Stránka 58 z 78
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Napsal: stř 13. dub 2016, 14:53
od DOC_ZENITH
Já si myslim že na 7970/7950 ala Tahiti jádro obecně se jednoho dne z historického pohledu budeme dívat jako na legendární GPU, které morální životností vydrželo strašně dlouho. Ta karta byla vydána prosinec 2011, tzn už je 4+ roky stará, netrpí žádnym velkym nedostatkem, nepřehřívá se jak Hawaii (ani ref karty), má pro svůj výkon dostatek Vram, nikdy netrpěla žádnými výrobními problémy (blackscreeny a pod), je sakra dobrá v GPGPU obecně (proto taky byla tak populární v miningu), je to poslední GPU od AMD kde si můžete užít silnou double-precision u Radeonu aniž by člověk musel kupovat Firepro, roky po jejím vydání se na bázi její architektury vytvořily nové konzole + API, což jí dalo novej vítr do plachet a dělá z ní stále více než aktuální kartu, která v moderních titulech vydrtila svou dobovou konkurenci rozdílem třídy. + K tomu všemu má ještě hezkej OC potenciál protože ty karty startovaly hodně konzervativně defaultované.
Myslim si že Tahiti je v GPU něco jako Nehalem mezi CPU. V době vydání taková normálka, ale přináší klíčiovou změnu architektury a postupem času se pro ní optimalizuje, takže místo stárnutí se jí daří čím dál více a více.
Hladis//Promaz. Posty jen se smajliky se mazou.
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Napsal: stř 13. dub 2016, 15:02
od michal3d
Njn, akurát keď pozriem na tie screenshoty a pozriem k tomu aj tie z Quantum Break, Ashes of Singularity...teda hier na ktorých AMD s DX12 dominuje, pozriem ešte jak to beží, nebo dokonce jak sa to hrá, tak ak toto predstavuje tú slávnu budúcnosť DX12...tak to ďakujem, neprosím a vpohode zostávam na Windows 7.
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Napsal: stř 13. dub 2016, 15:06
od oneb1t
hitman vypada velice dobre a prijdou dalsi hry
a vsechny hry pod cryengine 5 budou taky vypadat skvele (a jak jsem demonstroval v homemade testu prinos DX12 je tam taky docela slusnej)
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Napsal: stř 13. dub 2016, 15:32
od ArgCZ
já stejně myslím že to nV nějak vyřeší, prostě při portu těhle her se na to kašle a překompiluje se to a díky tomu že GCN je v konzolích tak to tak jede, ale bude to mít určitě z pohledu nV řešení, tohle je chvilkovej stav si myslím.
a nebo se karta otočí a tříáčkový hry budou i na nV lítat a zbytek pojede líp na AMD... ale určitě nebude takovej rozdíl pod DX12 mezi nV a AMD
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Napsal: stř 13. dub 2016, 15:42
od VeCkO
Upřímně si myslím, že to nV taky nějak vyřeší..
Ale na druhou stranu.. kdyby vážně nV s tímhle měla problém i u nových GP104.. a AMD v tomhle dominovalo.. docela by možná i trhu/podílu bodlo, kdyby AMD teď dominovala a vrátila si minimálně svůj podíl na trhu
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Napsal: stř 13. dub 2016, 15:59
od Hladis
Zatím se spis jedna o prehnane rychly sazeni neoptimalizovanych konzoloidnich her Microsoftem, který se snazi rychle vydavat obsah pro Store a jeho DX12 a podporit svoji platformu. Ale řekl bych, ze timhle spis zpusobuje úšklebky u PC hracu a výsledkem jsou takovy horkou jehlou usity paskvily. nV v tomhle asi nevyresi nic. Jedine ze by nV nejak zatlačila na MS, ale řekl bych, ze nV spis smeruje jinym smerem nez jde MS.
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Napsal: stř 13. dub 2016, 16:46
od Ache
Kdo by to byl řekl, že čip Hawaii z konce roku 2011 - v době počátků DX11, bude takhle zářit i v DX12. To s rovnání z Nehalemem je fakt na místě. Ty hry jsou soce neoptimalizovaná sra*ka, ale tenhle dědeček se s nimi pere podezřele dobře. Jako vidět R9 280 na úrovni GTX970 - to je fakt skoro výsměch.
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Napsal: stř 13. dub 2016, 17:07
od michal3d
Skôr je zaujímavé, jak po pár neoptimalizovaných ***** čo vyzerajú jak hra z pred desiatich rokov (pripomínam že Crysis je z 2007) a nároky majú pomaly na úrovni najnáročnejšich hier dneška, zrazu hovorí o všetkom a úplne sa zabudne na ostatné hry, keď chcete aj ten DX12, tak napr.:
http://gamegpu.com/action-/-fps-/-tps/r ... t-gpu.html
no kde je tá vaša slávna HD7970?
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Napsal: stř 13. dub 2016, 17:11
od oneb1t
zas tak moc neoptimalizovany to neni kdyz v tom high-end dosahuje okolo 100 fps @ 1080p
@michal3d: rise of tomb raider ale neni DX12 only hra jako tyhle o kterejch se tu ted bavime
je to spis DX11 s nepovedenym patchem pro DX12 (a navic jeste sponzorovany nvidii takze naprosto nevypovidajici)
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Napsal: stř 13. dub 2016, 17:14
od DOC_ZENITH
Dle mého názou má NV jen jednu možnost, a tu taky použije.
Jejich velkej vliv na samotné vývojáře. NV tu byla vždy, se svými velkými support teamy pro své profi karty, pro vývojáře, pomáhala s optimalizací, pomáhala s vývojem, byla součástí tuny projektů, celej "the way its meant to be played" program už od roku 2003, dokonce i taková věc jako Gameworks, to neni žádnej tah proti AMD je to jen soubor knihoven pro ulehčení vývoje těm co jsou líní (či neschopní) programovat vlastní shadery a efekty. Za poslední dekádu si NV vytvořila vlastní ekosystém podtrženej jejich velkym podílem na trhu (tzn nikdo si nemůže dovolit se na ně úplně vysrat pokud si nechce tězce kanibalizovat prodeje).
A přesně toto bude jejich zbraň. DX12 už neni z 80% o driverech jako DX11, ale je to low-level API, driver toho moc nezmůže, jde o samtonej engine a jak ten se popere s GPU, tzn NV půjde za vývojářema a bud je talčit pro optimalizace pro jejich GPU, kdežto nativní porty z GCN na GCN běžej dobře už nyní.
Dojde teda k nešťastnému scénáři, defakto od pádu Glide až dodnes jsme žili ve světě kde vše běhalo jakžtakž slušně defakto na všem. To se ale nyní mění, budeme tu mít hry a enginy co poběžej těžce lépe na tom a jiné co poběžej těžce lépe na onom, bude to bitva support teamů, peněz a vlivu. V tuhle chvíli ale paradoxně fandim NV, protože na druhé straně nestojí AMD, ale spíš MS a jejich tah na monopolizaci a uzavření platformy přes MS store.
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Napsal: stř 13. dub 2016, 17:27
od oneb1t
ve vsech hrach kde bylo zainteresovany gameworks AMD tezce ztracelo takze o tom ze to nebylo vyrobeny jako zpusob jak kryplit vykon konkurence docela pochybuju
ale hlavne se furt zapomina na jednu vec a to je ze o vykonu graficky karty v novejch hrach vypovida nejvic jak je na tom karta s vypocetnim vykonem (vsechny efekty jsou pocitany pomoci shaderu v FP32) taky protoze DX12 dokaze zamestnat karty AMD daleko lip nez DX11
tudiz 6.2Tflops 390X dokaze obstat proti cca 6.5Tflops 980ti (nevim ty cisla uplne presne a lisej se podle taktu ale tak nejak to s hrubym vypocetnim vykonem cca je) a takt na takt je 2 roky stara hawaii stejne silna jako 980ti
(i presto ze 980ti je na daleko vetsim cipu 438mm vs 601mm a neumi tak rychle DP vypocty)
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Napsal: stř 13. dub 2016, 17:33
od michal3d
oneb1t píše:ve vsech hrach kde bylo zainteresovany gameworks AMD tezce ztracelo takze o tom ze to nebylo vyrobeny jako zpusob jak kryplit vykon konkurence docela pochybuju
- skutočne?
http://gamegpu.com/action-/-fps-/-tps/r ... t-gpu.html
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Napsal: stř 13. dub 2016, 17:33
od oneb1t
jo skutecne
urcite to castecne zalezi na tom kolik z baliku gameworks bylo vyuzito a jak hodne si do toho nechali od nvidie kecat ale da se obecne rict ze tam kde bylo gameworks to nic dobryho neprineslo
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Napsal: stř 13. dub 2016, 17:34
od ArgCZ
DOC_ZENITH: víceméně souhlas, až na to že podle mě AMD nemusí v souboji moc být na něj se optimalizuje z nutnosti, vydrbali s tim pěkně teda
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Napsal: stř 13. dub 2016, 17:35
od oneb1t
ano karta v konzoli je pomerne slaba takze vytlouct z toho nejakou lepsi grafiku znamena pomoct si optimalizacema na telo GCN
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Napsal: stř 13. dub 2016, 17:38
od Hladis
DOC_ZENITH:
nV ale tohle resit nebude. nV nevyviji a nevydava hry a MS hraje jen na sebe a ne na druhy. MS jsou AMD a nV uplne jedno, ten resi vlastní cile. nV nemá paky na MS a tenhle nasup zprznenych DX12 her je zatím hlavne z kosiku MS. Aneb naprosty paskvily bez nejaky optimalizace. Pak takovy hry se zastaralym vizualem jedou blbe nejen na nV, ale i na tom AMD. Jen na AMD trochu lip, jelikož je to prehozeny z konzole skoro bez uprav. Myslim ze to není reprezentativni vzorek, ale spis odstrašující a je tu nova vlna zprznenych konzoloidnich prevodu. nV spis pujde jinou cestou a to přes Steam-Valve, Epic a Vulkan. Myslim, ze tohle muze skoncit spis bojem velkych vydavatelu a nV a AMD v tom budou hrat spis jen druhořadou roli.
Oneb1t koukam zase rozjizdi svůj spam.......
Upozornuju, aby ses drzel tématu a nerozjizdel flame o GW.
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Napsal: stř 13. dub 2016, 17:39
od ArgCZ
Hladis: jo to dává docela smysl
oneb1t píše:ano karta v konzoli je pomerne slaba takze vytlouct z toho nejakou lepsi grafiku znamena pomoct si optimalizacema na telo GCN
tak nějak to bude a ty optimalizace samozřejmě tam budou i na PC
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Napsal: stř 13. dub 2016, 17:47
od Hladis
To co dela MS jiste není třeba Valve po chuti. MS se snazi protlacit svoji konzoloidni platformu i do PC a to s exkluzivnim obsahem (ikdyz zatím spis nevalny kvality), omezenym jen na jeho API a system. To se sakra libit moc nebude zbytku vydavatelu. Hadky o nV a AMD si myslim nejsou to oc tu bezi. Oc tu mozna pujde, je boj vydavatelu a prosazeni Vulkan vs. DX12 a reseni AMD vs. nV v tom muze byt az na druhym miste. Ale ja doufam, ze MS tohle nevyjde a nerozklizi PC jako platformu. Zatím tedy dela vse proto, aby ho PCckari vyfakovali.
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Napsal: stř 13. dub 2016, 18:00
od zumpar1234
Hladis píše:To co dela MS jiste není třeba Valve po chuti. MS se snazi protlacit svoji konzoloidni platformu i do PC a to s exkluzivnim obsahem (ikdyz zatím spis nevalny kvality), omezenym jen na jeho API a system. To se sakra libit moc nebude zbytku vydavatelu. Hadky o nV a AMD si myslim nejsou to oc tu bezi. Oc tu mozna pujde, je boj vydavatelu a prosazeni Vulkan vs. DX12 a reseni AMD vs. nV v tom muze byt az na druhym miste. Ale ja doufam, ze MS tohle nevyjde a nerozklizi PC jako platformu. Zatím tedy dela vse proto, aby ho PCckari vyfakovali.
Tak tiež dufam že MS nepresadi UWP na PC lebo ak sa mu to podari tak je so vsetkym koniec.
Toto si vela ludi neuvedomuje, osobne sa dost divim ze Valve je ticho, bud sa uz z MS nejako "vyrovnali" dohodli alebo vyckavaju ale neviem na čo... Preto bude velmi dôlezite aby sa presadil Vulkan co sa podla mna ale nestane. Najdoležitejsie je aby sa nepresadil UWP na PC a dalej vydavatelia na to kaslali a pouzivali Win32/64 a vlastne distribucne kanaly ako doteraz. Zatial to MS opet kvalitne pohnojil co je totalne nepochopena vec lebo mnohomiliardova Megakorporacia nedokaze vydat funkcnu PC hru a to neodkaze pochopit snad nikto. Robi si kvalitnu negativnu reklamu a to je len a len dobre lebo to nahrava odmietnutiu UWP ako platformy. Osobne by som bol velmy rad keby paralelne dalej existovala Win32/64 a bola rozvyjana a UWP ako platforma ostala hlavne pre mobilny segment kde je v podstate aj jej primarne pieskovisko. To len MS si povedal ze to napcha aj na desktopy a dnes to rozbehol vo velkom ked tlaci trhu Windows 10 upgrade zadarmo ako nejaku nakazu. Z tychto dôvodou aj neprechadzam na Windows 10 a ostavam na Windows 7 poslednom plnohodnotnom desktopovom OS.
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Napsal: stř 13. dub 2016, 18:11
od Hladis
Valve maji svoji snahu se Steam Machine a tedy snahy o otevreny OS a API bez vlivu MS. Doted existence Steam machine nedavala moc smysl, ale tohle by mu dalo jisty impuls, stejne tak i Vulkanu. Pripadna uzurpace velky casti PC trhu MS by znacilo roztristeni PC platformy, ale myslim, ze to MS nevyjde.