Tak jsem zase po letech koukal co noveho v doom3 a nestacil jsem se divit.Hra ted s modama bezi v DX12/Vulkan a je kompletne predelany nasviceni(pridano global illumination), pridany TAA a taky kompletne HD textury + AUTO HDR pod win11
Kdyby to chtel zase nekdo vyzkouset, tak pro BFG edici:
Nainstalovat Doom3 BFG
stahnout https://www.moddb.com/mods/rbdoom-3-bfg/downloads (1.3 a pak 1.5.1hotfix patch, rozbalit do slozky se hrou)
stahnout textury https://www.nexusmods.com/doom3/mods/1679?tab=files (rozbalit do slozky se hrou)
Spousti se to pak ve slozce mod_D3HDP_Lite\run_onRBDoom3.bat
hmm, vypada to zajimave, ale proc ma RTX 4080 spotrebu pres 300W a bezi na 90% pri 120 FPS, to mi uz moc jasne neni.
Neco na AO by to jeste chtelo, protoze treba ta bedna napravo vypada uplne strasne - jakoby se tam vznasi nad podlahou a neni vubec ukotvena, uplne tam chybi stinovani pod ni.
So, Lone Star, now you see that the Evil will always triumph, because Good is dumb! - Lord Dark Helmet @ Spaceballs
Tak jsem to namodoval a pustil v HDR. Vypada to celkem fajn, hlavne textury jsou oproti roku 2004 o dost jinde, ale treba modely monster mi prijdou uplne stejne a urcite by snesly o neco vice polygonu. Puvodni D3 jsem hral na Athlonu XP 1600+, 384 MB RAM a GeForce 4 MX 440 64MB, pozdeji upgrade na Radeon 9600 Pro 256MB, coz paradoxne vykon o moc nezlepsilo, protoze ATi OpenGL drivery byly v te dobe naprosta katastrofa, takze zhruba 20 FPS v 1024*768 @ medium na 15" CRT monitoru byl muj tehdejsi standard. A to nesmim zapomenout na lagy: loading levelu v prumeru 3-5 minut, otevreni dveri vytahu pri zacatku levelu = 5 sekund lag, prvni krok = 5 sekund lag, prvni vystrel = 5 sekund lag. Pamatuju si, ze jsem pred hranim vypinal procesy jako ICQ, abych usetril 15MB v RAMce. Jooo, to byly casy, dneska uz clovek vzpomina s nostalgii.
Hral jsem neco pres hodinu do Alpha Labs 1 a uprimne, moc me to nechytlo. Ten gameplay / gunplay mi prijde hodne zastaraly a oproti modernim hram jako Doom Eternal se to hraje o dost hur a clovek zkratka nema zadne moznosti jak by ten combat mohl okorenit. V Eternalu jsou dashe, double jump, plamenomet, ramenni granatomet + 2 typy granatu, mec / kladivo, mody na zbrane, skilly etc. Clovek ma fakt hodne moznosti. V D3 clovek muze maximalne tak docela pomalu behat a vybrat si, kterou zbrani bude zrovna strilet, to je asi vsechno. Je to takove nemastne, neslane, kdy uz po hodine hrani jsem se tak nejak nudil. Kdyz jsem to kdysi hral jako teenager, tak jsem to projel snad 7x (ted sam nechapu, proc), ale momentalne uz me to moc neoslovuje a nevim, jestli to znova zapnu.
Tedka jsem dohral System Shock Remake a strasne se mi to libilo, pritom je to hra puvodne z roku 1994. Level design, suprova atmosfera, zadne vozeni za rucicku ve stylu bez tady a zmackni tohle, suprove zvoleny art direction, inventory management, puzzle, explorace Citadel station, a taky Shodan jako antagonista. Zkratka opravdu velice prijemne stravenych 25 hodin herniho casu. I kdyz je ta hra dusevne o dekadu starsi nez Doom 3, tak se diky nadcasovemu designu a hernich mechanikach hraje i tak lepe nez D3 (remake toho oproti puvodnimu SS meni jen velice malo, spis quality of life veci). Ted zkusim Prey 2017 a uvidim, nejak me ty immersive shootery zacaly vice zajimat.
So, Lone Star, now you see that the Evil will always triumph, because Good is dumb! - Lord Dark Helmet @ Spaceballs
@Sobo - System shock je srdcovka. Uz ta puvodni verze byla masakt. Dost atipicky jsi se rozhlizel na klavesnici a jezdil kurvorem mireni mysi, jako myskou po desktopu. Pokud te jednicka bavila, zkus SS2. Necha se hrat i v coopu, pak je to narez. Klidne bych si to dal, kdyby byl zajem.
Prey je prdeloidni s tema ruznyma perspektivama v prostoru.
Jako fanousek scifi, nesmis minout Returnal a Dead Space, to je jasny.
Předevčírem uplynulo 20 let od vydání, to je neskutečný. Sotva před tejdnem sme tu nadávali na baterku, kterou musíme nosit zvlášť a na neustálý spawny monster.
Tak sem též oprášil původní hru
Me ta volba baterka nebo zbran zase vyhovovala. Drzelo to lepe atmosferu, musels sis sam vybrat. Chces dobre videt nebo byt ready to action.
Kdyz ji pak prilepili na kver, dost se to zmenilo, zjednodusilo. Takhle bych to ani hrat nechtel.
Ted na OLEDu by to davalo smysl si to znova zahrat si tak rikam....
Jo, mám OLED a ten design baterka nebo kvér je sice reálně píčovina, ale tomuhle dílu to sedí. Na videu vejš hraju s wepaon modem, kterej dává baterku jen na pistoli a to je imho ok. Redux mod vylepšuje vanillu, ale nepřehání to jako sikkmod a další fancy mody.
RaZZoR píše: ↑pon 5. srp 2024, 10:16
Předevčírem uplynulo 20 let od vydání, to je neskutečný. Sotva před tejdnem sme tu nadávali na baterku, kterou musíme nosit zvlášť a na neustálý spawny monster.
Tak sem též oprášil původní hru
Postupuju dle navodu a nejak se mi nedari. RAR rozbalim do slozky se hrou, pridam spousteci parametr a presto se nic nezmeni.
Mam origo D3 ne BFG, tak nevim, co je spatne. Pomohl bys mi to rozchodit prez discord rekneme?
Mam steam verzi a vyzaduje 1,48GB cili mela by to byt na modovatelna. Nevim...
V první řadě zkontroluj, co jsi vlastně stáhl. Odkazované archivy jsou totiž typu ZIP.
Instalace je snadná, stačí číst přiložené soubory readme.txt. Základ ve zkratce - rozbal archiv někam na disk a překopíruj složku ..\Redux 20th Anniversary Edition RC1\MOD - installation\redux do adresáře, kde je nainstalován Doom3. Uprav zástupce pro spuštění.
No to presne jsem udelal a nejak ne e....
Rozbalim ZIP, vznikne adresar, presun do D:\SteamLibrary\steamapps\common\Doom 3
Kopiruju to vcetne te slozky Redux 20th Anniversary Edition RC1 a prikaz davam do steamu - vlastnosti spusteni
Tak nakonec jsem dohral kampane Doom 3 + RoE + Lost Mission (tu jsem nikdy predtim nehral) a bylo to celkem fajn. Kdyz to clovek nesrovnava s modernim Doomem, respektuje to jako produkt sve doby a bere jako celkem jednoduchou primocarou strilecku bez jakychkoliv mechanik mimo doslova zakladni "behat a strilet", tak to celkem jde.
Pokud si clovek da trochu prace a nahodi RBDoom + texture pack, tak to ve 4K na OLEDu v HDR vypada vzhledem ke svemu stari opravdu pekne a beru to jako takovou definitivni verzi Dooma 3.
So, Lone Star, now you see that the Evil will always triumph, because Good is dumb! - Lord Dark Helmet @ Spaceballs
Ja musel nahodit BFG, jeliokoz zakladni ma cap na 60FPS a kdyz ho modnes, tak jde fyzika do kopru a vse ja 2x rychlejsi.
Takze BFG + tohle https://www.moddb.com/downloads/doom3-b ... d-v21-full
Pak konecne 120FPS na OLEDu a brightness dle vkusu. Ja trochu snizil. Textury OK, frekvence OK, takhle nejak si to dam.
Jde u original verze zapnout RTX HDR? Funguje to pro OpenGL? Detekuje mi to, že hraju Doom 3, ale filtr nejde zapnout žádný i když s tím mám problém i u jiných her.
DISPLAY: LG OLED48CX 3840x2160@120Hz 4:4:4 HDR 10bit GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM X 24GB GDDR6X CPU: AMD Ryzen 7 5800X 3,8GHz@4,7GHz boost CPU COOLER: ARCTIC Liquid Freezer II 420 MB: MSI X470 GAMING PLUS - BIOS 7B79vAM4 - ComboAm4v2PI 1.2.0.Ca RAM: Corsair Vengeance RGB RT 64GB (4x16GB) DDR4 DDR4 3200MHz 16-20-20-38 STORAGE: Samsung 970 EVO 1TB@PCIe x4 3.0 (OS), Samsung 980 1TB@PCIe x4 2.0, Samsung 870 EVO 2TB@SATA, Crucial MX500 1TB@SATA, HDD Seagate BarraCuda - 4TB (ST4000DM004) PSU: Corsair RMx Series RM850x (v.2021) - 850W CASE: Corsair iCUE 7000X RGB Black (5x Noctua NF-A14 PWM) KEYBOARD: SilentiumPC Gear GK550 Omnis Kailh Brown RGB MOUSE: Glorious Model D Wireless (+Grip Tape) SPEAKERS: Edifier R1280T (42Watt RMS) OS: Microsoft Windows 11 Pro CZ 64-bit v23H2