NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Grafické karty s libovolným GPU firmy nVidia (např. Riva, GeForce).

Moderátoři: Walker1134, Wilik

Odpovědět
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od Ache »

Za chvíli nám místo grafik taky asi budou prodávat AI akcelerátory - 99% obrazu bude vymyšleno/dopočítáno. Ono už i teď v DLSS 3.0 při využití FG a performance módu je to kolem 87% :lol:
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | INNO3D RTX 4070 Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
satik
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 03. črc 2015
Bydliště: Jilemnice
Kontaktovat uživatele:

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od satik »

S rostoucím rozlišením důležitost jednotlivých pixelů pro finální dojem klesá.

Věci jako raytracing nebo vyšší fps maj na celkovej dojem aspoň pro mě mnohem větší vliv.

Ghosting pak s rostoucíma fps je taky mnohem menší a myslím, že někde od 100-150 fps je už skoro nepostřehnutelnej i se staršíma verzema DLSS.

(Samozřejmě to ale neznamená, že obraz může bejt mazanice, to tím nijak neomlouvám).
GPU MSI RTX 4090 Suprim X CPU AMD Ryzen 9 7950x3D MB ASUS Crosshair HERO, RAM G.Skill Tridentz 64GB @6000MHz CL30
case Fractal Define Torrent PSU Seasonic Prime TX 1600W, M2 SSD Seagate Firecuda 530 2+4TB
monitory Samsung Odyssey G9 Neo + 2x AOC AG271QG periferie Razer Deathadder, Ducky Shine7, Steelseries QcK+, Beyerdynamic MMX 300 VR Valve Index
Sobo
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 28. črc 2007
Bydliště: Bolatice

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od Sobo »

Vubec me to netankuje. Momentalne hraju Ratchet & Clank: Rift Apart se zapnutym DLSS upscalingem + FG, takze v podstate majorita pixelu je vlastne "fake". Jak to vypada ve 4K na 42" LG OLEDu ze vzdalenosti 100cm (oci <-> obrazovka)? Absolutne bozsky, nadherne ostry obraz vcetne textur, nejakych artefaktu jsem si za 10h hrani vsiml tak na trech mistech, kde pri pohybu nejaka lampa v dalce trochu ghostovala (vetsina lidi by si toho asi ani nevsimla). Jenze diky tomu muzu hrat ve 4K na max s RT a drzet 120 FPS = ultimatni zazitek. V nativu bez FG bych byl asi kolem 60-70 FPS, coz je pro hodne lidi hratelne, ale plynulost pohybu a zamerovani je proti 120 fakt tristni, na takovy framerate proste hrat nebudu a je super, ze nemusim. :)

Nekteri tvrdaci na internetu vyrvavaji hesla "jedu zasadne jenom nativ, DLSS a dalsi jsou jen vazelina" - tam jim teda preju, at si uzijou svych 50 FPS (jestli vubec) v novych hrach, protoze tlacit pokrocilou grafiku s nadupanou geometrii a namakanym nasvicenim vcetne RT proste neni realne bez upscalingu.
Tedka vychazi Immortals of Aveum, coz je asi prvni hra na Unreal Engine 5.1 s vyuzitim nanite / lumen / VSM. A jak to bezi? Dle ocekavani zcela tragicky: https://youtu.be/eDeqGGFwph8?t=375

50 FPS na RTX 4090 v nativnim 4K, kolem 80 s DLLSQ a zhruba 120 s FG, pricemz v exponovanych momentech to muze jit tak o 20% dolu. Tak preju prijemne hrani v nativu...
So, Lone Star, now you see that the Evil will always triumph, because Good is dumb! - Lord Dark Helmet @ Spaceballs
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Taky nemusíš hrát každou sračku která vyjde. Já třeba mam 4090 ale moc toho nenahraju a když už něco tak typicky tu jednu věc dlouho. Tohodle ( Immortals of Aveum) se neeotknu protože mě to ničim netahne a z ksichtů postav se mi dělá doslova zle. Uncanny valley syndrom jak prase. Chápu že do budoucna náročnost jen poroste ale framegen neni řešení. I zde fuguje ňák nekoretkně proč to neni z 80 na 160 ale jen 120? 120 s framegen + artefakty a latencí z toho plynoucí vychází na to že 80 bez framegen by byla v této situaci má volba. Taky bych se ale kouknul do jinejch nastavení zdali tam nejde nahnat výkon jinak.

Každá hra má taky jinej styl a prezentaci. U některých oceníš ostrost a jiné jsou mazanice tak jako tak. Dodnes u mě osobně platí že u věšiny titulů radši nativ než zapínat RT.
marek16
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. čer 2006
Bydliště: Brno

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od marek16 »

Mě by zajímalo víc detailů o tom "Ray reconstruction", na redditu někdo postoval článek na techpowerup, ale link je nefunkční, asi něco vydali moc brzo :-D
Jinak upscaling tu je a zůstane, ten výkonovej boost je too good to pass up.
Jen bych chtěl, aby nvidia udělala nějakej checklist na co si dát pozor a jak tomu předcházet (LOD issues, ghosting...), aby to developeři viděli na první stránce tutorialu k implementaci, a museli splňovat.
Quis custodiet ipsos custodes?
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od Ache »

Sobo píše: úte 22. srp 2023, 11:51Tedka vychazi Immortals of Aveum, coz je asi prvni hra na Unreal Engine 5.1 s vyuzitim nanite / lumen / VSM. A jak to bezi? Dle ocekavani zcela tragicky: https://youtu.be/eDeqGGFwph8?t=375
Když vidim to video, tak si spíš říkám, že to vypadá tragicky :-D Ten UE5 zatím jen předvádí extrémní nároky na HW a výsledek je celkem bída. První UE5 dema slibovaly něco jiného.
No co vysereme se na optimalizaci a přes DLSS a FG to naženeme...
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | INNO3D RTX 4070 Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
madPav3L
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 07. pro 2005
Bydliště: Středočeský kraj

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od madPav3L »

DLSS3.5 již oficiálně od Nvidie https://www.nvidia.com/en-us/geforce/n ... struction/
Plus nějaké info k hrám, které to budou mít https://www.nvidia.com/en-us/geforce/n ... lan-wake-2
CPU: Ryzen 7 9800X3D MB: ASUS ROG STRIX B650E-E GAMING WIFI RAM: Patriot Viper Venom 2x16GB DDR5 6000MHz CL30 GPU: Palit RTX 4090 GameRock FAN: Noctua NH-D15S SSD: 1x Samsung 960 Pro M.2 512GB, 1x Samsung 960 Pro M.2 1TB, 1x Samsung PM981 M.2 2TB HDD: 3x Seagate Barracuda 7200 3TB Display: Dell AW3423DWF 3440x1440 165 Hz OLED PSU: Seasonic Prime SSR-750PD 750W Mouse: Logitech G602 Keyboard: Cherry MX-Board 6.0 UPS: CyberPower Professional Tower 1000VA/900W CASE: Fractal Design Meshify 2 XL Audio: Creative Sound Blaster Z + Logitech Z906
Delarge
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 15. črc 2004
Bydliště: Korova Milk Bar
Kontaktovat uživatele:

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od Delarge »

Jestli se to dokáže zbavit toho šílenýho šumu v path traced hrách (Cyberpunk je pro mě s PT nehratelnej) s nulovým nebo i pozitivním dopadem na výkon, tak to bude bomba.
Intel Core i7 12700KF + Noctua NH-U12A CB -- Gigabyte Z690 GAMING X DDR4 -- Gainward Phantom RTX 4080 -- G.Skill Ripjaws V 2x16GB@3600CL14 -- WD Black SN850 NVMe 2TB -- Corsair RM750x -- Fractal Design Torrent -- USB DAC EarMen Eagle -- PreSonus Eris 3.5 BT -- Sennheiser HD 560S -- Samsung Odyssey OLED G8 -- Razer BlackWidow V3 Pro + Razer DeathAdder V2 Pro + Xbox Wireless Controller -- WIN 11 Home 24H2
Sobo
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 28. črc 2007
Bydliště: Bolatice

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od Sobo »

DOC_ZENITH píše: úte 22. srp 2023, 12:12 Taky nemusíš hrát každou sračku která vyjde.
Tuhle sracku absolutne nehodlam hrat (maximalne kdybych se fakt nudil a bylo to na GamePassu), posilam to jen jako predzvest toho, co prijde potom, co nas ceka a nemine... Jestli si nekdo mysli, ze tohle je nejaka vyjimka, mysleno spatna implementace / optimalizace a jine hry na UE5 budou vyrazne lepsi, tak se hooodne plete.
DOC_ZENITH píše: úte 22. srp 2023, 12:12 Já třeba mam 4090 ale moc toho nenahraju a když už něco tak typicky tu jednu věc dlouho.
To je asi vec kazdeho hrace. Ja si zase rad zahraju SP hru, do ktere mi nikdo nebude kecat, bude to mit nejaky pekny pribeh a prezentaci, pak to nejak skonci a muzu jit hrat neco jineho. Ne kazdy chce hrat "nekonecne" hry typu ruznych onlinovek nebo MMO. Kdysi jsem hral WoW nebo WoT, ale uz se mi to tak znechutilo, ze absolutne neverim, ze bych se jeste do neceho takoveho pustil. A je uplne jedno, jestli ty hry zamenis za Destiny 2, Guild Wars, EVE, Ashes of Creation nebo cokoliv jineho - z meho pohledu vsechno na jedno brdo a povazuju to za ztratu casu.
DOC_ZENITH píše: úte 22. srp 2023, 12:12 hápu že do budoucna náročnost jen poroste ale framegen neni řešení.
Souhlas. FG neni od toho, aby vykouzlil z 30 FPS 60, jak si nekteri lidi mysli. Je to boost v situaci, kdy uz zakladni framerate je na nejake celkem solidni urovni a je potreba zasaturovat high refresh rate displej. Proste tahat 4K @ 120 FPS je naprosto sileny peformance target, to mas oproti 1080p @ 60 FPS narust na 800% - tady mi dava smysl, ze se tomu musi v urcitych pripadech nejak pomoct. Ale rozhodne se to nema zneuzivat jako berlicka pro mizernou optimalizaci, coz se asi bohuzel stane / stava.
DOC_ZENITH píše: úte 22. srp 2023, 12:12 120 s framegen + artefakty a latencí z toho plynoucí vychází na to že 80 bez framegen by byla v této situaci má volba.
V pohode, kazdy ma svoje preference. Kdyz jsem to porovnaval back to back, tak to s 80 FPS v nativu bylo proste strasny, ta plynulost zmizela a bylo to proste sekane na muj vkus. Zamerovani plavalo, proste meh. S FG a 116 FPS locked (v driverech + reflex) naprosto parada a herni zazitek jednoznacne lepsi, to jako vubec neni o cem. Latence se nijak zasadne nemeni, protoze pocet realnych snimku mas furt tak nejak stejnej, akorat tam mas navic ty generovane, ktere ti sice nepomahaji, ale nijak zasadne to nezhorsuji. Kdybys srovnaval 120 FPS v nativu vs 120 FPS s FG, tak to uz je jina, ale FG logicky zapinam prave v pripade, kdy ten target framerate proste nemam.
Ache píše: úte 22. srp 2023, 13:24 Když vidim to video, tak si spíš říkám, že to vypadá tragicky Ten UE5 zatím jen předvádí extrémní nároky na HW a výsledek je celkem bída. První UE5 dema slibovaly něco jiného.
Mluvil jsem o tom s bratrem, ktery mimo jine delal lead render inzenyra pro engine Mafie (od dvojky po remake jednicky) a tedka v uzkem tymu pracuji na pluginu pro ostatni vyvojare prave do UE5, kdy pro pochopeni fungovani UE casto nestaci dokumentace, ale museji jit az na uroven zdrojoveho kodu, a tam potom rozklicovat, jak ten engine vlastne funguje a co chce - pracovne tomuto procesu rikaji ponor do hoven. :)
Kazdopadne z pohledu kvality kodu, vizualu, ale hlavne vykonu (performance) je dle jejich nazoru Unreal Engine absolutni sracka, ktera casto nema hlavu ani patu.
To, co ti Epic ukazuje na jejich bombastickych prezentacich, je udajne totalni bullshit, kdy v realu to takhle vubec nevypada / nefunguje.

Pamatujes na to jejich demo s proceduralni generaci, jak tam jezdili tim elektrickym autem v dzungli? No, tak tady mas realitu PCG v Unreal Enginu: https://www.youtube.com/watch?v=kfbMWxC68Y0
Mam k tomu jeste popisek, ktery u videa neni: 1.8 x 1.8 km filled with not-so-dense grass, trees, and rocks with trivial material
Occupies 14 GB in RAM
> 8 GB of VRAM
(latest UE 5.2 + SimpleForest demo bumped up little bit)

Naprosto uzasne, co? Trochu neco jineho, nez co ti Epic ukaze v jejich velkohube prezentaci. Ale oni jsou mistri bullshitu.
btw: mam to jejich Electric Dreams demo stazene a v native 4K mi RTX 4090 dava ~40 FPS, s DLSS quality asi 70. Na celkem pidimapu, kde vlastne nic neni a hlavne je to jen render demo, ne realna hra, opravdu skvely vysledek... A to je primo od Epicu, na tom delali jejich nejlepsi lidi pro ucely prezentace.

Nebo se podivejme na jejich uzasny Chaos physics engine:
https://www.reddit.com/r/unrealengine/c ... s_physics/
https://imgur.com/a/4AOk1Zv

WTF? Vzdyt to ani neudrzi hromadu kosticek na sobe. Kdyz to jen poskladas na sebe bez vnejsich vlivu, tak to ma sakra rovne stat a ne ze to zacne delat picoviny a samo se to rozpadne, co to kurva ma byt? :lol:
Nejak takhle by to melo vypadat: https://gfycat.com/chiefdefinitegrison

Jenze tech jeji vyjebanych prezentaci se chytne nejak "manager", ktery o realnem vyvoji hry vi kulove, rekne si neco ve stylu "ty kravo, to je uplna bomba ten Unreal, to je o generaci dal nez vsichni ostatni!" a vyda prikaz, ze na to sracku prejde cele studio - proste marketing, tam nejaky programator nic nezmuze. Taky tomu pomaha fakt, ze UE je v podstate zadarmo, ty royalties jsou vesmes minimalni a zaroven si nemusis drzet dedikovane programatory pro ten core engine = uspora penez, a na to oni hodne slysi...

Co na tom, ze ze hry potom vznikne hyper narocna zalagovana sracka, ktera stutteruje jako krava, at uz kvuli shaderum, nebo streamingu, nebo random CPU bottlenecku XYZ. Jebnes tam DLSS / FSR (prace na par minut skrze pluginy) a vydas to, zarobene.

Bracha mi rekl jasne, ze budoucnost vypada blede. Nejen kvuli podelanemu Unreal Enginu, ale obecne kvalita software jde dolu, protoze je malo lidi, tak uz tam dneska posadi snad kazdeho trotla, zatimco drive to delali casto pionyri, kteri tomu opravdu rozumneli a zdimali z HW maximum. Taky nepomahaj korporace / publisheri, kteri tlaci na co nejkratsi cas vyvoje - rychle vydat, rychle zarobit, kvalita je druhorada.
So, Lone Star, now you see that the Evil will always triumph, because Good is dumb! - Lord Dark Helmet @ Spaceballs
Adam Vágner
Redaktor PCT
Redaktor PCT
Registrován: 01. led 2014

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od Adam Vágner »

Ache píše: úte 22. srp 2023, 10:34 Za chvíli nám místo grafik taky asi budou prodávat AI akcelerátory - 99% obrazu bude vymyšleno/dopočítáno. Ono už i teď v DLSS 3.0 při využití FG a performance módu je to kolem 87% :lol:
Bych se tomu moc nesmál. Bych vám s dovolením připomněl tohle čtyři roky staré video:

https://www.youtube.com/watch?v=ayPqjPekn7g

Nějak nejsem schopný z Nvidie dostat, kdy to hodlají nasadit v herních enginech místo klasického ray tracingu. :D

Dejte to dohromady s cloudovými servery a streamováním her, a na nějaký humpolácký Unreal Engine budete jednou vzpomínat jako na Macromedia Flash. :D

Zkusil jsem převyprávět novinářskou prezentaci Nvidie k tomu DLSS 3.5, některé nezodpovězené otázky z předchozích postů jsou tam zodpovězené, a jako bonus něco navíc.

https://pctuning.cz/article/dalsi-vylep ... alf-life-2
Dusan
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 16. črc 2003

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od Dusan »

Vypadá to fajn, pokud to bude vše co Nvidia představila slušně šlapat, tak může AMD s klidem prodat grafickou divizi Intelu.
Pc- Intel- AMD
skaven321
Začátečník
Začátečník
Registrován: 09. zář 2014

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od skaven321 »

presne tak, lebo do roka a do dna potrebujeme mat full RT hry s DLSS...och wait BG3 ti ukazuje faka
..a som zvedavy, kolko magorov bude ochotnych davat rok co rok vacsie a vacsie tisicky len za gpu, aby toto podporovali (predpokladam ze cim dalej tym menej)
R7 5800X3D, 32GB DDR4 3200Mhz CL14 G.SKILL FlareX@3600MHz, Sapphire RX 7900 XT GAMING 20GB, GB2770QSU - Red Eagle
Holda
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. pro 2004
Bydliště: Kladno/Praha

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od Holda »

To je snadné, nebudeš muset. Vše míří ke světu, kde budou konzole a cloudové hraní standard a PC jako herní platforma zemře.
.
Delarge
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 15. črc 2004
Bydliště: Korova Milk Bar
Kontaktovat uživatele:

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od Delarge »

DLSS 3.5 verze je už k vyzkoušení, ale zatim jenom bez RR - to prej potřebuje vlastní toggle ve hře, takže v CP až po patchi. I tak podle videí zlepšení.

https://github.com/NVIDIA/DLSS/tree/mai ... x86_64/rel
Intel Core i7 12700KF + Noctua NH-U12A CB -- Gigabyte Z690 GAMING X DDR4 -- Gainward Phantom RTX 4080 -- G.Skill Ripjaws V 2x16GB@3600CL14 -- WD Black SN850 NVMe 2TB -- Corsair RM750x -- Fractal Design Torrent -- USB DAC EarMen Eagle -- PreSonus Eris 3.5 BT -- Sennheiser HD 560S -- Samsung Odyssey OLED G8 -- Razer BlackWidow V3 Pro + Razer DeathAdder V2 Pro + Xbox Wireless Controller -- WIN 11 Home 24H2
hnizdo
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 29. bře 2007
Kontaktovat uživatele:

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od hnizdo »

Sobo píše: úte 22. srp 2023, 17:36 Jenze tech jeji vyjebanych prezentaci se chytne nejak "manager", ktery o realnem vyvoji hry vi kulove, rekne si neco ve stylu "ty kravo, to je uplna bomba ten Unreal, to je o generaci dal nez vsichni ostatni!" a vyda prikaz, ze na to sracku prejde cele studio
/OT To hodne vysvetluje stav Stalkera2. Maj pul roku na dodelalni cele hry a nebyli schopni predvest funkcni desetiminutovou gameplay. Ne ze by S1 byl lepsi v dobe vydani.
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro

>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
GamesPeter
Začátečník
Začátečník
Registrován: 28. lis 2011
Bydliště: 393 01

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od GamesPeter »

Jo, to co píše Sobo tak vysvětluje proč všechny hry běžící na UE5 jsou tak rozbité, neoptimalizované, zalagované, stutter fest, mající plochý vizuál, postrádající jisté efekty a hlavně extrémní náročnost. Málokdo s tím enginem umí pořádně pracovat, ví jak funguje a dokáže ho pořádně využít. Je levný a zároveň je do něj lehká implementace upscalingu DLSS či FSR i XEXX, takže při nejhorším to tam vývojáři hodí a hráči ať si to zapnou, když jim framerate nestačí, při tom např. takový Remnant 2 i když to graficky není nic převratného, tak jak vypadá, tak tu je DLSS či FG nutnost i na výkonných GPU, aby to běželo ve vyšších FPS jak 60-80,
CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D COOLER: Noctua NH-D14, MB: MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI RAM:, 64GB (2X32GB) Kingston Fury Beast Black 6000MHz CL36 GPU: Gainward RTX 4080 Phantom 16GB, 1. SSD: Kingston A2000, M.2 1TB, 2. SSD: Crucial MX500 1TB, PSU: ASUS TUF GAMING 850W, CASE: CoolerMaster Cosmos II, LCD: LG 27GL850 27" 1440p @ 144 Hz OS: Microsoft Windows 11 Home 64bit MOUSE: Logitech G502 Lightspeed + Logitech G240 mouse pad, KEYBOARD: Logitech G915 Lightspeed TKL GL Tactile
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

DF: Inside DLSS 3.5 Ray Reconstruction + Cyberpunk 2077 Phantom Liberty - AI Visuals Roundtable
https://www.youtube.com/watch?v=Qv9SLtojkTU
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

GN: Cyberpunk 2.0 Ray Reconstruction Comparison, DLSS 3.5, & Benchmarks
https://www.youtube.com/watch?v=zZVv6WoUl4Y

HU: Better Ray Tracing, (Almost) No Cost - Nvidia DLSS 3.5 Ray Reconstruction Tested
https://www.youtube.com/watch?v=8OLE5waatRA
Delarge
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 15. črc 2004
Bydliště: Korova Milk Bar
Kontaktovat uživatele:

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od Delarge »

Ten rozdíl je podle mě přímo gigantickej. Ano, občas se objevuje ghosting (to v CP77 není jenom problém RR), ale ta čistota obrazu i s path tracingem za to bez debat stojí a bez DLSS to naprosto nemá smysl hrát. V 3440x1440+DLSS Balanced+RR+FG je to v Overdrive modu v pohodě hratelný kolem 90-100 fps a s tím rozpliznutým šumivým PT bez RR se to vůbec nedá srovnat.
Co jsem koukal na ty srovnávačky, tak tam vůbec neukazujou věci, kde PT bez RR failuje nejvíc. Zkuste si zajít v noci k Lizzies Baru a hned vedle je takovej rudě osvětlenej "přístřešek" bezďáků. Srovnejte RR a bez RR - a je úplně jedno, jestli to bez RR bude ve 4K s DLAA - RR je úplně jiná liga.
Intel Core i7 12700KF + Noctua NH-U12A CB -- Gigabyte Z690 GAMING X DDR4 -- Gainward Phantom RTX 4080 -- G.Skill Ripjaws V 2x16GB@3600CL14 -- WD Black SN850 NVMe 2TB -- Corsair RM750x -- Fractal Design Torrent -- USB DAC EarMen Eagle -- PreSonus Eris 3.5 BT -- Sennheiser HD 560S -- Samsung Odyssey OLED G8 -- Razer BlackWidow V3 Pro + Razer DeathAdder V2 Pro + Xbox Wireless Controller -- WIN 11 Home 24H2
elcrys
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 29. srp 2006

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od elcrys »

https://youtu.be/zZVv6WoUl4Y?t=827
No fuj, čekám na DLSS 4 :)

Abych jen nehanil, aktuálně hraju Diablo 2: Resurrected, kde je DLSS (quality) lepší než nativ. Interní decentní doostření posune ostrost bez nějakých defektů na úroveň nativu, zároveň dojde k dokonalému vyhlazení hran. DLSS taky dokáže vytáhnout lépe drobné detaily (např. tváře postav). Člověk má potom lepší pocit, že hraje klasickou izometrickou hru postavenou na spritech, než plně 3D enginu. Celkem jsem si s nastavením grafiky vyhrál a pitval rozdíly u různých nastavení a nenarazil na žádné typické problémy DLSS, čehož jsem se bál, jelikož celý obraz se neustále posouvá. Na tyhle izometrické akce se tahle technologie zřejmě hodí, ale zase dovedu si představit hrát to i v nativu bez jakéhokoliv vyhlazování.
Odpovědět

Zpět na „NVIDIA grafické karty“