Stránka 64 z 78
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Napsal: čtv 8. zář 2016, 21:20
od dexterav
ArgCZ píše:Hladis píše: krome konzoloidnich her od MS, který samo ma zajem na rozsireni Win 10, ale MS tituly na PC scene hrajou marginalni ulohu a o jejich kvalite na PC se pisou vtipny komentare.
jako například? Halo ano vtipná série, Forza taky asi moc vtipný, Gears of War..za břicho se popadám
ví tady vůbec někdo co za hry tohle je a že kvůli nim třeba i hráči PC kupovali Xbox?
on písal o ich verziách na PC
a to fak neni to isté
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Napsal: čtv 8. zář 2016, 21:23
od Hladis
Jak Eddward poznamenal, nV ma problem v tom, ze to přes drivery moc nespravi a temhle vyvojarskym studiim je odkazana na milost a nemilost. To je vesmes jedna z "nevyhod" DX12. Vesmes se provali jakakoliv prasecina vyvojare a driver s tim nehne. Viz.
EIDOS Montreal and NIXXES noted that there is a known bug that causes some very high end cards to regress relative to DirectX 11. According to them, this bug is being addressed by the development team, so it will be interesting to see whether the culprit of this underwhelming DX12 performance is this bug. For the time being, we strongly suggest NVIDIA owners avoiding DX12 at all costs.
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Napsal: čtv 8. zář 2016, 21:26
od Krteq
zumpar1234 píše:Iste na papieri je DX12 spasa hrania na PC. Prakticke nasadenie je ale ina vec.
DX11 je jen evolucí DirectX 8, který jako první přinesl programovatelné shadery
Sami vývojáři volali po nízkoúrovňovém API, které by odbouralo režii nabobtnalého DX, hovořil o tom Huddy už v roce 2008.
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Napsal: čtv 8. zář 2016, 21:34
od Eddward
@Hladis:
samozrejme... DX11 vedela Nvidia "opatchovat" po neschopnych vyvojaroch ktory pisu hry bez nejakych "standardov", DOC to tu uz tusim raz rozoberal aky je to velky bordel... ved tie ovladace nemaju "Stovky" MB pre nic za nic
pri DX12 toho vela driver nespravi, je to presne jedna z "nevyhod", ktora sa mozno pri tom celom low level API nastupe prehliadla a bralo sa nejak automaticky ze vyvojari si s tym hravo poradia...
casom to ale bude vyhoda, teda dufajme
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Napsal: čtv 8. zář 2016, 21:37
od dexterav
ono zase už sa nedejú veľké zázraky ani u AMD , deusex má + tak cca 10 možno 15%
alebo proste iba im to sadne aj v dx11 tak im dx12 moc nepomáha
lenže to potom neveští ani zázraky do budúcna resp ani nakoniec žiaden veľký pokrok
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Napsal: čtv 8. zář 2016, 22:10
od Krteq
DX12 má implementovanou dostatečnou úroveň abstrakce aby si se změnou uarch poradil
Samozřejmě taky záleží na tom, jak bude uarch pro DX12 stavěna a počítat se stávajícími features a možnostmi jejich dalších rozšíření. nV se to s Thermi (Ano, od představení DX12 prezentovaná jako "DX12 ready", ale podpora stále nikde), Keplerem, Maxwellem a Paxwellem moc nepovedlo, tak uvidíme s čím příjde AMD a jak se to ne/povede jim.
@Zumpar: Ano, DX11 je jen evolucí DX8, kdy se na jeho základ jen roubovali další funkce, přidávali další typy shaderů a rozšiřovali limity resources, ale v DX11 je v základu stále DX8. Oproti tomu je DX12 zcela nové API, zůstal jen HLSL a SM.
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Napsal: čtv 8. zář 2016, 22:19
od Eddward
Nvidii sa nemuselo nic podarit, Nvidia nema v konzolach jediny cip narozdiel od AMD, takze to neriesila lebo nebol dovod na nieco take minat prostriedky a ani dnes to nie je must have feature... cele je to len obycajny hype aj vdaka AMD, DX12 inak funguje normalne aj na Nvidiach, ved hry bezia
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Napsal: čtv 8. zář 2016, 23:16
od Srandista
Ono hlavne mi pride ako hlupost, ked ma teraz AMD architekturu, ktorej nizkourovnove API vyhovuju, aby v buducnosti, aj ked bude prechadzat z GCN na daco ine, vymyslela architekturu diametralne inu, ktora si na nizkourovnovych API pohorsi. Ved to nedava ziaden zmysel, urcite budu z toho vychadzat, duplom, ked uz tu DX12/Vulkan je, a mozu tymto pripadne usit architekturu na mieru. Bo vsak s GCN predsa nevedeli, co za nove API pride, len holt odhadli smer lepsie ako Nvidia. Plus samozrejme Mantle a z neho vychadzajuci Vulkan bola pomerne velka konkurencna vyhoda.
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Napsal: čtv 8. zář 2016, 23:23
od Krteq
Ale vědeli, však dělali low-level API pro konzole - z toho pak vznikl Mantle/Vulkan.
Vem si třeba ATi Xenos, taky implementoval unifikované shadery a teselator dávno před tím než to přišlo do DX10/11.
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Napsal: pát 9. zář 2016, 11:52
od michal3d
Krteq píše:
Sami vývojáři volali po nízkoúrovňovém API, které by odbouralo režii nabobtnalého DX, hovořil o tom Huddy už v roce 2008.
- určite po tom volali vývojári? Alebo to bol vývojár, resp. malinká skupinka vývojárov? Lebo nejak my není jasné, prečo keď to bola tak strašne žiadaná vec, a teraz máme hneď dve nízkoúrovňové API, prečo je to v tak málo hrách? A prečo keď to tam aj je, dodáva sa to často až s patchom?
Prečo Xcom 2, FC Primal, Division, Fallout 4, Dark Souls 3, Overwatch, Mirrors Edge, No Mans Sky, F1 2016,... nepodporujú nízkoúrovňové API, keď to vývojári tak žiadali?
Dalšia vec je, ale to tu už bolo spomenuté, keď pozriem v akom stave vyšla PC verzia napr. Batmana, No Mans Sky,... tak si hovorím, jo super nápad aby musely ešte vývojarí optimalizovať nízkoúrovňové API. Naviac, nízkoúrovňové API myslím není nič nové a asi boli nejaké dôvody prečo sa nahradilo na tak dlhú dobu, osobne by som nevylučoval, že história sa nebude opakovať...
ArgCZ píše:
když už tady tak hrozně chcete tomu dodat punc jen mizerných portů tak já tu Forzu poprvé hrál ještě na GTX 960 a bohužel, hra na ní i v hratelných FPS nebyla plynulá, na RX 480 mi běhá 120FPS a naprosto bez potíží i ve 4K 60FPS... já jen že jsem ten dojem chvilku taky měl s GTX 960, ale byl to jen dojem.
- tak aby to ešte nešlo lepšie, keď si kúpil grafiku s dvojnásobným výkonom. Mal si kúpiť RX460 a potom hovoriť, jak je to na AMD super. Lebo pochybujem, že s GTX1060 by si mal nejaký problém v tej hre.
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Napsal: pát 9. zář 2016, 11:57
od skaven321
michal3d píše:
- určite po tom volali vývojári? Alebo to bol vývojár, resp. malinká skupinka vývojárov? Lebo nejak my není jasné, prečo keď to bola tak strašne žiadaná vec, a teraz máme hneď dve nízkoúrovňové API, prečo je to v tak málo hrách? A prečo keď to tam aj je, dodáva sa to často až s patchom?
Prečo Xcom 2, FC Primal, Division, Fallout 4, Dark Souls 3, Overwatch, Mirrors Edge, No Mans Sky, F1 2016,... nepodporujú nízkoúrovňové API, keď to vývojári tak žiadali?
..preco? lebo peniaze.
kolko ludi ma DX12/Vulkan/Mantle ready karty? 10-15% trhu?
(maxwell fakt neradam za ready, ked vidim jeho skvele vykony v DX12)
maximalne tak gtx980 a vyssie(s privretymi ocami gtx970 na fullhd)
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Napsal: pát 9. zář 2016, 12:08
od ArgCZ
michal3d píše:
- tak aby to ešte nešlo lepšie, keď si kúpil grafiku s dvojnásobným výkonom. Mal si kúpiť RX460 a potom hovoriť, jak je to na AMD super. Lebo pochybujem, že s GTX1060 by si mal nejaký problém v tej hre.
Výborně, tomu se říká pointa, nic by mě nezabránilo bez další zkušenosti to nazvat zpraseným portem
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Napsal: pát 9. zář 2016, 14:44
od zumpar1234
Krteq: a co v PC svete nie je len evoluciou? Ved cela Wintel platforma je zalozena na evolucii a zachovavani spätnej kompatibility. Teraz sa tu snazis naznacit ze je evolucia zla? Nechapem...
michal3d: trafil klinček po hlavičke. Poviem ti to takto Krtku... na konferenciach a technologickych-vyvojarskych akciach sa toho často nakeca naozaj vela ale realita je inde... Tiez som toho uz pocul, napriklad hlasy ktore volali po uplnom zruseni API standardu a vsetko by zaobstaraval engine... skratka reci a teoretizovanie su jedna vec a prax druha. Dam ruku do ohna ze vecsinu vydavatelov nejake low level API na PC absolutne nezaujima a riesia to len koli marketingu. Ved vlnu low level API rozduchalo AMD a aj dnes ju živi hlavne AMD...
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Napsal: pát 9. zář 2016, 14:52
od del42sa
nic ve zlém, ale nechápu tu argumentaci "proč bylo potřeba nové API" . Copak nebylo několikrát docela zřetelně prokázáno, jak ten starý způsob s jedním render threadem představoval velký bottleneck ve hrách a jak bylo plýtváno s procesorovým výkonem ? Copak tu jasně nebyly ukázány benefity nového přístupu ? Bez ohledu na ten Faux Pass s Deus EX je snad každému inteligentnímu jedinci jasné, že nová API představují výrazný krok vpřed. Tu obhajobu starých rozhraní vážně nechápu...
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Napsal: pát 9. zář 2016, 15:14
od dexterav
nemyslím že by niekto obhajoval dx11
skorej momentálne nevyzerá dx12 moc ako prínos
a hlavne ako sa posúvame dopredu sa avýkon aj pri amd v dx12 stále viac podobá tomu na dx11
a malo by tam rozdiely stále viac a viac narastať
zase napriek všetkému tancovať nad 10% asik nieje bohvie čo
zase spústa ľudí len vidí niečo nové a už je to úplne super
momentálne je dx12 dosť kontroverzný, hlavne ked sa tu človek oháňa bottleneckmi a protim na slabších cpu je to skorej na škodu napr
a to tu boli ľudia podľa ktrých sme mali zázrak dx12 vidieť už začiatkom roka, 2016
ono aj tak je sik väčšina toho dx12 iba dodatočná, takž asik aj preto také výsledky...
myslím že hry ktoré sa začali robiť v 2014 alebo 2015 budú mať dx12 iba nasilu
ono ozaj prekopať engine na niečo iné zase nieje len tak pokiaľ to má fungovať tak ako má
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Napsal: pát 9. zář 2016, 15:21
od del42sa
tak musí s tím počítat i samotná architektura, což například u Nvidie ještě pořád není zcela pravda, ale zase nikdo jim to nemůže vyčítat protože na to neměli dost času. Uvidíme jaké budu výsledky na Volta nebo Vega/Navi. Všechno má totiž jistou setrvačnost a chvíli trvá, než se nějaké novější standardy a postupy zavedou plně do praxe
Navíc jistá zodpovědnost pořád leží na vývojářích samotných a jejich "ochotě" s novými postupy pracovat.....
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Napsal: pát 9. zář 2016, 16:13
od havli
Mno, nejvetsi problem DX12 je prave to odbourani optimalizace vykonu her pomoci ovladacu. AMD a Nvidia dokazali spoustu problemu v DX11 a starsich hrach poresit... Ted tohle vsechno spada na vyvojare her a stane se co? V naproste vetsine pripadu se na nejake vetsi ladeni vykaslou - splacaji hru, aby to aspon trochu fungovalo a pak hura lepit dohromady dalsi dil, co vyjde pristi rok.
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Napsal: pát 9. zář 2016, 16:24
od Srandista
Mi pride, ze vacsina ludi by tu najradsej zorala na DX9 alebo co. Lebo vsak je to vyladeny DX, tak preco nejaky dalsi?
Ono holt vzdy pri uvedeni novej technologie sa bude na nieco cakat. Rovnako ako s mobilmi zaznamenavajucimi 4K video musime pockat na lacnejsie 4K telky (a potom este na lokalny 4K obsah), tak rovnako aj s DX12 grafikami (a DX12 enabled OS) sa musi pockat na kvalitne DX12 tituly. Holt, vzhladom na to, ze DX12 je od piky nove a kladie vacsi doraz na developerov, tak si na jeho vyraznejsie rozsirenie musime pockat dlhsie. Ale to, ze nabeh nie je okamzity predsa nemoze znamenat, ze DX12 je crap a slepa ulicka vyvoja, vsak to je uplna hlupost. To by sme tu mali furt Glide (btw, tiez low-level API)...
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Napsal: pát 9. zář 2016, 16:53
od mr.qeg
havli píše:Mno, nejvetsi problem DX12 je prave to odbourani optimalizace vykonu her pomoci ovladacu. AMD a Nvidia dokazali spoustu problemu v DX11 a starsich hrach poresit... Ted tohle vsechno spada na vyvojare her a stane se co? V naproste vetsine pripadu se na nejake vetsi ladeni vykaslou - splacaji hru, aby to aspon trochu fungovalo a pak hura lepit dohromady dalsi dil, co vyjde pristi rok.
Víc low-level znamená i více práce a dovedností na straně vývojáře, takže kde jim v DX11 stačilo zavolání jedné funkce, toho v DX12 třeba budou muset udělat víc. Takže možná jim na to ladění ani nezbyde tolik času :/
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Napsal: pát 9. zář 2016, 16:54
od dexterav
tak to potom bude ohromné +
ked to hentak napíšeš