DirectX 12 - info a vše okolo

Libovolný výrobce, technologie, informace, rady, výběr, ovladače.

Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis

Odpovědět
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Já si myslim že na 7970/7950 ala Tahiti jádro obecně se jednoho dne z historického pohledu budeme dívat jako na legendární GPU, které morální životností vydrželo strašně dlouho. Ta karta byla vydána prosinec 2011, tzn už je 4+ roky stará, netrpí žádnym velkym nedostatkem, nepřehřívá se jak Hawaii (ani ref karty), má pro svůj výkon dostatek Vram, nikdy netrpěla žádnými výrobními problémy (blackscreeny a pod), je sakra dobrá v GPGPU obecně (proto taky byla tak populární v miningu), je to poslední GPU od AMD kde si můžete užít silnou double-precision u Radeonu aniž by člověk musel kupovat Firepro, roky po jejím vydání se na bázi její architektury vytvořily nové konzole + API, což jí dalo novej vítr do plachet a dělá z ní stále více než aktuální kartu, která v moderních titulech vydrtila svou dobovou konkurenci rozdílem třídy. + K tomu všemu má ještě hezkej OC potenciál protože ty karty startovaly hodně konzervativně defaultované.

Myslim si že Tahiti je v GPU něco jako Nehalem mezi CPU. V době vydání taková normálka, ale přináší klíčiovou změnu architektury a postupem času se pro ní optimalizuje, takže místo stárnutí se jí daří čím dál více a více.


Hladis//Promaz. Posty jen se smajliky se mazou.
michal3d
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 25. úno 2007

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od michal3d »

Njn, akurát keď pozriem na tie screenshoty a pozriem k tomu aj tie z Quantum Break, Ashes of Singularity...teda hier na ktorých AMD s DX12 dominuje, pozriem ešte jak to beží, nebo dokonce jak sa to hrá, tak ak toto predstavuje tú slávnu budúcnosť DX12...tak to ďakujem, neprosím a vpohode zostávam na Windows 7. :)
MB: ASUS P9X79 CPU: Intel i7-4820K + Noctua NH-U12P RAM: 48 GB DDR3 1333 MHz GPU: EVGA GeForce RTX 2070 XC GAMING SSD: Intel 730 240 GB, Crucial MX300 1 TB
PSU: Seasonic X-560 SOUND: ASUS Xonar Essence ST + Xonar H6 + beyerdynamic DT 990 Pro 250 Ω + Creative 6.1 6700 CASE: Cooler Master Silencio 650 LCD: HP Z32 4K
KEYBOARD: CM Storm Quickfire XT MOUSE: Logitech G502 HERO + G240 GAMING: Logitech G29, Xbox Elite Controller, Saitek X56 Rhino H.O.T.A.S. OS: Windows 10 Pro 64-bit
oneb1t
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. dub 2010

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od oneb1t »

hitman vypada velice dobre a prijdou dalsi hry ;)
a vsechny hry pod cryengine 5 budou taky vypadat skvele (a jak jsem demonstroval v homemade testu prinos DX12 je tam taky docela slusnej)
i7-12700K, 2x16GB DDR5-4800MHz, ASUS B660-I, 1TB WDS100T1X0E
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
ArgCZ
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 16. črc 2010

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od ArgCZ »

já stejně myslím že to nV nějak vyřeší, prostě při portu těhle her se na to kašle a překompiluje se to a díky tomu že GCN je v konzolích tak to tak jede, ale bude to mít určitě z pohledu nV řešení, tohle je chvilkovej stav si myslím.

a nebo se karta otočí a tříáčkový hry budou i na nV lítat a zbytek pojede líp na AMD... ale určitě nebude takovej rozdíl pod DX12 mezi nV a AMD
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
VeCkO
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. říj 2008
Bydliště: Vratimov
Kontaktovat uživatele:

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od VeCkO »

Upřímně si myslím, že to nV taky nějak vyřeší..

Ale na druhou stranu.. kdyby vážně nV s tímhle měla problém i u nových GP104.. a AMD v tomhle dominovalo.. docela by možná i trhu/podílu bodlo, kdyby AMD teď dominovala a vrátila si minimálně svůj podíl na trhu :)
Ryzen 7 9800X3D -|- ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI-|- RX 7900 XTX 24GB Nitro+ -|- ADATA XPG 48GB CL30
3440x1440 UltraWide -|- SAMSUNG S24 ULTRA


>>>>INSTAGRAM<<<<
>>>>CBR1000RR / GoPro / POV / YOUTUBE<<<<
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

Zatím se spis jedna o prehnane rychly sazeni neoptimalizovanych konzoloidnich her Microsoftem, který se snazi rychle vydavat obsah pro Store a jeho DX12 a podporit svoji platformu. Ale řekl bych, ze timhle spis zpusobuje úšklebky u PC hracu a výsledkem jsou takovy horkou jehlou usity paskvily. nV v tomhle asi nevyresi nic. Jedine ze by nV nejak zatlačila na MS, ale řekl bych, ze nV spis smeruje jinym smerem nez jde MS.
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Ache »

Kdo by to byl řekl, že čip Hawaii z konce roku 2011 - v době počátků DX11, bude takhle zářit i v DX12. To s rovnání z Nehalemem je fakt na místě. Ty hry jsou soce neoptimalizovaná sra*ka, ale tenhle dědeček se s nimi pere podezřele dobře. Jako vidět R9 280 na úrovni GTX970 - to je fakt skoro výsměch.
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | INNO3D RTX 4070 Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
michal3d
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 25. úno 2007

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od michal3d »

Skôr je zaujímavé, jak po pár neoptimalizovaných ***** čo vyzerajú jak hra z pred desiatich rokov (pripomínam že Crysis je z 2007) a nároky majú pomaly na úrovni najnáročnejšich hier dneška, zrazu hovorí o všetkom a úplne sa zabudne na ostatné hry, keď chcete aj ten DX12, tak napr.:

http://gamegpu.com/action-/-fps-/-tps/r ... t-gpu.html

no kde je tá vaša slávna HD7970?
MB: ASUS P9X79 CPU: Intel i7-4820K + Noctua NH-U12P RAM: 48 GB DDR3 1333 MHz GPU: EVGA GeForce RTX 2070 XC GAMING SSD: Intel 730 240 GB, Crucial MX300 1 TB
PSU: Seasonic X-560 SOUND: ASUS Xonar Essence ST + Xonar H6 + beyerdynamic DT 990 Pro 250 Ω + Creative 6.1 6700 CASE: Cooler Master Silencio 650 LCD: HP Z32 4K
KEYBOARD: CM Storm Quickfire XT MOUSE: Logitech G502 HERO + G240 GAMING: Logitech G29, Xbox Elite Controller, Saitek X56 Rhino H.O.T.A.S. OS: Windows 10 Pro 64-bit
oneb1t
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. dub 2010

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od oneb1t »

Obrázek
zas tak moc neoptimalizovany to neni kdyz v tom high-end dosahuje okolo 100 fps @ 1080p

@michal3d: rise of tomb raider ale neni DX12 only hra jako tyhle o kterejch se tu ted bavime
je to spis DX11 s nepovedenym patchem pro DX12 (a navic jeste sponzorovany nvidii takze naprosto nevypovidajici)
i7-12700K, 2x16GB DDR5-4800MHz, ASUS B660-I, 1TB WDS100T1X0E
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Dle mého názou má NV jen jednu možnost, a tu taky použije.

Jejich velkej vliv na samotné vývojáře. NV tu byla vždy, se svými velkými support teamy pro své profi karty, pro vývojáře, pomáhala s optimalizací, pomáhala s vývojem, byla součástí tuny projektů, celej "the way its meant to be played" program už od roku 2003, dokonce i taková věc jako Gameworks, to neni žádnej tah proti AMD je to jen soubor knihoven pro ulehčení vývoje těm co jsou líní (či neschopní) programovat vlastní shadery a efekty. Za poslední dekádu si NV vytvořila vlastní ekosystém podtrženej jejich velkym podílem na trhu (tzn nikdo si nemůže dovolit se na ně úplně vysrat pokud si nechce tězce kanibalizovat prodeje).

A přesně toto bude jejich zbraň. DX12 už neni z 80% o driverech jako DX11, ale je to low-level API, driver toho moc nezmůže, jde o samtonej engine a jak ten se popere s GPU, tzn NV půjde za vývojářema a bud je talčit pro optimalizace pro jejich GPU, kdežto nativní porty z GCN na GCN běžej dobře už nyní.

Dojde teda k nešťastnému scénáři, defakto od pádu Glide až dodnes jsme žili ve světě kde vše běhalo jakžtakž slušně defakto na všem. To se ale nyní mění, budeme tu mít hry a enginy co poběžej těžce lépe na tom a jiné co poběžej těžce lépe na onom, bude to bitva support teamů, peněz a vlivu. V tuhle chvíli ale paradoxně fandim NV, protože na druhé straně nestojí AMD, ale spíš MS a jejich tah na monopolizaci a uzavření platformy přes MS store.
oneb1t
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. dub 2010

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od oneb1t »

ve vsech hrach kde bylo zainteresovany gameworks AMD tezce ztracelo takze o tom ze to nebylo vyrobeny jako zpusob jak kryplit vykon konkurence docela pochybuju

ale hlavne se furt zapomina na jednu vec a to je ze o vykonu graficky karty v novejch hrach vypovida nejvic jak je na tom karta s vypocetnim vykonem (vsechny efekty jsou pocitany pomoci shaderu v FP32) taky protoze DX12 dokaze zamestnat karty AMD daleko lip nez DX11

tudiz 6.2Tflops 390X dokaze obstat proti cca 6.5Tflops 980ti (nevim ty cisla uplne presne a lisej se podle taktu ale tak nejak to s hrubym vypocetnim vykonem cca je) a takt na takt je 2 roky stara hawaii stejne silna jako 980ti ;) (i presto ze 980ti je na daleko vetsim cipu 438mm vs 601mm a neumi tak rychle DP vypocty)
Naposledy upravil(a) oneb1t dne stř 13. dub 2016, 17:40, celkem upraveno 2 x.
i7-12700K, 2x16GB DDR5-4800MHz, ASUS B660-I, 1TB WDS100T1X0E
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
michal3d
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 25. úno 2007

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od michal3d »

oneb1t píše:ve vsech hrach kde bylo zainteresovany gameworks AMD tezce ztracelo takze o tom ze to nebylo vyrobeny jako zpusob jak kryplit vykon konkurence docela pochybuju
- skutočne?
http://gamegpu.com/action-/-fps-/-tps/r ... t-gpu.html
MB: ASUS P9X79 CPU: Intel i7-4820K + Noctua NH-U12P RAM: 48 GB DDR3 1333 MHz GPU: EVGA GeForce RTX 2070 XC GAMING SSD: Intel 730 240 GB, Crucial MX300 1 TB
PSU: Seasonic X-560 SOUND: ASUS Xonar Essence ST + Xonar H6 + beyerdynamic DT 990 Pro 250 Ω + Creative 6.1 6700 CASE: Cooler Master Silencio 650 LCD: HP Z32 4K
KEYBOARD: CM Storm Quickfire XT MOUSE: Logitech G502 HERO + G240 GAMING: Logitech G29, Xbox Elite Controller, Saitek X56 Rhino H.O.T.A.S. OS: Windows 10 Pro 64-bit
oneb1t
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. dub 2010

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od oneb1t »

jo skutecne ;) urcite to castecne zalezi na tom kolik z baliku gameworks bylo vyuzito a jak hodne si do toho nechali od nvidie kecat ale da se obecne rict ze tam kde bylo gameworks to nic dobryho neprineslo
Naposledy upravil(a) oneb1t dne stř 13. dub 2016, 17:36, celkem upraveno 1 x.
i7-12700K, 2x16GB DDR5-4800MHz, ASUS B660-I, 1TB WDS100T1X0E
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
ArgCZ
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 16. črc 2010

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od ArgCZ »

DOC_ZENITH: víceméně souhlas, až na to že podle mě AMD nemusí v souboji moc být na něj se optimalizuje z nutnosti, vydrbali s tim pěkně teda
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
oneb1t
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. dub 2010

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od oneb1t »

ano karta v konzoli je pomerne slaba takze vytlouct z toho nejakou lepsi grafiku znamena pomoct si optimalizacema na telo GCN
i7-12700K, 2x16GB DDR5-4800MHz, ASUS B660-I, 1TB WDS100T1X0E
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

DOC_ZENITH:
nV ale tohle resit nebude. nV nevyviji a nevydava hry a MS hraje jen na sebe a ne na druhy. MS jsou AMD a nV uplne jedno, ten resi vlastní cile. nV nemá paky na MS a tenhle nasup zprznenych DX12 her je zatím hlavne z kosiku MS. Aneb naprosty paskvily bez nejaky optimalizace. Pak takovy hry se zastaralym vizualem jedou blbe nejen na nV, ale i na tom AMD. Jen na AMD trochu lip, jelikož je to prehozeny z konzole skoro bez uprav. Myslim ze to není reprezentativni vzorek, ale spis odstrašující a je tu nova vlna zprznenych konzoloidnich prevodu. nV spis pujde jinou cestou a to přes Steam-Valve, Epic a Vulkan. Myslim, ze tohle muze skoncit spis bojem velkych vydavatelu a nV a AMD v tom budou hrat spis jen druhořadou roli.

Oneb1t koukam zase rozjizdi svůj spam....... :roll: Upozornuju, aby ses drzel tématu a nerozjizdel flame o GW.
ArgCZ
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 16. črc 2010

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od ArgCZ »

Hladis: jo to dává docela smysl
oneb1t píše:ano karta v konzoli je pomerne slaba takze vytlouct z toho nejakou lepsi grafiku znamena pomoct si optimalizacema na telo GCN
tak nějak to bude a ty optimalizace samozřejmě tam budou i na PC
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

To co dela MS jiste není třeba Valve po chuti. MS se snazi protlacit svoji konzoloidni platformu i do PC a to s exkluzivnim obsahem (ikdyz zatím spis nevalny kvality), omezenym jen na jeho API a system. To se sakra libit moc nebude zbytku vydavatelu. Hadky o nV a AMD si myslim nejsou to oc tu bezi. Oc tu mozna pujde, je boj vydavatelu a prosazeni Vulkan vs. DX12 a reseni AMD vs. nV v tom muze byt az na druhym miste. Ale ja doufam, ze MS tohle nevyjde a nerozklizi PC jako platformu. Zatím tedy dela vse proto, aby ho PCckari vyfakovali.
zumpar1234

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od zumpar1234 »

Hladis píše:To co dela MS jiste není třeba Valve po chuti. MS se snazi protlacit svoji konzoloidni platformu i do PC a to s exkluzivnim obsahem (ikdyz zatím spis nevalny kvality), omezenym jen na jeho API a system. To se sakra libit moc nebude zbytku vydavatelu. Hadky o nV a AMD si myslim nejsou to oc tu bezi. Oc tu mozna pujde, je boj vydavatelu a prosazeni Vulkan vs. DX12 a reseni AMD vs. nV v tom muze byt az na druhym miste. Ale ja doufam, ze MS tohle nevyjde a nerozklizi PC jako platformu. Zatím tedy dela vse proto, aby ho PCckari vyfakovali.
Tak tiež dufam že MS nepresadi UWP na PC lebo ak sa mu to podari tak je so vsetkym koniec. :( Toto si vela ludi neuvedomuje, osobne sa dost divim ze Valve je ticho, bud sa uz z MS nejako "vyrovnali" dohodli alebo vyckavaju ale neviem na čo... Preto bude velmi dôlezite aby sa presadil Vulkan co sa podla mna ale nestane. Najdoležitejsie je aby sa nepresadil UWP na PC a dalej vydavatelia na to kaslali a pouzivali Win32/64 a vlastne distribucne kanaly ako doteraz. Zatial to MS opet kvalitne pohnojil co je totalne nepochopena vec lebo mnohomiliardova Megakorporacia nedokaze vydat funkcnu PC hru a to neodkaze pochopit snad nikto. Robi si kvalitnu negativnu reklamu a to je len a len dobre lebo to nahrava odmietnutiu UWP ako platformy. Osobne by som bol velmy rad keby paralelne dalej existovala Win32/64 a bola rozvyjana a UWP ako platforma ostala hlavne pre mobilny segment kde je v podstate aj jej primarne pieskovisko. To len MS si povedal ze to napcha aj na desktopy a dnes to rozbehol vo velkom ked tlaci trhu Windows 10 upgrade zadarmo ako nejaku nakazu. Z tychto dôvodou aj neprechadzam na Windows 10 a ostavam na Windows 7 poslednom plnohodnotnom desktopovom OS.
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

Valve maji svoji snahu se Steam Machine a tedy snahy o otevreny OS a API bez vlivu MS. Doted existence Steam machine nedavala moc smysl, ale tohle by mu dalo jisty impuls, stejne tak i Vulkanu. Pripadna uzurpace velky casti PC trhu MS by znacilo roztristeni PC platformy, ale myslim, ze to MS nevyjde.
Odpovědět

Zpět na „Grafické karty“