AMD/ATi Ovladače a BIOSy - info
Moderátoři: morke, Walker1134
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: AMD/ATi Catalyst info
Z jiného soudku...
AMD kuchtí podporu DXR v driveru
Od Adrenalin 19.1.2 jsou přítomny tyto 3 knihovny:
amdxn32.dll
amdxn64.dll
ativvaxy_nv.dat
Součástí "amdxn64.dll" je toto:
Zdroj: Guru3D forums
AMD kuchtí podporu DXR v driveru
Od Adrenalin 19.1.2 jsou přítomny tyto 3 knihovny:
amdxn32.dll
amdxn64.dll
ativvaxy_nv.dat
Součástí "amdxn64.dll" je toto:
Zdroj: Guru3D forums
- fobos
- Začátečník
- Registrován: 26. zář 2006
Re: AMD/ATi Catalyst info
to bude mať bez hw jednotiek taký dopad na výkon, že dovi... k čomu to je dobré ?
- AllowedCry
- Začátečník
- Registrován: 21. kvě 2011
- Bydliště: Praha
Re: AMD/ATi Catalyst info
Třeba budeme překvapení, byla by sranda, kdyby to AMD nějak umělo rychleji a ještě by to šlo na GCN1 kartách
Ryzen 5800X3D || GB B450 GX || 32GB @ 3600Mhz cl16 || AMD RX 7900 XTX @ UV-OC || M2 VP4300 4TB || HDD RED+ 4TB || Fractal R5 + Corsair HX850 || [4K] Philips 288E2A + Philips 48OLED707.
- mr.qeg
- Začátečník
-
- Registrován: 05. srp 2007
- Bydliště: Dresden
Re: AMD/ATi Catalyst info
Už vůbec nVidia zveřejnila, co to ty RT cores vlastně jsou? Třeba na to budou budou opravdu jen stačit standarní ALU operace a případně další registry s patřičně optimalizovaným compilerem a žádný fixní HW nebude třeba.
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: AMD/ATi Catalyst info
To je právě to co nikdo neví. DXR jako takové žádné dedikované jednotky nevyžaduje.
Vega 20 NCU má ještě širší ALUs a vyšší kapacitu LDS a registrů. Při využití async-compute pro DXR shadery by to zas tak hrozné být nemuselo. Uvidíme co tam AMD sbastlí
Vega 20 NCU má ještě širší ALUs a vyšší kapacitu LDS a registrů. Při využití async-compute pro DXR shadery by to zas tak hrozné být nemuselo. Uvidíme co tam AMD sbastlí
- nou
- Začátečník
-
- Registrován: 11. pro 2009
Re: AMD/ATi Catalyst info
No co som prave pochopil z prezentacii k Vulkan raytracer extension tak to vyzera ze tie dedikovane su pouzivane na akceleraciu najdenia prienilku ray<->BVH. To je ale prave ta vypocetne jednoduchsia cast. Ak pouzijete nejake zlozitejsie shading techniky ako obycajny Phong tak vacsina vypocetneho vykonu padne na to. Pricom shading sa velmi pravdepodobne pocita na normalnych CUDA cores.
Ono vlastne ked pozrem na to co predvadza 2080 zhruba 1 ray na pixel tak toto som videl predvadzat LuxMark uz tri roky dozadu realtime cez OpenCL. Pretoze to co predviedol ten raytracer Quake 2 sa da dosiahnut aj s CUDA/OpenCL pristupom ako je mozne vidiet tu https://www.youtube.com/watch?v=w7haB1xrMFE vo videu sprad 5 rokov. Jedine co to zachranuje je ten masivny denoise filter ktory z masivne zasumeneho obrazu spravy pozeratelny obraz. Co chcem povedat je ze specializovane RTX jednotky vobec nemusia byt taka nutnost ako si niektory myslia.
Ono vlastne ked pozrem na to co predvadza 2080 zhruba 1 ray na pixel tak toto som videl predvadzat LuxMark uz tri roky dozadu realtime cez OpenCL. Pretoze to co predviedol ten raytracer Quake 2 sa da dosiahnut aj s CUDA/OpenCL pristupom ako je mozne vidiet tu https://www.youtube.com/watch?v=w7haB1xrMFE vo videu sprad 5 rokov. Jedine co to zachranuje je ten masivny denoise filter ktory z masivne zasumeneho obrazu spravy pozeratelny obraz. Co chcem povedat je ze specializovane RTX jednotky vobec nemusia byt taka nutnost ako si niektory myslia.
- ArgCZ
- Začátečník
- Registrován: 16. črc 2010
Re: AMD/ATi Catalyst info
tak na to lehce upozornila Volta v BF V že i HW bez RT jednotek zvládá to co HW s jednotkama, sice pomaleji, ale není to rozdíl stovky procent jak se čekalo, ale spíše nižší desítky
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: AMD/ATi Catalyst info
To už je na diskuzi do jiného tématu
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: AMD/ATi Catalyst info
AMD nabírá další driver developery pro Linux
Phoronix - AMD Hiring Ten More People For Their Open-Source/Linux Driver Team
Phoronix - AMD Hiring Ten More People For Their Open-Source/Linux Driver Team
- HEAD
- Začátečník
- Registrován: 27. lis 2005
- Bydliště: Usti n/L
- Kontaktovat uživatele:
Re: AMD/ATi Ovladače a BIOSy - info
Existuje neco jako Nv inspector pro AMD?Neco kde si muze clovek editovat jednotlive hry a davat jim AA kompatibilni flagy pro SGSSAA a nastavovat negativni LOD bias.Existuje nakej program a nebo to jde nastavit v ovladacich?
Viz https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... utput=html
Viz https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... utput=html
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-RTX 4080Super 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
- HEAD
- Začátečník
- Registrován: 27. lis 2005
- Bydliště: Usti n/L
- Kontaktovat uživatele:
Re: AMD/ATi Ovladače a BIOSy - info
Predpokladam teda, ze nic takoveho neni u AMD.Funguje vubec vynuceni SGSSAA u starsich her?Treba kdybych chtel hrat zaklinace1 coz je dx9 hra pujde tam zapnout SGSSAA?
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-RTX 4080Super 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
- killerek
- Začátečník
-
- Registrován: 09. pro 2003
- Bydliště: Praha
Re: AMD/ATi Ovladače a BIOSy - info
Mas v ovladacich tohle:
https://imgur.com/U4i1y1A
https://imgur.com/U4i1y1A
- havli
- Mírně pokročilý
- Registrován: 15. zář 2009
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: AMD/ATi Ovladače a BIOSy - info
Posuvnik v ovladacich je sice hezka vec, ale to jeste zdaleka neznamena, ze to v praxi funguje.
Ryzen 9 5900X ; Asus Prime X570-P ; 32 GB DDR4 3733 ; Inno3D RTX 4070 Super ; FireCuda 530 2 TB, MX500 4 TB ; Dell G3223Q
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
- killerek
- Začátečník
-
- Registrován: 09. pro 2003
- Bydliště: Praha
Re: AMD/ATi Ovladače a BIOSy - info
Testoval sem to na par starych hrach (vzpomenu si na Sacred a MU online) a fungovalo to.
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: AMD/ATi Ovladače a BIOSy - info
Out-of-Box podpora Navi v AMDGPU kernel driveru v Linux kernelu 5.3
Phoronix.com: AMD Posts 459 Linux Kernel Patches Providing Navi Support - 412k+ Lines Of Code
Phoronix.com: AMD Posts 459 Linux Kernel Patches Providing Navi Support - 412k+ Lines Of Code
- vinniczech
- Začátečník
- Registrován: 28. srp 2008
Re: AMD/ATi Ovladače a BIOSy - info
HEAD: zkus radeonpro:) ale nevim jestli to funguje s rx grafikama. Posledni, který to podporuje jsou myslim R radeony. Jde tam nastavit kvalita mipmap, flip queue size, lod textur, různý typy vsync, adaptivní aa, supersample aa, aniso atd.. je tam toho hafo. Používám to s radeonem hd 7970
please wait... rebuilding
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: AMD/ATi Ovladače a BIOSy - info
Něco pro uživatele Linuxu
//Test na Phoronix.com - Benchmarking Valve's RADV+ACO Yields Fastest Open-Source Radeon Vulkan Driver
- PCGN - Valve’s new code cuts AMD GPU compile times by over 45% for Linux games
- Phoronix.com - Valve Has Been Developing A New Mesa Vulkan Shader Compiler For Radeon
- Steam fo Linux - Help us test ACO, a new Mesa shader compiler for AMD graphics!
//Test na Phoronix.com - Benchmarking Valve's RADV+ACO Yields Fastest Open-Source Radeon Vulkan Driver
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: AMD/ATi Ovladače a BIOSy - info
Radeon Boost a Integer Scaling bude obsažen v Radeon Adrenalin "2020 Edition". Kompatibilita Integer Scaling se všemi GCN/RDNA based kartami
HiAlgo/Radeon Boost:
intercepts and on the fly modifies commands sent from the game to the graphics card, optimizing performance frame by frame. When you are in action and the camera moves, BOOST decreases the resolution to boost the framerate. When camera stops, it restores full resolution. This provides optimal responsiveness and smoothness for the game, even with weak graphics card.
- spajdr
- Středně pokročilý
- Registrován: 14. bře 2004
- Bydliště: Ostrava Poruba
- Kontaktovat uživatele:
Re: AMD/ATi Ovladače a BIOSy - info
Sranda, ze Radeon Boost uz je uveden na krabici od grafiky a nikoho doposud nezajimalo co to je a proc to pripadne nefunguje
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: AMD/ATi Ovladače a BIOSy - info
Na které krabici?
Teď koukám na krabici Gigabite RX Vega 56 a Sapphire RX 5700 XT a nikde nic.
Teď koukám na krabici Gigabite RX Vega 56 a Sapphire RX 5700 XT a nikde nic.