Stránka 51 z 56
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: ned 8. led 2023, 21:04
od Delarge
Pokud má někdo nějakej problém, kterej ostatní nemají, reinstalace jakýhokoliv ovladače je to nejmenší, co můžou udělat
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: ned 8. led 2023, 21:09
od skaven321
jj, homeopatikum
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: pon 9. led 2023, 17:08
od Trek
madPav3L píše: ↑ned 8. led 2023, 12:47
Hrál sem jen krátce, cca dvě hodiny, protože čekám na Ray tracing patch.
Ta hra je ještě náročnější než Cyberpunk, hraju to normálně s DLSS Quality bez toho raytracingu. Ve 4K to nebude možný hrát s RT ani na 4090.
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: úte 10. led 2023, 15:11
od petsild
Sobo píše: ↑stř 4. led 2023, 17:17
Ah, tyhle uzasne analyzy - 25% speed, 300% zoom. Jojo, presne takhle hraju vsechny svoje hry.
Cyberpunk ma navic nejaky beta build, do eteru to jeste nepustili. Jinak tam realne stejne nic nevidim - v podstate zminuje jenom nejake UI elementy (resi nova verze) a prudkou zmenu kamery, coz se ti pri hrani zaprve nedeje (kdyz uz tak spis v cutscenach), ale jinak to pri 120 a vic FPS stejne nepostrehnes, kdyz ti to tam visi na 8ms nebo min.
Dohral jsem celeho Spidermana a testoval Zaklinace s DLSS 3 a nikde nezaznamenal zasadnejsi problem. Naopak, s jeho pouzitim se dostanu na framerate, o kterem si jinak muzu nechat jenom zdat, takze hra je podstatne plynulejsi a z toho se odvijejici herni zazitek jednoznacne lepsi se zapnutym DLSS 3. Opet se potvrzuje, ze nejvic kritizovat budou ti, co to nazivo nevideli.
Zatím jsem dlss3 zkusil na W3, kde je to pro mě nepoužitelné.
Pohyb postavy a pozadí je v poho, ale jak se ukáže nad npc titulky, text v pohybu začne rušivě blikat!
Je to určitě achillova pata celé technologie, podle nových video ukázek tento defekt možná řeší budoucí verze patche hry a ovladače.
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: úte 10. led 2023, 16:51
od GamesPeter
Trek píše: ↑pon 9. led 2023, 17:08
madPav3L píše: ↑ned 8. led 2023, 12:47
Hrál sem jen krátce, cca dvě hodiny, protože čekám na Ray tracing patch.
Ta hra je ještě náročnější než Cyberpunk, hraju to normálně s DLSS Quality bez toho raytracingu. Ve 4K to nebude možný hrát s RT ani na 4090.
Neříkej, že A Plague Tale: Requiem není ve 4K hratelný v nativu na RTX4090? To se mi nezdá. Až vyjde ten update s raytracingem, tak si myslím, že FG bude jediný způsob, jak si to zahrát s raytracingem. Ta hra je fakt hezká, co se týká grafiky, ale rozhodně optimalizace odfláklá. Zase to nevypadá tak dobře, aby to bylo daleko náročnější než první díl. Jediný, co mě na téhle hře fakt s*re je, že využívá výkon 1 až 2 jader procesoru na max a zbytek se fláká. Stejný případ jako Far Cry 6, kde je hra psaná na 1 jádro. Ale i tak bez raytracingu hra vypadá fakt parádně. Nevím, proč tam ten raytracing nebyl hned. Hru jsem před Vánoci zapnul a divil jsem, se že tam nikde není možnost ho zapnout.
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: úte 10. led 2023, 21:30
od Delarge
petsild píše: ↑úte 10. led 2023, 15:11
Zatím jsem dlss3 zkusil na W3, kde je to pro mě nepoužitelné.
Pohyb postavy a pozadí je v poho, ale jak se ukáže nad npc titulky, text v pohybu začne rušivě blikat!
Je to určitě achillova pata celé technologie, podle nových video ukázek tento defekt možná řeší budoucí verze patche hry a ovladače.
Nic takovýho nepozoruju. A i kdyby se to občas stalo, kdo sleduje titulky nad NPC v pohybu tak často, že je to nepoužitelné? Dokonce si myslim, že se dají vypnout.
A vyzkoušej ty novější DLSSG verze:
https://www.techpowerup.com/download/nv ... ation-dll/. Já tam mám 1.0.3.0 a jsem spokojenej (společně s DLSS 2.5.0)
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: úte 10. led 2023, 22:02
od Tronar
https://www.svethardware.cz/geforce-rtx-4070-by-mela-mit-200w-spotrebu-a-5888-cuda-jader/58849
4070 by mohla mit stejny pocet cuda jako 3070.
U 4060Ti ma počet cuda klesnout z 4864 (u 3060Ti) na 4352.
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: úte 10. led 2023, 22:47
od Trek
GamesPeter píše: ↑úte 10. led 2023, 16:51
Neříkej, že A Plague Tale: Requiem není ve 4K hratelný v nativu na RTX4090?
Není na ULTRA detaily, protože ten engine je nejakej konzolovatej a má hroznej input lag. I s Nvidia Reflex i s boostem. Normálně u her stačí forcnout low lag v driveru a odstraní se to, tady ta hra ale nee. Má to i takovou divnou setrvačnost pohybu kamery asi jakože na controller, tahle funkce šla vypnout např. v The Callisto Prtocol. První díl tyhle problémy neměl. Frame generation nakonec nepoužívám protože trochu přidá input lag. Takže jen DLSS Quality.
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: stř 11. led 2023, 07:50
od Delarge
Trek píše: ↑úte 10. led 2023, 22:47
Není na ULTRA detaily, protože ten engine je nejakej konzolovatej a má hroznej input lag. I s Nvidia Reflex i s boostem. Normálně u her stačí forcnout low lag v driveru a odstraní se to, tady ta hra ale nee. Má to i takovou divnou setrvačnost pohybu kamery asi jakože na controller, tahle funkce šla vypnout např. v The Callisto Prtocol. První díl tyhle problémy neměl. Frame generation nakonec nepoužívám protože trochu přidá input lag. Takže jen DLSS Quality.
Ve hře jde nastavit citlivost pohybu, s tím si si zkoušel pohrát? Mně to trochu pomohlo.
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: stř 11. led 2023, 09:07
od Trek
Nee, je tam takovej ten mouse smoothing, tahle věc je asi dělaná kvůli controlleru, ale v Plague Tale nejde vypnout. V Callisto Protocol tohle šlo vypnout v menu hry, takže to bylo ok i při nižším frameratu. Citlivost nemá moc vliv na toto.
Každopádně s Ada grafikami je hodně možností nastavení - DLSS verze nebo DLAA, Frame generation a reflex a tyto technologie fungují perfektně v této hře, Nvidia to může použít jako referenci jak to má šlapat. Např. DLSS Quality není vizuální rozdíl mezi nativem, frame generation bez artefaktů.
Jinak chápu proč ten smooting mají, protože koukám, že na PS5 to běží 30 nebo 40 fps (ve 1440p), takže lagfest, ale s myší je to hodně protivná věc.
S RT si tipnu, že ta hra pokoří možná i Callisto Protocol a Cyberpunk co se týče propadu výkonu.
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: stř 11. led 2023, 20:51
od Ache
Ha, ten problém s G-SYNC a DLSS framegeneration vyřešen. V ovladači nesmí být tohle zaškrtnuto... a já myslel, že bez toho G-SYNC compatible nefunguje
Taky by tam mohli napsat, co to vlastně dělá. Plague i portal RTX tedy bez tearingu.
A plague je dokonce i bez viditelných FG artefaktů - tam to je fakt jak nativ, ale s vyšším fps (i když i těch 80 fps v nativu neurazí). Jenže tam je zase ten lag ovládání dost znát, takže DLSS Quality je lepší volba (fps je podobné).
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: stř 11. led 2023, 23:57
od dexterav
neviem ako tebe ale mne to vypne gsync
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: čtv 12. led 2023, 01:22
od Ache
No mě funguje G-SYNC u obou voleb jak podle očí tak i podle ukazatele frekvence v monitoru . Ale když to není zaškrtlý, tak Plague Tale / portal RTX (jinou FG hru zatim nemam) se s frame generation nedesynchronizuje. G-SYNC i když byla ta volba zaškrtlá fungoval, ale nějak blbě, protože se objevoval tearing. Ono by to fakt chtělo vědět, co ty specifická nastavení vlastně znamenají.
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: čtv 12. led 2023, 08:56
od Trek
Chce to zkusit ten Nvidia test
https://www.nvidia.com.tr/coolstuff/demos#!/g-sync
Je možný, že je nějaká chybka někde, po prvním odškrtnutí položky č. 3 se mi zdá, že Gsync fungoval stále ale když jsem vypnul a zapnul gsync globálně tak už to funguje jen při zapnuté položce 3.
Když je v položce 2 napsáno, že monitor je GSync compatible tak musí být zaškrtnuta položka 3.
Každopádně mně funguje GSync krásně na všech fps co má ten test. On ten OLED 120Hz ale moc ten tearing není vidět i s vypnutým gsync.
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: čtv 12. led 2023, 12:49
od petsild
Jak vyřešit tearing na 60Hz monitoru s dlss3?
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: čtv 12. led 2023, 13:06
od Trek
Jedině mě napadá přetakt monitoru. Protože čím větší frekvence tím si toho méně všimneš. Nebo vsync + ultra low latency v ovladačích pokud nemá hra - s tím se dá hrát i s tím nížším frameratem bez velkýho lagu.
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: čtv 12. led 2023, 13:19
od Ache
Trek píše: ↑čtv 12. led 2023, 08:56
Chce to zkusit ten Nvidia test
https://www.nvidia.com.tr/coolstuff/demos#!/g-sync
Je možný, že je nějaká chybka někde, po prvním odškrtnutí položky č. 3 se mi zdá, že Gsync fungoval stále ale když jsem vypnul a zapnul gsync globálně tak už to funguje jen při zapnuté položce 3.
Když je v položce 2 napsáno, že monitor je GSync compatible tak musí být zaškrtnuta položka 3.
Každopádně mně funguje GSync krásně na všech fps co má ten test. On ten OLED 120Hz ale moc ten tearing není vidět i s vypnutým gsync.
Zkusil sem to vypnout zapnout. A fakt že jo, pak G-SYNC nejede. Když to zaškrtnu, tak se zapne a odškrtnutím se už nevypne.
ono to dokonce zůstalo SYNC i po resetu. Jen úplný vypnutí a zapnutí G-SYNC to resetne.
Záhada ale rozluštěna - vyzkoušeno opakovaně - problém byl v fps limiteru. Když použiju RTSS limiter na 160fps, tak to pak s tím frame generation "přestřeluje" a vznikne ten tearin (byť je to sotva vidět, ale prostě některý snímky sync nebyly). Při použití limiteru fps v přímo v nvidia ovladači to tearing nedělá.
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: čtv 12. led 2023, 13:21
od Krteq
Však RTSS limiter už z principu s generovanými snímky pracovat neumí protože jdou mimo standardní pipeline
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: čtv 12. led 2023, 13:23
od dexterav
Trek píše: ↑čtv 12. led 2023, 08:56
Chce to zkusit ten Nvidia test
https://www.nvidia.com.tr/coolstuff/demos#!/g-sync
Je možný, že je nějaká chybka někde, po prvním odškrtnutí položky č. 3 se mi zdá, že Gsync fungoval stále ale když jsem vypnul a zapnul gsync globálně tak už to funguje jen při zapnuté položce 3.
Když je v položce 2 napsáno, že monitor je GSync compatible tak musí být zaškrtnuta položka 3.
Každopádně mně funguje GSync krásně na všech fps co má ten test. On ten OLED 120Hz ale moc ten tearing není vidět i s vypnutým gsync.
ano preto to viem, neprejde kyvadlo a ani vrtulka od amd
ono bacha aj ked nemáš fs/vrr/gsync na monitore alebo je off, soft synch prejde spústou vecí ale kyvadlom alebo vrtulkou nie
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: čtv 12. led 2023, 17:07
od GamesPeter
Ache píše: ↑čtv 12. led 2023, 13:19
Záhada ale rozluštěna - vyzkoušeno opakovaně - problém byl v fps limiteru. Když použiju RTSS limiter na 160fps, tak to pak s tím frame generation "přestřeluje" a vznikne ten tearin (byť je to sotva vidět, ale prostě některý snímky sync nebyly). Při použití limiteru fps v přímo v nvidia ovladači to tearing nedělá.
Dobrý postřeh. Ten frame generation fakt boostuje hodně, že když někdo nemá zrovna 240Hz monitor, tak mu to atakuje 120/144/165Hz úplně normálně, i když ne konstantně a pak s lockem FPS mimo drivery může být takový problém. Dobrý vedět, že se tearing nekoná s locknutím FPS v ovládacím panelu a ne RTSS, který také používám, asi jako většina z nás, nebo ve hře, když to hra nabízí.