Stránka 6 z 255

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Napsal: úte 11. úno 2014, 12:28
od DOC_ZENITH
Pokud si chceš hrát jdi do něčeho víc exotickýho. Karet 3DFX, NV, a ATI byly tuny. Ale Takový Kyro 2, S3 Savage4, Savage 2000 /chrome series. Intel 740, SIS Xabre, karty of XGI, Parhelia. atd. A nebo monstra typu 3Dlabs Wildcat 600. :P

TNT2 U neprodám, je to totiž tahle profi verze:

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Canop ... _Ultra.png

GTS bude zahrabaná něklde hodně dole v krabicích. Na rozdávání mam jen takovej ten obecnej odpad, GF2MX, 4MX, Rage128, MAM Tady jeden Radeon 7200AIW, z povodní 2000, zrezlej ale pořád funkční heh. Toho bych se klidně zbavil protože k němu nemam audio kabely (hlavně pro vývod audia z tuneru) a analogová TV už je stejně pasé. Navíc ty ATIny z retro pohledu namej co nabídnout. Drivery jsou hrozný, hry tam jedou obvykle pomaleji či vypadaj hůře jak na NV či 3DFX. I něco jako AF filtering je katastrofa. Nezapomínat že ATI se stalo hráčem o post číslo 1 s R300, to byla revoluce ve všech ohledech. Ty karty předtim nic moc a byla to firma co přežila nápor NV v letech 99/2000 jen díky Rage 128 a jejeí univerzální kompatibilitě s AGP/PCI/PCI-X, tzn se dávala jaqko IGP do snad všech server desek, což byl solidní stálej příjem.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Napsal: úte 11. úno 2014, 20:37
od RAD-x
To už je na mě zbytečně drahá sranda, v podstatě by mi stačila nějaká uplně obyčejná ultra, míval jsem tuším od Manli, uplně obyč šitka, za rok a púl jí chcípnul větrák a kdesi cosi, nešla moc taktovat... z těch voodooček to byl čistej downgrade ale pařil jsem natom UT celý noci. Tak jsem si to chtěl znova nějak oživit, UT chodim hrát pořád :D mám k tomu i Tualatina, momentálně na něm frčí 6600GT ale to je na UT zbytečná síla a neni to dobový... taková ultra, nebo GF2 GTS to by se mi hodilo.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Napsal: stř 12. úno 2014, 13:06
od DOC_ZENITH
Pokud chceš historickou kartu NV ( tím myslim před příchodem shaderů ), která má co nejmenší nároky na CPU v DX6/7. Tak je to GF4MX. Je to sice jen defakto die-shrink geforce 2 ultry. Ale dává mnohem vyšší takty a má implementovanej trinagle setup což NV neměla do příchodu NV20 u žádnejch karet. Tato vlastnost + klasická TnL (ne emulovaná přes vertex shadery) z ní dělá nejméně náročnou kartu na CPU co NV prodávala, i když byla ve svojí době technologicky děsně zastaralá. Tahle karta + V2 SLI (pokud člověk nejde rovnou do voodoo5) je takovej ideál do starejch strojů kde neni powerful CPU. Ale Tualatin je dost powerful takže toto neni problém.

Večer se kouknu do sklepa jestli tam neni něco přebytečného (vím že je) a dam ti vědět.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Napsal: čtv 13. úno 2014, 13:12
od RAD-x
[quote="DOC_ZENITH"]Pokud chceš historickou kartu NV ( tím myslim před příchodem shaderů ), která má co nejmenší nároky na CPU v DX6/7. Tak je to GF4MX. Je to sice jen defakto die-shrink geforce 2 ultry. Ale dává mnohem vyšší takty a má implementovanej trinagle setup což NV neměla do příchodu NV20 u žádnejch karet. Tato vlastnost + klasická TnL (ne emulovaná přes vertex shadery) z ní dělá nejméně náročnou kartu na CPU co NV prodávala, i když byla ve svojí době technologicky děsně zastaralá. Tahle karta + V2 SLI (pokud člověk nejde rovnou do voodoo5) je takovej ideál do starejch strojů kde neni powerful CPU. Ale Tualatin je dost powerful takže toto neni problém.

Večer se kouknu do sklepa jestli tam neni něco přebytečného (vím že je) a dam ti vědět.[/quote]

Mockrát díky, pokud by se něco našlo...Tualatinú tady mám fúru, bohužel jen Celeronú, Penťáci se mi stále nedaří sehnat, nicméně ty Celeroni jdou špičkově taktovat. GF4MX mám...musím jí vymyslet nějaký pořádný chladič ale frčí. Tu si ale zřejmě nechám do slotvý P3 850Mhz, vždy jsem chtěl slotového Athlona nebo P3, to řešení se mi čistě vizuálně strašně líbilo. Bohužel sehnat slušnou P3 nebo Athlona do slotu je dnes fakt těžké, vubec nevím kde jsem tu P3 sehnal.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Napsal: čtv 3. dub 2014, 17:59
od havli
Ohledne slotoveho Athlona...

Tohle mi prave dorazilo - Athlon 800 a MSI K7 Pro
http://abload.de/img/athlon800ptu5e.jpg
http://abload.de/img/msi_slot_anwup5.jpg

Jeste nevim, jestli to bude fungovat. Ale snad jo, tyhle oldschool veci se prakticky nekazi (az na kondenzatory).

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Napsal: čtv 3. dub 2014, 18:36
od RAD-x
Velká parádička, takovýho si taky seženu :) zatim mám jedno P3 850Mhz do slotu a to frčí parádně, rád bych se časem dočkal té 1Ghz varianty a pokud možno tak také slotového athlona.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Napsal: čtv 3. dub 2014, 18:56
od DOC_ZENITH
Kdyby jsi měl 1GHZ FSB 100 Slotový pentia na dosah ve více kusech, vem mi 2, mam dualní BX stroj (celkem pěknej) s dvěma 850tkama a bylo by dobré to zakulatit. :P

Havli: Tfuj AMD chipset... i když VIA nebo AMD... to radši AMD. Aspoň že je tam nativní ISA pro SBčka.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Napsal: čtv 3. dub 2014, 18:59
od RAD-x
Vzpomenu si, příští víkend jdu něco omrknout, dám vědět...až pujdeš okolo sklepa, mrkni se mi po té TNT2 Ultra.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Napsal: pát 4. dub 2014, 00:25
od DOC_ZENITH
Je jen jedna, ta profi Elsa s BNC konektory a tu bohužel neprodám. :/

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Napsal: ned 25. kvě 2014, 18:25
od RusherCZ
Ahoj ja se ti podivam na pude ;) mam pocit ze tam mam jeste nejakou tnt ultra2, a sto pro gf2 gts a nejakej pII a p III. 8-)

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Napsal: pát 6. čer 2014, 19:11
od Hladis
http://www.cnews.cz/clanky/test-histori ... -1998-1999

Test v 32biteh by tam mohl byt taky, ikdyz by to vyradilo Voodoo karty.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Napsal: pát 6. čer 2014, 20:01
od havli
32bit bude v dalsi casti - s odpovidajicimi grafikami jako V5, GF2, Radeon, Kyro, atd. TNT2 U, G400, RFM a par dalsich grafik z tohodle testu budou v grafech pro srovnani taky.

Tady by 32bit testovani nebylo moc prinosne, protoze na 3/4 karet by to bud nejelo vubec a nebo by byly nehratelne fps. :)

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Napsal: sob 7. čer 2014, 01:36
od DOC_ZENITH
JJ já jsem na 32-bit přešel až s GF4TI, a to ještě v prá hrách. Protože jsem měl monitor IBM P200 a tam se hrálo do 1600x1200, takže rozlišení vždy hrálo prioritu, hrát v 800x600 na té obrazovce bylo příšerné (velká CRT nedávaj dobře malá rozlišení, jsou pak vidět mezery mezi pixely(vertikální) což Nvidia díky bohu poté patchla v 50.xx driverech pomocí dual scan modu, takže při nastavenejch 640x480 se do monitoru poslalo 1280x960 a při 800x600 se poslalo 1600x1200. Díky bohu za to (žádnej jinej výrobce tuhle funkci neumožňoval, a sama NV se naní vybodla s příchodem moderního CP, kterej bohužel na NT6 nejde vypnout. Možná by šel ještě ňákej register hack ale....


Zpátka k věci, člověk nikdy nebude hrát 800x600 32-bit když může hrát 1024x768, občas i 1280x960 16-bit. I na Radeonu 9800pro jem jel 16-bit, jednak jej měl pěknej a druhak v 1600x1200 to bylo furt zhruba 20% výkonu ve fillrate intensive hrách.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Napsal: sob 7. čer 2014, 09:41
od Krteq
Teprve teď jsem se k tomu článku porádně dostal. Dobrá práce havli :thumbsup:

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Napsal: sob 7. čer 2014, 11:31
od Ache
DOC_ZENITH píše:Zpátka k věci, člověk nikdy nebude hrát 800x600 32-bit když může hrát 1024x768.
Nemluv za všechny. Já si třeba za dob GF2MX (tu měl asi fakt každý), taky radši dopřál 800x600 v 32bit barvách než 1024x768 s hnusným ditheringem (který byl na kouřích fakt otravný). Ale je fakt že sem měl obyčejný 17" CRT od AOC, takže velikost bodů při 800x600 byla v pohodě. A v generaci Radeona 9600 (funguje dodnes) už sem začal i ujíždět na 4xAF, takže 16bitů na Radeonu 9600 by mě fakt nikdy nenapadlo nastavit...

EDIT: dokonce z té doby sem mi zachovalo pár screenů. Tyhle ze stejného místa ve stejný čas na různých grafikách (deathmatch po LANu)... Na to že ty grafiky stály defakto stejně , tak ta jedna byla úplně tragická.
http://abload.de/img/ut_fx5600obdur.jpg
http://abload.de/img/ut_r9600v6i1r.jpg
- obě sestavy nějaký AMD XP 2000+

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Napsal: sob 7. čer 2014, 11:42
od del42sa
Kdo hrál na Voodoo kartě v Glide v 16bit barvách se zapnutým 22bit post filtrem po nějakých 32bitech na GeForce ani nevzdychnul :twisted: Třeba Undying vypadal úžasně a jelo to rychle jako čert. :razz:

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Napsal: sob 7. čer 2014, 12:00
od Ache
No je fakt že o moc rychlejší v 32bit než Voodoo3 v 16bit nebyla. Jenže jak sem to měl vědět, testy ukazovaly něco jiného. :x Ale na Radeony 9600 nebo 9800 používat 16bit? WTF? To se asi DOC_ZENITH trochu sekl. Já na té kartě experimentoval se 4xAF + 4xAA.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Napsal: sob 7. čer 2014, 18:34
od DOC_ZENITH
Já na ní hrál v 1600x1200 třeba Warhammer 40K DOW, AF16x (AF jsem u méně náročnejch her začal používat už na GF4TI) a tam 32-bit vs 16 byl bylo zhruba 35 vs 50fps. To byl sakra rozdíl. AA se nepoužívalo, vždy vyšší rozlišení, navíc už jsem tehdy narážel na hry kde mi nestačilo 128MB Vram i bez AA.

Navíc, doporučuji zkusit. R300 architektura, hend po PowerVR Kyro (které interně renderovalo stejně vždy 32-bit) měla nejhezčí 16-bit. Hezčí než Voodoočka s jejich různými 22-bit postfiltry. Staré radeony a Rade (i 8500) měly 16-bit humusní totálně. Ale R300 ho měla fakt dobrej, žádnej ten šachovnicoven dithering jako se oběvovfal na Geforce nebyl oty neplynulé pechody jak na starejch radeonech (a naopak pak moderních GPU jako NV40 a dále) Opravdu R300 měla 16-bit tak dobrej že jsem si v 1600x1200 radši dal 16-bit než abych šel na nišší rozlišení.

Ona ta R300 (v mém případě 9800SE 128MB 128-bit, unlocklá na 8SP a OC na 420 core) byla když jsem jí měl už dýchavičná, měl jsem jí 2005 pár měsíců po smrti mé 6800LE než jsem sehnal novou 6800LE jako výplň. Nicméně pozitiovně překvapila, ve své době to bylo děsný dělo.

FSAA jsem zapnul poprvé až na X1800XT 512MB. :P

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Napsal: sob 7. čer 2014, 20:06
od Ache
Tak já 1600x1200 nepoužíval (AOC to sice uměl, ale bylo to rozmazaný a navíc jen 75Hz) a v max 1280x960 byl na Radeonu 9600 rozdíl mezi 32bit a 16bit ve fps v těch hrách co si pamatuji fakt minimální - viz třeba to UT2004.
A ten dithering vidět byl, akorát měl jiný tvar - právě že radeony měly "šachovnici" kdežto GeForce 2 MX měla takový pravidelný tvar. Jako to vím že Radeon 9600 měl dithering slušný, ale 32bit bylo 32bit - krásné a čisté. Proti geforcám to bylo sice hezčí, ale 16,7M barev prostě chudými 65K barvami nenahradíš. :P Vem si jak odporný byly 16bit textury (hlavně třeba na obloze) ;-)

Hlavně díky Radeonu 9600 začala moje ATi mánie a do doby než to koupilo AMD a celý to pohnojilo, tak to byly jasně rychlejší a kvalitnější karty než co nabízela nvidie. Za dob Ati to fakt byla kvalita a třeba s tím Radeonem 9600 nikdy v žádné hře neměl problém... taky díky tomu sem pak už zůstal na kartách ATi.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Napsal: sob 7. čer 2014, 20:11
od HEAD
Dobra recenze.Znovu mi to pripomelo moji TNT2 ULTRA.Ve sve dobe totalni delo a jak sem s ni machroval pred kamosema :)
Quake3 davala v 1024x768 32bit na max kolem 32Fps.
Ta TNT2 ULTRA mi vydrzela x let az do GTA3.