Stránka 7 z 7

Re: Analýza latencí gpu - FrapsCut

Napsal: pon 1. dub 2013, 10:02
od Omal
Díky za vysvětlení.

Nepřesnost FRAPS oproti FCAT se leckde nezdá nějaká brutální, ale když se to přepočítá na FPS, tak je to mazec. Někde je to zkreslení až příliš velké:
http://www.pcper.com/reviews/Graphics-C ... nce-Test-4

Re: Analýza latencí gpu - FrapsCut

Napsal: pon 1. dub 2013, 11:02
od dexterav
akurát že porovnávať a vôbec riešiť fraps vs fcat je ako porovnávať SR71 a rogalo síce obe lietajú...
a hlavne normálne dostane človek do rúk max ten fraps :)
takisto je ale otázka čo vlastne ukazuje dobre, samozrejme predpokladám že fcat, ale jeden nikdy nevie :mrgreen:

Re: Analýza latencí gpu - FrapsCut

Napsal: pon 1. dub 2013, 11:09
od webwalker
Omal@: Pozor na jednu věc. Jsou tam tendence (zvláště na pcper) odstraňovat ty krátké snímky "runts" z průběhu latencí!
Další věcí je používání 99th percentily, která je do jisté míry náhodnou hodnotou, navíc je to označeno jako "frame variance", což je naprostá blbost.

dexterav@: Přesnější je vždy FCAT, prakticky nic přesnějšího už být ani nemůže. To, že mi si to s ním nezměříme je bohužel pravda. :(

Re: Analýza latencí gpu - FrapsCut

Napsal: pon 1. dub 2013, 11:18
od del42sa
podle mě tato nafuknutá bublina velmi brzy splaskne, protože až AMD vydá ovladače s opraveným memory managementem pro GCN a kontrolou frameflow u multi GPU, tak se na pořizovaní nějaké "profesionální" karty za 40 litrů pro "utrapřesné" a "objektivní" měření každá redakce vy..... :lol:

Re: Analýza latencí gpu - FrapsCut

Napsal: pon 1. dub 2013, 12:27
od crashPC
Asi tak. Borderlands může být zajímavou referencí, tam to totiž docela sedí, a rozdíly FCAT proti FRAPS ještě ne vždy ukazují optický rozdíl situace, popřípadě situaci samotnou i bez rozdílového pohledu. Podle článků to vypadá, že zajímavý je pouze rozdíl průměrných hodnot coby informace průměrného FPS a velké peaky u latencí obecně, nyní prozměnu nikoli reálný rozdíl hodnot, pouze existence faktu/peaku, kdy se děje se systémem něco velkého. Z mého pohledu tedy FRAPS vykonává svou práci víc než dostatečně.

Re: Analýza latencí gpu - FrapsCut

Napsal: stř 3. dub 2013, 20:58
od Omal
Třeba se časem objeví obdoba této metody. Levné grabovací karty dělá třeba Aver Media (jednu kartu od nich testovali na Diit) a software by neměl být pro zkušeného programátora problém.

Myslím, že tato "bublina" jen tak nesplaskne, je do toho zapojeno dost velkých webů.

Hodnota 99 percentilu je myslím docela důležitá. Pokud by byla latence příliš velká, tak by to znamenalo, že (například při 50 FPS) se každé 2 vteřiny obraz zatrhne. Pokud se data pro percentil vyhodnotí správně, tak se v žádném případě nejedná o náhodnou hodnotu.

Re: Analýza latencí gpu - FrapsCut

Napsal: stř 3. dub 2013, 21:43
od del42sa
Pokud AMD problém s latencema u GPU vyřeší v nových ovladačích, tak nebude co poměřovat. Hrot ztratí svoje ostří...

Re: Analýza latencí gpu - FrapsCut

Napsal: čtv 4. dub 2013, 12:37
od webwalker
@Omal: Jestli to je bublina nebo ne, ukáže až čas. Já si myslím, že pokud AMD napraví kompletně své ovladače (nyní hlavně CF) jak píše del42sa, nikoho už frametimes asi až tak zajímat nebudou. Ale uvidíme.
Percetily: Problém je, že nic takového, co popisuješ, ti percentily moc neukáží. Takovéto použití percentil je převzato z testování serverů, které mají k testům gpu hodně daleko. Pokud chceš u gpu zjistit stutter, musíš zkoumat hranice latencí, které ti je způsobují a nikoliv hodnotu, která se svým typem od min. či max. latence (fps) až tak moc neliší.
Příkladem může být situace, kdy 99th percentila je sice vyšší, ale celkový průběh percentil se drží větší čas pod hranicí latence, které způsobuje stutter, nežli u druhého gpu, která má 99th percentilu nižší. Chceš-li zkoumat gpu, zkoumej na stuttering kritické latence a jejich výskyt, vše ostatní je zbytečné a zavádějící.

Re: Analýza latencí gpu - FrapsCut

Napsal: úte 9. dub 2013, 11:54
od xwing
Čítali ste ten Techreport článok celý? Zatiaľ to najlepšie čo sa na túto tému na webe objavilo a vysvetľujú tiež že oba pohľady (FRAPS aj FCAT) sú dôležité pre meranie plynulosti. Totiž ak hra pošle dva snímky s veľkou latenciou medzi nimi (FRAPS) tak aj ak na výstupe (FCAT) máme medzi snímkami dokonale rovnomerné rozostupy môže tam byť viditeľné "trhnutie" spôsobené veľkým rozdielom medzi obsahom tých dvoch zobrazovaných snímok.
Takže ak som to správne pochopil FRAPS meria plynulosť enginu (ktorá môže byť ovplyvnená CPU, GPU, ovládačmi, API...) a FCAT plynulosť zobrazovania vyrenderovaných snímok, tzn. pre pocit plynulosti sú dôležité oba, aj keď GPU má pravdepodobne viac možností zlepšovať FCAT výstup ako FRAPS výstup.

Názorná ukážka:
http://techreport.com/review/24553/insi ... re-tools/6

Re: Analýza latencí gpu - FrapsCut

Napsal: stř 10. dub 2013, 12:19
od webwalker
Myslím, že jsi to pochopil správně. Pro nás bude ale vždy směrodatné to, co se nám objeví na obrazovce a nikoliv to, co se děje na začátku pipeline. Prostě Fraps ti může ukazovat stuttering, ale na výstupu z front bufferu už žádný stuttering být nemusí. Chceš-li tedy v průběhu testu hledat "reálné" stuttery, zjistíš to jedině FCATem.

Re: Analýza latencí gpu - FrapsCut

Napsal: stř 10. dub 2013, 18:09
od crashPC
Nojo, ale v textu je jasně popsané, že stutter není jediný problém, který kazí hratelnost hry. Proto má Fraps mnohem větší vypovídající hodnotu, než předpokládanou "žádnou"....

Re: Analýza latencí gpu - FrapsCut

Napsal: stř 10. dub 2013, 18:58
od webwalker
Špatným časování (rozdílnou latencí) snímků v pipeline může dojít buďto k stutteringu nebo k micro-stutteringu. MS je záležitostí multi-gpu a stuttering i single-gpu. Pokud ti FCAT nedetekuje stutter, tak prostě žádný stutter neexistuje i když ti FRAPS hlásí opak (a často tomu tak je). FRAPS samozřejmě nějakou vypovídající hodnotu má, ale bez ověření na výstupu gpu (třeba FCATem) si nebudeš nikdy jistý.

Re: Analýza latencí gpu - FrapsCut

Napsal: úte 23. dub 2013, 11:28
od webwalker
Jen pro zájemce, kdo by měl zájem o naměřené výsledky testů z článku Tomáše Šulce "SLI versus CrossFire — podrobné srovnání multi GPU", může si je stáhnout ZDE.

Ještě jsem ve FrapsCutu přeložil do češtiny všechny grafy, takže kdo má zájem, může si "novou" verzi FrapsCutu stáhnout ZDE. Jinak nic nového :oops:

Re: Analýza latencí gpu - FrapsCut

Napsal: úte 12. lis 2013, 11:37
od maltra
Zdar, skusam ten program, vyzera to dobre, akurat je skoda ze sa tam nedaju dat do jedneho grafu vysledky z viacerych merani, napriklad ako tu:

Obrázek

Nejaka rada ohladne toho od teba by nebola? A tym nemyslim "naprogramuj si", moj posledny program bol generator nahodnych cisel v Pascale v roku... necham to tak, uz si ani nepamatam :-D.

Dik.