Stránka 6 z 50
Napsal: pon 4. zář 2006, 16:14
od no-X
nVidia má mezi pixel pipelines a ROPs crossbar, takže jejich poměr není pevně daný.
32TMUs je nesmysl. To R600 nebude mít v žádném případě. Navíc už Xenos má texturovací jednotky úplně samostatné, takže jejich počet není nijak vázán (ani poměrem) k počtu unifikovaných výpočetních jednotek - už z toho důvodu, že jsou ty jednotky unifikované, tam nemůže být nějaký poměr, protože počet PS kvůli unifikaci vlastně není pevně daný, kdežto počet TMUs ano.
Spekulace vypadají tak, že klasických TMU bude 16 a k tomu ještě 16 point-samplerů. Ještě by se dalo uvažovat o čísle 24, ale víc opravdu těžko. Není na to bandwidth a není to ani třeba (viz 7950GX2 se 48 texturovacími jednotkami a X1950XTX se 16ti). Už vzhledem k velikosti a kompletxnosti texturovacích jednotek, jaké ATi používá, by to nedávalo smysl.
Takže jinak řečeno, texturovací jednotky v R600 by neměly být nijak přímo vázany na jednotlivé unifikované jednotky - spíš to vypadá, že na jedné straně budou ALUs, na druhé TMUs a mezi nimi jedno společné rozhraní.
Napsal: pon 4. zář 2006, 17:02
od crux2005
/to mi bolo jasné ^^ ...
- 32TMUs nezmysel
tak neviem neviem ...
je to veľa, bez pochýb ale nemožné ?
a čo texelfillrate,ktorá v podstate stagnuje* u ATI ?
pomer ?
úplná náhoda ... aj keď na náhody neverím
[usporadenie:
4 Texture units <-> riadiacia jednotka <-> 12 ALUs
(32TMUS - 96USUs)]
tak 2. varianta - 24TMUS a 64USUs ...
čo sa mi vidí ale málo (64 unified units)
museli by byť minimálne dual issue...
(*určite nie je potrebné aby rástla ako v minulých rokoch,ale zanedbať sa nemôže)
Napsal: pon 4. zář 2006, 18:20
od Lukfi
crux2005 píše:...
IMHO 64 USPs není málo, ale bude záležet na tom jak rychle se budou přepínat. Jinak TMUs a ROPs bude buď 16 nebo 24, víc by asi fakt nemělo smysl...
Ale chtěl jsem se zeptat no-Xe na jinou věc. Když bude R600 uvedená v lednu, za jak dlouho by moh bejt nějakej low-end? RV515 byl současně s R520 a RV530 byl dokonce dřív než R580, takže je nějaká naděje že cca v březnu už bude nějaká low-endová odvozenina?
Napsal: pon 4. zář 2006, 18:31
od crux2005
Lukfi píše:crux2005 píše:...
IMHO 64 USPs není málo, ale bude záležet na tom jak rychle se budou přepínat. Jinak TMUs a ROPs bude buď 16 nebo 24, víc by asi fakt nemělo smysl...
tak už R580 má 56 ALUs (48PS+8VS) .... a 64 oproti tomu je nie je veľa ...
/keď vezmeš ešte iné faktory do úvahy.
hej , s tým súhlasím - ROPs nebude viac ako 24
btw ako to vyzerá s granuláciou u R600 ? ...
ak by ostala 16 ako u C1 tak si U.S.A
mohli ušetriť
pretože C1/Xenos vie prepínať len 16bloky ....
Napsal: pon 4. zář 2006, 18:36
od Lukfi
crux2005 píše:tak už R580 má 56 ALUs (48PS+8VS) .... a 64 oproti tomu je nie je veľa ...
/keď vezmeš ešte iné faktory do úvahy.
Ale to nemůžeš sčítat. R600 může v jeden moment mít 64 VS a v jinou 64 PS, to se nedá takhle srovnávat...
crux2005 píše:btw ako to vyzerá s granuláciou u R600 ? ...
ak by ostala 16 ako u C1 tak si U.S.A
mohli ušetriť
pretože C1/Xenos vie prepínať len 16bloky ....
To je docela otázka. Ale je pravda, že rozdělením čipu do bloků po osmi nebo šestnácti USPs by mohlo docela dost odlehčit práci driverům, ale efektivita zase není úplně ideální...
Napsal: pon 4. zář 2006, 18:49
od crux2005
Lukfi píše:crux2005 píše:tak už R580 má 56 ALUs (48PS+8VS) .... a 64 oproti tomu je nie je veľa ...
/keď vezmeš ešte iné faktory do úvahy.
Ale to nemůžeš sčítat. R600 může v jeden moment mít 64 VS a v jinou 64 PS, to se nedá takhle srovnávat...
ako vieš ?
možno potrebujú ALUs 1 takt aby sa zmenili ...
a vieš si predstaviť aký veľký by musel byť Temp pre takú zmenu ? ....
64-0 ku 0-64 ...
Napsal: pon 4. zář 2006, 19:08
od Lukfi
crux2005 píše:ako vieš ?
možno potrebujú ALUs 1 takt aby sa zmenili ...
a vieš si predstaviť aký veľký by musel byť Temp pre takú zmenu ? ....
64-0 ku 0-64 ...
I kdyby na změnu byl potřeba půl megahertzu tak to je pořád dost rychlý. No, jsem zvědavej jak to nakonec bude... respektive jak si bude R600 stát proti G80.
Napsal: pon 4. zář 2006, 19:10
od crux2005
njn ...
ja si myslím ,že to bude spôsobom medzikrokov
64-0 32-32 0-64
(SU môžu byť 48+16 a len v prípade GS - 32-32...)
Napsal: pon 4. zář 2006, 19:11
od blekota je boss
moc tomu nerozumim...to jako nejaka jednotka nejprve zjisti, jaka je narocnost daneho "obrazku", podle toho pak nejakym zpusobem urci, jaky pomer je ten nejvhodnejsi, vysle povel jednotkam a ty se podle toho prenastavej jo? a nebude to trvat dlouho? bude se ten pomer menit s kazdym "obrazkem", nebo jen po urcitych intervalech? dik
Napsal: pon 4. zář 2006, 19:15
od crux2005
podľa scény ...
Napsal: pon 4. zář 2006, 19:34
od Lukfi
Podle frejmu by to nemělo smysl. Problém dnešní architektury je, že v jedné fázi renderingu snímku je potřeba vertex shaderů a pixel shadery se flákají, a pak je to zase naopak. Takže se to bude měnit (resp. zjišťovat jestli je potřeba vyměnit) každejch x taktů (0,5MHz až 1MHz by mohly bejt idelální) a je pravděpodobný že to bude rozdělený na bloky, jak vymyslel crux.
Napsal: pon 4. zář 2006, 20:53
od no-X
crux2005 píše:/to mi bolo jasné ^^ ...
- 32TMUs nezmysel
tak neviem neviem ...
je to veľa, bez pochýb ale nemožné ?
a čo texelfillrate,ktorá v podstate stagnuje* u ATI ?
A to vadí? 10GPixelů/s ti stačí překreslit plochu o rozlišení 1600*1200 víc než 5000x za vteřinu
Takže limit hledej jinde.
crux2005 píše:čo sa mi vidí ale málo (64 unified units)
museli by byť minimálne dual issue...
Dokud nevíme, co to bude za jednotky a čeho budou schopné, tak nemá smysl přemýšlet, jestli je 64 moc nebo málo. Vždyť ani netušíme z kolika ALUs se budou skládat. Že ATi v roce 2002 přišla s takovým pixel shader procesorem, jehož architektura byla tak nadčasová, že ho mohla používat 5 let a stále měl a v PS operacích převahu nad konkurencí, neznamená, že se tahle architektura už nikdy nezmění a že jí ATi bude používat dál
Současný PSP se skládá z dvojité primární ALU (MAD), dvojité mini-ALU (ADD) a texture -adress ALU, tedy celkem pěti ALU (můžeme říct tří, z nichž dvě mají část skalární a část vektorovou). Z kolika ALUs bude unifikovaná jednotka R600? Co ty ALUs budou umět? To vůbec netušíme.
Lukfi píše:Ale chtěl jsem se zeptat no-Xe na jinou věc. Když bude R600 uvedená v lednu, za jak dlouho by moh bejt nějakej low-end? RV515 byl současně s R520 a RV530 byl dokonce dřív než R580, takže je nějaká naděje že cca v březnu už bude nějaká low-endová odvozenina?
RV530 byl sice odvozeninou architektury R580, ale byl vydán rovnou jako mainstream z toho důvodu, že hypotetický 8-pipelinový čip architektury R520 by měl horší poměr výkon/plocha čipu, tzn. horší poměr cena/výkon. Že RV515 vyšel dřív bylo tím, že neměl oby problémy, které potkaly R520 a RV530, které se týkaly soft-ground na ring-busu. Původně to bylo plánované, že R520 vyjde někdy v červnu, RV515 asi srpen a RV530 měsíc po ní.
Napsal: pon 4. zář 2006, 21:06
od crux2005
crux2005 píše:čo sa mi vidí ale málo (64 unified units)
museli by byť minimálne dual issue...
no-X píše:
A to vadí? 10GPixelů/s ti stačí překreslit plochu o rozlišení 1600*1200 víc než 5000x za vteřinu
Takže limit hledej jinde.
tak ľahko sa to už dlho nedá prepočítať, pretože okrem obrazu sa musia vypočítať: odrazy okolia do Cubemap, vzdialenosti do Shadowmap a iné render to texture efekty ... čo tieš pohltí fillrate
btw so zapnutým postprocessingom ešte viac
no-X píše:Dokud nevíme, co to bude za jednotky a čeho budou schopné, tak nemá smysl přemýšlet, jestli je 64 moc nebo málo. Vždyť ani netušíme z kolika ALUs se budou skládat. Že ATi v roce 2002 přišla s takovým pixel shader procesorem, jehož architektura byla tak nadčasová, že ho mohla používat 5 let a stále měl a v PS operacích převahu nad konkurencí, neznamená, že se tahle architektura už nikdy nezmění a že jí ATi bude používat dál
Současný PSP se skládá z dvojité primární ALU (MAD), dvojité mini-ALU (ADD) a texture -adress ALU, tedy celkem pěti ALU (můžeme říct tří, z nichž dvě mají část skalární a část vektorovou). Z kolika ALUs bude unifikovaná jednotka R600? Co ty ALUs budou umět? To vůbec netušíme.
imho "klasická" Vec5 MAD FPU ....
samozrejme je to len môj predpoklad ,ktorý môže byť úplne zlý
Napsal: pon 4. zář 2006, 21:35
od Lukfi
no-X píše:RV530 byl sice odvozeninou architektury R580, ale byl vydán rovnou jako mainstream z toho důvodu, že hypotetický 8-pipelinový čip architektury R520 by měl horší poměr výkon/plocha čipu, tzn. horší poměr cena/výkon. Že RV515 vyšel dřív bylo tím, že neměl oby problémy, které potkaly R520 a RV530, které se týkaly soft-ground na ring-busu. Původně to bylo plánované, že R520 vyjde někdy v červnu, RV515 asi srpen a RV530 měsíc po ní.
A co myslíš, kdy bude low-end a mainstream od R600?
Napsal: pon 4. zář 2006, 21:51
od no-X
crux2005 píše:crux2005 píše:čo sa mi vidí ale málo (64 unified units)
museli by byť minimálne dual issue...
no-X píše:
A to vadí? 10GPixelů/s ti stačí překreslit plochu o rozlišení 1600*1200 víc než 5000x za vteřinu
Takže limit hledej jinde.
tak ľahko sa to už dlho nedá prepočítať...
Já myslím že jo
Co zmiňuješ samozřejmě vliv má, ale nezvyšuje to nároky na fillrate 1000x
jak říkám, kdybychom viseli na texturovacích jednotkách, tak bude 7950GX2 3x rychlejší než X1950XTX.
Lukfi píše:A co myslíš, kdy bude low-end a mainstream od R600?
Nemůžeme tušit, bude především hodně záležet na tom, pro jaký výrobní proces budou tyhle čipy určené. 80nm verze by klidně mohly být do 2-3 měsíců, ale kdyby ATi chtěla použít 65nm, tak klidně dvojnásobek téhle doby. Já hlavně doufám, že o příštích prázdninách už budou (pokud možno v Gemini provedení), protože to si zřejmě budu kupovat grafiku na Tiberium Wars
Napsal: pon 4. zář 2006, 22:09
od Lukfi
no-X píše:Nemůžeme tušit, bude především hodně záležet na tom, pro jaký výrobní proces budou tyhle čipy určené. 80nm verze by klidně mohly být do 2-3 měsíců, ale kdyby ATi chtěla použít 65nm, tak klidně dvojnásobek téhle doby. Já hlavně doufám, že o příštích prázdninách už budou (pokud možno v Gemini provedení), protože to si zřejmě budu kupovat grafiku na Tiberium Wars
No super, já chci upgradovat někdy na jaře, přeci jen moje zastaralá 'ATi R9500 karta' už toho nestíhá docela víc - CoD2, F.E.A.R., Oblivion... a řikal jsem si jestli by tou dobou už nebyly nějaký DX10 grafiky, alespoň low-end. Ale asi skončim zase u nějakýho výběhovýho modelu...
Napsal: pon 4. zář 2006, 22:18
od no-X
Já upgrade chystám už asi tři roky, ale stále nenacházím grafickou kartu, která by splňovala moje požadavky ve více bodech než v kolika je dokáže splnit Voodoo 5
Napsal: pon 4. zář 2006, 22:24
od wector
no-X píše:Já upgrade chystám už asi tři roky, ale stále nenacházím grafickou kartu, která by splňovala moje požadavky ve více bodech než v kolika je dokáže splnit Voodoo 5
Můžu se zeptat na ty body? Kvalitu obrazu bych pochopil, ale co dál? Abnormální velikost, bláznivé ovladače ( onehdá sem si tušim s 4500 opravdu zajímavě "užil" )?
Napsal: pon 4. zář 2006, 22:33
od Lukfi
wector píše:no-X píše:...stále nenacházím grafickou kartu, která by splňovala moje požadavky ve více bodech než v kolika je dokáže splnit Voodoo 5
Můžu se zeptat na ty body? ...
Asi je lepší žít v nevědomosti a myslet si, že Radeon nebo GeForce co kupujeme jsou dobré karty
Napsal: pon 4. zář 2006, 22:38
od wector
Lukfi píše:wector píše:
Můžu se zeptat na ty body? ...
Asi je lepší žít v nevědomosti a myslet si, že Radeon nebo GeForce co kupujeme jsou dobré karty
Já v ní nežiju, vyzkoušel sem 7900, X1800 i X1900 abych nakonec zjistil, že na Windowsy a Q3A 6600GT bohatě stačí a jakýkoli upgrade z "karty pro uhrovité teenagery" je vyhozením peněz