Stránka 7 z 8
Re: Horizon: Forbidden West
Napsal: sob 30. bře 2024, 00:39
od marek16
HEAD píše: ↑pát 29. bře 2024, 20:14... tak to prida treba jen 5fps.Z 65fps na 69-70fps.
ale zas máš dvakrát takovej input lag
Ale ne, typicky mi to na 4070ti zvedá ve 4k třeba z 60 na 80-90, v těch lepších případech, někdy klidně i míň.
Re: Horizon: Forbidden West
Napsal: sob 30. bře 2024, 02:41
od spajdr
HEADe zkus vypnout nvidia reflex v nastaveni hry.
Re: Horizon: Forbidden West
Napsal: sob 30. bře 2024, 15:19
od HEAD
Re: Horizon: Forbidden West
Napsal: ned 31. bře 2024, 20:08
od TankGeorge
Tak se mi podařilo překonat počáteční odpor, zvykl jsem si na to jaká hra je, a neměl by už být pro mě problém nějakou stovku hodin věnovat dokončení - pokud tam nějaký konec teda je. TLDR furt je to prostě Far Cry / AC, akorát v mnohem vyšší kvalitě. Tenhle typ her symbolizuje spoustu moru v herním průmyslu. Na druhou stranu ten koncept má v sobě něco dobrého (když se každoročně sype do prostoru několik AAA open-world FarCryovek) a když už si teda vybrat jednu hru tohoto typu, tak rozhodně Horizon.
>>
https://www.youtube.com/watch?v=rmx0uL-CXkI <<
Navzdory doporučení jsem si zkouknul tenhle hodinový Zero Dawn story wrap. Přestože Zero Dawn vlastním a několikrát jsem ho začal hrát, nikdy mě ta hra sama od sebe nezaujala, abych tomu dal víc, jak 3hodiny. U vychvalované story bych si představoval, že zaujme prostě hned (neměl jsem problém dohrát zastaralý Mass Effect, i když jsem měl nainstalovaný ME2 a chystal se vyjít ME3). U dobře vyprávěného pokračování bych předpokládal, že dokáže zaujmout i nového hráče (Witcher 3 mě bavil hned a nehrál jsem předchozí díly, ani nečetl knihu). Forbiden West je totální snooze-fest prvních 10 levelů, což klidně může zabrat 10 hodin, a pak teprve začne být trochu zajímavý.
Další oser je ovládání. Speciálně M+K. Jednak se hraje za "endgame" postavu, která má milion abilit z předchozí hry, které zřejmě získávala postupně hraním předchozí hry, že? Tutorial fakt selhává. Klidně mohli udělat nějaký "útěk ze zajetí" - nemám Focus, nemám kopí, postupně zase získávám atp.
M+K naráží na konzolový design celého UI. Strašná menu a podmenu inventáře, craftění... prakticky nutnost používat weapon wheel (nepochopitelné nevyužívání kolečka na myši). Když chci něco přebindovat, má to pět konfliktů někde v inventory/crafting/trading menu - raději vlastní keybinding ani nezkoušet.
Do toho je hra celkem nemilosrdná i na normal obtížnost dostáváte oneshoty, ideálně když zuřivě mačkáte všechny klávesy, protože jste zapomněli, jak se vyrábí šípy během boje.
Jenže, když už to mám všechno v ruce (cca ten lvl 10), tak hra začne fakt bavit - s přivřenýma očima Doom Eternal indiánský spinoff, ustřelování součástek a weak spottů. Rozhodně nejsilnější aspekt hry, Dostatek koření k tomu, abych to dohrál a zpičoval tu přeceňovanou story.
Vážně jako první (a zatím jediná) zajímavá postava je Sylens po 20ti+ hodnách hry. Další věc - a obvykle nad tím mávám rukou coby realitou dnešní doby - množství "girl-boss" náčelnic, válečnic a cool diverzních žen proti stupiním, nasilnickým a nesympatickým mužům fakt tluče do očí. Neviděl bych to jako problém, kdyby tam ty všelijaké vedlejší questy za něco stály... ale ony za moc nestojí. Jsou pěkně nadabované, animované, ale prostě je to nezajímavý bloat.
Třeba se to dál ve hře zlepší, ale jako desítky hodin plynou a Sylens je jediná "šedá" postava. Zbytek jednodimenzionální stereotypy / antistereotypy. Prostě mi tohle "postappo" nesedí. Všechno takové naivní. Kde jsou nějací kanibalové, co unášejí děti a vaří je v kotli?
Ještě, že to má parádní vizuál (mech je jasná jednička, ale svítící stroje v noci na OLED+HDR je taky pošušňáníčko) a combat.
Re: Horizon: Forbidden West
Napsal: ned 31. bře 2024, 20:39
od Paul
TankGeorge píše: ↑ned 31. bře 2024, 20:08
Všechno takové naivní. Kde jsou nějací kanibalové, co unášejí děti a vaří je v kotli?
V Zaklínači? New Vegas?
Tohle je prostě jiný post-post-apo. A jo, je mnohem víc sluníčkový. I když zvěrstva se tu taky děla (red raids, human sacrifice), ale to skončilo před začátkem Zero Dawn.
A pak tedy ta premisa že celý lidstvo, kompletně všichni lidi na planetě, kromě pár miliardářů, chcípli, ta taky není kdovíjak sluníčková.
Jinak já v tom mám 50 hodin, teď prozkoumávám Las Vegas a užívám si to. Ale jak jsem psal jinde, ne, není to na úrovni mejch oblíbenejch open world RPGček a her (New Vegas, Witcher 3, Kingdom Come, RDR2, Cyberpunk 2077). Ale to není nic. I tak mě to baví.
Re: Horizon: Forbidden West
Napsal: pát 5. dub 2024, 05:13
od HEAD
Ty youtube rekapitulace vsechny stojej za hovno pac to je jen takova obecna rekapitulace.Nevis co postavy rikaj a nejsou tam zadne datapointy.Dobra rekapitulace by asi byla 3-4h dlouha

Dat tam vsechny datapointy a vsechny rozhovory a vsechny hologramy.
Kazdopadne vysli nove ovladace 552.12, ktere pridavaj REBAR do FW a podle meho testovani pridavaj dobrych 10% vykonu.Framegen s reflex funguje lip a neni tam stuttering jako predtim(jeste musim dukladneji otestovat) a hra vyuziva o dost vic Vram.Predtim kolem 9-10GB ve 4K a ted 12+GB.
Edit:ja uz jsem skoro na konci FW a tady je moje porovnani s ZD:
Co ma FW lepsi:
Vic side questu a taky jsou o dost kvalitnejsi.ZD az na par vyjimek nemelo kvalitni side questy.
Lepsi motion capture v rozhovorech.Tady je asi nejvetsi rozdil proti ZD.Clovek vidi emoce postav a ty uz jen nestojej na jednom miste.
Vic interakci s postavama jako Erend, Varl atd.
Upgrade veci.To v ZD vubec neni.
Nutnost ustrelit konkretni cast stroju pro suroviny na upgrade veci.
Co je horsi:
Urcite hlavni pribeh.ZD mel super pribeh kde clovek pomalu odkryval co se stalo.Proc jsou na zemi stroje a ruiny mest a podzemnich bunkru.Proc lidi zijou v kmenech a jsou primitivni..Pribeh FW je o dost horsi.
Dabing aloy je urcite horsi(je to prej naschval aby znela starsi)
Combat system je dost jinej a podle me k horsimu.Aloy trva sto milionu let vstat ze zeme pokud ji neco zasahlo.Override i na max vylepseny trva jen chvilku.Deset miliard zbrani kazda s jinym elementem a sipama.Dvojitej roll odstranenej.Celkove je combat o dost min zabavnej.
Tvar aloy je taky dost divna.Na to, ze ji je 20 vypada mistama dost divne.Prej nepouzili jeji "face modelku" ze ZD i u druheho dilu viz
https://www.youtube.com/watch?v=rYLhBA-PQYE
Re: Horizon: Forbidden West
Napsal: sob 6. dub 2024, 16:26
od Sobo
Vymenil jsem DLSS knihovnu za novou 3.7.0 (hra ma puvodne 3.5.1) a skrze DLSSTweaks nastavil novy preset E. Mozna je to placebo, ale prijde mi to lepsi, v pohybu jakoby o neco ostrejsi.
Jinak mam zatim zhruba 8 hodin a chystam se pres tu branu opustit "tutorialni" zonu (delam vsechny side questy a dost explorace). Grafika je proti HZD o neco lepsi hlavne diky vetsimu mnozstvi geometrie i vegetace + obecne lepsi textury. Ale i kdyz jsou nektere textury v hodne dobrem rozliseni, tak clovek mistama narazni na nektere jak z prvniho Far Cry. kdy to fakt bije do oci... Nerozumim tomu. Kvalita cutscen je spickova, i ty pro side questy maji hodne vysokou produkcni uroven. Ale treba nasviceni je hodne hit or miss - treba na primem svetle v open worldu vypada celkem pekne, ale v neprime nasvicenych mistech jako treba interiery je to strasne, kdy to v porovnani s Cyberpunkem s PT vypada fakt k smichu. Ale to je holt dan za klasicky ciste rasterizacni rendering, tohle bez nejake formy RT uz moc dal neposunou.
Zatim me trochu nastvalo, ze mam jeden prak, ktery umi strilet zmrazujici munici, ale uz neumi nic jineho. Kdyz chci strilet vybusnou munici, tak musim vytahnout zase druhy prak - wtf? Proc to proste nenechali jako v jednicky, kde byl jeden prak, kdy si hrac v ramci weapon wheel proste vybral typ munice, ktery z nej zrovna chce vystrelit?? Bud mi neco fakt unika, nebo to proste podelali.
Re: Horizon: Forbidden West
Napsal: sob 6. dub 2024, 16:39
od AllowedCry
Něco ti uniká. Časem budeš mít prak, který bude kombinovat i tři druhy munice.
Re: Horizon: Forbidden West
Napsal: sob 6. dub 2024, 17:35
od Sobo
No a co mi unika? Proc musim mit (i kdyby jen docasne) jeden prak na modre kulicky a separatni prak na cervene kulicky? Nebo proc si nemuzu vybrat, jestli z luku vystrelim normalni sip, nebo zapalny sip? Proc musim mit nabindovane separatni luky, kazdy s jinou munici, kdyz pocet shortcut pozic je omezeny? Rad bych si to nechal vysvetlit.
Re: Horizon: Forbidden West
Napsal: sob 6. dub 2024, 18:12
od HEAD
Jo to jsem napsal do zaporu
Deset miliard zbrani kazda s jinym elementem a sipama
Re: Horizon: Forbidden West
Napsal: sob 6. dub 2024, 20:18
od AllowedCry
48 hodin a už jsem ve finále, jakékoli soudy co tady někteří dávají po pár hodinách jsou totálně pasé viz george, kterému se nejvíc líbí postava, která tam 95% času vůbec není
Potom pěkně poreferuji.
Re: Horizon: Forbidden West
Napsal: sob 6. dub 2024, 22:35
od Paul
Já v tom mám teda 90 hodin a taky se blížim do finále, už lítám, jen pár posledních sidequestů...
Souhlasim s tou kritikou zbytečnýho množství zbraní a munice, je to hrozně bloated. Ve výsledku stejně 95% času používám spike thrower a hunter bow..
Re: Horizon: Forbidden West
Napsal: ned 7. dub 2024, 01:54
od HEAD
Ještě bych ke kladum FW dal customizaci aloy. V ZD byla většina armoru hnusných a celou dobu jsem nosil nora silent Hunter a pak ancient armor.V FW je transmog systém a tak člověk může mít silný i když hnusný armor a transmognout to na pěkně vypadající slabý zelený armor.Navic do toho ještě tetování.
Já jedu roleplay co kse k aloy nejvic hodí a tak mám seeker tetování a ancient armor.
Re: Horizon: Forbidden West
Napsal: ned 7. dub 2024, 06:39
od Mafian277198
To je stejně fuk, když vypadá tak asexuálně (nechtěl sem napsat horší slovo

).
Re: Horizon: Forbidden West
Napsal: ned 7. dub 2024, 18:41
od Paul
Je to tedy výrazně delší než jednička. Ignoroval jsem tu stolní hru machine strike, melee areny a hunting grounds, jinak jsem udělal komplet všechno a vyšlo to na hezkých 90 hodin bez datadisku (jednička 65 včetně Frozen Wilds).
Je roztomilý že po Frozen Wilds udělali pro změnu Burning Shores, heh.
Jinak je to tedy ubisoftovina through and through, ale dost kompetentní, v některých aspektech výrazně před jedničkou. Ale pár věcí mě tu trochu štvalo (zbytečný množství zbraní/pastí/munice a všemožnýho harampádí, je to dost bloated...a shánení upgrade komponent mě taky kdovíjak nebere) a k příběhu bych taky měl pár výhrad, i když nebyl špatnej (ale opravdu zajímavý to začalo bejt až ke konci kdy je na scéně
Tilda, škoda že z ní zas museli udělat dementního end bosse...).
Každopádně, teď vzhůru do LA a za Deaconem Starkillerem.
Re: Horizon: Forbidden West
Napsal: ned 7. dub 2024, 20:20
od JohnXXL
Za me super hlavni dej jsem dojel za 55h casu a uz jsem u konce a ted pokracuju s Burning Shores a az to dojedu dam si to na vyssi obtiznost. Na normal jsem s tim zas tak problem nemel.. a za me je to super.
Re: Horizon: Forbidden West
Napsal: úte 9. dub 2024, 16:40
od HEAD
Tak dohrano kompletne i s DLC za 102hodin a 70level.Krome posledniho souboje mi burning shores prislo o dost horsi nez frozen wilds.Jinak plati co jsem psal-Pribeh FW je o dost horsi nez u ZD a Side questy o dost lepsi.
V DLC se mi dost casto nenacitali textury jinak to bylo bez bugu.
Celkove dobra hra, ale na jednicku to nema.Nevim proc, ale ten pribeh v ZD me proste dostal.Poslouchat vsechny ty zvukove zaznamy/hologramy a odkryvat co se stalo a do toho ten perfektni soundtrack v bunkrech
https://www.youtube.com/watch?v=1eERuRZ6GzI
Tohle ve dvojce vubec neni.
Re: Horizon: Forbidden West
Napsal: stř 10. dub 2024, 20:34
od TankGeorge
Nvm jak děláte těch 100 hodin - mám 35h x) Příběh dvojky prostě nemá takový "tah", ale to je obvyklá kletba všech sequelů. Tahem rozumím touhu znát odpovědi na nějaké otázky. Dobré příběhy mají ten tah, nebo charaktery... ideálně obojí. Forbiden West v obojím dost kulhá. Pro mě dost podobná zkušenost, jako tenkrát Cyberpunk. Hezky a neobvykle vypadá, má solidní gameplay, ale mohli místo pár grafiků zaplatit jednoho lepšího scénáristu. Docela mě hra namotivoval dát někdy (třetí) šanci Zero Dawn, i když to není ideál hrát přehozeně. Tam to mělo právě ten tah, ale charaktery a gameplay prostě nezaujmou hned a já ne vždy mám trpělivost hrát něco 10+ hodin, než se to uráčí být dobré.
Re: Horizon: Forbidden West
Napsal: stř 10. dub 2024, 21:15
od Still.Lord
Já měl na zařátku Burning Shores asi 92h

Zatím jsem to nedohrál, courám po světě a lovím stroje

Re: Horizon: Forbidden West
Napsal: čtv 11. dub 2024, 20:34
od HEAD
Pockej az potkas tu obri zabu a waterwingy.S prehledem nejotravnejsi stroje siroko daleko.
Btw posledni souboj je fakt pecka.Asi to nejlepsi z obou her.