Stránka 6 z 18

Re: The Last of Us Part I

Napsal: ned 2. dub 2023, 14:13
od GamesPeter
Jo přesně tak, je smutné, že někteří hejtujou TLOU, že to je sra*ka, kvůli tomu, že si to nemohou zahrát i na relativně silném GPU, ale brzdí je 8GB VRAM i pro střední textury. Tam zbývají jenom 2 věci: 1. koupit 12-16GB GPU. 2. hru refundnout, a koupit ji za pár let až na to budu mít dostatečný HW. Jako je normální, že si někdo 2x na hru zanadává, že je to trash po technické a optimalizační stránce, ale proč hejtovat celou značku a kvalitní titul, jenom proto, že vývojáři jsou paka a neumí udělat pořádný PC port a někdo si to nemůže v pohodě zahrát, že jeho HW je pro tuto hru out...

Fakt je smutný, jak je to stará hra a na jakém HW běžela v době 1. vydání na PS3, i na tom PS4 a i když je znovu předělaná na PS5 a jaký má PS5 HW a na stejným i silnějším HW na PC to jede daleko hůře, ale tam to prostě limituje hlavně ta VRAM, že i silná RTX3080 v 10GB verzi je v prd*li. Prostě ať si každý říká co chce, TLOU je ale odfláknutý PC port a může za to jen nezkušené studio. On i ten God of War má kvalitní textury a na PC běží v pohodě ve Full HD na RTX2060 6GB. Tady je problém, že to dostalo do ruky špatné studio, ale mělo na to dostatek času a musela tam být nějaká kontrola kvality, ale zřejmě nebyla a sami hoši a holky z Iron Galaxy věděli dost dobře, v jakém stavu to pouští do světa. Jestli PC prodeje nebudou nijak oslnivé a bude hodně refundů, tak si SONY příště dost dobře rozmyslí, komu dá na starosti PC port.

Re: The Last of Us Part I

Napsal: ned 2. dub 2023, 15:28
od _DAVE_
RE: GamesPeter - Až se vybrečíš, běž si koupit RAM na 32GB, stojí to kolik co páteční nákup v Peňáku na jeden vákend.
Pak můžeš normálně hrát. Nebo si stáhni ten emulátor co o něm píšu níže, tam stačí 8GB RAM a GTX1050..

Prosím vás lidi, z prominutím kydy o tom, že to na PS3 běželo na ""prehistorické GeForce""" a teď to pořádně neběží ani na 8GB VRAM.
To je to samé, jako bych psal, že RE4 je super sračka, protože běžel na PS2 s 32MB RAM.

Je to REMAKE. Je to port z PS5 only hry. I ten RE4 udělali tak, aby mohl jet na staré PS4.
Pokud máte, dojem, že to zas tak graficky neposkočilo od originálu, stáhněte si RPCS3 emulátor a původní verzi hry a můžete porovnat vedle sebe.
I PC můžete zkusit "origi původní" verzi hry.

Pro ty, co to ještě s tímto "údajně shitiiem" nevzdali, počtení ke kávě.. nový článek.

https://www.dsogaming.com/pc-performanc ... -analysis/

Re: The Last of Us Part I

Napsal: ned 2. dub 2023, 15:40
od radekhgt
Nezistil niekto z vas ako sa zbaviť toho stutteru? Alebo ho aspon nejak minimalizovať?

Re: The Last of Us Part I

Napsal: ned 2. dub 2023, 15:44
od marek16
DOC_ZENITH píše: ned 2. dub 2023, 12:32 U Týhle hry je to obvzláště smutné, protože existovala ve verzi pro PS3, kde sice jela 720p 20-30fps, ale jelo to na grafice odpovídající GF 6800GT a s 256MB Vram. To že se tahle hra, původně z PS4 éry nevejde do 8GB je směšné. Stačilo by změnit formát komprese textur a bylo by to. ASle vsadim se že to tam derou bezmozkovitě bez komprese jak je dnes zvykem, prostě trash port. Trash porty jsou ale standard takže s těma 8GB kartama to bude už jen horší.
Není to ta stejná hra. Part I je remake, má kompletně předělaný scény, objekty, nasvícení, a v jakékoliv atmosféričtější scéně je to naprosto nebe a dudy, fakt generační rozdíl. Myslím že DF nebo někdo zmiňovali, že v původní verzi byly např. úplně všechny stíny baked, ta nová zas přešla na physically based rendering, a spoustu dalších novinek. To by na 6800GT fakt nejelo. Ostatně, srovnejte si to sami.
https://www.youtube.com/watch?v=E9PFOhaKNFw
https://www.youtube.com/watch?v=7mzeDC6RDr0

Nicméně stav té hry je samozřejmě tristní, ještě když si na to prodloužili termín a pak vydají takový garbage, zajímalo by mě, v jakým stavu byla před měsícem, to snad nešlo ani spustit :-D

Re: The Last of Us Part I

Napsal: ned 2. dub 2023, 15:59
od _DAVE_
marek16 - Ano, to že někdo koukne na obrázky a řekne, to je ta hra z roku 2013 je fakt na vybulení.
Remake opravdu vzniknul brzy po původní hře.

Obávám se, že před měsícem ta hra vypadala úplně stejně. Žádné crunche nebyly.
Je to vydáno už min rok na PS5 a a obsah jako takový (scénář, lokace, mechaniky) je vyroben už 11let.
Ale to už myslím všichni víme.
Domnívám se, že tvůrci prostě jen neodhadli dopady vydání hry s těmito nároky. Kdyby to někdo testoval na konfiguraci jakou uvedli do tabulek,
museli by přijít na to, že takto se to vypustit nedá.

Přijde mi to, jako by se řídili jakýmsi heslem
""" Nechtěli jste si kvůli TloU pořídít PS3,PS4, dokonce ani PS5? Tak teď trpte, my už to stejně máme 10x zaplacený """"

Re: The Last of Us Part I

Napsal: ned 2. dub 2023, 16:23
od GamesPeter
_DAVE_ píše: ned 2. dub 2023, 15:28 RE: GamesPeter - Až se vybrečíš, běž si koupit RAM na 32GB, stojí to kolik co páteční nákup v Peňáku na jeden vákend.
Pak můžeš normálně hrát. Nebo si stáhni ten emulátor co o něm píšu níže, tam stačí 8GB RAM a GTX1050..

Prosím vás lidi, z prominutím kydy o tom, že to na PS3 běželo na ""prehistorické GeForce""" a teď to pořádně neběží ani na 8GB VRAM.
To je to samé, jako bych psal, že RE4 je super sračka, protože běžel na PS2 s 32MB RAM.

Je to REMAKE. Je to port z PS5 only hry. I ten RE4 udělali tak, aby mohl jet na staré PS4.
Pokud máte, dojem, že to zas tak graficky neposkočilo od originálu, stáhněte si RPCS3 emulátor a původní verzi hry a můžete porovnat vedle sebe.
I PC můžete zkusit "origi původní" verzi hry.

Pro ty, co to ještě s tímto "údajně shitiiem" nevzdali, počtení ke kávě.. nový článek.

https://www.dsogaming.com/pc-performanc ... -analysis/
Hele chlapče já tady vůbec nebrečím, hru jsem hrál na PS4 a za mě pecka, tu PS4 jsem si kupoval jen kvůli TLOU. Ty tady brečíš jako SONY fanboy, že spousta PCčkářů s 8-10GB VRAM GPU právem nadává na tvojí modlu, že jim to nejede na relativně silném HW v porovnání se stejnými a možná i graficky lepšími tituly.

Dalších 16GB fakt kupovat nebudu, když budu za chvíli upgradovat na novou platformu, kde přemýšlím mezi 32GB až 64GB RAM a ono to i jede v pohodě s 16GB RAM, když máš min 12GB GPU, aby si nemusela vypůjčovat pro data RAMku. Ty tady obhajuješ jak troll u blbě optimalizované hry, že je potřeba na to tak silný HW a nedokážeš upřímně porovnat starší a daleko graficky lepší tituly či podobné s poslední doby, kde stačí 8GB VRAM a 16GB RAM. Obhajuješ tady omalovánky typu Hogwarts Legacy, že jsou stylizované jako cell-shade Bordelands. Při tom ta grafika UE3 enginu v Hogwarts Legacy stylizovaná není, prostě technicky je to graficky na hru 10 a více let zpátky a žere to více VRAM než Crysis Remastered a Cyberpunk 2077 i s RT. Ono i ten Bordelands 3, na to jak vypadá pomocí cell-shade, tak mi prosím tě řekni co je na tom tak technicky pokročilého, že omaovánková hra, je tak náročná na HW, jako jiný titul, který má skoro fotorealistickou grafiku + RT, tak co tím pádem ta hra je? Příklad AAAA optimalizace? A pokud to chceš srovnávat s RE4 Remake, tak ten alespoň po vypnutí RT + případným snížením kvality textur o 1 stupeň faká krásně na 8GB GPU viz tady https://www.youtube.com/watch?v=RQA3cTP ... DanielOwena tady https://www.youtube.com/watch?v=_lHiGlA ... areUnboxed je TLOU, kde nepomáhá snížit ani na MEDIUM. Už jenom to, že rozlišení textur stáhnu z HIGH na MEDIUM a VRAM je stejně zaplněná, vypovídá o tom, že je něco špatně.

Lidi tady a všude jinde konstatují jenom fakta, že hra je technicky trash a pro většinu lidí nehratelná z důvodu mizerné optimalizace a využívání VRAM bez pořádné komprese. Kdyby ta hra jela alespoň jako ten RE4 Remake, tak nikdo neřekne půl slova a jen si upraví 2 posuvníky detailů.....

Re: The Last of Us Part I

Napsal: ned 2. dub 2023, 16:53
od Sobo
Co se tak koukam, mizerna optimalizace je jen jednim z problemu.
Ta hra ma hromadu ruznych bugu a glitchu:
https://youtu.be/oeuVtfY1f8E?t=378

Takhle dobre otestovana a odladena hra opravdu nevypada.

Co se tyce VRAM: hodne PC hracu si mysli, ze kdyz maji neco jako RTX 3070, tak muzou treba i v 1080p hrat vsechno automaticky na ultra. Ale uz jaksi zapominaji, ze 3070 neni current gen, ale last gen, to zaprve. Za druhe vzdycky byla relativne mainstream karta, rozhodne ne highend. Takze od mainstreamu minule generace logicky nemuzu cekat, ze automaticky pojedu vsechno na ultra bez problemu, je potreba zustat trochu nohama na zemi, obvzlast vzhledem k tomu, ze s tou VRAM kozenak defakto se vsema mimo majitele RTX 3090 vydupal...
Ale to neznamena, ze ta hra bude mit pri 8GB VRAM problemy s medium detaily - urcite to nemusi jet na ultra, ale v nejake rozumnejsi kvalita (asi high) uz urcite jo. Proc muzes clovek drtit Spidermana v obrovskem meste s tunou NPC / aut a HW ray tracingem pri obrovske rychlosti pohybu bez problemu, ale tenhle koridorovy walking simulator ve snecim tempu s tim HW ma problem? Proste jak Iron Galaxy pred X lety dojebali port Batmana, tak tedka si to zopakovali u TLOU, no. SONY o tom moc dobre vedeli, protoze zakazali jakekoliv recenze, takze se o tom az do vydani samotne hry nemohl nikdo dozvedet od nezavislych novinaru.

Sice bych si to mohl na RTX 4090 a 4K OLEDu zahrat asi celkem dobre uz ted, ale hodil jsem to do wishlistu a koupim asi nekdy ke konci roku za polovic, jestli to teda jeste nejak dopatchuji. Plnou cenu jsem dal za RE 4 remake, tam nelituju ani koruny, ale tohle? Tak tahle si kvalitu za plnou cenu opravdu nepredstavuju.

Re: The Last of Us Part I

Napsal: ned 2. dub 2023, 17:58
od _DAVE_
GamesPeter - hele (ne)shodnem se asi, že hry už tě asi nenaplňují obecně.
Pokud se ti nelíbí ani Hogwards a ani optimalizace TloU, tak to prostě nehrej. Jsem si naprosto jistý, že bys hru s podobnou grafikovu napsal lépe.
Máš v podpisu 4080 a řešíš že to nejede na 8GB kartě (a to ještě když máš málo RAM), ale na 12GB kartě už problém není. Takové karty dneska stojí 9tis.
Tak kde je problém? Problém je v tom, že milion lidí koupilo před rokem 3070ti málem za průměrnou výplatu a teď je ta karta ...... garbage, počkejme si na další letošní hry, to bude asi lepši.

A já jsem troll..

Mimochodem Hogwards jsou UE4, ale raději si to ještě ověř, jsem troll.
Jo a pokud máš na mysli nějaké citelně graficky lepší tituly než tohle proklínané TloU na PC. A pokud to nechceš hrát, podívej se alespoň pořádně na gameplay.
Já už to hraju na usmrkané 2060S na HIGH+DLSS quality a nic moc lepšího jsem v životě neviděl. Jo musel jsem dokoupit RAM.

Re: The Last of Us Part I

Napsal: ned 2. dub 2023, 18:00
od Alfajk
pokud by si na tom vyvojari dali alespon trochu zalezet, nikdy by takovej paskvil nevydali, vzdyt vic nez 80% pc hracu ma 8GB vram nebo mene, tak na jakej trh to vlastne cili? nerozumim, proc se to nekdo vubec pokousi omlouvat...jinak ja uz to mam take davno dohrane na ps4, takze bych to na pc znovu nekupoval, ale ani ta cena tomu nejde moc naproti, 60 euro je za vydani toho sameho znovu trochu moc :?

Re: The Last of Us Part I

Napsal: ned 2. dub 2023, 18:05
od _DAVE_
Alfajk - Cíli pravděpodobně na někoho, kdo má víc než 8GB VRAM. :)
Asi moc dlouho poslouchali, že konzole furt brzdí vývoj.

Re: The Last of Us Part I

Napsal: ned 2. dub 2023, 18:24
od killerek
Neni ti uz trapne? Co to ma za ekonomickej smysl cilit na 20% mozneho trhu?

Re: The Last of Us Part I

Napsal: ned 2. dub 2023, 18:54
od _DAVE_
A nenadlo tě , že už jim je to jedno?? :) Mají to zaplacené 10x, celá PC platforma je pro SONY tak jako silně do počtu pokud to mám říct mírně.
A Hra je evidentně vyvinuta pro RDNA (PS5 gpu - víme).
Nikde v diskuzi jsem neviděl vykřikovat nikoho s 6700,6800,7900…. Hra se přidává k Radeonům. Nemají čas, hrají

Re: The Last of Us Part I

Napsal: ned 2. dub 2023, 19:00
od Alfajk
jo, hrají, tak jo...

steam uzivatele:
AMD Radeon RX 6700 XT 0.32%
AMD Radeon RX 6800 XT 0.16%
...

:lol:

Re: The Last of Us Part I

Napsal: ned 2. dub 2023, 19:11
od killerek
_DAVE_: Vis, ze cilem vsech korporatu je maximalizace zisku? Sony se navic hodi kazdej utrzenej dolar, protoze nejsou v zadne klidne financni situaci. Tak tu prestan mlejt ty kraviny. Mam Radeon minule generace, nehraju to a dle soucasneho stavu bych to ani ted nekoupil, ale cekal na hromadu opravnych patchu.

Re: The Last of Us Part I

Napsal: ned 2. dub 2023, 19:29
od _DAVE_
RE: killerek - Pokud by jim šlo o to, aby sinto zahrálo maximum mainstreamového publika, tak to prostě downgradnou tak, aby to jelo na max na 16GB/8GB VRAM.

I kdyby nedělali nějaké zásahy do kódu s cílem “odrbat/snížit” nároky, můžou prostě jako MAX stanovit stávající HIGH+texturyMED - ať se to vejde do 8GB VRAM a nerozzuří se početná komunita

Recenzenti alá digital foundry s lupou u obrazovek zjistí, že to vypadá +/- “jen” jako PS5 verze, takže žádná revoluce, ale zase to jede i na průměrném stroji.
“Davy” s 8GB kartama spokojeny (včetně mě), všichni spokojeni.

Popravdě nevím proč ten nejvyšší preset nevypustili (rozdíl v obraze mezi HIGH a VERY H je minimální) a nezkomprimovali víc textury… Ale rozhodně to chceli mít takhle…

Re: The Last of Us Part I

Napsal: ned 2. dub 2023, 19:33
od GamesPeter
_DAVE_: Hele já to vůbec nemusím řešit. Jak jsem již zmínil, hru jsem dohrál na PS4 ani už nevím kolikrát, ale na remake na PC jsem se těšil, i když je teď daleko jiných her, který si rád zahraju a kdybych si to chtěl zahrát, tak jsem si jist, že by mi to jelo v pohodě, ale i když pomineme, že problémy jsou u majitelů 6-10 GB GPU, tak jak to shrnul Sobo, kvalitu si za plnou cenu představuji jinak, tak rád počkám. Řeší se tu jenom neschopnost Iron Galaxy udělat dobrý PC port PS5 hry, kde to totálně z*srali s optimalizací a kompresí textur a prací s VRAM, když takový RE4 Remake má grafiku lepší než TLOU a hele tam, když si vypnu RT a nebo snížím textury o 1 stupeň, tak hra jede v pořádku na 8GB VRAM GPU. Doopravdy TLOU Remake není Crysis 1, když vyšel, tak svým vizuálem a technickou stránkou provedení grafiky byla něco tehdy nadčasového a náročnost byla úměrná vizuálu, ale to není případ TLOU. Kdyby to dostalo na starost studio stojící za portem God of War, tak by to dopadlo daleko lépe. Vypovídá to o tom, jak psal i Sobo, SONY dobře vědělo v jakém stavu to Iron Galaxy upeklo, tak proto neposkytli review verze novinářům, aby recenze byly venku před launchem a strhali to sami novináři. Stejně ti co to předobjednali, tak to je jedno a možnost refundnout to má každý, k čemu to ale SONY je, že to může třeba každý třetí pepa s 6-8GB GPU vrátit. Proč to na PC vydávali? Kvůli maximalizaci zisku z této značky, PC byl prostě segment, který lze využít pro další prodeje a nalákání PCčkářů na koupi PSka pro případné další exkluzivity. Jasně hra je již cca 10x zaplacena, ale proč to vydávat na PC v takovém stavu, když to lidi budou hromadně vracet, hejtovat že to je odpad a bude to tak dělat špatnou reklamu skvělé značce?

Tímto bych tuhle diskuzi ukončil, protože jsme tu trochu OT a řešíme problémy karet s nedostatkem VRAM pro 1 hru. Prostě ten, kdo na to nemá solidní HW s 12GB+ nebo to nechce hrát s kompromisy na nižší detaily a ještě, aby si GPU tahala textury s RAM, tak má možnost hru vrátit, nebo pokud už hru vrátit nemůže, tak odložit k ledu, až na to bude mít dobrý HW, nebo koupit novou GPU.

S tím Hogwarts Legacy jsi měl pravdu. Je to UE4, spletl jsem se, díky za opravu.

Re: The Last of Us Part I

Napsal: ned 2. dub 2023, 19:40
od _DAVE_
RE: Alfajk - Ano osobně mě zaráží počet RDNA2 Radeonů mezi lidmi.
Přitom ty karty jsou dobré výkonem, spotřebou a paměť je mnohem větší než u 3070/3080 co šly proti nim.

nV má tu marketing masáž fantastickou.
Ale jít a roce 2021 utratit 20 nebo i 35tis za kartu co má tolik VRAM, že ji stávající, i rok vydané hry zaplní do puntíku je podle mě normálně blaznovství

No a ukazuje se, že bláznů je 70%.

Třeba stavájící trend nakopne prodeje Radeonů, protože kauza TloU, Hogwards nebo i RE4 není jen ně jaký úlet, takových her bude masivně přibývat

Re: The Last of Us Part I

Napsal: ned 2. dub 2023, 19:51
od TDIchip
Tak mam dohrano a musim rict ze jsem dlouho nehral takhle dobrou hru, mozna za to mohl i serial ale uzil jsem si to paradne. Hlavne graficky to bylo uplne epic. Na zacatku jsem mel problem s vykonem, vyreseno vypnutim SAM. Na 1440P ULTRA FSR Quality nastaveni to jelo nekde od 50 do 100FPS dle lokace. Vyuziti VRAM 11,7GB+-. Hra mi nepadla ani jednou. Jasne obcas delsi loading a hodinove nacitani shaderu na zacatku, ve vysledku ale uplne bez problemu.

Re: The Last of Us Part I

Napsal: ned 2. dub 2023, 19:53
od berat33
radekhgt píše: ned 2. dub 2023, 15:40 Nezistil niekto z vas ako sa zbaviť toho stutteru? Alebo ho aspon nejak minimalizovať?
Tohle trochu pomuze:
- Disable Raw mouse input in settings
- Set mouse polling rate to 1000
-set monitor to 120hz refresh rate
-set max frame rate in Nvidia Control Panel to 120Hz
-set Low Latency Mode in Nvidia Control Panel to "Ultra"
-set VSYNC ON in Nvidia Control Panel

Dohráno, naprostá pecka. Kromě toho stutteru při pohybu myši jsem žádné jiné problémy neměl. Za celou dobu mi hra 3x spadla.
RTX 4080, 5800x3d a 32GB RAM 2K s DLLS kvality, přišlo mi to lepší než nativ s TAA. FPS 100-120FPS podle lokace, žralo to 10GB VRAM a 20GB RAM.
Až to pořádně opraví, dám new game+

Re: The Last of Us Part I

Napsal: ned 2. dub 2023, 19:55
od Danny202
Digital Foundry PC vs PS5

https://youtu.be/xQ2emuUoxrI