Stránka 52 z 56
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: čtv 12. led 2023, 17:35
od Delarge
Hlavně lockování fps u her s DLSS3 nemá vůbec smysl, když je tam rovnou Reflex, kterej má lock automaticky vlastní.
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: čtv 12. led 2023, 17:53
od Krteq
WTF? Reflex má mít nějakej "built-in limiter"?
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: čtv 12. led 2023, 18:00
od Delarge
No jasně.
https://forums.blurbusters.com/viewtopic.php?t=7522
Akorát teda musí být v ovladačích Vsync On, což jsem netušil, protože to tak mám vždycky.
Stejně tak funguje Low Latency Mode, když je v ovladačích na Ultra, automatickej fps lock.
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: čtv 12. led 2023, 18:08
od Krteq
Ale to žádnej limiter není ani omylem
A ani V-sync on není potřeba, spíš naopak, tím Reflex defacto vyřadíš, resp. přijdeš o jeho hlavní výhodu
Přestaň hltat marketingový materiály a přečti si nějakej kloudnej rozbor tý technologie
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: čtv 12. led 2023, 18:13
od Delarge
G-SYNC on + NVCP V-SYNC on + in-game V-SYNC on OR off + Reflex ("On" or "On + Boost")
Reflex applies an automatic FPS limit slightly below the refresh rate. At 144Hz, it limits to ~138 FPS, just as LLM "Ultra" (in supported games) did before it. This auto FPS limit is relative to the current maximum refresh rate.
If an in-game or external FPS limiter is to be used with Reflex enabled, the in-game or external limiter must set slightly below Reflex's automatic limit for it to override Reflex's. This will not override Reflex's auto FPS limiting function (and thus, render queue elimination benefits) when the game is GPU-bound and frames are fluctuating, and will instead only override the initial static Reflex FPS limit where the game is not GPU-bound and the system can maintain a framerate that could otherwise exceed the limiters if they were disabled.
Ale neni to limiter
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: čtv 12. led 2023, 18:26
od Krteq
Tohle to ale opravdu nedělá. žádnej limiter to nemá. To co píše ten týpek na fóru je akorát špatná interpretace nV PR keců
Additionally, when the render queue is reduced with the method used by the SDK, game latency also starts to shrink. This savings is due to the reduction in back pressure that is caused by the render queue in GPU-bound scenarios.
For those of you who have optimized for latency before, this is like using a good in-game framerate limiter to reduce latency. Good in-game frame rate limiters will stall the game in the right spots, allowing for lower latency and reduction of backpressure on the CPU.
However, with NVIDIA Reflex, instead of being locked to a particular framerate, your framerate can run faster than your limit, further reducing your latency. You can think of it as a “dynamic” framerate limiter that keeps you in the latency sweet spot at all times.
Reflex se snaží o tom, aby posílal z CPU do GPU requesty pokud možno hned s eliminací render queue. Tzn, že GPU na nic nemusí čekat a zpracovává drawcalls hned bez jakýkoliv latence přidané render queue, proto je taky potřeba SDK a integrace do hry/engine.
Tím, že zapneš další limiter nebo V-Sync latence zase přidáváš, protože definuješ kolik snímků za vteřinu se má renderovat, tzn, že CPU i GPU se začne flákat a latence rostou čekáním na další snímek (limiter), resp. ukládáš snímek do bufferu a čekáš na present na monitoru (V-sync)
Stále ale platí, že pokud sedíš na CPU limitu, tak je ti Reflex k prdu.
DLSS3 v tom potom, svým generováním fake framů, dělá další guláš.
Končím s OT
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: čtv 12. led 2023, 18:35
od Delarge
Jesus. Ten člověk to měří (
https://forums.blurbusters.com/viewtopi ... 211#p72182), v každý hře s reflexem, kterou jsem hrál, se to tak chová (teď jsem rychle zkusil GoW na low detaily, abych hitnul limit a hele na 175Hz monitoru automaticky max 167 fps), ale vlastně je to úplně jinak.
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: čtv 12. led 2023, 18:38
od Krteq
Však já nerosporuju jeho výsledky s CPU limitem
Já jen píšu že Reflex žádným "framerate limiterem" není ani zdaleka
BTW, pro to, aby jsi vůbec Reflex využil, potřebuješ GPU limit, takže měření s low detailama na max. FPS je jaksi mimo
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: čtv 12. led 2023, 18:45
od Ache
GamesPeter píše: ↑čtv 12. led 2023, 17:07Dobrý postřeh. Ten frame generation fakt boostuje hodně, že když někdo nemá zrovna 240Hz monitor, tak mu to atakuje 120/144/165Hz úplně normálně, i když ne konstantně a pak s lockem FPS mimo drivery může být takový problém. Dobrý vedět, že se tearing nekoná s locknutím FPS v ovládacím panelu a ne RTSS, který také používám, asi jako většina z nás, nebo ve hře, když to hra nabízí.
Jo mělo mě to napadnout jako první věc (já sem to pak i přepnul na tohle, ale mimo hru s FG, takže sem si pak myslel, že to udělala ta 3. položka u G-SYNC), ale zvyk je zvyk. U RTSS zase lze snadno měnit fps za chodu, takže sem ho pak používal i jako fps limiter pro G-SYNC (který by měl být nastaven pár hodnot pod max. refreshrate). Normálně to funguje ok, ale s tím frame generátorem očividně ne.
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: čtv 12. led 2023, 18:54
od Delarge
Krteq: DLSS3 má Reflex automaticky, takže je mi tak nějak jedno, jestli ho využiju nebo ne
Taky je mi jedno, jestli je tam CPU nebo GPU limit, chová se to pořád stejně.
Celá debata vznikla o GSync(compatible) monitorech+DLSS3. Tam platí, co jsem psal .
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: čtv 12. led 2023, 20:12
od Krteq
No, neplatí když tam žádný limiter není a ne, Reflex opravdu není frame limiter.
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: čtv 12. led 2023, 20:24
od Delarge
Není to limiter, ale limituje to max fps
Tohle už je vyšší liga, I´m out...
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: pát 13. led 2023, 23:33
od garde
Někde jsem se dočetl, že by snad letos mohla vyjít 4080TI, nemáte někdo bližší info?
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: sob 14. led 2023, 00:57
od dexterav
tak čítal som o klasicky 70, 60ti, 60 a 50 ale na konci roka by 80ti zmysel dávala , rovnako boli 3080ti cca po roku
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: pon 23. led 2023, 18:33
od fmx rider
Jak je možné, že 40 řada podavá tak špatný výkon v GTA 5?
https://gamegpu.com/action-/-fps-/-tps/ ... st-gpu-cpu
4070Ti na úrovni 3070, ve 4k je 4080 pomalejší než 3080... možná kvůli rychlosti sběrnice?
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: pon 23. led 2023, 19:12
od Baneshee
Není to jen v GTA, ale ve všech hrách, který používají klasický MSAA. Takových už ale dnes vychází minimum. A ano, je to kvůli nízké propustnosti pamětí.
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: pon 23. led 2023, 19:21
od marek16
Baneshee: nějaký další příklady? Chci to testnout, ale nechce se mi stahovat 100GB GTA
Jinak pokud je vypovídající "memory controller load" v gpu-z, tak se mi 4070Ti (která je z Ady limitovaná pamětí nejvíc) nechová nijak drasticky odlišně od předchozí 3060Ti. Většinou se drží okolo 50-60%, jen v jednom případě jsem tam viděl 80% (vysoký rozlišení a framerate vysoce nad 100fps, ale už nevím co to bylo za hru , ale možná to bylo už v 8k)... takže si nemyslím že ta limitace je tak žhavá.
U RDNA3 se hodně mluvilo o tom, že AMD odstraňuje nějakej legacy stuff aby ušetřilo křemík, vůbec bych se nedivil, kdyby nvidia udělala to samý a s tím klidně i optimalizace pro MSAA, co už se nepoužívá (pure spekulace z mé strany, ale nvidia se technickýma detailama obecně moc nechlubí).
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: pon 23. led 2023, 19:28
od Ache
S tím MSAA nic moc... lepší je zapnout DSR - tedy lépe DL-DSR (4K) což i líp vyhladí hrany - všechny. MSAA je dost neefektivní na transparetní textury a ten výkon v GTA je bídný, když se zapne.
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: úte 24. led 2023, 11:07
od Baneshee
marek16: Vyzkoušet to můžeš třeba v CS:GO, kde se ve 1440p s 8xMSAA propadá 4070Ti na úroveň 3070. Ale samozřejmě se pořád bavíme o stovkách FPS
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: úte 24. led 2023, 11:16
od marek16
jo, to jsem postoval z toho testu na diitu, zajímaly mě spíš další hry
nicméně pokud se limitace pamětí projeví ve 4k s 8xMSAA @ 230FPS, pak se efektivně dá říct, že tam žádná není, protože v každé normální hře (ne 20 let staré) té kartě dojde výkon daleko daleko před tím, než bude renderovat 230fps... Jasně, benchmark a recenze to odhalí, ale reálný omezení to není.