Tak se mi podařilo překonat počáteční odpor, zvykl jsem si na to jaká hra je, a neměl by už být pro mě problém nějakou stovku hodin věnovat dokončení - pokud tam nějaký konec teda je. TLDR furt je to prostě Far Cry / AC, akorát v mnohem vyšší kvalitě. Tenhle typ her symbolizuje spoustu moru v herním průmyslu. Na druhou stranu ten koncept má v sobě něco dobrého (když se každoročně sype do prostoru několik AAA open-world FarCryovek) a když už si teda vybrat jednu hru tohoto typu, tak rozhodně Horizon.
>>
https://www.youtube.com/watch?v=rmx0uL-CXkI <<
Navzdory doporučení jsem si zkouknul tenhle hodinový Zero Dawn story wrap. Přestože Zero Dawn vlastním a několikrát jsem ho začal hrát, nikdy mě ta hra sama od sebe nezaujala, abych tomu dal víc, jak 3hodiny. U vychvalované story bych si představoval, že zaujme prostě hned (neměl jsem problém dohrát zastaralý Mass Effect, i když jsem měl nainstalovaný ME2 a chystal se vyjít ME3). U dobře vyprávěného pokračování bych předpokládal, že dokáže zaujmout i nového hráče (Witcher 3 mě bavil hned a nehrál jsem předchozí díly, ani nečetl knihu). Forbiden West je totální snooze-fest prvních 10 levelů, což klidně může zabrat 10 hodin, a pak teprve začne být trochu zajímavý.
Další oser je ovládání. Speciálně M+K. Jednak se hraje za "endgame" postavu, která má milion abilit z předchozí hry, které zřejmě získávala postupně hraním předchozí hry, že? Tutorial fakt selhává. Klidně mohli udělat nějaký "útěk ze zajetí" - nemám Focus, nemám kopí, postupně zase získávám atp.
M+K naráží na konzolový design celého UI. Strašná menu a podmenu inventáře, craftění... prakticky nutnost používat weapon wheel (nepochopitelné nevyužívání kolečka na myši). Když chci něco přebindovat, má to pět konfliktů někde v inventory/crafting/trading menu - raději vlastní keybinding ani nezkoušet.
Do toho je hra celkem nemilosrdná i na normal obtížnost dostáváte oneshoty, ideálně když zuřivě mačkáte všechny klávesy, protože jste zapomněli, jak se vyrábí šípy během boje.
Jenže, když už to mám všechno v ruce (cca ten lvl 10), tak hra začne fakt bavit - s přivřenýma očima Doom Eternal indiánský spinoff, ustřelování součástek a weak spottů. Rozhodně nejsilnější aspekt hry, Dostatek koření k tomu, abych to dohrál a zpičoval tu přeceňovanou story.
Vážně jako první (a zatím jediná) zajímavá postava je Sylens po 20ti+ hodnách hry. Další věc - a obvykle nad tím mávám rukou coby realitou dnešní doby - množství "girl-boss" náčelnic, válečnic a cool diverzních žen proti stupiním, nasilnickým a nesympatickým mužům fakt tluče do očí. Neviděl bych to jako problém, kdyby tam ty všelijaké vedlejší questy za něco stály... ale ony za moc nestojí. Jsou pěkně nadabované, animované, ale prostě je to nezajímavý bloat.
Třeba se to dál ve hře zlepší, ale jako desítky hodin plynou a Sylens je jediná "šedá" postava. Zbytek jednodimenzionální stereotypy / antistereotypy. Prostě mi tohle "postappo" nesedí. Všechno takové naivní. Kde jsou nějací kanibalové, co unášejí děti a vaří je v kotli?
Ještě, že to má parádní vizuál (mech je jasná jednička, ale svítící stroje v noci na OLED+HDR je taky pošušňáníčko) a combat.