Napsal: ned 19. lis 2006, 23:03
Nic moc.Jako vysledky 8800GTS proti 1950XTX ve vysokym rozliseni.Skoro by se dalo rict kdyby existovala hypoteticka 1955XTX s 60PSP vphode by drzela krok s GTS.
Diskuze o hardware, software a overclockingu
https://forum.pctuning.cz/
Bylo to myšleno především tak, že GTS je oproti GTX až příliš osekaná - jako high-end nové generace je jen o nějakých 10-15% rychlejší, než high-end minulé generace, což není imho žádný velký zázrak. Bývalo zvykem, že high-endu staré generace se minimálně vyrovnal mainstream další generace (FX5900U -> 6600GT nebo 6800U -> 7600GT) a ne že by se výkonnostní rozdíl mezi high-endem dvou generací počítal na procenta.Thellwin píše:Kdyby existovala hypotetická 8850GTS se 120 SP tak už by zase krok nedržela
Rentigo píše:Pravda, až se budou testovat SM4.0 hry, tak se rozdíl třeba nebude počítat na procenta.
Navíc si myslím, že nVidia se musela hodně krotit v taktech čipu kvůli 90nm procesu (550 MHz je dost málo), to samé paměti. R580+ je v těchto ohledech lepší. Pokud by nVidia přešla na 80nm (zvýšila takt čipu) a hodila tam GDDR4, tak by dot hrubého výkonu zase získalla a ve starých hrách by si dost pomohla.
mno, o tom by se zase dalo polemizovat, je pravda, ze ma 8800GTX brutalni vykon, ale vykon/tranzistor= mnohem horsi, nez u R580, navic vykon G80 v DX10 je ve hvezdach, protoze prvni karty NV co byli pro DX9 taky zklamaly...george_gray píše:Dovolím si nesouhlasit, resp. poopravit tohle tvrzení. Bavíme se o výkonu v dx9C. 8800GTS i GTX jsou karty určené pro dx10, takže můžeme relevantně polemizovat o výkonu až v dx10 hrách.
To s vyšší výtěžností je taky pravda a pak je tu ještě nižší spotřeba, nižší vyzařované teplo...godlike píše:Spis je to snaha vydolovat z wafferu co nejvic funknich chipu,proto zaroven ta nizka frekvence.V kombinaci s ¨levnymy¨ ddr3 ztlacit cenu co nejniz.Na jare prejdou na 80nm cili mozna zrychli GPU a pujdou s cenou dolu..Pametovy radic G80 neumi DDR4.Pokud se mylim opravte me.Rentigo píše: Navíc si myslím, že nVidia se musela hodně krotit v taktech čipu kvůli 90nm procesu (575 MHz je dost málo).Pokud by nVidia přešla na 80nm (zvýšila takt čipu) a hodila tam GDDR4...
Neběží náhodou prakticky vše krom texturovacích jednotek na >1GHz?Rentigo píše:Pravda, až se budou testovat SM4.0 hry, tak se rozdíl třeba nebude počítat na procenta.
Navíc si myslím, že nVidia se musela hodně krotit v taktech čipu kvůli 90nm procesu (575 MHz je dost málo)
Podle dostupných informací si nVidia použitím GDDR4 moc nepomůže, protože vzhledem k typu řadiče v G80 (64bit kanály) s nimi bude operovat hůř, než s GDDR3, takže aby G80 dosáhla stejného výkonu jako s GDDR3, musely by mít použité GDDR4 vyšší frekvence, takže pro nVidii vychází lépe použití GDDR3, které při nižší ceně (nebo lepší dostupnosti?) poskytnou lepší poměr cena/výkon. Teď má nVidia na GTX 1,8GHz moduly, takže nic pomalejšího než 2,4GHz IMHO nemá cenu - při operacích, které jsou závislé na latencích, by výkon téměř nevzrostl.Rentigo píše:to samé paměti. R580+ je v těchto ohledech lepší. Pokud by nVidia přešla na 80nm (zvýšila takt čipu) a hodila tam GDDR4, tak by dot hrubého výkonu zase získalla a ve starých hrách by si dost pomohla.
Co sem tak četl:no-X píše:Neběží náhodou prakticky vše krom texturovacích jednotek na >1GHz?
To je jen spekulace. Kdo ví, jestli to tak skutečně je.no-X píše:Podle dostupných informací si nVidia použitím GDDR4 moc nepomůže, protože vzhledem k typu řadiče v G80 (64bit kanály) s nimi bude operovat hůř, než s GDDR3, takže aby G80 dosáhla stejného výkonu jako s GDDR3, musely by mít použité GDDR4 vyšší frekvence, takže pro nVidii vychází lépe použití GDDR3, které při nižší ceně (nebo lepší dostupnosti?) poskytnou lepší poměr cena/výkon. Teď má nVidia na GTX 1,8GHz moduly, takže nic pomalejšího než 2,4GHz IMHO nemá cenu - při operacích, které jsou závislé na latencích, by výkon téměř nevzrostl.
Na ROPs výkon nestojí a texturovacích jednotek má G80 tolik, že by klidně mohly běžet na poloviční frekvenci a pořád by to čip nebrzdilo.Rentigo píše:Co sem tak četl:no-X píše:Neběží náhodou prakticky vše krom texturovacích jednotek na >1GHz?
Including dispatch, texture units, ROP units – 575 MHz
Stream procesor - 1350 MHz
GDDR4 mají dvojnásobnou burst length. To je fakt. G80 používá 64bit kanály. To je taky fakt. Tak v čem vidíš spekulace?Rentigo píše:To je jen spekulace. Kdo ví, jestli to tak skutečně je.no-X píše:Podle dostupných informací si nVidia použitím GDDR4 moc nepomůže, protože vzhledem k typu řadiče v G80 (64bit kanály) s nimi bude operovat hůř, než s GDDR3, takže aby G80 dosáhla stejného výkonu jako s GDDR3, musely by mít použité GDDR4 vyšší frekvence, takže pro nVidii vychází lépe použití GDDR3, které při nižší ceně (nebo lepší dostupnosti?) poskytnou lepší poměr cena/výkon. Teď má nVidia na GTX 1,8GHz moduly, takže nic pomalejšího než 2,4GHz IMHO nemá cenu - při operacích, které jsou závislé na latencích, by výkon téměř nevzrostl.
No spíš to tradičně nazvou 8900george_gray píše:Já si myslím, že nás čeká něco jako 8850GTS a 8850GTX, které budou vyráběné 80nm s GDDR4. ...
rotvik píše:No spíš to tradičně nazvou 8900george_gray píše:Já si myslím, že nás čeká něco jako 8850GTS a 8850GTX, které budou vyráběné 80nm s GDDR4. ...