu ani na tom svým slavným 4K. Jedině tím, že to TAA vypneš.
K tomu RDR2. Schválně až to stáhnu, tak zkusím tvůj postup, ale pochybuji, že to bude v pohybu krásně ostré. Maximálně to nebude extra mázlé, ale bude to krepatě ostré, hrany budou obtaženy jako černou linkou a bude to vypadat, jako rozteklá tuž viz např. když jsem v DL2 zapnul DLSS a k tomu ostření přes NVIDIA sharpen filter. Jinak jak jsem tady a i jinde psal Za DLSS nijak nebojuji, protože je to jen chytrý "trošku lepší" upscale a není to nativ a ne vždy je to dobře implementované a právě snad v každé 2hře je to hrozná mazanice. Někde větší, někde zase menší než s TAA. V RDR2 si ale stojím za tím, že DLSS je daleko lepší než nativ s TAA.
To na jakém rozlišení hraju ti může být úplně jedno, jako mě, že hraješ ve 4K dle tvého "true high-end rozlišení" jako velký kápo Jarda, ale máš k tomu jen RTX3070, která na to prostě kromě pár starých her nestačí viz 8GB VRAM a hlavně, že na tom high-end rozlišení pak musíš z důvodu, aby jsi měl třeba alespoň SM 60FPS hrát jen na middle nebo "low-end" detaily. Za low-end rozlišení bych možná označil leda tak Full HD, ale i to by mi přišla urážka. Je to každého věc, v jakém rozlišení hraje, ale je úplně jedno, protože co jsi ty nepochopi, tak je to, že mázlý obraz z důvodu mazajícího TAA bude jak na 1280x720, 1920x1080, 2560x1440 a nepomůžeš si k ostrému obrazu ani na tom svým slavným 4K. Jedině tím, že to TAA vypneš.
K tomu RDR2. Schválně až to stáhnu, tak zkusím tvůj postup, ale pochybuji, že to bude v pohybu krásně ostré. Maximálně to nebude extra mázlé, ale bude to krepatě ostré, hrany budou obtaženy jako černou linkou a bude to vypadat, jako rozteklá tuž viz např. když jsem v DL2 zapnul DLSS a k tomu ostření přes NVIDIA sharpen filter. Jinak jak jsem tady a i jinde psal Za DLSS nijak nebojuji, protože je to jen chytrý "trošku lepší" upscale a není to nativ a ne vždy je to dobře implementované a právě snad v každé 2hře je to hrozná mazanice. Někde větší, někde zase menší než s TAA. V RDR2 si ale stojím za tím, že DLSS je daleko lepší než nativ s TAA.
CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D COOLER: Noctua NH-D14, MB: MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI RAM:, 64GB (2X32GB) Kingston Fury Beast Black 6000MHz CL36 GPU: Gainward RTX 4080 Phantom 16GB, 1. SSD: Kingston A2000, M.2 1TB, 2. SSD: Crucial MX500 1TB, PSU: ASUS TUF GAMING 850W, CASE: CoolerMaster Cosmos II, LCD: LG 27GL850 27" 1440p @ 144 Hz OS: Microsoft Windows 11 Home 64bit MOUSE: Logitech G502 Lightspeed + Logitech G240 mouse pad, KEYBOARD: Logitech G915 Lightspeed TKL GL Tactile
- shipo
- Začátečník
- Registrován: 28. pro 2007
Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"
Je to jednoduché, použití DLSS3 v UE5:GamesPeter píše: ↑pát 7. črc 2023, 13:40 technicky implementovat během vývoje navíc grafické featury NVIDIE, AMD a INTEL, kde to nějaký čas zabere a vyžaduje určité tech znalosti, i když jak už to bylo řešeno a potvrzeno vývojáři, tak implementace těchto upscalů je "prý" velmi jednoduchá
1) Stáhnout zazipovaný DLSS za stránek nVidie, a rozbalit ho tam kde je nainstalovaný Unreal Engine 5.
2) V projektu dané hry zaškrtnout ty tři pluginy.
- Pokud se to má uživatelsky nastavovat, lze si také zkopírovat z DLSS demo projektu panel nVidie pro nastavování (Frame Gen a kvalita).
U FSR2 je to těžší protože AMD na ten plugin sere (poslední aktualizace z Jun 23, 2022 pro starý UE5.1).
- AllowedCry
- Začátečník
- Registrován: 21. kvě 2011
- Bydliště: Praha
Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"
S tímto souhlasím, jak říkám, pouze si vytrhl z kontextu co jsem psal a pěkně si nad tím pohonil, aby jsi jakože měl silnější argument.GamesPeter píše: ↑pát 14. črc 2023, 11:14 Hele, nechci tady rozjíždět OT a už nemám potřebu se s tebou hádat. Mám 7800X3D a 80°C mám třeba v takovým The Last of US Part 1, kde mám místy třeba na univerzitě v Coloradu i 80-85°C a to mám s výkonným chladičem a i ty RPM běží na 80%, aby to na tu teplotu uchladily a určitě bych ty teploty měl s vypnutými ventilátory, či kdybych je měl nastavené jen na 30%, takže pochybuji, že tu každý na PCT.cz má u CPU nastaveno, aby se mu roztáčely otáčky až na 80°C, když třeba v CP2077 mám 69°C, ale mám to díky, tomu že se vrtule točí na nějakých 50-60%. Takže asi tak, ale klidně si provozuj svůj CPU s vypnutými ventilátory do 80°C, to ti vůbec přeci nikdo nezakazuje. Dost k OT.
Je rok 2023 a ty koukáš na rastr, kterej tady máme od 90 let, ale samozřejmě nazývat to low enedem je sprostost. Já ti říkám, že s QHD vůbec nemáš tušení jak vypadá ostrý obraz, protože máš mazanici by stock - nic proti tomu samozřejmě, ale že nad tím zavřeš oči neznamená, že nemám pravdu. Tvoje slinty ohledně mého HW jsou irelevantní a stejně tak je to tvé midle a low naprosto mimo, doporučuji vlákno o VRAM kde jsem otestoval prakticky všechny novinky s vram "issues" každopádně jsem měl 4K obrazovku i s GTX1070 a neměl jsem problém hrát v QHD bez DLSS. Diskuze je o "RDR2 je s TAA mazanice" což jsem opravdu nezaznamenal a je to pár týdnu co jsem to naposledy hrál, naopak mi tam ta implementace připadá jako jedna z nejlepších, ale možná za to může můj irelevantní monitor?GamesPeter píše: ↑pát 14. črc 2023, 11:14 To na jakém rozlišení hraju ti může být úplně jedno, jako mě, že hraješ ve 4K dle tvého "true high-end rozlišení" jako velký kápo Jarda, ale máš k tomu jen RTX3070, která na to prostě kromě pár starých her nestačí viz 8GB VRAM a hlavně, že na tom high-end rozlišení pak musíš z důvodu, aby jsi měl třeba alespoň SM 60FPS hrát jen na middle nebo "low-end" detaily. Za low-end rozlišení bych možná označil leda tak Full HD, ale i to by mi přišla urážka. Je to každého věc, v jakém rozlišení hraje, ale je úplně jedno, protože co jsi ty nepochopi, tak je to, že mázlý obraz z důvodu mazajícího TAA bude jak na 1280x720, 1920x1080, 2560x1440 a nepomůžeš si k ostrému obrazu ani na tom svým slavným 4K. Jedině tím, že to TAA vypneš.
No, popravdě netuším jak moc je obraz ostrý v pohybu, ale není šance, že by v tomto bylo DLSS lepší než native + TAA.GamesPeter píše: ↑pát 14. črc 2023, 11:14 K tomu RDR2. Schválně až to stáhnu, tak zkusím tvůj postup, ale pochybuji, že to bude v pohybu krásně ostré. Maximálně to nebude extra mázlé, ale bude to krepatě ostré, hrany budou obtaženy jako černou linkou a bude to vypadat, jako rozteklá tuž viz např. když jsem v DL2 zapnul DLSS a k tomu ostření přes NVIDIA sharpen filter. Jinak jak jsem tady a i jinde psal Za DLSS nijak nebojuji, protože je to jen chytrý "trošku lepší" upscale a není to nativ a ne vždy je to dobře implementované a právě snad v každé 2hře je to hrozná mazanice. Někde větší, někde zase menší než s TAA. V RDR2 si ale stojím za tím, že DLSS je daleko lepší než nativ s TAA.
Ryzen 5800X3D || GB B450 GX || 32GB @ 3600Mhz cl16 || AMD RX 7900 XTX @ UV-OC 400W || M2 VP4300 4TB || HDD 3TB || Fractal R5 + Corsair HX850 || [4K] Philips 288E2A + Philips 48OLED707.
- GamesPeter
- Začátečník
-
- Registrován: 28. lis 2011
- Bydliště: 393 01
Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"
1. Tady je odkaz ohledně tvého zapínání ventilátorů od 80°C viewtopic.php?t=284699&start=2020
"Za vyšší teplotu CPU může zatížení jednotlivých jader, které boostují na strop.
Každopádně teploty máš krásné, do 80st můžeš klidně nechat ventilátory vyplé."
Nic jsem nevytrhl z kontextu a vůbec nemám potřebu pohonit, jako ty nad svým ultra mega 4K rozlišení.
2. Sorry jako, ale s Full HD na QHD byl skok docela velký, hlavně ještě s TN na IPS a nikde jsem neviděl rozmazaný obraz, pokud tam bylo dobře implementované TAA a nebo i DLSS a to jsem na to hodně háklivý a mírně máznutý a rozostřený obraz poznám hned, proto nechápu proč všichni honí nad DLSS, jak jim to krásně naboostí výkon a ještě tvrdí, že mají lepší obraz než v nativu. Možná tak ve stativu na típání screenů.
3. Zapni si na svým 4K panelu The Last of US a DLSS a uvidíš jaká je to mazanice. Pak zapni DLSS + eliminuj to TAA nebo jeho stupeň v RDR2 a uvidíš, že oproti TLOU je to OK. Kvůli tomu hnusnému TAA jsem stěží RDR2 dohrál a litoval jsem, když jsem si to koupil, že sem přesáhl 2 hodiny a nemohl hru vrátit. Stoupni si proti kmenu stromu a uvidíš, jak je krásně detailní, pak začni utíkat do předu a koukat na ten strom, bude to jen hnědý sloup jak z nějakého anime.
Hele ale vážně, už tu jsme dost OT a řešíme něco jiného než, proč v některých hrách chybí DLSS. Prostě to vyzkoušej a udělej si obrázek sám a ať si každý hraje v jakém rozlišení a s jakou GPU chce, to samé s frameratem a těmito blbými upscaly. Každého věc, jak si hru nastaví. Třeba někdo miluje filmové zrno a motion blur, aby měl filmový zážitek, za mě je to hnus první třídy, ale 100 lidí.....
"Za vyšší teplotu CPU může zatížení jednotlivých jader, které boostují na strop.
Každopádně teploty máš krásné, do 80st můžeš klidně nechat ventilátory vyplé."
Nic jsem nevytrhl z kontextu a vůbec nemám potřebu pohonit, jako ty nad svým ultra mega 4K rozlišení.
2. Sorry jako, ale s Full HD na QHD byl skok docela velký, hlavně ještě s TN na IPS a nikde jsem neviděl rozmazaný obraz, pokud tam bylo dobře implementované TAA a nebo i DLSS a to jsem na to hodně háklivý a mírně máznutý a rozostřený obraz poznám hned, proto nechápu proč všichni honí nad DLSS, jak jim to krásně naboostí výkon a ještě tvrdí, že mají lepší obraz než v nativu. Možná tak ve stativu na típání screenů.
3. Zapni si na svým 4K panelu The Last of US a DLSS a uvidíš jaká je to mazanice. Pak zapni DLSS + eliminuj to TAA nebo jeho stupeň v RDR2 a uvidíš, že oproti TLOU je to OK. Kvůli tomu hnusnému TAA jsem stěží RDR2 dohrál a litoval jsem, když jsem si to koupil, že sem přesáhl 2 hodiny a nemohl hru vrátit. Stoupni si proti kmenu stromu a uvidíš, jak je krásně detailní, pak začni utíkat do předu a koukat na ten strom, bude to jen hnědý sloup jak z nějakého anime.
Hele ale vážně, už tu jsme dost OT a řešíme něco jiného než, proč v některých hrách chybí DLSS. Prostě to vyzkoušej a udělej si obrázek sám a ať si každý hraje v jakém rozlišení a s jakou GPU chce, to samé s frameratem a těmito blbými upscaly. Každého věc, jak si hru nastaví. Třeba někdo miluje filmové zrno a motion blur, aby měl filmový zážitek, za mě je to hnus první třídy, ale 100 lidí.....
CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D COOLER: Noctua NH-D14, MB: MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI RAM:, 64GB (2X32GB) Kingston Fury Beast Black 6000MHz CL36 GPU: Gainward RTX 4080 Phantom 16GB, 1. SSD: Kingston A2000, M.2 1TB, 2. SSD: Crucial MX500 1TB, PSU: ASUS TUF GAMING 850W, CASE: CoolerMaster Cosmos II, LCD: LG 27GL850 27" 1440p @ 144 Hz OS: Microsoft Windows 11 Home 64bit MOUSE: Logitech G502 Lightspeed + Logitech G240 mouse pad, KEYBOARD: Logitech G915 Lightspeed TKL GL Tactile
- AllowedCry
- Začátečník
- Registrován: 21. kvě 2011
- Bydliště: Praha
Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"
1. Ten člověk CPU provozuje podvoltovaný a přiškrcený a vyžaduje ticho. Napsal jsem jak jednoduše ticha dosáhne a žádný problém mu při tom nevznikne. Takže ano, vytrhnul jsi to z kontextu.
No to je sice pravda, ale pokud máš fullHD na 24" tak jaký je potom skok v ostrosti oproti qhd na 27"? rastr zůstane prakticky stejný. (91 vs 108 DPI)Sorry jako, ale s Full HD na QHD byl skok docela velký
Nemám potřebu s rastrem nokie 3410 brblat něco o rozmazanosti obrazu. Nic víc, nic míň.nemám potřebu pohonit, jako ty nad svým ultra mega 4K rozlišení.
Vím to moc dobře, je to jako omalovánky, bohužel v této hře jsou obě metody upscale katastrofální.Zapni si na svým 4K panelu The Last of US a DLSS a uvidíš jaká je to mazanice
Někdy příští týden to možná vyzkouším, jsi si jistý, že nejde o nějaký DOF?Stoupni si proti kmenu stromu a uvidíš, jak je krásně detailní, pak začni utíkat do předu a koukat na ten strom, bude to jen hnědý sloup jak z nějakého anime.
amen.Třeba někdo miluje filmové zrno a motion blur, aby měl filmový zážitek, za mě je to hnus první třídy, ale 100 lidí.....
Ryzen 5800X3D || GB B450 GX || 32GB @ 3600Mhz cl16 || AMD RX 7900 XTX @ UV-OC 400W || M2 VP4300 4TB || HDD 3TB || Fractal R5 + Corsair HX850 || [4K] Philips 288E2A + Philips 48OLED707.
- GamesPeter
- Začátečník
-
- Registrován: 28. lis 2011
- Bydliště: 393 01
Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"
Prostě to v tom RDR2 odzkoušej a jestli nejsi slepý, tak to jasně uvidíš, jak se obraz hned změní v pohybu. Když jsem si RDR2 hned koupi při launchi, tak jako asi v každý hře vypínám všechny mazanice a kurvítka typu motion blur, weapon motion blur, DOF, film grain, chromatic aberation atd.. Vždycky mě nasere, když je obraz mázlý z důvodu blbé TAA. Třeba Deathloop, jsem dohrál bez AA radši s mírně zubatýma hranama a věř nebo ne na "low-end" rozlišení QHD to nebylo až tak hrozně zubaté a dalo se to krásně dohrát. Ve Full HD bych to nedal. Doopravdy poznám jen, když je obraz mírně rozostřený a i když se na to nesoustředím, tak i když se přestanu hýbat, tak hned poznám, jak je obraz ostřejší viz. i TLOU s DLAA módem, který tam funguje krásně, ale i tak je ten obraz mírně rozostřen, ale to už bych fakt do té hry s DLAA rýpal a stěžoval si moc. Nejhorší TAA co jsem kdy viděl, bylo právě v tom RDR2, kde když přišlo DLSS, tak jsem si říkal, že bych si to dal klidně znova. Bylo by dobré tuhle naši výměnu názorů přesunout do vlákna o DLSS, tohle nemá s blokovací kauzou nic společného.
CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D COOLER: Noctua NH-D14, MB: MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI RAM:, 64GB (2X32GB) Kingston Fury Beast Black 6000MHz CL36 GPU: Gainward RTX 4080 Phantom 16GB, 1. SSD: Kingston A2000, M.2 1TB, 2. SSD: Crucial MX500 1TB, PSU: ASUS TUF GAMING 850W, CASE: CoolerMaster Cosmos II, LCD: LG 27GL850 27" 1440p @ 144 Hz OS: Microsoft Windows 11 Home 64bit MOUSE: Logitech G502 Lightspeed + Logitech G240 mouse pad, KEYBOARD: Logitech G915 Lightspeed TKL GL Tactile
- TankGeorge
- Začátečník
-
- Registrován: 14. čer 2011
Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"
RDR2 mám nainstalovaný, odzkoušený a všechno tam stojí za vyliž. DLSS v pohybu se chová, jakoby nešel vypnout sharpening. V pohybu se okamžitě obraz zostří, prokreslí se specular highlights a děsně to ruší. DLSS obraz je stabilní pouze s vymaxovaným sharpeningem, ale zase kdo chce koukat na komix přeostřený postprocessem.
Už tu psal Ache několikrát, když je napič TAA, tak se s tím sveze i DLSS a žádné posuvníky a knihovny nepomůžou. RDR2 při změně DLSS knihovny se nespustí a chce update BTW - anticheat.
Další nedořešená sranda s upscalama je, že mraky her má skrytě natvrdo nastavené detaily a LOD na základě rozlišení - bez ohledu na low/medium/high v menu hry. Takže nativ 4k proti DLSS quality má třeba na scéně více objektů a lepší LOD (více stromů více prokreslených v dálce atp). A můžu jít úplně do králičí nory a poukázat na vliv upscalů u screenspace efektů, volumetrics a je docela smutné, že se tím žádný tech influenceři do hloubky nezabývají (jasně, dá to nekřesťanské mnoství práce).
Ve finále je beztak nejlepší, kdy jde hra modifikovat a modeři tam poladí všechno. Knihovny, LOD, natavení TAA atd - viz Hogwarts, které jsou s modem úplně jiná hra. Takže u Starfieldu počkat na mody, no big deal x)
Už tu psal Ache několikrát, když je napič TAA, tak se s tím sveze i DLSS a žádné posuvníky a knihovny nepomůžou. RDR2 při změně DLSS knihovny se nespustí a chce update BTW - anticheat.
Další nedořešená sranda s upscalama je, že mraky her má skrytě natvrdo nastavené detaily a LOD na základě rozlišení - bez ohledu na low/medium/high v menu hry. Takže nativ 4k proti DLSS quality má třeba na scéně více objektů a lepší LOD (více stromů více prokreslených v dálce atp). A můžu jít úplně do králičí nory a poukázat na vliv upscalů u screenspace efektů, volumetrics a je docela smutné, že se tím žádný tech influenceři do hloubky nezabývají (jasně, dá to nekřesťanské mnoství práce).
Ve finále je beztak nejlepší, kdy jde hra modifikovat a modeři tam poladí všechno. Knihovny, LOD, natavení TAA atd - viz Hogwarts, které jsou s modem úplně jiná hra. Takže u Starfieldu počkat na mody, no big deal x)
Ryzen 7800X3D + Kingston 2x32GB 6000/36 + RTX 4090 sociální Gainward + ROG B650E-E
LG OLED CX 55" + Fractal Design Define S2
LG OLED CX 55" + Fractal Design Define S2
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"
V Baldur's Gate 3 je pouze DLSS. FSR a XeSS vůbec implementované nejsou!
NVIDIA blokuje FSR a XeSS!
Bojkot Larian Studios a BG3!
/s
NVIDIA blokuje FSR a XeSS!
Bojkot Larian Studios a BG3!
/s
- Ache
- Pokročilý
- Registrován: 26. zář 2006
- Bydliště: Plzeň
Re: AMD Graphics news
Vida, tak doufejme, že v té zprasené UE5 hře aspoň zase vyblokují DLSS3, když už tady bude spása všech - FSR3skaven321 píše: ↑pát 25. srp 2023, 14:43 tak nam potvrdili FSR3.0
https://videocardz.com/newz/amd-fidelit ... s-of-aveum
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
- skaven321
- Začátečník
-
- Registrován: 09. zář 2014
Re: AMD Graphics news
hmm, nie
https://www.sector.sk/novinka/292207/am ... -hrach.htm
ale to nevadi, rumors sa budu vymyslat dalej
R7 5800X3D, 32GB DDR4 3200Mhz CL14 G.SKILL FlareX@3600MHz, Sapphire RX 7900 XT GAMING 20GB, GB2770QSU - Red Eagle