Stránka 7 z 8

Re: Diablo IV - Technická stránka hry

Napsal: sob 17. čer 2023, 15:07
od Gorelord
Tech 460w ma bez fps capu na 4k ne? :) Me by bohate stacila i nejaka 4060ti s 16GB ktera je snad v planu na cervenec? V dungu problem nemam ani na ultra, ale kdyz jedu s konem k eventu na kor valor treba, tak me to vraci o kus dozadu treba 5s nez se to nacte. Taky zkuste vypnout cross-platform hrani pokud to tu nebylo zmineno a nejste v guilde..

Re: Diablo IV - Technická stránka hry

Napsal: sob 17. čer 2023, 17:06
od satik
Gorelord píše: sob 17. čer 2023, 14:29 Tak mi jeste vysvetli jak to funguje kdyz ten 75GB je "zabalenej bez komprese" do 1GB souboru(otevre winrar), jak se dostanes jen k urcitymu 1MB souboru bez nacitani minimalne toho 1GB bloku a proc kdyz je to jedno je nacitani map v rozbaleny hre o 50% rychlejsi..
Ano pracovat jen s tim 75GB souborem, tak by to bylo asi jedno, ale pokud to "zabaleni" ma minimalne 2 vrstvy?
Kazdopadne je jedno jak to funguje, u D2R je otestovany ze to bezi mnohem rychleji "rozbaleny". Urcite by bezelo lip i D4 kdyby blizzard upustil od takovyho systemu..
Pohledem do toho souboru to nevypadá jako nějakej známej formát archivu, takže pochybuju, že by to bylo tak, jak popisuješ. Že to WinRAR zobrazuje jako jeden 80GB soubor zabalenej do bloků po 1GB je pak spíš jen souhra náhod, protože WinRAR (pokud vím) soubory s číselnýma koncovkama prostě umí brát jako součásti jednoho souboru, takže WinRAR jen najde všechny číselný varianty toho souboru a považuje je za jeden obří soubor a pak to tak i zobrazuje a možná by i umožňoval ho "extrahovat", což by ale reálně bylo jen spojení všech těch souborů do jednoho, nic jiného.

Re: Diablo IV - Technická stránka hry

Napsal: sob 17. čer 2023, 17:54
od Gorelord
Asi to tak bude, protoze velikostne je obsah toho souboru uvnitr stejnej jako soucet velikosti tech casti a ty .idx soubory ve stejnem adresari budou indexy kde co v kterym je, pak uz mi to dava smysl.
Je teda zajimavy ze u D2R to delalo takove problemy. V D4 se mi zda loading do tech "cellar" taky podezrele dlouhy na to ze jde o 1 malou mistnost, ani 2x rychlejsi nvme neprinasi temer nic.
V prvni bete neslo bez 32GB pameti ani zapnout ultra textury, v druhe bete byl od blizzardu fix a slo to i s 16GB, ale ten fix jen udelal ze se textury neustale nahravali do 20GB pagefile.sys a shuttering byl neustale i s NVMe. Ted s 32GB je to uz ok az na VRAM. S 6800 GPU je to mnohem lepsi diky 4GB navic proti 6700xt i kdyz je oboje na stejnym fps capu..

Re: Diablo IV - Technická stránka hry

Napsal: sob 17. čer 2023, 19:09
od TankGeorge
Hrál jsem to pár hodin na 10GB RTX 3080 a tyhle táhlý záseky jsem neměl. Teď teda mám 24GB, tak je trochu useless tvrdit, jak to šlape, nicméně opět mi to šlape bez těchto problémů. Blizzard má tyhle hry extrémně závislé na server-side. Server počítá AI a feeduje ti ten open-world ohledně pozic hráče. D3 už to tak mělo a bez nějaké šílené emulace serveru se nedalo ani cracknout. V počátku D3 měl třeba whirllwind tornado barb šílený desync a klidně ti to crashlo hru.

Takže bych fakt zkusil povypínat crossplatform play/comm. Ve firewallu dát vyjímku na public i private network (dle DF videa), povypínat ty local network players v menu předtím, než všichni začnete kupovat 20+GB grafiky atp .)

Re: Diablo IV - Technická stránka hry

Napsal: sob 17. čer 2023, 19:14
od Gorelord
Mels textury na ultra? to je pak ten zasadni problem. D4 uz je snad tejden crackly a pirati hrajou na svym serveru..Taky bych ale rekl ze to blizzard jeste poladi pro 12GB VRAM protoze 12GB a vic ma zhruba jen 15% hracu:
https://store.steampowered.com/hwsurvey ... e-to-Steam

Re: Diablo IV - Technická stránka hry

Napsal: sob 17. čer 2023, 19:30
od satik
Gorelord píše: sob 17. čer 2023, 19:14D4 uz je snad tejden crackly a pirati hrajou na svym serveru..
Tomu ani sám nevěříš, ne? :mrgreen:
To je totální nesmysl. I kdyby se dostali k samotný binárce, která na serverech běží (o čemž silně pochybuju), tak než udělaj mocky všech služeb, na který je to napojený, tak to minimálně pár týdnů zabere.

Re: Diablo IV - Technická stránka hry

Napsal: sob 17. čer 2023, 19:44
od Gorelord
Odkaz sem davat nebudu, ale ma to 1500 seeders a podle vseho jim to "funguje"
1 . Game works ( just follow instructions )
2. It has many ( for me - too much - ) LAGGING & BUGS
3. It CRASHES : can't go up / down the cliff it just fell of the map
a urcite tam bude plno dalsich problemu..viz:
This server is a tragedy, a lot of bugs, monsters don't attack, missions get stuck, which makes it impossible to pass them, is it so difficult to make even mobs work properly?

Re: Diablo IV - Technická stránka hry

Napsal: ned 18. čer 2023, 08:58
od satik
Je fakt, že mohli reverznout už betu, takže už nějakej čas měli.
Předpokládám teda, že napsali server v podstatě od nuly, akorát možná využili nějakej základ, co měli už pro trojku, jestli dobře koukám na jejich webu.

Zajímavý, ale těch bugů tam budou asi mraky :)

Re: Diablo IV - Technická stránka hry

Napsal: ned 18. čer 2023, 09:24
od TankGeorge
A z těch vypsaných bugů je krásně vidět, že server-side má zásadní vliv na to, jak ti hra šlape. Dlouhé záseky vůbec nemusí být comp stutter, ale prostě jen desync. Za mě by to mělo jet naprosto v pořádku na 10GB kartě a jestli to nejede, tak je prostě třeba počkat (jako u všech relasu 2023) na pár patchů nebo driver updates. Okolo půlky července se má rozjet nová sezona/ladder, takže do té doby je to vlastně early-access.
Přijde mi jako hrozná blbost kvůli Diablu v panice kupovat nějaký HW, max tak těch 32GB RAM, kdo má dnes "jen" 16. A v souborech hry bych se moc nešťoural, protože vám může anticheat warden dát ban, tak opatrně =)

Re: Diablo IV - Technická stránka hry

Napsal: ned 18. čer 2023, 18:14
od Gorelord
"Přijde mi jako hrozná blbost kvůli Diablu v panice kupovat nějaký HW" - Ryzen 7800X3D + Kingston 2x32GB 6000/36 + RTX 4090 :-D
Tak neni to jen D4, na obzoru Starfield a plno her je uz na hrane s 12GB VRAM..novou GPU bych bez 16GB VRAM uz nekupoval..
Jasny ty soubory nema cenu resit, .exe stejne nepodporuje command pro nacteni rozbalenych jako umi D2R..

Re: Diablo IV - Technická stránka hry

Napsal: ned 18. čer 2023, 19:17
od Alfajk
přes CTRL+R (2x) lze zobrazit měření latence, obvykle to nejde pod 150-200ms, lítá to i k 500, ale zobrazuje to se strašným zpožděním, takže lag spike to ani zerageistruje

Re: Diablo IV - Technická stránka hry

Napsal: pát 14. črc 2023, 22:17
od VeCkO
Pro zajímavost porovnání Undervoltnutá RTX 4070Ti vs Undervoltnutá RX 7900 XTX na 3440x1440 ULTRA DLSS3 Quality vs FSR2 Quality
12GB VRAM na ULTRA Diablo 4 je opravdu málo, protože na XTX nejsou už žádné propady FPS při portu do města atd. kde na RTX to byla hrůza a vyřešilo to smutné nastavení detailu na normal :|
Taky po hodině hraní ale hra zaplní na XTX 23GB VRAM :lol: :lol:


Obrázek

Re: Diablo IV - Technická stránka hry

Napsal: pát 14. črc 2023, 22:45
od Ache
Jak může tak hnusně vypadají hra žrát tolik VRAM? Tam je normálně v programu skript, co rovnou tu VRAM musí zasírat prázdnými informacemi... to co je vidět na té scéně nemůže tolik VRAM vyžrat.

Re: Diablo IV - Technická stránka hry

Napsal: pát 14. črc 2023, 22:48
od VeCkO
Je to velký svět a nemá loeadingy mezi lokacemi. Když se lognu a nechodím nikde žere to třeba 14gb vram když začnu lítat po světě jen se to plní :D
a na RTX 4070Ti s 12GB VRAM to byl fakt pain.. nonstop propady na 1fps když se portneš někde atd.. a to jak jsem jí kupoval jsem si říkal 12GB bude ještě chvíli cajk a pak vyjde hra co chci hrát hodně a bum hned problém.

Re: Diablo IV - Technická stránka hry

Napsal: pát 14. črc 2023, 22:49
od Alfajk
spise to naprosto retardovane nacita lokace, od zakladu blbe naprogramovany, cellar o velikosti 2x2 obrazovky se musi extra nacitat stejne dlouho, jako mesto, to same teleport... fakt nechapu, jaky pologramotny opice dneska programuji, hry vychazeji cim dal tim vic rozbity

a ze hra nema loadingy? co prosim? ma loadingy mezi naprosto vsim, co ve hre delas, skoro se divim, ze nenacita otevirani trade okna...a kdyz tedy mezi mapama nehazi loading screen, tak alespon totalne zaskube hru loadingem na pozadi, ze by nahravaci obrazovka byla milosrdnejsi...

Re: Diablo IV - Technická stránka hry

Napsal: pát 14. črc 2023, 22:55
od VeCkO
tak když jdeš z jednoho rohu světa do druhého tak nenačítá nic.. samozřejmě port do dungu a města ano. Nevím proč to žere tolik Vram no :D
ale XTX vyřešila propady .. už to jede krásně :lol: :lol:

Re: Diablo IV - Technická stránka hry

Napsal: pát 14. črc 2023, 23:11
od Ache
Prostě blbě udělaná hra - loadingy neloadingy - snad takový streamování textur je standard ne? A taková hra fakt nevyžaduje ani 8GB VRAM pool - v pohodě by to stíhalo streamovat textury při posunu na jinou lokaci, když dohlednost je jen pár metrů okruh.

Re: Diablo IV - Technická stránka hry

Napsal: pát 14. črc 2023, 23:31
od VeCkO
jo je o tom nepochybuju jen mě nasralo že prostě to dělá takový problém když máš 12GB VRAM..

Re: Diablo IV - Technická stránka hry

Napsal: sob 15. črc 2023, 07:36
od kvoco
Mna zarazil rozdiel v spotrebe grafik, okolo 100w, ale na druhej strane xtx mala daleko vyssie fps. Ideal by bol to otestovat pri locknutych fps ako ma 4070ti, cize cca 160.

Re: Diablo IV - Technická stránka hry

Napsal: sob 15. črc 2023, 09:04
od VeCkO
kvoco píše: sob 15. črc 2023, 07:36 Mna zarazil rozdiel v spotrebe grafik, okolo 100w, ale na druhej strane xtx mala daleko vyssie fps. Ideal by bol to otestovat pri locknutych fps ako ma 4070ti, cize cca 160.
U té XTX už to pak nepadá dolů, když locknu fps na 163 tak spotřeba je 205w cca i když nedám lock a kartu podtaktuju na nějakých 1500MHz jádro spotřeba je furt u 200w ale fps už jsou +- kolem těch 160 jak na 4070Ti.

ale když vypnu FSR2 a nechám native tak je automaticky spotřeba XTX + 30-40w