Je 30 FPS dost pro všechny?

Libovolný výrobce, technologie, informace, rady, výběr, ovladače.

Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis

Odpovědět
Paul
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. srp 2004
Kontaktovat uživatele:

Re: Assassin’s Creed Odyssey: Technická stránka hry

Příspěvek od Paul »

Swat píše:Nebo něco, co má víc, než 60 Hz. Já se s tímhle víceméně taky trápil, asi mě to neštvalo tak, jako tebe a jiný. Nicméně jak jsem tu napsal, tyhle starosti mi odpadly koupí 144 Hz monitoru.
To jo, ale...nechce se mi tu plazmu opouštět..ten obraz a velikost je bezkonkurenční.
Ikdyž..občas uvažuju že bych pořídil nějakej ultrawide 34", ale..nevim no.
Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus X470 Gaming, 2*8GB FlareX@3200, nVidia RTX 3080Ti, 500GB SSD Evo 970, 2TB Crucial MX500, 120GB M4 SSD, 2 * Samsung F1 1TB SATAII, A4-Tech A7, Panasonic ST50 55" Plasma, NEC 24WMGX3 24", Win10 64bit Home, Steam Deck

If you have been voting for politicians who promise to give you goodies at someone else's expense, then you have no right to complain when they take your money and give it to someone else, including themselves.
Alfajk
Začátečník
Začátečník
Registrován: 15. kvě 2009

Re: Assassin’s Creed Odyssey: Technická stránka hry

Příspěvek od Alfajk »

Cinner84 píše:Ono dokud člověk nezkusí víc fps, tak mu to tak hrozné nepřijde. Na starém notebooku jsem taky hrál mezi 30-40 fps a nevadilo mi to. Teď když mám nový PC, tak si to užívám na těch hodně fps a už bych se na těch 30 nikdy nevrátil. Třeba mám kamaráda, který hraje na PS4 Slim a někdy ty hry ani těch 30 fps nemají a jemu to vůbec nepřijde sekaný. Já bych to hrát nemohl. Ale osobně by mi těch 45-50 fps u AC taky nevadilo.
tech 30 fps pri dobrym framepacingu je uplne v pohode, na gamepadu ve vetsine pripadu skoro nepoznas, ze to jede jen 30, jmenovite treba prave ten horizon zero dawn, novej god of war nebo ted aktualne spiderman - u nej jsem mel chvili podezreni, ze jede 60 fps
CPU: AMD Ryzen 5 7600X@5,5GHz | GPU: EVGA GeForce RTX 3080 12GB XC3 ULTRA GAMING | MB: ASUS PRIME X670-P WIFI | RAM: 32GB DDR5 6000MHz CL36 FURY EXPO | SSD: WD Black SN770 NVMe 2TB | PSU: Seasonic Focus GM-850 Gold | CPU Cooler: Noctua NH-D15 | Case: be quiet! Pure Base 500DX Black | OS: Win 10 Professional | Monitor: ASUS TUF Gaming VG27AQL1A
ArgCZ
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 16. črc 2010

Re: Assassin’s Creed Odyssey: Technická stránka hry

Příspěvek od ArgCZ »

tak tak, třeba teď aktuálně jedu inFamous: Second Son a 30FPS je taky zcela plynulých, je sice možnost volby "high framerate" ale stejně jako v Horizonu jsem neměl potřebu využít

jinak tady klasicky kvalitní Tech Analysis od DF, používá se na obou konzolích pro 4K TV Dynamic Resolution pro udržení frameratu, to bylo ale jasný při pohledu na výsledky grafických karet ve 4K na PC
https://www.youtube.com/watch?v=HHPEOd1R1C8
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
Paul
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. srp 2004
Kontaktovat uživatele:

Re: Assassin’s Creed Odyssey: Technická stránka hry

Příspěvek od Paul »

Alfajk píše:
Cinner84 píše:Ono dokud člověk nezkusí víc fps, tak mu to tak hrozné nepřijde. Na starém notebooku jsem taky hrál mezi 30-40 fps a nevadilo mi to. Teď když mám nový PC, tak si to užívám na těch hodně fps a už bych se na těch 30 nikdy nevrátil. Třeba mám kamaráda, který hraje na PS4 Slim a někdy ty hry ani těch 30 fps nemají a jemu to vůbec nepřijde sekaný. Já bych to hrát nemohl. Ale osobně by mi těch 45-50 fps u AC taky nevadilo.
tech 30 fps pri dobrym framepacingu je uplne v pohode, na gamepadu ve vetsine pripadu skoro nepoznas, ze to jede jen 30, jmenovite treba prave ten horizon zero dawn, novej god of war nebo ted aktualne spiderman - u nej jsem mel chvili podezreni, ze jede 60 fps
S tímhle ne úplně souhlasím. Horizon sice jede skvěle, ale...ten rozdíl je i tak jasně poznat. V tom Spideym jsem si při tom létání po městě říkal o kolik by to bylo příjemnější v 60ti. Není to tak "buttery smooth" a když kolem postavy otáčím kameru, těch chybějících 30 frejmů je znát.

Ale je pravda, že na konzolích si dávaj obecně větší pozor na framepacing a motion blur, takže tam 30fps lock není až tak otřesnej jako na většinou na PC.

Ale kdyby ty exkluzivní hry nebyly exkluzivní a měly PC verzi, nikdy bych je na konzoli nehrál. 60fps a víc je prostě mnohem příjemnější (pokud má člověk 60hz screen. Se 144hz by možná těch 45 bylo ok, jak píše Swat).
Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus X470 Gaming, 2*8GB FlareX@3200, nVidia RTX 3080Ti, 500GB SSD Evo 970, 2TB Crucial MX500, 120GB M4 SSD, 2 * Samsung F1 1TB SATAII, A4-Tech A7, Panasonic ST50 55" Plasma, NEC 24WMGX3 24", Win10 64bit Home, Steam Deck

If you have been voting for politicians who promise to give you goodies at someone else's expense, then you have no right to complain when they take your money and give it to someone else, including themselves.
Frostys
Začátečník
Začátečník
Registrován: 24. črc 2006

Re: Assassin’s Creed Odyssey: Technická stránka hry

Příspěvek od Frostys »

Aktuálně občas zapnu Horizon na PS4 (ne Pro). Psko mám připojené k TNku 144hz, takže můžu celkem rychle přepínat mezi PC a PSkem a ten rozdíl je opravdu markantní. Přestanu si toho všímat už během prvních pár minut ale hned jak to člověk zapne, tak to je hrůza.
CPU i7-9700k + MasterLiquid Lite 240
GPU MSI GeForce RTX 2070 8Gb
RAM Patriot Viper4 16GB@3000MHz
MB Gigabyte Z390 Gaming X
ArgCZ
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 16. črc 2010

Re: Assassin’s Creed Odyssey: Technická stránka hry

Příspěvek od ArgCZ »

v Horizonu můžou citlivější jedinci zvolit high framerate mode na PS4 Pro, já to zkoušel přepínat ale nepřišlo mě to v 30ti výrazně horší, prozatím jsem upřednostnil high framerate mode jen u TLOU kde je pak upscaling z 1800p do 4K a ubere se na kvalitě stínů, tam jsem měl totiž problém trefovat clickery do řepy při nativním 4K s HDR a stínama na max.
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
Paul
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. srp 2004
Kontaktovat uživatele:

Re: Assassin’s Creed Odyssey: Technická stránka hry

Příspěvek od Paul »

ArgCZ píše:v Horizonu můžou citlivější jedinci zvolit high framerate mode na PS4 Pro, já to zkoušel přepínat ale nepřišlo mě to v 30ti výrazně horší, prozatím jsem upřednostnil high framerate mode jen u TLOU kde je pak upscaling z 1800p do 4K a ubere se na kvalitě stínů, tam jsem měl totiž problém trefovat clickery do řepy při nativním 4K s HDR a stínama na max.
V horizonu jsou obě nastavení na 30fps. Ten checkerboard 4K mód běží na 30, a 1080p taky běží na 30, ikdyž "víc stable" (ve skutečnosti jsou oba stabilní na 30).

Kde je high framerate mode poznat hodně, je např. God of War..ten jsem tak hrál a ikdyž to není úplně stabilních 60, stejně se to hrálo mnohem lépe než na 30ti.
Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus X470 Gaming, 2*8GB FlareX@3200, nVidia RTX 3080Ti, 500GB SSD Evo 970, 2TB Crucial MX500, 120GB M4 SSD, 2 * Samsung F1 1TB SATAII, A4-Tech A7, Panasonic ST50 55" Plasma, NEC 24WMGX3 24", Win10 64bit Home, Steam Deck

If you have been voting for politicians who promise to give you goodies at someone else's expense, then you have no right to complain when they take your money and give it to someone else, including themselves.
havli
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. zář 2009
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: Assassin’s Creed Odyssey: Technická stránka hry

Příspěvek od havli »

Jeste se hodi pripomenout, ze pocet fps neovlivni jen plynulost, ale taky inputlag... coz pri 30 fps, je dost znat.

Chapu, ze konzolistum je to asi sumak, protoze kdyz jim nevadi gamepad + autoaim + zalagovana TV (postprocesing obrazu)... tak uz je nejakych 30 fps nemuze rozhodit. Ono se to v te hruze mozna i ztrati. Beztak dneska uz vetsina her je jen posunovani interaktivniho filmu, tak verim, ze se to celkem da i za takovych podminek hrat.
Ryzen 7 7700 ; Asus B650E-F Gaming Wifi ; 64 GB DDR5 6000 ; Inno3D RTX 4070 Super ; FireCuda 530 2 TB, MX500 4 TB ; Dell G3223Q
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
ifkopifko
Začátečník
Začátečník
Registrován: 16. říj 2009

Re: Je 30 FPS dost pro všechny?

Příspěvek od ifkopifko »

Frostys píše:...Přestanu si toho všímat už během prvních pár minut ale hned jak to člověk zapne, tak to je hrůza.
Ľudské vnímanie je sviňa. ;-) To je ako keď ideš dlho autom v zápche 30km/h a potom pridáš na 100km/h. Máš pocit že ideš zrazu celkom rýchlo. Keď ale rúbeš hodinu po diaľnici 150km/h, tak po spomalení na 100km/h ti to pripadá ako slimačie tempo.

havli> inputlag je určite tiež faktor pri hraní, ale vplyv závisí od typu hry. Kažodpádne, vysoký inputlag nie je priamo dôsledkom počtu_snímkov/s, ale dobou trvania samotného renderingu snímku (resp dobou od "zostrojenia podkladov pre snímok" po jeho zobrazenie)... to nie je to isté, viď. napríklad AFR režim.
CPU: R7 7700 COOLER: Endorfy Fera 5 MB: ASUS B650M-E RAM: 2x16GB DDR5 VGA: Asus GTX 1060 3GB OC HDD: Samsung 980 Pro 1TB + Crucial MX500 1TB + WD Red 6TB PSU: Seasonic Focus GM550
CASE: Thermaltake Swing Silver w/o window -trošku modifikovaná (skôr znásilnená) DISPLAY: Asus MX239H
blaho
Žlutá karta
Žlutá karta
Registrován: 31. pro 2011
Bydliště: Nyíregyháza

Re: Je 30 FPS dost pro všechny?

Příspěvek od blaho »

ifkopifko píše:
Frostys píše:...Přestanu si toho všímat už během prvních pár minut ale hned jak to člověk zapne, tak to je hrůza.
Ľudské vnímanie je sviňa. ;-)
nie

len problem je , ak ma niekto slabe PC a nestiha na hry
a potom sa snaži každeho presvedčiť že stači 30 fps
havli
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. zář 2009
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: Je 30 FPS dost pro všechny?

Příspěvek od havli »

Ale jo, zvyknout se da na ledacos. Pri testech grafik treba kdyz jsem dost dlouho koukal na 20-30 fps, zacalo mi to pripadat skoro jako normalni. Jenze pak kdyz vidim 50+ fps, je to zase o necem jinem... a 100+ zase o kus dal. Pokud nekdo rozdil nepozna, muze se klidne spokojit s lowendem a je spokojenej, protoze zlepseni fps pro nej nema smysl, kdyz ho nevidi. Ja uz bych si dneska 60Hz monitor koupit nemohl, protoze by to zkratka byl masivni downgrade.... a doufam, ze i pres soucasnou modni vlnu HDR, 4k a dalsich vystrelku se udrzi i par modelu 1440p 144 Hz s nejakou pouzitelnou uhloprickou pro pripad, ze by mi ten aktualni odesel.
Ryzen 7 7700 ; Asus B650E-F Gaming Wifi ; 64 GB DDR5 6000 ; Inno3D RTX 4070 Super ; FireCuda 530 2 TB, MX500 4 TB ; Dell G3223Q
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
satik
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 03. črc 2015
Bydliště: Jilemnice
Kontaktovat uživatele:

Re: Assassin’s Creed Odyssey: Technická stránka hry

Příspěvek od satik »

petsild píše:Asi před rokem jsem viděl dokument, kdy měl profi hráč CS odhadnout, na jaké rychlosti monitoru vlastně hraje. Rozsah byl 60, 80, 120, 144, 165 a 240Hz, no nebudu vás napínat, protože ve hře nerozpoznal 80 od 144Hz!
To se mi moc nezdá nebo to byl zrovna někdo, kdo to moc nepozná, chtělo by to asi víc subjektů.

Já bezpečně poznal (10 pokusů, náhodná frekvence 120/144) i rozdíl mezi 120Hz a 144Hz na jednom monitoru při hře (CSGO) běžící 250+fps.

Nebo jsem možná na tohle přecitlivělej, ale i při 165Hz při hře běžící 250+ fps pořád vnímám, že ten pohyb není úplně plynulej a jsou to jen střídající se snímky.
GPU GIGABYTE AORUS GeForce RTX 5090 XTREME WATERFORCE CPU AMD Ryzen 7 9800x3D MB ASUS Crosshair HERO, RAM Kingston Fury 96GB @6000MHz CL30
case Fractal Meshify XL PSU Seasonic Prime TX 1600W, M2 SSD 2+4+4+8TB
monitory Samsung Odyssey G9 Neo + 2x AOC AG271QG periferie Razer Deathadder, Ducky Shine7, Steelseries QcK+, Beyerdynamic MMX 300 VR Valve Index
python.p
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. úno 2010
Kontaktovat uživatele:

Re: Je 30 FPS dost pro všechny?

Příspěvek od python.p »

Takové rychlejší leporelo... :D
Pozor! Tento příspěvek může obsahovat stopy: ironie, mléka, čokolády, sarkazmu, oříšků a cynizmu...

Delidy a návrhy PC na míru najdete zde
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Je 30 FPS dost pro všechny?

Příspěvek od Hladis »

satik píše:
petsild píše:Asi před rokem jsem viděl dokument, kdy měl profi hráč CS odhadnout, na jaké rychlosti monitoru vlastně hraje. Rozsah byl 60, 80, 120, 144, 165 a 240Hz, no nebudu vás napínat, protože ve hře nerozpoznal 80 od 144Hz!
To se mi moc nezdá nebo to byl zrovna někdo, kdo to moc nepozná, chtělo by to asi víc subjektů. Já bezpečně poznal (10 pokusů, náhodná frekvence 120/144) i rozdíl mezi 120Hz a 144Hz na jednom monitoru při hře (CSGO) běžící 250+fps.
No ja taky u staryho CS (uz to nehraju) bezpecne poznal, kdyz se zvysil i mirne inputlag, nebo pocet snimku klesnul pod 100. No ale od 90 fps opravdu s postupne se zvysujici se frekvenci odpadaji i trenovanejsi jedinci. Rozdil mezi 120 a 144 je tak maly, ze by mel byt velky problem to poznat. Od 90 uz zacne pripadat obraz stejne plynuly i lidem s lepsim vnimanim a u 120+ uz je dost tezky to rozeznat.
havli píše:Ale jo, zvyknout se da na ledacos. Pri testech grafik treba kdyz jsem dost dlouho koukal na 20-30 fps, zacalo mi to pripadat skoro jako normalni.
No prave, zvyknout se da na vsechno i na nekvalitni sluchatka, to ale neznamena, ze ten zvuk z nich je kvalitni ze. :) Lidi to muzou vnimat rozdilne, ale urcity hodnoty jsou stanoveny jak mozek vnima pohyb a svetlo. Prakticky aby hra mela pohyb jako v realnym svete, potrebuje hodnoty cca 200+, ale tolik lidi zase realne nepotrebujou a to by potrebovalo super HW. Hry zacinaji byt hratelne od tech 30 fps (zvlaste ty pomalejsi), ale plynule zacinaji byt od 60 fps a tech 60 je pro vnimani plynulosti takova zakladni hodnota (od tehle hodnoty prestava mozek vnimat flickering) a aby to vylucovalo i vnimave jedince, je ideal tech 120. Vys uz to je spis pro ty nejtrenovanejsi.

PS: Ja bych napral vyssi framerate i do filmu. To poskakovani obrazu na 24fps me otravuje.
Walker1134
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 22. lis 2012
Bydliště: Staré Město u Uh.

Re: Je 30 FPS dost pro všechny?

Příspěvek od Walker1134 »

Hladis píše:Ja bych napral vyssi framerate i do filmu. To poskakovani obrazu na 24fps me otravuje.
S tímto naprosto souhlasím, 24fps film + rychlá scéna (pohyby kamery atd..) a mě bolí oči..
PC: Monitor: Dell S2417DG@144Hz + G-SYNC, Case: Be quiet! Pure Base 500, CPU: Ryzen 5 2600, Cooler: Artic Freezer 34, MB: GIGABYTE B450 GAMING X, GPU: GIGABYTE GTX 1070 Ti Gaming 8G, RAM: 2x8Gb Corsair LPX DDR4@2133Mhz, NVMe SSD: Samsung 970 Pro 512Gb, OS: Windows 10 Pro, HDD: Western Digital Blue EX 1Tb, PSU: Seasonic Focus Plus Platinum 650W
ArgCZ
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 16. črc 2010

Re: Je 30 FPS dost pro všechny?

Příspěvek od ArgCZ »

nechte toho, jako že potřebujete hodně snímků ve hrách tak budiž, ale koukat se na filmy ve vyší snímkový frekvenci, to vždycky když k někomu přijdu a on má na TV zapnutý zvýšení plynulosti obrazu.... jako nedávno jsme popíjeli ve více lidech u kamaráda a v nostalgii jsme si šly pustit predátora, pivka v ruce, natěšený na oldskůlovou klasiku a to co se dělo potom co na jeho TV byl nastavenej ten nesmysl, to si neumíte představit, predátor vypadal jak esmeralda a on to nemohl najít kde to vypnout, vživotě jsem tak netrpěl jako u "plynulýho" predátora
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
Walker1134
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 22. lis 2012
Bydliště: Staré Město u Uh.

Re: Je 30 FPS dost pro všechny?

Příspěvek od Walker1134 »

Tak to se nedivim, tyhlety featury co to jako dělá? Mě to nevadí ani tak na počítači jak v kině, tech 24 fps je malo a nejvic jsem trpěl u Jona Wicka 2...
V fps hrách je pro mě 60 málo, u hrach jako SoTR me to ale nevadí...
PC: Monitor: Dell S2417DG@144Hz + G-SYNC, Case: Be quiet! Pure Base 500, CPU: Ryzen 5 2600, Cooler: Artic Freezer 34, MB: GIGABYTE B450 GAMING X, GPU: GIGABYTE GTX 1070 Ti Gaming 8G, RAM: 2x8Gb Corsair LPX DDR4@2133Mhz, NVMe SSD: Samsung 970 Pro 512Gb, OS: Windows 10 Pro, HDD: Western Digital Blue EX 1Tb, PSU: Seasonic Focus Plus Platinum 650W
Raikkonen
Začátečník
Začátečník
Registrován: 05. kvě 2008

Re: Je 30 FPS dost pro všechny?

Příspěvek od Raikkonen »

havli píše:Pokud nekdo rozdil nepozna, muze se klidne spokojit s lowendem a je spokojenej, protoze zlepseni fps pro nej nema smysl, kdyz ho nevidi.
On je hlavně problém, že ten rozdíl k lepšímu musí být vždy opravdu obrovský, aby to každého hned praštilo do očí. Protože si jinak jen zamumlá: "hmm, hezký" a může si říct, že to za ty peníze třeba ani nestálo. Mít to přímé srovnání hned vedle sebe, třeba ty 2 monitory chvíli na jednom stole a zkusit např. Counter Strike, tak to drtivá většina pozná a uzná za lepší. Ale když to přímé srovnání schází a musí se spoléhat na paměť, to je hodně ošemetné, protože paměť je zrádná a člověk si zapamatuje jen některé aspekty. To jako když někteří hráči říkají, jak některé série her vypadají pořád úplně stejně, protože mezi jednotlivými díly jsou malinké krůčky ve zlepšení grafiky. Ale když se pak po nejnovějším díle vrátí k nějakému o 5,10 let zpátky, tak najednou ten obrovský rozdíl uvidí a jsou překvapení. Obecně lepšího si člověk moc nevšimne (pokud to není velký skok), naopak i menšího zhoršení si všimne prakticky hned...
havli
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. zář 2009
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: Je 30 FPS dost pro všechny?

Příspěvek od havli »

Heh, ackoliv u her vzdycky jdu na co nejvic fps... tak ve filmech mi 24 fps vubec nevadi. :D
Ryzen 7 7700 ; Asus B650E-F Gaming Wifi ; 64 GB DDR5 6000 ; Inno3D RTX 4070 Super ; FireCuda 530 2 TB, MX500 4 TB ; Dell G3223Q
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Je 30 FPS dost pro všechny?

Příspěvek od Hladis »

Walker1134 píše:
Hladis píše:Ja bych napral vyssi framerate i do filmu. To poskakovani obrazu na 24fps me otravuje.
S tímto naprosto souhlasím, 24fps film + rychlá scéna (pohyby kamery atd..) a mě bolí oči..
Trailer Hobbita v 48fps
https://www.youtube.com/watch?v=40sMS27Ql_w
porovnani 24 a 48 https://www.youtube.com/watch?v=8Ih7gOE4yew

Lidi maji strasne zazity filmy v nizkym framerate a neznali nic jinyho, takze jim vyssi framerate prijde zvlastni, ale kdyby vse bylo naopak ve vyssich fps, tak by to bylo naopak. Cela zalezitost s 24fps u filmu je kvuli cene.
Raikkonen píše: Ale když to přímé srovnání schází a musí se spoléhat na paměť, to je hodně ošemetné, protože paměť je zrádná a člověk si zapamatuje jen některé aspekty. To jako když někteří hráči říkají, jak některé série her vypadají pořád úplně stejně, protože mezi jednotlivými díly jsou malinké krůčky ve zlepšení grafiky. Ale když se pak po nejnovějším díle vrátí k nějakému o 5,10 let zpátky, tak najednou ten obrovský rozdíl uvidí a jsou překvapení.
To mi povidej. U her uz je evergreen psat, jak je to porad stejny, ikdyz vubec neni. Dnes uz grafika nepostupuje dopredu tak rychle, takze ty rozdily nejsou tak velky, ale jsou tam a pri porovnani v case jdou videt vcelku dobre. Na lidskou pamet se neda vubec spolehat, protoze ta s casem "cisti" vjemy z minulosti, ktery clovek mel a clovek si tam taky promital vlastni aspekty, z cehoz casem v mozku vznikne "fantaskni" mix. Kdyz to pak vezme zpetne a porovna, tak je to docela sok, ze pamet neodpovida realite.
Odpovědět

Zpět na „Grafické karty“