Stránka 53 z 254

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: čtv 13. čer 2019, 20:31
od havli
DOC ma na mysli spis to, ze s tema novejsima driverama muzou byt stare karty pomalejsi... Ale pokud ti jde vesmes jen o overeni funkcnosti, tak problem nebude.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: čtv 13. čer 2019, 20:45
od maltra
Na rekordy sa nechystam, iba overenie funkcnosti.

Este sa chcem opytat, mam tu 2 disky ale nie som si isty ci to bude system a doska podporovat - jeden je 160GB WD SATA a druhy 250GB ATA/133 Maxtor MaxLine II. Win98 podporuju max 128/137GB podla webu takze sa to asi nebude dat vyriesit inak ako bud kupit mensi disk alebo na to hodit XP co by zase nemuselo robit dobre retro grafikam.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: čtv 13. čer 2019, 21:01
od havli
Deska by mela zvladnout oba. Co se tyce win98, tak to nevim... na takhle velke disky jsem je nikdy nedaval. Jde o to, jestli je tam limit vylozene na velikost disku, nebo na velikost partition. Pokud to druhe, tak jen pri instalaci vytvoris mensi oddil a jedes. Jen bacha - fdisk ve win98 je bugnutej a u velkych disku ukazuje myslim neco kolem 10GB, ikdyz fyzicky je mnohem vetsi. Da se tam pak nastavovat velikost v procentech, tim tuhle chybu obejdes. Ja jsem treba u 80GB disku daval 10% systemovy oddil a zbytek datovy.

Zalezi co vsechno chces testovat, ale deska bere jako minumum AGP 1,5V, takze stejne tam nic starsiho nez TNT2 / Rage 128Pro / Matrox G400 nedas a tyhle karty se daji rozjet celkem pouzitelne i v XP.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: pát 14. čer 2019, 11:31
od DOC_ZENITH
Win98 nemaj žádnej velkej limit, resp nevim co dovedou samy zformátovat ale když to naformátuješ jinde tak min 128GB by mělo bejt ok, více jsem snad na win98 nezkoušel.

Edit: hmm matně si vzpomínám že jsem to měl na jednom 250GB maxtoru šlo to na 1 oddíl. Dělal jsem to starym PQmagickem.

XP hodit můžeš grafiky na tom otestuješ, stejně na tom nechceš hrát takže je to jedno.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: pát 14. čer 2019, 12:50
od Murun
Z toho 160GB disku bych bych prostě využil jen 128 GB, a zbytek nechal nerozdělený a nevyužitý. Podle mě nemá cenu snažit se využít celou kapacitu, ať už dělením na víc částí, nebo použitím nějakých programů. Jakmile se W98 pokusí zapisovat nad hranici 128 GB, zmršej filesystem. Řešit to řadičem s podporou LBA 48bit mi přijde zbytečný, kvůli pár GB.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: pát 14. čer 2019, 13:25
od werygood
Já myslím, že ty retro grafiky půjdou normálně i pod XP, ne? Ty se navíc budou líp instalovat a méně protestovat kvůli "modernímu" zbytku HW.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: pát 14. čer 2019, 19:12
od DOC_ZENITH
Tvůj HW je win98 compatible (až na integorvanou zvukovku) takže žádné protesty nebudou tam ani tam, ale XP použít můžeš. XP jsou nevhodné na opravdu staré karty ala pre TNT. XP jsou spíš nevhodné pro samotné staré hry, kartám je to jedno, od OK výrobců (3DFX,NV,ATI) máš použitelný drivery na oboje. Máš dokonce drivery co fungujou na win7 32-bit ... jsou to 72.30 longhorn beta.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: sob 15. čer 2019, 23:09
od havli
Cekal jsem, ze 6600 bude dustojnejsi konkurence... asi by to chtelo GT, vyssi takt GPU i RAM by jiste pomohl o dost.

https://www.youtube.com/watch?v=1oHcXmNeWmQ

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: ned 16. čer 2019, 00:01
od DOC_ZENITH
9800XT má podobnej výkon jak vanilla 6800. S 6600 neporovatelné, 9800XT má více jak dvojnásobnou prostupnost paměti.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: ned 16. čer 2019, 08:58
od werygood
V HL2 imho přestalo stačit těch 128 MB VRAM, ale taky jsem čekal, že se to bude celkově držet líp.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: ned 16. čer 2019, 10:25
od DOC_ZENITH
Tak jako R300 a NV40 maj výkon celkem podobnej při podobnym počtu pipelines a taktech a 6600 zde operuje jen s 128MB 128-bit a ještě na nišších taktech. 6600 se braly protože OC jádra bylo obvykle docela easy a hlavně byly cheap. Byly to ale stále karty do 1024x768 noAA ne 1280x1024 2x.

Obecně ale, jestliže testuješ tyhle karty tak ve své době jsem měl pocit že hospodařily dost špatně s Vram. Ala na 128MB GF4TI nebo FX5900 mi Vranm nedošla a ve stejný hře na 6800 došla. NV40 karty prostě potřebovaly 256MB. Má 6800LE po unlocku a gigantickym OC byla tehdy sice super ale ve spoustě her jsem bojoval s Vram protože to byla jen 128MB verze.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: ned 16. čer 2019, 11:22
od havli
6600 obyc je slaba proti 9800 XT, ale 6800 uz by zase byla o dost silnejsi. 6800 mam zmerenou komplet metodikou a vychazi o neco rychlejsi nez X800 GT (475 / 980 MHz)... Cili X800 GT je proti 9800 XT o kus lepsi.

Jinak teda kvuli problemum se zachytavaci kartou jsem nakonec vzdal videa v 1600x1200 a misto toho jedu 1280x1024 s AA.

Co se tyce pameti, na nedostatecnost 128 MB VRAM na NV40 jsem narazil hlavne u GF 6800. Povetsinou ale v takovych nastavenich, kde FX stejne dojde dech, ikdyz treba ne kvuli RAM. Par prikladu:

Call of Duty s maximalnim rozlisenim textur

GF 6800 (128MB) 1600x1200 noAA, noAF = 118 fps
GF 6800 (128MB) 1600x1200 2xAA, 4xAF = 24 fps

GF 6800 U (256MB) 1600x1200 noAA, noAF = 165 fps
GF 6800 U (256MB) 1600x1200 2xAA, 4xAF = 102 fps

FX 5800 U (128MB) 1600x1200 noAA, noAF = 68 fps
FX 5800 U (128MB) 1600x1200 2xAA, 4xAF = 21 fps


V HL2 je 128MB limitujici taky, ale az s nejvyssimi detaily v DX9, coz ja tady nepouzivam - duely jsou DX 8.1 a medium detaily. Ono to totiz s timhle starym non-stem buildem vypada prakticky stejne, ale jede podstatne lip.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: ned 16. čer 2019, 12:09
od Ache
Já měl 6600GT (od MSI) co po chvíli chcípla a po té jsem vzal 9800XT (v té době byla hodně levná) a bylo to +- to samé ve hrách i benchmarcích. Ale 6600 nonGT byla jiná liga, ta měla výrazně pomalejší paměti, takže se na plnou 6600GT nechytala ani po OC jádra (těch +200 problém nebyl), ale jiný typ paměti ano. :) Srovnání 6600non GT s obyč DDR paměťma? To je tak karta srovnatelná s 9600XT :)

Ta 9800XT se u mě také moc dlouho neohřála, protože s nějakýma hrama vím že byly problémy a tak jsem zase koukal po NV a vzal jsem nějakého levného Gainwarda, co udělal 6600 nonGT, ale dal na to paměti DDR3, takže po OC to byla +- 6600GT za výrazně nižší cenu... a ta už fungovala dobře.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: ned 16. čer 2019, 12:13
od DOC_ZENITH
Havli no já měl problémy s Vram i v takovejch hárch jako UT2004 (některý mapy, třeby hyper blast) na max, nebo i starý Call of Duty (teď jen nevim jestli 1 nebo 2, možná i v některejch levelech 1 což mě právě překvapilo protože GF4TI jaksi OK), a pak samo sebou Oblivion kde jsem musel jít občas na medium i v 1024x768.

Většinu her kde byl výkon jsem rval do vysokejch rozlišení protože jsem měl high-end CRT. AA jsem nikdy nezapnul považoval jsem to za blurfest, proč to zapínat když můžu prostě zvednout rozlišení. Většinou se hrálo v 1600x1200 občas někdy i 2048x1536. Dolu jsem šel jen když GPU nestíhalo, pro AA nebylo nikdy místo.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: pon 17. čer 2019, 06:53
od MV
Jo já jsem taky 6800 (obyč, odemkla se jen s chybama, ale šla dobře taktovat) se 128 MB VRAM vyměnil za 6800U s 256MB pamětí a hlavně ta VRAM byla znát. Právě tehdy v CoD2 a to jsem měl tehdy k desktopu 15" LCD, takže jen 1024x768.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: pon 17. čer 2019, 10:07
od DOC_ZENITH
Funny je že tyhle karty nepracovaly zle jen s kapacitou ale i prostupností. Byly jí těžce limitovaný. I mezi 256MB 256-bit verzemi byl rozdíl ve výkonu mezi GDDR1 a GDDR3 verzemi, i když po OC se lišili třeba jen o 200Mhz na RAM stejně byla ta s GDDR3 o něco rychlejší (10%), pak tu mam jednu China 6800LE která nese 512MB DDR2 ale 128-bit 800Mhz, a můžu vás ujistit že její výkon se při demčení pipelines a OC jádra zvedne asi jenm o 15% někam na 6600GT. To samé se přeneslo na G70 kdy 7800GTX512 je ve většině případů stejně rychlá jak 7900GTX ač jádro běží na 7900 vejš.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: čtv 20. čer 2019, 12:34
od maltra
Hosi nenarazili ste niekto na tuto grafiku? Je to jedna z mala grafik ktore sa mi nikdy nepodarilo zohnat: Sapphire X1950 Pro Dual - https://www.techpowerup.com/gpu-specs/s ... dual.b1472
Pripadne odkaz na nejake live forum s retro kartami.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: čtv 20. čer 2019, 14:08
od DOC_ZENITH
Heh, ne, kdo by si to koupil když už byla velku G80. Viděl jsem to pouze v recenzích pro pousmání.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: čtv 20. čer 2019, 14:21
od maltra
Niekedy to 8800 GTX porazalo. Bola to len taka technicka zaujimavost, nic viac.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: čtv 20. čer 2019, 14:22
od DOC_ZENITH
Techniky když se koukám na PCB tak to nebyla katastrofa a ta karty vypadala celkem kvalitně, dokonce i dobové drivery na dobové hry ukazujou pěkné škálováni, ale je to AFR takže asi planné naděje.