Stránka 7 z 255

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Napsal: sob 7. čer 2014, 21:44
od RAD-x
Jo, na TNT2 Ultru taky vzpomínám :) to byla pecka! BTW Sapphire Radeon 9600PRO 256MB je stále v poličce, hned vedle 6600GT a 7600GT do AGP :) (vše funkční samozřejmě) ještě mi tam chybí TNT2 ultra a GF2 GTS, takový modly mého mládí.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Napsal: ned 8. čer 2014, 00:12
od CageJ
Ja som mal Voodoo3 3000, potom klasicku Rivu TNT a vtedy bratranec tiez tu Rivu TNT2... jop stara era, neriesilo sa chladenie :D .. 9600 Pro 128MB mam doma este tiez a vedla toho 9800 Pro..

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Napsal: ned 8. čer 2014, 10:18
od Hladis
No ja teda taky hral 32bit a ne 16bit, zvlaste co jsem mel Radeona 9700. Uz s GF2,3,4 se dalo v 32bitu hrat. Tam nemelo zadnej smysl hrat v 16bitu, kterej byl vyblitej a Voodoo pak nepomohl ani 22bit postfiltr. Jen u MP her, kde bylo potřeba hodne fps se všechno oskubalo. Hral jsem v 1024x768 taky na AOC :)

Jinak TNT2 Ultra byla precenovana a vyhypovana karta, s kterou si vytrela zadek pretocena V3 2000 za zlomek ceny :P O první TNT ani nemluve. CPU limitovany karty s hnusnym 16bitem a vesmes nepouzitelnym 32bitem.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Napsal: ned 8. čer 2014, 11:08
od mlrs
Ja toho snad nejvic nahral na S3 trio (1MB) -> nastesti mi na tom jely vsechny stare dos hry (proc by taky ne) a pak to zvladlo i spellcross a Homam3 :)
Pak uz nastoupila Riva TNT 2 Pro, ktere odesel vetracek a misto toho jsem dostal Geforce 2 Mx200 -> na tom uz neco jelo -> pak jeste Geforce3 Ti200 a nasledne uz ty novejsi "krapy" :-D
Nejvic vzhledove se mi libila ta Geforce 3 - preci jen, kdo se v te dobe mohl pochlubit pasivy na pametech :-D
Inno3D nemuzu najit, ale vypadala cca takto:
Obrázek

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Napsal: ned 8. čer 2014, 14:23
od HEAD
TNT2 ULTRA nebyla precenevana karta.Taky sla jeste pretocit.Ja sem mel tu smulu, ze sem mel pasivne chlazenou ale i tak sla ze 150/180 na 175/205.
Quake 3 pak davala ve 1024x768 vse max 32Bit na 40Fps.Nebo NFS 5 sem taky hraval se vsim na max 32bit.
Navic Voodoo3 neumela 32bit.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Napsal: ned 8. čer 2014, 14:56
od Ache
TNT2 ale byly fakt strašně vyhypovaný karty. Voodoo 3 s nimi vytřela zadek i přes 16bit obraz, protože TNT2 zase neuvěřitelně šidila co se dalo. To když už 32bit kartu, tak byl dost zajmavý Matrox G400 který dával 32bit s minimální ztrátou výkonu. A hlavně nešidil trilinear filtr tak jako TNT2 :wink:

hádej co c je z vyhypovaný TNT2 ultra a co s G400:
http://abload.de/img/3dv6_trilinearpaqz3.jpg
- Voodoo3 sice bylo jen 16bit, ale filtrovalo taky poctivým trilinearem. :!:

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Napsal: ned 8. čer 2014, 15:27
od RAD-x
Já jsem jí dostal, když jsem tehdá míval dvě voodoo 2 od monster 3D, což bylo naprosto ultimátní už tehdá jsem si na ty voodoočka spíchnul pasivy prakticky na všecko co nějak hřálo. Mám je doma dodnes...jen už pro ně nemám žádný pořádný dobový prkno...takže to supluje Tualatin, ovšem na něho taky nemám žádnou z mých tehdá vysněných desek. A je fakt, že i to jedno voodoo 2 bylo s tou Ultrou minimálně srovnatelný teda např ve starém UT pod glidem, trochu mi vadilo že 2D karta byla nutnost, protože pak byl plná deska karet a s těma 2ma voodoočkama, S3kou a zvukovkou toho bylo až dost a húř se ty voodoočka chladily. Každopádně i tak se mi TNT2 Ulrta nějak vryla do paměti a sháním jí pořád.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Napsal: ned 8. čer 2014, 15:36
od Hladis
jj nVidia tam cheatovala, protože nestihala. TNT a TNT2 byla prehypovana karta a vznikl kolem TNT uplne smesnej nVidiotismus. Quake III ve 40fps byl nehratelnej :roll: 100fps nebo jsi jen darce fragu. 32bit byl v ty době taky nepouzitelnej a zrovna nVidia mela velkej problém s velkym poklesem vykonu v 32bitech a resila svoji pozici cheatovaim. Takova Voodoo 3500 si s celou Ultrou vytrela pozadi a Voodoo 2000 nebyl problém pretocit na podobnou uroven. Stále Voodoo mela lepsi obraz, nez nVidia na 16bitech, na kterých stejne každý s tou kartou hral, pokud chtěl nejaky prijatelny fps. Si dobře pamatuju na Half-Life a ze to na TNT2 clovek musel hrat v 16bitu. TNT ještě byla brutalne brzdena procesorem.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Napsal: ned 8. čer 2014, 15:43
od HEAD
Nechapu proc bych mel mit 100fps pro quake3.
Ja sem v ty dobe stejne nemel net a hral sem to kvuli grafice proti botum..Stejne jako vsichni kamosi, ktery u me slintali nad grafikou :lol: A 40fps pri 1024x768 pri 32bit to uz bylo neco.
A Half-Life mi taky jel na max pri 1024x768x32 uplne bez problemu.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Napsal: ned 8. čer 2014, 16:19
od RAD-x
Hladis píše:jj nVidia tam cheatovala, protože nestihala. TNT a TNT2 byla prehypovana karta a vznikl kolem TNT uplne smesnej nVidiotismus. Quake III ve 40fps byl nehratelnej :roll: 100fps nebo jsi jen darce fragu. 32bit byl v ty době taky nepouzitelnej a zrovna nVidia mela velkej problém s velkym poklesem vykonu v 32bitech a resila svoji pozici cheatovaim. Takova Voodoo 3500 si s celou Ultrou vytrela pozadi a Voodoo 2000 nebyl problém pretocit na podobnou uroven. Stále Voodoo mela lepsi obraz, nez nVidia na 16bitech, na kterých stejne každý s tou kartou hral, pokud chtěl nejaky prijatelny fps. Si dobře pamatuju na Half-Life a ze to na TNT2 clovek musel hrat v 16bitu. TNT ještě byla brutalne brzdena procesorem.
Pravda 32Bit bylo nepoužitlený, i s výkoným CPU v té době prostě nebyla šance to použít...leda se podívat jak je to hezký a zase zpět k hratelným FPS do 16Bit.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Napsal: ned 8. čer 2014, 16:32
od DOC_ZENITH
HEAD píše:Nechapu proc bych mel mit 100fps pro quake3.
Ja sem v ty dobe stejne nemel net a hral sem to kvuli grafice proti botum..Stejne jako vsichni kamosi, ktery u me slintali nad grafikou :lol: A 40fps pri 1024x768 pri 32bit to uz bylo neco.
A Half-Life mi taky jel na max pri 1024x768x32 uplne bez problemu.
Na TNT2 jsi mohl hrát v DX6 modu i halflife 2 když na to přišlo. Ale pravda prostě je že TNT2 byla ve své době přehypovaná, plná cheatů zplacenejch testů (3dmark) bencharků, PR keců o technologiích které byly total useless nebo je karta nikdy neviděla(ala podpora 2K textur když jedna taková textura by zabrala celou vram sama protože karta neuměla ani texture kompri ani framebuffer kompresi, ani paletized textures support, nebo podpora AGP texturingu když jeho použití instantě killnulo výkon, atd, podpora AGP4x kterou v praxi těžil až tam Radeon 9700pro, atd.) Neuměly ani geometry instancing, takže v CPU limited situacích (to na tehdejších CPU bylo hodně čato) na tom bylyoproti voodoočkům špatně v min fps, atd.

Možná to vidim zkresleně protže jsem hodně hrál Glide hry a tam se TNT nechytala, ala přesun z banshe +K6 450 na Celeron 500A + TNT2 jsem cejtil jako downgrade...

TNT2 byl dost shit. Tehdy prostě vládnul marketing kterej Nvidia zvládnula braburně. Postupem času ale zvládla i HW, neváhala bejt odvážná a házet na trh zabugované nehotové čipy jen aby tam něco bylo a zase se to někam pohnulo. Geforce 256 a její zabugované binilear TMU které musely fungovat semknuté 2 do 1 jako trinilear aby neartefaktili (což z té karty ale dělalo na NV standardy kartu s pěkynym obrazem heh), probémy s výrobou, nízké takty, poslat kartu na trh napřed jako SDR protože DDR pro které byla dělaná ještě nebyly k dispozici.... ale to vše bylo vedlejší protože produkt se na trh dostal dříve než konkurence ať už se k tomu došlo jakkoliv čísla v testech ukázal. Než konkurence vyladila své produkty Nvidia měla za dveřma Geforce 2 která většinu problémů řešila, atd. Nvidia tehdy utloukla konkurenci lživym marketingem a kadencí se kterou sekala nové karty na trh a než se vše provalilo už měl hype jinej novej produkt kterej šel na trh opět s batohem marketing featur.

Ještě jsem se nezmínil o inpiutlagu. Optimalizovaé drivery NV často házely děsnej pedbuffer takže jej měly. Pak zde byly drivery které byly zase docela OK, atd. Nicméně Voodoočka inputlag neměly ani při Vsync ON. To tehdy taky nikdo neřešil, bylo toho více.

Ještě když jsem měl GF4TI tak jsem se chlubil 3Dmarkem 2001 kolem 13500 bodů, ale reálně jsem hrál s drivery které daly 12000 bodů ale dalo se na nich hrát heh.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Napsal: ned 8. čer 2014, 16:41
od Hladis
HEAD: Gratuluju. Bud jsi byl sebemrskac plouzici se s cukajici hrou nekde na hrane plynulosti, nebo jsi mel zazracnou kartu, nebo jsi byl slepej a na konec ses mozna seknul s kartou. Vysvetli mi, jak jsi mohl mit průměrných 40 fps, když ty davala az GF 256 SDR. S TNT 2 Ultra v 32bitech v mensi raketovy přestřelce se hra uplne zasekala a byla nehratelna i v singlu. Quake III byl na TNTckach humus a hejbal se dost blbe. To vyresili az GF2, takze mas v tom nejak zmatek. Podobne blble na tom byla TNT2 Ultra i v Half-Life a na 32bitu to nejelo plynule, tedy pokud někdo nebyl silenec, a nehral to s prumernyma 35fps. Ještě si to dobře pamatuju. A Voodoo 2000 davala v 16 bitech Half-life lip nez TNT2 Ultra. Pokud pro tebe je 30-40fps, s propady az na 15fps, etalon plynulosti a hratelnosti, tak to je spis smutny.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Napsal: ned 8. čer 2014, 17:01
od HEAD
V roce 1999 se fakt nehralo na nakych 60fps jako dneska...Mozna naky silenci jako vy, kterejch bylo 5 v republice, ale normalnim lidem v roce 1999 stacilo 30fps v 1024x768.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Napsal: ned 8. čer 2014, 17:15
od DOC_ZENITH
Mam ti ukázat framerate so s Voodoo5 vytahnu v UTčku? :) Teď zrovna m ito běží na stole (testuju hodně starejch boardů co mi teď dorazily)? Momentálne sedim nsa minimu 64 average 107. :) v 1024x768 high, detail textring zapnutej. :) Jen ten 3Ghz Northwood kterej to živí bych tehdy ještě aspoň 2 roky nekoupil. :) Ale o co slabší CPU o to větší výhoda pro voodoočka (neberu TnL2 v Quke 3 na Geforce 256).

Ale jako jo no, tehdy to s FPS nebylo tak horký, a i když se člověk dostal do nastavení kde to karty daly CPU se staly problémem. Vim jak mi tehdy banshee přišla rychlá a jak když jí dnes srovnam s V3, V5 či i TNT2 U, je pomalá, ale tehdy byla v PC K6 a na tý se ta TNT2 prostě nehejbala.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Napsal: ned 8. čer 2014, 17:56
od havli
Q3A si obcas jeste zahraju... a na specialnim stroji. Mam na to PC s Voodoo5 AGP. :)
Limiter je nastaveny na 125fps, coz povazuju za celkem uchazejici hodnotu. Bohuzel jsou obcas propady kvuli procesoru. Holt na AGP 2x neexistuje dostatecne rychlej CPU. Zkousel jsem P4 @ 3GHz i Bartona 3000+, ale ani jeden nedokaze V5 v Q3A poradne nakrmit. :twisted:

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Napsal: ned 8. čer 2014, 18:04
od DOC_ZENITH
Ono spíš i jo ale.... neni bandwith do karty co se týče geometrie. Já dělam takovej menší test teď (no menší, už na tom dělam tak 12+ hodin). Ono to že V5 neni AGP ale vlastně jen PCI66 karta co se strká do AGP má svá úskalí.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Napsal: ned 8. čer 2014, 19:33
od Hladis
HEAD píše:V roce 1999 se fakt nehralo na nakych 60fps jako dneska...Mozna naky silenci jako vy, kterejch bylo 5 v republice, ale normalnim lidem v roce 1999 stacilo 30fps v 1024x768.
No nevim kdes zil, ale hralo se na to sakra hodne, zvlaste když tehdejsi enginy byly delany na vyssi fps bez nejakych nesmyslu s 60fps lockem a frekvenci LCD. Naopak dnes se nároky na fps zkrouhli oproti minulosti a enginy jsou k tomu i prizpusobeny. Asi jsi byl mezi jinyma lidma, kteří hrali v 25fps s trhanici, a byli happy. Mozna kvůli tomu, ze nevedeli poradne nic o fps a ze to povazovali za normalni, jako dnes konzolisti, nebo na to jen nemeli prachy. Ja mezi takovyma lidma nastesti nikdy nebyl.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Napsal: ned 8. čer 2014, 20:13
od HEAD
V roce 1999 lidi vubec neresili nakych 60fps prosimte.
Vetsina lidi v ty dobe stejne melo celerony nebo K5/6 a 60fps to nedal ani cpu.
Ani netusim, jestli se u nas uz prodaval Pentium3 na 500Mhz coppermine.Ale ani ten by asi nedal quake3 na 60fps.

To davali az pozdejsi cpu.Navic tyhle novy P3stali sileny prachy, takze je stejne nikdo nemel.

Jak rikam ja hral na celeronu 533 quake3 na 30-40fps bez problemu a i Half life behal pekne na max.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Napsal: ned 8. čer 2014, 20:26
od RAD-x
HEAD píše:V roce 1999 lidi vubec neresili nakych 60fps prosimte.
Vetsina lidi v ty dobe stejne melo celerony nebo K5/6 a 60fps to nedal ani cpu.
Ani netusim, jestli se u nas uz prodaval Pentium3 na 500Mhz coppermine.Ale ani ten by asi nedal quake3 na 60fps.

To davali az pozdejsi cpu.Navic tyhle novy P3stali sileny prachy, takze je stejne nikdo nemel.

Jak rikam ja hral na celeronu 533 quake3 na 30-40fps bez problemu a i Half life behal pekne na max.
Mám takovej dojem, že v té době jsem měl nějakou K6-2 nebo K6-3, nevím přesně...pamatuju, že to jelo v originálu na 450MHz a já z toho dostal 550Mhz a všichni se ke mě chodili koukat, že to fakt existuje. Na tom jsem měl dvě voodoočka od monstra a to jsem byl tehdá ultimátní král, nikdo se na mě nečapal. Každopádně vím, že FPS jsem teda řešil a vím, že ty dvě voodoočka mi v 1024*768 přez 60 dávali ve starém UT a ještě víc, detajly jsem měl myslím vysoko...je to pěkných pár let... možná si něco nepamatuju ale ty FPS si pamatuju a vím, že jsem to právě už tehdá dost řešil, protože FPS = FRAG!... a to platí v podstatě dodnes :) Tu ultru jsem měl tehdá takovou velikou, s pěknym větrákem, prostě na tu dobu echtovní věc...a musel jsem na ni tvrdě dřít ve školních dílnách na střední a ještě jsem si vyprosil prachy na narozeniny a vánoce dopředu :lol: měl jsem ji asi 2 roky a pak jsem ji snad za stejný peníze prodal. Každopádně voodoočka jsem nedal a že je ode mně chtělo nemálo lidí.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Napsal: ned 8. čer 2014, 22:31
od Ache
RAD-x píše:Mám takovej dojem, že v té době jsem měl nějakou K6-2 nebo K6-3, nevím přesně...pamatuju, že to jelo v originálu na 450MHz a já z toho dostal 550Mhz a všichni se ke mě chodili koukat, že to fakt existuje
Já "3D éru" začínal taky na AMD K6-500MHz a zatímco z matroxem G400 to žádný zázrak nebyl (ale 32bit bezeztráty výkonu + luxus kvalita obrazu), tak s voodoo 3 to zářilo. Voodoočka prostě k těm levným procesorům "pro lidi" byly naprosto ideální (Glide). UTčko v Glide určitě lítalo kolem 40-60fps v 1024x768. Ale určitě i v té době jsem i já tu plynulost řešil. Možná že mě stačily nižší fpska než dnes, ale těžko říct... zase se hrálo na 100+Hz CRT kde díky častějšímu snímkování nebyl defakto vidět tearing a ty nižší fps nemusely působit tak trhaně jako na 60Hz LCD. :|
Ale TNT2 Ultra byla prostě vyhypovaná a vyžadovala silný CPU. Voodoo3 2000 bylo mnohem levnejší (asi tak polovina ceny), OC hodně vysoký (asi z 140MHz na 180MHz), a díky Glide ke K6 naprosto ideální (v té době to měly skoro všechny hry).