Stránka 7 z 23
Napsal: čtv 15. úno 2007, 10:41
od crux2005
áno
Xenos: Vec4+1 ALU - "5D" - 9Flop/s (splitt Vec4 + skalár)
pozostáva z
* 1 Vec4 ADD/MUL/MADD
* 1 Scalar ADD
R5x0: Vec4 ALU - 4D - 12Flop/s (splitt Vec3 + skalár)
pozostáva z
Sub ALU 1:
*1 Vec3 ADD + Input Modifier
*1 Scalar ADD + Input Modifier
Sub ALU 2:
*1 Vec3 ADD/MUL/MADD
*1 Scalar ADD/MUL/MADD
btw: Vec5 sú aj VS-ALUs G70.
Pri splitte je problém nájsť vhodný pár. Pod D3D 10 bude ešte ťažšie, nakoľko D3D 10 zavádza prísne pravidlá ako sa môže meniť poradie pri výpočte.
Preto sú ideálne "16 skalárnych ALUs", nakoľko nemusíš splittovať a máš vždy max. efektivitu. Nestojí ti jedna Vec4 ALU nevyužívaná. (napr.)
Napsal: čtv 15. úno 2007, 13:55
od crux2005
[R600 Delivers Video & Audio Data Using HDMI ]
http://www.vr-zone.com/index.php?i=4678
INQ reported that R600 architecture will utilize PCI Express x16 connection to the fullest by delivering both video and audio content using HDMI. R600 board will be shipped with at least one DVI-to-HDMI dongle, with DVI serving as the bandwidth provider for video and audio. R600 chip has the bandwidth to drive not one, but two HDMI ports at the same time with resolution at 1920x1080 (1080p or 2560x1440 (1440p).
Napsal: čtv 15. úno 2007, 21:00
od no-X
přidáno hlasování...
Napsal: pát 16. úno 2007, 11:08
od vikicek
Hmm tak když první karta bude X2900 a né X2800 tak to docela vybočili z pravidelnosti ne?
Jaká bude pak ještě lepší karta? X2950 nebo X2990? Pěkně debilní značení....
Napsal: pát 16. úno 2007, 12:14
od beardie
vikicek píše:Hmm tak když první karta bude X2900 a né X2800 tak to docela vybočili z pravidelnosti ne?
Jaká bude pak ještě lepší karta? X2950 nebo X2990? Pěkně debilní značení....
hm,2950 a potom 3800?
Napsal: pát 16. úno 2007, 12:24
od crux2005
ma napadla taká zaujímavosť
1.)
64 5D ALUs (Vec4 MADD+scalar ADD)
kreatívne počítanie:
2.)
64 1D ALUs
64 4D ALUs
-------------
128 ALUs
3.)
64*5 = 320 Vec1 ALUs
--------------------------------------
Napsal: pát 16. úno 2007, 12:32
od Coololooser
vikicek píše:Hmm tak když první karta bude X2900 a né X2800 tak to docela vybočili z pravidelnosti ne?
Jaká bude pak ještě lepší karta? X2950 nebo X2990? Pěkně debilní značení....
Kdyz to vemes kolem a kolem, tak se x1900 taky vymyka do te doby tradicni pravidelnosti
Vlastne i x850 se vymyka pravidelnosti
Dokonce i r9800
Napsal: pát 16. úno 2007, 13:07
od beardie
info o RV610 a RV630
v skratke:
jadro pocet shaderov frek GPU/RAM
RV610 (X2300LE) 32 500/800 (DDR2)
RV610 (X2300PRO) 32 500/1400 (DDR3)
RV610 (X2300XT) 32 650/1400 (DDR3)
RV630 (X2600PRO) 64 550/1400 (DDR3)
RV630 (X2600XT) 64 650/1600 (DDR3)
vsetky maju mat 128bit pamate a maju byt vyrabane 65nm postupom
Napsal: pát 16. úno 2007, 14:52
od crux2005
špekulácie:
R6x0 ALUs - 10Flop/s
*1 Vec 4 ADD/MUL/MADD
*1 scalar ADD/MUL/MADD
nepodobá sa na nič
hmmm
64*10*0.80=512 Gflop/s
64*10*0.75=480 Gflop/s
64*10*0.70=448 Gflop/s
/RV630, 32*10*0.65=208 Gflop/s
X1600XT (RV530) = 85 Gflop/s ...
Napsal: pát 16. úno 2007, 15:13
od beardie
co je tych 0.80, 0.75, 0.70, 0.65?
mohol by si dopisovat vysvetlivky aj pre tych ktori tomu nerozumeju aspon tak ako ty
Napsal: pát 16. úno 2007, 15:16
od MichiGen
beardie píše:co je tych 0.80, 0.75, 0.70, 0.65?
mohol by si dopisovat vysvetlivky aj pre tych ktori tomu nerozumeju aspon tak ako ty
No ja si myslim ze je to takt jadra.
Zaujimalo by ma podla coho bolo do hlasovania zaradena ta frekvencia 2000MHz.
Napsal: pát 16. úno 2007, 15:28
od Lukfi
To je starý info, teda mírně upravený ale starý, a je to celý jedna tabulka, to akorát TheInq to už asi tři dny servíruje po kouskách
asi nemaj co psát nebo nevim
//
MichiGen píše:Zaujimalo by ma podla coho bolo do hlasovania zaradena ta frekvencia 2000MHz.
Asi pro případ že by jednotky běžely na vyšším taktu než jádro... jako ALUs u NetBurstu.
Napsal: pát 16. úno 2007, 15:42
od crux2005
beardie píše:co je tych 0.80, 0.75, 0.70, 0.65?
mohol by si dopisovat vysvetlivky aj pre tych ktori tomu nerozumeju aspon tak ako ty
je to frekvencia pri ktorej bežia v GHz
800MHz = 0.8GHZ atd nakoľko je výsledok tiež v GFlops
MichiGen píše:Zaujimalo by ma podla coho bolo do hlasovania zaradena ta frekvencia 2000MHz.
lebo boli také povery a aj na wikipedia atď sa dá niečo podobné nájsť
je to no-X ove rozhodnutie čo dá do hlasovania
Napsal: pát 16. úno 2007, 15:46
od MichiGen
crux2005 píše:lebo boli také povery a aj na wikipedia atď sa dá niečo podobné nájsť
je to no-X ove rozhodnutie čo dá do hlasovania
Jasne ze je to jeho rozhodnutie, len som bol zvedavy preco zrovna taka hodnota na zaklade coho a ci je na tom nieco pravdy
lebo potom by to bolo huste.
Napsal: pát 16. úno 2007, 16:35
od crux2005
ok, tak aby mohli aj iný "hľadať"
čo sa snažím(e) zistiť ? ALUs R600 (aritmetické jednotky R600)
- ak sa prepočítajú na skalárne malo by ich byť viac ako 220 a menej ako 480. Alebo SPs
- takt nie je podstatný
- podstatný je druh, čo dokážu
- ideálne by bolo aby jedna ALU mala aritmetický výkon vyjadrený nepárnym číslom. (12Flop/s je zle)
- ALUs R600 nemajú podľa ATi nič spoločné s ALUs predchádzajúcich čipov.
- 5D ALUs Xenosu nie sú dostatočne flexibilné pre R600
ale môžu slúžiť ako dobrý východzí bod.
ehm, snáď som na nič nezabudol.
Rád privítam nejaké nápady
Napsal: pát 16. úno 2007, 16:41
od MichiGen
Preco niesu 5D ALUs Xenosu dostatocne flexibilne pre R600 ?
Napsal: sob 17. úno 2007, 08:56
od no-X
Toto myslím můžeme považovat za potvrzení některých parametrů - aspoň doufám
AMD Releases Final "R600" Specs
http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=6138
shrnutí:
- 700 million transistors
- full 512-bit memory interface with support for GDDR3 and GDDR4
- X2900 XTX retail card comes as a two-slot, 9.5" design with a vapor chamber cooler
- 1GB of GDDR4 memory is the reference configuration for Radeon X2900 XTX
- one month later, the company will launch the GDDR3 version
- native CrossFire support via an internal bridge interface
- native HDMI will appear on all three versions of Radeon X2900
- R600 target schedule will be a hard launch -- availability is expected to be immediate
Napsal: sob 17. úno 2007, 09:34
od Lukfi
Co to je vapor chamber cooling?
// =>rainmaker: to mě taky napadlo, ale nikdy jsem neviděl jak to ve skutečnosti vypadá
Napsal: sob 17. úno 2007, 09:51
od RainMakeR
vapor= pára
chamber=komora
cooling = chlazeni(lepší je asi ochlazovaci)
heh wtf?
Napsal: sob 17. úno 2007, 10:18
od no-X
V podstatě pod tenhle termín může imho spadat i heatpipe
Ale když už to nazývají takhle, tak to snad bude alespoň nějaká vylepšená heatpipe...
prostě princip, že v místě, kde je třeba odvést teplo, kapalina vře a mění se v páru a v místě předání tepla je pára ochlazena, kondenzuje a jako kapalina se vrací zase zpět.