Stránka 55 z 254

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: sob 29. čer 2019, 21:24
od Ache
DOC_ZENITH píše:Co se AF týče, na to zapoměň. AF začalo od Geforce3. GF256/2/4MX umí jen AF2x a jeho efekt oproti triniler je zanedbatelnej. Obecně AF u NV začíná od GF3 a u ATI od R300. ATI mělo GPU schopné AF už mezi 7000 a 8000 řadou ale jejich AF je stašný, shimmer všude.
Jojo, viz. testík tady na fóru. kde je i ona Geforce 256 se svým 2xAF:
https://pctforum.tyden.cz/viewtopic.php?f=93&t=214785

Je to v podstatě tak, že s kvalitním AF začala NVIDIA a pak jej kvůli konkurence schopnosti (začalo se používat ve hrách jako volitelná položka) očesala a navrátila pořádnou kvalitu až u GeForce 8 řady. Ati naopak začalo rovnou s rychlým ale mizerným AF a snažilo se ho postupně zlepšovat.
Navíc jestli si to dobře pamatuji, tak 2x AF bylo dodáno na GeForce 1 a 2 až zpětně, v původním driveru (dříve se zvučným názvem Detonator) nebylo. Ale třeba se pletu :) Už je to doba, co v mým kompu chrochtala GeForce 2MX na nějakém default driveru co byl na CD (v té době jsem neměl net, a tak sem drivery updatoval spíše ze SCORE/LEVEL/PCWorld CD příloh)

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: sob 29. čer 2019, 21:42
od havli
Kdyz uz je rec o GF 256... :twisted:
https://www.youtube.com/watch?v=r8SqUYMNtdE

Prototypy V4 existovaly uz pred koncem roku 1999 a jak se pozdeji ukazalo, uz tehdy bezely na plnych frekvencich (tj 166 MHz) a byly plne funkcni. Nicmene proti GF 256 by V4 stejne neuspela, takze zrejme proto se s uvedenim VSA-100 cekalo az na doladeni V5 5500 (cca pul roku zpozdeni).

V tehle metodice obe karty spadaji uz do lowendu, takze se testuje na hrach o nekolik let pozdejsich. V dobovych hrach by zrejme naskok NV10 byl mensi. Pripadne s aktivnim AA by V4 vyhrala... jenze je tezke dosahnout na takove karte s AA pouzitelnych fps.... a pri slideshow uz je jedno kdo vitezi.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: sob 29. čer 2019, 22:48
od HEAD
Hmm voodoo4 celkem slabota.Co si pamatuju z testu v levelu, tak byla nekde na urovni GF2 mx.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: sob 29. čer 2019, 23:25
od Ache
Já měl taky za to, že to byla konkurence k GF2MX (což je karta na úrovni GF 256 SDR - leckde i výkonnější - podle toho jaký rate bylo u daný hry důležitější - pixel vs. texel). Sám jsem na GF2MX hrál to ViceCity a hýbalo se to hratelně, což se nedá říct (podle videa) o tom Voodoočku :-D Na druhou stranu, tohle je test v nových hrách a né dobových pro GF2MX a Voodoo 4. I to ViceCity už se dalo v době vydání prohánět na GeForce 4.
Jistě v tom budou hrát roli i drivery, GF2MX měla drivery perfektně optimalizovaný... ty release stály zaprd, ale s vydáním nových a nových detonatorů byly občas znatelný skoky. Si tak nějak pamatuju, že v době vydání RTCW to bylo v nějakém rozumném nastavení docela nehratelný a pak sem updatnul driver a lítalo to snad 2x plynuleji.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: sob 29. čer 2019, 23:46
od DOC_ZENITH
HEAD píše:Hmm voodoo4 celkem slabota.Co si pamatuju z testu v levelu, tak byla nekde na urovni GF2 mx.
Voodoo4 obecně byla slabota. Voodoo4 je ve spoustě her pomalejší jak Voodoo3 (protože podporuje high-res textury a pod, ale její hrubej výkon se nijak nezvednul). Obecně VSA100 byl řádnej fail Vega-style. Paradoxně jediný co jí zachraňovalo bylo to že 3DFx mělo perfektní multiGPu tzn Voodoo5 se dvěma byla konkurenschopná, ale 4ka selhala v boji o mainstream a o to šlo. Kdyby VSA-100 podporovala DDR paměti byla by to jiná story, ale takhle ne. Já ani nevim co to 3DFX napadlo vyvinout čip co má stejnej hrubej výkon jak jeho předchůdce jen nové technologie, když předtim vždy uváděli čipy s 2x takovym výkonem jak předchůdce.

Ve své době kdyby stály stejně asi bych stejně vzal V4 díky lepším driverům a hlavně podpoře Glide (byl jsem UTčkář no) ale průser je že ona ještě k tomu všemu stála více a ti co o generaci dříve koupili V3 (nebo měli V2 SLI) měli v ruce stejnej hrubej výkon tzn 0 důvodů pro upgrade. Bylo to těžko prodejný. Bylo to jak prodávat RX5700XT někomu kdo už má 1080 eeeh uups.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: ned 30. čer 2019, 12:28
od havli
Tady v tom videu oboum kartam dost vykonu ubiraji 32bit barvy. Tezko rict, jestli ma vetsi propad V4 nebo GF, kazdopadne na obojim se ve sve dobe hralo prakticky vyhradne 16bit. Metodiku mam nastavenou spis na novejsi GPU, takze jedu vsechno 32bit.

Vice City jsem hraval na V5 5500 a to uz se dalo. Ale ne teda v 1024x768x32, to by taky za moc nestalo. Uz si to presne nepamatuju, ale pravdepodobne 800x600x16 a 2xAA... hlavne ten AA udela ve VC hodne pri jizde autem.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: pon 1. črc 2019, 12:19
od maltra
S OpenGL renderer som nemal stastie, vyskusal som tri rozne a medzi 16 a 32 bit nebol ziadny rozdiel. Nakoniec som nasiel Direct3D renderer s ktorym to ide, uz to ale nie je retro ked sa pouziva modifikovany z roku 2010. Asi sa s tym na XP musim zmierit. Ide o original UT99, verzia 4.36 nainstalovana z CD kedze na XP Steam ani GOG nie su podporovane.


*************************
***OpenGL - 2019***
*************************

=UTBench demo
1024x768 16b - 2939 37.47s 50.74/118.20/78.41
1024x768 32b - 2939 37.46s 50.92/118.09/78.44

=worstcase demo
1024x768 16b - 1344 34.80s 28.24/54.87/38.61
1024x768 32b - 1344 34.66s 28.45/54.81/38.77


*************************
***OpenGL - 2009***
*************************

=UTBench demo
1024x768 16b - 2940 46.51s 47.49/89.97/63.20
1024x768 32b - 2940 46.65s 46.79/89.20/63.01

=worstcase demo
1024x768 16b - 1345 39.04s 27.13/47.44/34.44
1024x768 32b - 1345 38.65s 27.82/43.71/34.79


*************************
***OpenGL - 2001***
*************************

=UTBench demo
1024x768 16b - 2940 58.69s 35.58/67.28/50.09
1024x768 32b - 2940 58.62s 35.52/62.99/50.15

=worstcase demo
1024x768 16b - 1345 44.80s 22.29/37.57/30.01
1024x768 32b - 1345 44.83s 22.82/41.12/30.00


***************************
***Direct3D - 2019***
***************************

=UTBench demo
1024x768 16b - 2939 39.79s 46.52/103.69/73.86
1024x768 32b - fail

=worstcase demo
1024x768 16b - 1344 34.17s 27.71/57.93/39.32
1024x768 32b - fail


***************************
***Direct3D - 2010***
***************************

=UTBench demo
1024x768 16b - 2940 29.48s 66.79/124.98/99.69
1024x768 32b - 2939 37.19s 56.15/106.39/79.01

=worstcase demo
1024x768 16b - 1345 20.35s 31.95/77.30/66.06
1024x768 32b - 1345 26.85s 27.60/59.13/50.09

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: pon 1. črc 2019, 13:30
od DOC_ZENITH
Já se přiznam k jedný věci, pod D3D jsem UT na starejch Nvidiích nikdy nejel v 32-bit, protože ten D3D renderer z ňákého důvodu má pod 16 bit mnohem vyšší kontrast/saturci obrazu a prostě se mi to líbilo víc. A na CRT je 16/32 bit rozdíl díky slejvání pixelů ještě menší. Na 32-bit jsem přešel až s improved OGL renderem protože ten byl nutností pro high-res S3TC texture pack.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: pon 1. črc 2019, 14:07
od nou
maltra píše:XP Steam ani GOG nie su podporovane.
Nejde ani ta offline instalacka?

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: pon 1. črc 2019, 14:44
od Srandista
Musi ist, GOG instalacky su podporovane na XP. A rozpakovat sa daju aj vo Windows 98, cez innounp.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: pon 1. črc 2019, 15:19
od maltra
DOC_ZENITH píše:Já se přiznam k jedný věci, pod D3D jsem UT na starejch Nvidiích nikdy nejel v 32-bit, protože ten D3D renderer z ňákého důvodu má pod 16 bit mnohem vyšší kontrast/saturci obrazu a prostě se mi to líbilo víc. A na CRT je 16/32 bit rozdíl díky slejvání pixelů ještě menší. Na 32-bit jsem přešel až s improved OGL renderem protože ten byl nutností pro high-res S3TC texture pack.
Ten high-res pack mam nainstalovany, bolo to na extra CD v krabici ale ako pises tam treba este doinstalovat podporu S3TC textur. Na to sa pozriem neskor. Teraz mam dilemu ci mam dat ten OpenGL renderer v UT na ten z roku 2001 a testovat len v 16 bit alebo nechat ten modnuty D3D ktory ide ok aj v 32 bit.

//nou, Srandista: zaujimave, na to som nenarazil ked som sa to snazil najst na webe. Ale aj tak, tie verzie co su na Steame atd. uz nie su originalne, maju viacero optimalizacii aby sli dobre aj na novych systemoch. Teda aspon som to tak niekde cital.

No nic, idem testovat pomaly, mam tu tych kariet snad 15 :).

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: pon 1. črc 2019, 15:30
od Srandista
maltra: tu je ta moznost na GOGu. Ja si takto zalohujem drtivu vacsinu hier z GOGu.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: pon 1. črc 2019, 16:01
od DOC_ZENITH
maltra píše:
DOC_ZENITH píše:Já se přiznam k jedný věci, pod D3D jsem UT na starejch Nvidiích nikdy nejel v 32-bit, protože ten D3D renderer z ňákého důvodu má pod 16 bit mnohem vyšší kontrast/saturci obrazu a prostě se mi to líbilo víc. A na CRT je 16/32 bit rozdíl díky slejvání pixelů ještě menší. Na 32-bit jsem přešel až s improved OGL renderem protože ten byl nutností pro high-res S3TC texture pack.
Ten high-res pack mam nainstalovany, bolo to na extra CD v krabici ale ako pises tam treba este doinstalovat podporu S3TC textur. Na to sa pozriem neskor. Teraz mam dilemu ci mam dat ten OpenGL renderer v UT na ten z roku 2001 a testovat len v 16 bit alebo nechat ten modnuty D3D ktory ide ok aj v 32 bit.

//nou, Srandista: zaujimave, na to som nenarazil ked som sa to snazil najst na webe. Ale aj tak, tie verzie co su na Steame atd. uz nie su originalne, maju viacero optimalizacii aby sli dobre aj na novych systemoch. Teda aspon som to tak niekde cital.

No nic, idem testovat pomaly, mam tu tych kariet snad 15 :).
Testuj v 16-bit. Glide taky jede v 16 a tyhle karty na 32-bit + vyšší rozlišení nemaj výkon. Ostatně, taky si nezapomeň v ini zapnout detail texturing, by default je v D3D offline, ale taky jeho implementace v D3D je oproti Glide či OGL docela harcore na výkon (je to provozovatelný až tak na GF4TI). Ale zase nechávat ho off je zbytečná výkonostní výhoda pro testy + hnusný blízký textury terénu.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: pon 1. črc 2019, 16:05
od maltra
Budem to testovat v D3D teda. Aj tak funguje najlepsie podla toho co som si otestoval.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Napsal: pon 1. črc 2019, 23:40
od Srandista
Srandista píše:Zvuk z ESS Solo-1 vo Windows 98 na LGA775 doskach v VIA chipsetmi pojde, ale len ked na nich mate VT8237A chipset, s najnovsim VT8237S chipsetom uz bohuzial ide zvuk len v DOSe alebo Windows XP, nech som skusal co sa len dalo. Takze predpokladam (ale nemam to overene), ze najnovsia VIA doska, na ktorej pojde zvuk z ESS Solo-1 bude 4CoreDual-VSTA. Uvidim, ci sa k nej casom dostanem, ak hej, urcite poreferujem. A potom uz tuto zalezitost budem moct nadobro uzavriet...
Takze dnes uz mozem tuto zalezitost nadobro uzavriet...

Zvuk vo Windows 98 ide aj na 4CoreDual-VSTA! Takze presne podla predpokladu, zalezi na revizii chipsetu, uplne najnovsi skratka neprehraje na Windows 98 ani hlasku (ale stale funguje v pure DOSe a vo Windows XP). Pokial ste teda magor ako ja, chodte po VT8237A.

Inak ma teda caka reinstalacia systemov, nakolko hlavne Windows 98 rozhodne nekvitoval vymenu 2 dosiek v nedavnej dobe, ale prekvapivo stale ide (aj ked o nejakej velkej stabilite sa hovorit neda, a v Device manageri na mna svieti viac nez dost zltych vykricnikov).

Kazdopadne som rad, ze vdaka tejto vymene ma uz ziadna ina takehoto velkeho rozsahu aspon v blizkej buducnosti urcite necaka (niekedy vo vzdialenejsej bych videl PSU, ale to teraz fakt nie je na programe dna), a s HW vybavou toho PC som momentale plne spokojny.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: úte 2. črc 2019, 09:41
od DOC_ZENITH
Heh win98 nabootujou vždy! A pokud ne tak aspoň do nouzáku a tam vnutíš zakázání 32-bit driverů pro diskový jednotky a nabootujou určitě. Ano udělá se tam pak bordel v driverech když měníš boardy a pod ale ten OS jako takovej má tendenci bootovat. To samé win2000, ala prostě OS co když nechytnou driver na řadič disku tak stejně nabootuju, sice super slow přes PIO přes bios ale ano.

I winXP se daj docela ukecat ale musej se předtim přepnout z ACPI na standard PC režim.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: úte 2. črc 2019, 13:30
od Hladis
No jelikož jsem v CZ a mam tu hromadu "kramu", který nevyužiju, tak se kouknu co mi tu ze všech Voodoo a starych věci zbylo a kdyztak bych seznam nahodil sem, kdyby nekdo něco chtěl.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: úte 2. črc 2019, 15:48
od DOC_ZENITH
Tak to nahoď třeba něco zajímavýho bude, i když já teď taky dost masově rozprodávám, resp nedaří se mi, neni o nic zájem.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: úte 2. črc 2019, 16:28
od maltra
Voodoo5 6000 je na predaj?

//to bolo na Doca, viem ze ju ma od teba.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: úte 2. črc 2019, 16:29
od Hladis
Moji bývalou V6000 ma uz dlouho DOC a tohle je zrovna neco, ceho se asi nezbavi. :) Další nemam.