Napsal: čtv 22. úno 2007, 17:10
pro má menší
Diskuze o hardware, software a overclockingu
https://forum.pctuning.cz/
Radši se tomu vyhni, spolehlivost Hydorů je špatná. A místo 1048 vem DDC, sice dalších 200 navíc, ale získáš pořádnou pumpu, která tě neomezí ve výběru dalších komponent. Navíc je i do molexu, takže odpadne nějaký starání se o spínací relé.Bartek píše:Čau chtěl bych se zeptat jestli nemá někdo zkušenosti z Hydor Seltz L30??? Na CM stojí 853kč. Podle testu na http://www.overclockers.com/articles723/ by nemusel být špatný. Nebo radší klasiku Eheim 1048??
Tak DCC bych vzal hned ale tlačí mě finance.wector píše:Radši se tomu vyhni, spolehlivost Hydorů je špatná. A místo 1048 vem DDC, sice dalších 200 navíc, ale získáš pořádnou pumpu, která tě neomezí ve výběru dalších komponent. Navíc je i do molexu, takže odpadne nějaký starání se o spínací relé.Bartek píše:Čau chtěl bych se zeptat jestli nemá někdo zkušenosti z Hydor Seltz L30??? Na CM stojí 853kč. Podle testu na http://www.overclockers.com/articles723/ by nemusel být špatný. Nebo radší klasiku Eheim 1048??
no o moc silnější než ten compact (tak aby se to vyplatilo) neseženeš, jedině nějakej eheim 1250 ale to je cenově úlet, eheim 1048 ti nepřinese o moc větší výkon a nic jinýho už se pak pokud vim nedělá, bejt tebou se na ponorný vykašlu a vemu nějakýho laingafat4l píše:a jake by ste brali ponorne cerpadlo....ja musim mat ponorne pretoze mam 5l expansku...a potrebujem ho do nej....uvazujem o kupeni dalsieho radiatora.... a este nakych blokov.....momentalne mam eheim compact 600....600l/h....Hmax m 1.3....a 11 W.....to by uz asi nepotiahlo si myslim...
No Highlander tady psal, že používal nějakej model od Waterwerks, to sou fontánkový čerpadla. Výkon je tudíž brutální.fat4l píše:no to by nebolo stastne riesenie...ako som uz vravel..mam 5 l expansku..a pri pouziti prietokoveho cerpadla by sla do haje.......tak som si vyhliadol compakt 1000..a zistil som ze mi neprejde cez hrdlo expansky... ....tak to som ale zvedavy jak to to moje cerpadielko zvladne ..tie 2 radiatory...
jo bude to na cipa, disk bude mit asi kolem 40-45°C, ale popravde nevidel jsem jeste, ze by teplota vody mela 40°C. to musi byt dost maly radiator...sharker píše:Tak ma napadlo pri chladeni disku vodou blokmi ktore robil napr erty ono ked bude napr teplota vody cca 36-37 bude to mat nejaku ucinnost ? Nebude to skor hdd ohrievat ?
To záleží na podmínkách. Já sem disk přestal vodou chladit, protože v boxu má 28-35 stupňů, takže je to ideální. Ale když bude mít někdo na disku třeba 45 stupňů, tak je jasný, že by se to šiklo.sharker píše:Tak ma napadlo pri chladeni disku vodou blokmi ktore robil napr erty ono ked bude napr teplota vody cca 36-37 bude to mat nejaku ucinnost ? Nebude to skor hdd ohrievat ?
Mam dva katedy ono teplotu vody presne neviem lenze priblizne po 2 hodinovom hrani je ta voda dost tepla, r580 na 730 1.5V pecie jak slak.myom píše:jo bude to na cipa, disk bude mit asi kolem 40-45°C, ale popravde nevidel jsem jeste, ze by teplota vody mela 40°C. to musi byt dost maly radiator...sharker píše:Tak ma napadlo pri chladeni disku vodou blokmi ktore robil napr erty ono ked bude napr teplota vody cca 36-37 bude to mat nejaku ucinnost ? Nebude to skor hdd ohrievat ?
Eheim doporucuje max 35st.Cujo píše:teplota vody 40°C a vic ti zabije cerpadlo (pokud mas eheima)
no tak nejak....me eheim 1048 pri 38C zacal delat diwny zvuky....jak teplota klesla tak to bylo zase ok...asi ten plast ze ktery je delana ta vrtulka zacne nejak meknout a pruzit...Woyta píše:Eheim doporucuje max 35st.Cujo píše:teplota vody 40°C a vic ti zabije cerpadlo (pokud mas eheima)
ted jsi me privedl na myslenku, ze je ta osicka delana z veci casti z plastu, protoze nektere plasty (myslim, ze i prave PVC, ale newim to na 100%) mekne pri nejakych 45-55°C, takze k tomu pridej treni atd a je mozne, ze se na takove teploty dostaves... ale je to jenom spekulace.Highlander píše:no tak nejak....me eheim 1048 pri 38C zacal delat diwny zvuky....jak teplota klesla tak to bylo zase ok...asi ten plast ze ktery je delana ta vrtulka zacne nejak meknout a pruzit...
Mozna bys mohl vysvetlit proc je o tolik lepsi mit radiatory paralelne.myom píše:teď k tomu problému paralelní/sériové zapojení. v cca80% případů je lepší paralelní, i když to co jsi psal o tom turbulentním proudění je 100% pravda, ale v praxi na tom zas tak (u radiátorů) nezáleží, protože lamely v paralelním radiátoru jsou několik mm velké a objem vody v nich není moc velký.
To je prece blbost. Nevidim jedinej duvod proc by mel byt prutok vymenikem co nejmensi. Jak pro radiator, tak pro bloky. Radiatory maji zebra a lamely (v tomto pripade zebra/clanky) ne kvuli paralelnimu razeni a snizeni prutoku, ale kvuli zvyseni teplosmenne plochy.Highlander píše: Rychlost proudění v radiatorů musí být právě co "nejmenší",proto se dnešní radiatory v domácnostech na vytápění konstrují,tak aby v nich bylo co nejvice paralelních článků...(jestli víš jak to vypada tak vís o cem mluvim).
Jestli je to TEN duvod, tak je to spatne. Energie, to tve Q, je do vymeniku nesena hmotou, dulezity je objemovy. resp. hmotnostni prutok vymenikem. Pokud zpomalis prutok, dodas do vymeniku mene hmoty a tim mene energie. To ze tam zustane dele nema velky vliv.Highlander píše: Právě,že se zvyšuje přenos tepelné energie do jednotlivých lamel radiatorů.Díky tomu,že kapalina proudí pomaleji,tak má vetší šanci každá ohřátá molekula předat svoji Q do radiatoru(lamely). z toho plyne >>>>vetší učinnost.
Pokud vezmu například klasicky uzavreny okruh, tak nejvetsi problem v predavani tepla pokud uvazuji odpor proti předání tepla neni u vodnich bloku - tam je na jedne strane teplovodiva pasta, takze rozhrani heatspreader+pasta a kov bloku vede hodne dobre a na druhe strane rozkrani kov bloku a voda, idealne v turbulentnim rezimu, coz taky vede dobre.Highlander píše: Uvědom si,že se jedná o uzavřený okruh.To znamená, že rychlost proudění kapaliny je ve všech mistech stejná,takže nám vubec nejde o to aby sme kvantitativne v zavislosti na rychlostni dodali do radiatoru co nejvice tepla,protože absorbce tepla z bloků je "nějak" úměrná rychlosti.
Lidsky řečeno,kdyz absorbuje blok malé "Q tak taky malé Q odevzdá do radiatoru."
X3ME píše: Takze obecne z hlediska ucinnosti je lepsi radit radiatory do serie a maximalizovat prutok a tim i dodavku tepla, udelat maximalne turbuletni proudeni v radiatoru, pokud na to tedy mame cerpadlo. Paralelni razeni bych dal pouze v pripade, ze mame sh1tozni cerpadlo.
Je to dobre no. Je bych dodal, ze paralelni razeni bych dal pouze v pripade, ze mame sh1tozni cerpadlo a to nezvlada hydraulicky odpor serioveho razeni.Highlander píše: Bohužel tomu tak není no
X3ME píše: V tomu paralelizmu: priklad...v pripade paralelniho razeni mame polovicni prutok, 2 x vetsi dobu zdrzeni, na konci vymeniku uz pomerne chladnou vodu a tim i nizky tepelny spad pres vymenik. Pri serioven razeni mame lepsi charakteristiku proudeni a lepsi prestup tepla, vyssi tepelny spad a do vymeniku dodame 2 x tolik media a tim 2 x tolik tepla. Je to ucinnejsi. Navic pokud se tvori v okruhu usady, usadi se v pomalem okruhu. Mit zaneseny radiator taky nic moc.
Nevim, co ma vytapeni nejaky ruiny nejakym predpotopnim systemem co delat s chlazenim radiatoru. Ne, v tom jsem dikybohu nebydlel. Vysvetli, prosiiim.Highlander píše: Na tohle lze rict jenom jedno....jestli jsi bydlel nekdy ve starym baraku,kde je rozvod topeni řešen samotižkou a vsechny radiatory jsou razeny v serii tak ti je jasny ze to co jsi rekl je uplná krawina....