NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace

Grafické karty s libovolným GPU firmy nVidia (např. Riva, GeForce).

Moderátoři: Walker1134, Wilik

Odpovědět
Delarge
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 15. črc 2004
Bydliště: Korova Milk Bar
Kontaktovat uživatele:

Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace

Příspěvek od Delarge »

Pokud má někdo nějakej problém, kterej ostatní nemají, reinstalace jakýhokoliv ovladače je to nejmenší, co můžou udělat :roll:
Intel Core i7 12700KF + Noctua NH-U12A CB -- Gigabyte Z690 GAMING X DDR4 -- Gainward Phantom RTX 4080 -- G.Skill Ripjaws V 2x16GB@3600CL14 -- WD Black SN850 NVMe 2TB -- Corsair RM750x -- Fractal Design Torrent -- USB DAC EarMen Eagle -- PreSonus Eris 3.5 BT -- Sennheiser HD 560S -- Samsung Odyssey OLED G8 -- Razer BlackWidow V3 Pro + Razer DeathAdder V2 Pro + Xbox Wireless Controller -- WIN 11 Home 24H2
skaven321
Začátečník
Začátečník
Registrován: 09. zář 2014

Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace

Příspěvek od skaven321 »

jj, homeopatikum
:roll:
R7 5800X3D, 32GB DDR4 3200Mhz CL14 G.SKILL FlareX@3600MHz, Sapphire RX 7900 XT GAMING 20GB, GB2770QSU - Red Eagle
Trek
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 16. kvě 2008

Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace

Příspěvek od Trek »

madPav3L píše: ned 8. led 2023, 12:47 Hrál sem jen krátce, cca dvě hodiny, protože čekám na Ray tracing patch.
Ta hra je ještě náročnější než Cyberpunk, hraju to normálně s DLSS Quality bez toho raytracingu. Ve 4K to nebude možný hrát s RT ani na 4090.
petsild
Začátečník
Začátečník
Registrován: 03. črc 2012
Bydliště: Praha 10

Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace

Příspěvek od petsild »

Sobo píše: stř 4. led 2023, 17:17 Ah, tyhle uzasne analyzy - 25% speed, 300% zoom. Jojo, presne takhle hraju vsechny svoje hry. :mrgreen:
Cyberpunk ma navic nejaky beta build, do eteru to jeste nepustili. Jinak tam realne stejne nic nevidim - v podstate zminuje jenom nejake UI elementy (resi nova verze) a prudkou zmenu kamery, coz se ti pri hrani zaprve nedeje (kdyz uz tak spis v cutscenach), ale jinak to pri 120 a vic FPS stejne nepostrehnes, kdyz ti to tam visi na 8ms nebo min.

Dohral jsem celeho Spidermana a testoval Zaklinace s DLSS 3 a nikde nezaznamenal zasadnejsi problem. Naopak, s jeho pouzitim se dostanu na framerate, o kterem si jinak muzu nechat jenom zdat, takze hra je podstatne plynulejsi a z toho se odvijejici herni zazitek jednoznacne lepsi se zapnutym DLSS 3. Opet se potvrzuje, ze nejvic kritizovat budou ti, co to nazivo nevideli. :roll:
Zatím jsem dlss3 zkusil na W3, kde je to pro mě nepoužitelné.
Pohyb postavy a pozadí je v poho, ale jak se ukáže nad npc titulky, text v pohybu začne rušivě blikat!
Je to určitě achillova pata celé technologie, podle nových video ukázek tento defekt možná řeší budoucí verze patche hry a ovladače.
GamesPeter
Začátečník
Začátečník
Registrován: 28. lis 2011
Bydliště: 393 01

Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace

Příspěvek od GamesPeter »

Trek píše: pon 9. led 2023, 17:08
madPav3L píše: ned 8. led 2023, 12:47 Hrál sem jen krátce, cca dvě hodiny, protože čekám na Ray tracing patch.
Ta hra je ještě náročnější než Cyberpunk, hraju to normálně s DLSS Quality bez toho raytracingu. Ve 4K to nebude možný hrát s RT ani na 4090.
Neříkej, že A Plague Tale: Requiem není ve 4K hratelný v nativu na RTX4090? To se mi nezdá. Až vyjde ten update s raytracingem, tak si myslím, že FG bude jediný způsob, jak si to zahrát s raytracingem. Ta hra je fakt hezká, co se týká grafiky, ale rozhodně optimalizace odfláklá. Zase to nevypadá tak dobře, aby to bylo daleko náročnější než první díl. Jediný, co mě na téhle hře fakt s*re je, že využívá výkon 1 až 2 jader procesoru na max a zbytek se fláká. Stejný případ jako Far Cry 6, kde je hra psaná na 1 jádro. Ale i tak bez raytracingu hra vypadá fakt parádně. Nevím, proč tam ten raytracing nebyl hned. Hru jsem před Vánoci zapnul a divil jsem, se že tam nikde není možnost ho zapnout.
CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D COOLER: Noctua NH-D14, MB: MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI RAM:, 64GB (2X32GB) Kingston Fury Beast Black 6000MHz CL36 GPU: Gainward RTX 4080 Phantom 16GB, 1. SSD: Kingston A2000, M.2 1TB, 2. SSD: Crucial MX500 1TB, PSU: ASUS TUF GAMING 850W, CASE: CoolerMaster Cosmos II, LCD: LG 27GL850 27" 1440p @ 144 Hz OS: Microsoft Windows 11 Home 64bit MOUSE: Logitech G502 Lightspeed + Logitech G240 mouse pad, KEYBOARD: Logitech G915 Lightspeed TKL GL Tactile
Delarge
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 15. črc 2004
Bydliště: Korova Milk Bar
Kontaktovat uživatele:

Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace

Příspěvek od Delarge »

petsild píše: úte 10. led 2023, 15:11
Zatím jsem dlss3 zkusil na W3, kde je to pro mě nepoužitelné.
Pohyb postavy a pozadí je v poho, ale jak se ukáže nad npc titulky, text v pohybu začne rušivě blikat!
Je to určitě achillova pata celé technologie, podle nových video ukázek tento defekt možná řeší budoucí verze patche hry a ovladače.
Nic takovýho nepozoruju. A i kdyby se to občas stalo, kdo sleduje titulky nad NPC v pohybu tak často, že je to nepoužitelné? Dokonce si myslim, že se dají vypnout.
A vyzkoušej ty novější DLSSG verze: https://www.techpowerup.com/download/nv ... ation-dll/. Já tam mám 1.0.3.0 a jsem spokojenej (společně s DLSS 2.5.0)
Intel Core i7 12700KF + Noctua NH-U12A CB -- Gigabyte Z690 GAMING X DDR4 -- Gainward Phantom RTX 4080 -- G.Skill Ripjaws V 2x16GB@3600CL14 -- WD Black SN850 NVMe 2TB -- Corsair RM750x -- Fractal Design Torrent -- USB DAC EarMen Eagle -- PreSonus Eris 3.5 BT -- Sennheiser HD 560S -- Samsung Odyssey OLED G8 -- Razer BlackWidow V3 Pro + Razer DeathAdder V2 Pro + Xbox Wireless Controller -- WIN 11 Home 24H2
Tronar
Začátečník
Začátečník
Registrován: 29. srp 2017

Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace

Příspěvek od Tronar »

https://www.svethardware.cz/geforce-rtx-4070-by-mela-mit-200w-spotrebu-a-5888-cuda-jader/58849

4070 by mohla mit stejny pocet cuda jako 3070.

U 4060Ti ma počet cuda klesnout z 4864 (u 3060Ti) na 4352.
Trek
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 16. kvě 2008

Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace

Příspěvek od Trek »

GamesPeter píše: úte 10. led 2023, 16:51
Neříkej, že A Plague Tale: Requiem není ve 4K hratelný v nativu na RTX4090?
Není na ULTRA detaily, protože ten engine je nejakej konzolovatej a má hroznej input lag. I s Nvidia Reflex i s boostem. Normálně u her stačí forcnout low lag v driveru a odstraní se to, tady ta hra ale nee. Má to i takovou divnou setrvačnost pohybu kamery asi jakože na controller, tahle funkce šla vypnout např. v The Callisto Prtocol. První díl tyhle problémy neměl. Frame generation nakonec nepoužívám protože trochu přidá input lag. Takže jen DLSS Quality.
Delarge
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 15. črc 2004
Bydliště: Korova Milk Bar
Kontaktovat uživatele:

Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace

Příspěvek od Delarge »

Trek píše: úte 10. led 2023, 22:47
Není na ULTRA detaily, protože ten engine je nejakej konzolovatej a má hroznej input lag. I s Nvidia Reflex i s boostem. Normálně u her stačí forcnout low lag v driveru a odstraní se to, tady ta hra ale nee. Má to i takovou divnou setrvačnost pohybu kamery asi jakože na controller, tahle funkce šla vypnout např. v The Callisto Prtocol. První díl tyhle problémy neměl. Frame generation nakonec nepoužívám protože trochu přidá input lag. Takže jen DLSS Quality.
Ve hře jde nastavit citlivost pohybu, s tím si si zkoušel pohrát? Mně to trochu pomohlo.
Intel Core i7 12700KF + Noctua NH-U12A CB -- Gigabyte Z690 GAMING X DDR4 -- Gainward Phantom RTX 4080 -- G.Skill Ripjaws V 2x16GB@3600CL14 -- WD Black SN850 NVMe 2TB -- Corsair RM750x -- Fractal Design Torrent -- USB DAC EarMen Eagle -- PreSonus Eris 3.5 BT -- Sennheiser HD 560S -- Samsung Odyssey OLED G8 -- Razer BlackWidow V3 Pro + Razer DeathAdder V2 Pro + Xbox Wireless Controller -- WIN 11 Home 24H2
Trek
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 16. kvě 2008

Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace

Příspěvek od Trek »

Nee, je tam takovej ten mouse smoothing, tahle věc je asi dělaná kvůli controlleru, ale v Plague Tale nejde vypnout. V Callisto Protocol tohle šlo vypnout v menu hry, takže to bylo ok i při nižším frameratu. Citlivost nemá moc vliv na toto.
Každopádně s Ada grafikami je hodně možností nastavení - DLSS verze nebo DLAA, Frame generation a reflex a tyto technologie fungují perfektně v této hře, Nvidia to může použít jako referenci jak to má šlapat. Např. DLSS Quality není vizuální rozdíl mezi nativem, frame generation bez artefaktů.

Jinak chápu proč ten smooting mají, protože koukám, že na PS5 to běží 30 nebo 40 fps (ve 1440p), takže lagfest, ale s myší je to hodně protivná věc.

S RT si tipnu, že ta hra pokoří možná i Callisto Protocol a Cyberpunk co se týče propadu výkonu.
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace

Příspěvek od Ache »

Ha, ten problém s G-SYNC a DLSS framegeneration vyřešen. V ovladači nesmí být tohle zaškrtnuto... a já myslel, že bez toho G-SYNC compatible nefunguje :)
Obrázek

Taky by tam mohli napsat, co to vlastně dělá. Plague i portal RTX tedy bez tearingu. :!: A plague je dokonce i bez viditelných FG artefaktů - tam to je fakt jak nativ, ale s vyšším fps (i když i těch 80 fps v nativu neurazí). Jenže tam je zase ten lag ovládání dost znát, takže DLSS Quality je lepší volba (fps je podobné).
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | INNO3D RTX 4070 Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
dexterav
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. pro 2003
Kontaktovat uživatele:

Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace

Příspěvek od dexterav »

neviem ako tebe ale mne to vypne gsync :D
Intel Core i9 14900kf@6/6,2GHz,Strix Z790 F, 2X24GB 7,2GHz CL32 GSkill, Asus TUF 4090 3/23GHz , H2O + Carbide 600Q,ROG-THOR-1600T, 10TB 850X, Topping D50s + A50s + T5, MPG 321URX QD-OLED, S23Ultra, ITX 13700k + 4070Ti + Audinst Hud-Mx2 + THX-M50X
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace

Příspěvek od Ache »

No mě funguje G-SYNC u obou voleb jak podle očí tak i podle ukazatele frekvence v monitoru . Ale když to není zaškrtlý, tak Plague Tale / portal RTX (jinou FG hru zatim nemam) se s frame generation nedesynchronizuje. G-SYNC i když byla ta volba zaškrtlá fungoval, ale nějak blbě, protože se objevoval tearing. Ono by to fakt chtělo vědět, co ty specifická nastavení vlastně znamenají.
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | INNO3D RTX 4070 Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Trek
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 16. kvě 2008

Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace

Příspěvek od Trek »

Chce to zkusit ten Nvidia test https://www.nvidia.com.tr/coolstuff/demos#!/g-sync

Je možný, že je nějaká chybka někde, po prvním odškrtnutí položky č. 3 se mi zdá, že Gsync fungoval stále ale když jsem vypnul a zapnul gsync globálně tak už to funguje jen při zapnuté položce 3.

Když je v položce 2 napsáno, že monitor je GSync compatible tak musí být zaškrtnuta položka 3.

Každopádně mně funguje GSync krásně na všech fps co má ten test. On ten OLED 120Hz ale moc ten tearing není vidět i s vypnutým gsync.
petsild
Začátečník
Začátečník
Registrován: 03. črc 2012
Bydliště: Praha 10

Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace

Příspěvek od petsild »

Jak vyřešit tearing na 60Hz monitoru s dlss3?
Trek
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 16. kvě 2008

Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace

Příspěvek od Trek »

Jedině mě napadá přetakt monitoru. Protože čím větší frekvence tím si toho méně všimneš. Nebo vsync + ultra low latency v ovladačích pokud nemá hra - s tím se dá hrát i s tím nížším frameratem bez velkýho lagu.
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace

Příspěvek od Ache »

Trek píše: čtv 12. led 2023, 08:56 Chce to zkusit ten Nvidia test https://www.nvidia.com.tr/coolstuff/demos#!/g-sync

Je možný, že je nějaká chybka někde, po prvním odškrtnutí položky č. 3 se mi zdá, že Gsync fungoval stále ale když jsem vypnul a zapnul gsync globálně tak už to funguje jen při zapnuté položce 3.

Když je v položce 2 napsáno, že monitor je GSync compatible tak musí být zaškrtnuta položka 3.

Každopádně mně funguje GSync krásně na všech fps co má ten test. On ten OLED 120Hz ale moc ten tearing není vidět i s vypnutým gsync.
Zkusil sem to vypnout zapnout. A fakt že jo, pak G-SYNC nejede. Když to zaškrtnu, tak se zapne a odškrtnutím se už nevypne. :D
ono to dokonce zůstalo SYNC i po resetu. Jen úplný vypnutí a zapnutí G-SYNC to resetne.

Záhada ale rozluštěna - vyzkoušeno opakovaně - problém byl v fps limiteru. Když použiju RTSS limiter na 160fps, tak to pak s tím frame generation "přestřeluje" a vznikne ten tearin (byť je to sotva vidět, ale prostě některý snímky sync nebyly). Při použití limiteru fps v přímo v nvidia ovladači to tearing nedělá.
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | INNO3D RTX 4070 Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace

Příspěvek od Krteq »

Však RTSS limiter už z principu s generovanými snímky pracovat neumí protože jdou mimo standardní pipeline :roll:
dexterav
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. pro 2003
Kontaktovat uživatele:

Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace

Příspěvek od dexterav »

Trek píše: čtv 12. led 2023, 08:56 Chce to zkusit ten Nvidia test https://www.nvidia.com.tr/coolstuff/demos#!/g-sync

Je možný, že je nějaká chybka někde, po prvním odškrtnutí položky č. 3 se mi zdá, že Gsync fungoval stále ale když jsem vypnul a zapnul gsync globálně tak už to funguje jen při zapnuté položce 3.

Když je v položce 2 napsáno, že monitor je GSync compatible tak musí být zaškrtnuta položka 3.

Každopádně mně funguje GSync krásně na všech fps co má ten test. On ten OLED 120Hz ale moc ten tearing není vidět i s vypnutým gsync.
ano preto to viem, neprejde kyvadlo a ani vrtulka od amd
ono bacha aj ked nemáš fs/vrr/gsync na monitore alebo je off, soft synch prejde spústou vecí ale kyvadlom alebo vrtulkou nie :D
Intel Core i9 14900kf@6/6,2GHz,Strix Z790 F, 2X24GB 7,2GHz CL32 GSkill, Asus TUF 4090 3/23GHz , H2O + Carbide 600Q,ROG-THOR-1600T, 10TB 850X, Topping D50s + A50s + T5, MPG 321URX QD-OLED, S23Ultra, ITX 13700k + 4070Ti + Audinst Hud-Mx2 + THX-M50X
GamesPeter
Začátečník
Začátečník
Registrován: 28. lis 2011
Bydliště: 393 01

Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace

Příspěvek od GamesPeter »

Ache píše: čtv 12. led 2023, 13:19 Záhada ale rozluštěna - vyzkoušeno opakovaně - problém byl v fps limiteru. Když použiju RTSS limiter na 160fps, tak to pak s tím frame generation "přestřeluje" a vznikne ten tearin (byť je to sotva vidět, ale prostě některý snímky sync nebyly). Při použití limiteru fps v přímo v nvidia ovladači to tearing nedělá.
Dobrý postřeh. Ten frame generation fakt boostuje hodně, že když někdo nemá zrovna 240Hz monitor, tak mu to atakuje 120/144/165Hz úplně normálně, i když ne konstantně a pak s lockem FPS mimo drivery může být takový problém. Dobrý vedět, že se tearing nekoná s locknutím FPS v ovládacím panelu a ne RTSS, který také používám, asi jako většina z nás, nebo ve hře, když to hra nabízí.
CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D COOLER: Noctua NH-D14, MB: MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI RAM:, 64GB (2X32GB) Kingston Fury Beast Black 6000MHz CL36 GPU: Gainward RTX 4080 Phantom 16GB, 1. SSD: Kingston A2000, M.2 1TB, 2. SSD: Crucial MX500 1TB, PSU: ASUS TUF GAMING 850W, CASE: CoolerMaster Cosmos II, LCD: LG 27GL850 27" 1440p @ 144 Hz OS: Microsoft Windows 11 Home 64bit MOUSE: Logitech G502 Lightspeed + Logitech G240 mouse pad, KEYBOARD: Logitech G915 Lightspeed TKL GL Tactile
Odpovědět

Zpět na „NVIDIA grafické karty“