Stránka 65 z 263
Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
Napsal: ned 11. srp 2019, 07:04
od MV
Srandista píše:Tak neviem, ci teraz mojimy vysledkami nesposobim troska WTF stav. Tiez som z toho neni moc mudry. Ale tak podme na to...
Kód: Vybrat vše
PIII 450
DOS SW rendering
320x200 96
640x480 46
Pentium E6500K
DOS SW rendering
320x200 566
640x480 46
DOSBox-ECE (i7-6700K)
DOS SW rendering
320x200 242
640x480 100
Zajímavý, taky záleží, jak to spouštíš. Je rozdíl nabootovat do Win98 a pak restartovat do DOSu. Než najet rovnou do DOSu před windows. V prvním případě mám vysledováno, že si win98 aktivujou samy ten write combining a zůstane i po opuštění do DOSu.
V druhým případě se musí zapnout nějakým toolem, což jsem dělal já, aby ty vysledky byly opravdu porovnatelný.
A samozřejmě něco jinýho je pak spouštění v dosovym okně rovnou ve windows....
Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
Napsal: ned 11. srp 2019, 09:34
od Hladis
Na 3Dfx jsem to spoustel rovnou ve Win, ale 3Dfx mělo svého casu asi nej podporu 2D.
Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
Napsal: ned 11. srp 2019, 16:10
od elcrys
Pentium MMX @ 225 MHz
Quake v1.06 (DOS)
timedemo demo3
320x200 - 50.5 fps
640x480 - 17.7 fps
Zkoušel jsem taky 640x400 - 20.7 fps. To už bylo dle tehdejších měřítek celkem hratelné.
WinQuake v1.09
320x200 - 42.2 fps
640x480 - 15.7 fps
Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
Napsal: ned 11. srp 2019, 20:09
od Hladis
20 fps je malo, je to strilecka a ta potřebuje vysoky fps, zvlaste v multiplayeru. Clovek bez 3D akceleratoru byl v propastny nevyhode, vzdyt nedosahl ani tech 60fps v 320x200 proti cloveku, který daval 640x480 v 60 fps akcelerovane. Uz tehda na fps zalezelo a ne ze ne, ostatne jsme toho na LANkach nahrali vrchovate.
Jinak asi ještě namerim moje V5 4500, když uz jsem ty Quake hry meril. Co jsem koukal, tak proti dobovym testum mi dost pomaha procesor, který je novejsi a vykonejsi.
Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
Napsal: ned 11. srp 2019, 20:50
od havli
Co se tyce vysledku GLQuake, tak neco malo
mam u sebe na webu.
http://hw-museum.cz/article/2/benchmark ... edition-/5
Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
Napsal: ned 11. srp 2019, 20:52
od DOC_ZENITH
Hladis - Tak jako víš co můj první stroj na kterym jsem spustil UT (první půlrok jsem měl jen demo duh), byla K6-2 cca 450Mhz a Bansheee.
A připadal jsem si jako bůh, pak to fort vyměnil za Celeron 500 a TNT2M64 a bylo mi do breku, nevim jestli více z těch propadů výkonu na té M64 nebo těch random BSOD každejch pár hodin protože deska Měla VIA Apollo 133, přitom dnes je to na té K6 dost těžce kompromisní. Měli jsem prostě jiné standardy. Ale o pár let později přišla GF4TI a K7 a už se jelo nad refresh rate monitoru (a to to bylo high-end CRT co se pod 100HZ moc nepodívalo) a odtamtud už se člověk nikdy nechce vrátit.
Ty rozdíly jsou gigantické, mezi 30 a 60fps je to neuvěřitelnej, rozdíl, je i mezi 60 a 120. Dnes jsem si po roce zahrál UT a rozdíl ho hrát na LCD s 60hz a ač má 0 inputlag vs CRT kde jsem nahodil 120 je naprosto závratnej, hraje se to úplně jinak a i mé skóre bylo rázem skoro dvojnásobné. Ten odhad pohybu když má člověk vyšší framerate je úplně někde jinde.
Proto retro kompy co stavim vždy maj pravidlo že musej mít CPU tak silnej aby zvládal SW rendering v dosu v 640x480 s 60+fps. Pokud dá tohle, dá defakto všechno do cca 2002. Tzn vše je nakonec stejně P6 based, K6-3 je tam jako jediná vyjímka, musel jsem jí hodně pomáhat mem interleavingem a fastvidem a vesa driverem pro S3ku ale nakonec jsem jí tam dokopal.
Dost deal-breaker je to u laptopů kde nejde měnit HW. Mam tu 2 retro laptopy, jednu tu lahlůdku s ESS Solo a P3 coppermine a rage128M tam jede vše jak po másle, druhej je taky s P3 coppermine, je tam humusní ESS maestro, ale hlavně taky Rage XL nebo PRO mobile něco takového, prostě pre-rage128 ATIčko, a to je katastrofa. Ač je tam ta P3ka tak ta grafika je bottleneckem i v 2D a dosu a nepomůže jí ani svědcená voda.
Pokud už zapnu retro komp zapínám stejně tan s V5, protože jak už jsem zmínil je to jedna z mála karet opravdu splňující Vesa 3.0 standard a jde tam přes tooly měnit refresh rate těch vesa režimů v DOSu, což je pro mně jako CRT usera dost zásadní.
Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
Napsal: ned 11. srp 2019, 20:57
od Hladis
363 fps u V5 ? To je nejak hodne, to je jak mereno ?
Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
Napsal: ned 11. srp 2019, 21:17
od havli
Klasika "timedemo demo1". Nezapomen, ze to je OC AXP, takze na pomery V5 skoro top CPU.
Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
Napsal: ned 11. srp 2019, 21:25
od Srandista
elcrys: Clovece, to je hodne odvazne tvrdenie, ze 20 fps je hratelne (ci uz v dnesnej, alebo vtedajsej dobe). Duplom dnes, odhliadnuc od rozlisenia, by som to nehral ani v tych 320x200, bo 50fps je skratka malo. Presne na hentom je vidiet, preco bolo 3dfx v tej dobe take pozehnanie, bo hrat to v takom rozliseni s takym frameratom je za trest, a nic ani nikto ma nepresvedci o opaku (ani nostalgia, ani reci o period correctness a podobne)...
Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
Napsal: ned 11. srp 2019, 22:05
od elcrys
Hladis píše:20 fps je malo, je to strilecka a ta potřebuje vysoky fps, zvlaste v multiplayeru. Clovek bez 3D akceleratoru byl v propastny nevyhode, vzdyt nedosahl ani tech 60fps v 320x200 proti cloveku, který daval 640x480 v 60 fps akcelerovane. Uz tehda na fps zalezelo a ne ze ne, ostatne jsme toho na LANkach nahrali vrchovate...
Nojo, jenže kdo tehdy dal 60 fps na 640x480 s jakoukoliv 3D kartou (potažmo konfigurací)? Já třeba zkoušel GLQuake na svém Pentiu MMX (nic výkonnějšího tehdy beztak nebylo) a v 640x480 s TNT2 M64 (PCI) to hodilo 37 fps bez zvuků, 32 fps se zvuky. Když se v dobách předakceleračních hovořilo o 20 fps, tak to bylo prostě považováno za hratelné. Nevím, na jaké planetě jste tehdy žili, ale tehdy prostě vývojáři vypouštěli hry, které rychlejc nechodily na jakémkoliv dostupném HW. Tehdy (i vdobě voodoo 1) byl bottleneck pořád ve výkonu procesoru.
Srandista: Samozřejmě že dneska vyžaduju alespoň 60 fps, ale dnes už to není vůbec problém. Dřív bylo kolikrát i 20 fps luxus, tak to prostě bylo. Viz stará diskuse, kde si jeden uživatel na P133 pochvaluje 13 fps:
https://groups.google.com/forum/#!topic ... xLgEdgN410
DOC_ZENITH píše:Pokud už zapnu retro komp zapínám stejně tan s V5, protože jak už jsem zmínil je to jedna z mála karet opravdu splňující Vesa 3.0 standard a jde tam přes tooly měnit refresh rate těch vesa režimů v DOSu, což je pro mně jako CRT usera dost zásadní.
Jo, taky mám pořád CRT. Kvůli tomu jsem sháněl grafiku, která má dobrou
kompatibilitu s DOS hrami a podporuje změnu obnovovací frekvence. Pro univerzální utility je potřeba VESA 3.0, ale např. taková S3 má utilitu s3refrsh, ač jsou její grafiky max VESA 2.0. No, nakonec jsem skončil u laciné TNT2 M64 (PCI), přičemž 3D výkon mě nezajímá. Takhle jsem si pořešil pod VBEHZ obnovovací frekvenci pro většinu grafických módů na 160 Hz (monitor utáhne i 200 Hz), ale jediné co jsem nevyřešil je obnovovací frekvence pro výchozí textový mód (tuším 13h), kde mám 70 Hz. Přísahal bych, že S3 Virge zvládala i v tomto režimu alespoň 80 Hz. Předpokládám, že Voodoo grafika by mi v tomhle nepomohla?
Zde se víceméně usnesli, že to prostě nejde:
https://www.vogons.org/viewtopic.php?t=18933
EDIT:
Jinak tady jsem narazil na pěkný článek o Rendition Vérité a VQuake, což byla první akcelerovaná verze:
http://fabiensanglard.net/vquake/
Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
Napsal: pon 12. srp 2019, 08:27
od MV
DOC_ZENITH píše:Dnes jsem si po roce zahrál UT a rozdíl ho hrát na LCD s 60hz a ač má 0 inputlag vs CRT kde jsem nahodil 120 je naprosto závratnej, hraje se to úplně jinak a i mé skóre bylo rázem skoro dvojnásobné. Ten odhad pohybu když má člověk vyšší framerate je úplně někde jinde.
Prosímtě nezaznamenal jsi nějakej bug se starým UT po upgradu na Win10 1903?
Mám nakopírovanou nesčetně moc let instalačku na datovým disku, pár let zpět jsem tam vrznul novou renderovací (D3D 10 nebo 11?) knihovnu, S3TC balík textur a pořád všechno dobrý. I po přechodu na ryzena a windows10 to normálně valilo, ale minulý víkend jsem po upgrade win10 z 1709 na 1903 pustil UTčko a místo textur šedivý čáry. Nejdřív jsem podezříval drivery od grafiky (i ty chtěly aktualizovat po upgradu windows, protože předtím nechodily rychle ani ostatní hry), ale i po updatu nvidia driverů zůstalo UTčko rozbitý
Škoda, protože čas od času si ho na pár minut vždycky ještě rád zahraju i po těch 20 letech (to to letí)
....
Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
Napsal: pon 12. srp 2019, 09:46
od DOC_ZENITH
Ne, u mě žádnej problém, byl To Ryzen 3000 a poslední win a vše jede stále OK jak na NV tak na AMD. Já ale používám OpenGL renderer ne DX. Jestli chceš můžu ti někde upnout mou hru nebo třeba jen system složku.
Elcrys - To samé, taky se mi podařilo změnit jen samotné vesa režimy ne samotnej DOS, škoda je v tom že jsem kdysi měl ňákej tood od ňáký S3 vlb grafiky kterej uměl změnit rozlišení samotného dosu, pak člověk měl třeba 1024x768 v dos navigatoru, ale už ho nemam.
Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
Napsal: pon 12. srp 2019, 10:19
od MV
Jej, tak teď jsi mě zmátl, používám snad tenhle
https://kentie.net/article/d3d10drv/index.htm nebo teda ještě ověřím, ale pamatuji si, že to bylo funkční a díky novýmu driveru už to hezky sedělo na jednom CPU jádře a nebylo přehnaně rychlé...
Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
Napsal: pon 12. srp 2019, 10:27
od DOC_ZENITH
Já používám OpenGL a ani ne ten poslední, důležitý je že ten co používám je certifikovanej, tzn nebude tě to vykopávat z multiplayeru při připojení na server s tim že máš modifikovanou hru a snažíš se cheatovat heh. Nevim jestli tenhle DX10 je taky certifikovanej. Přílišná rychlost se řeší framelimitem v .ini v kategorii onoho rendereru.
Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
Napsal: pon 12. srp 2019, 10:52
od Srandista
DOCu: toto je to, co pouzivas?
https://www.cwdohnal.com/utglr/
MV: pozriem sa ti na to doma, tiez som mal naposledy spustenu hru s tym DX10 rendererom, tak vyskusam aj na 1903.
Mne inak zasa 1903 jednu hru oproti 1809 opravil, a to Half-Life WON. U predchadzajuceho updatu po spusteni hry v menu vyzeralo vsetko normalne, ale v hre samotnej uz mi neskutocne lagovala mys a pri kazdom jej pohybe to este piplo. Nemusim hadam dodavat, ze to bolo absolutne nehratelne. Po nainstalovani 1903 je zasa vsetko fixed a v starych kolajach.
Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
Napsal: pon 12. srp 2019, 11:13
od DOC_ZENITH
Jo asi jo ale jistej si tim nejsem, už je to ňáká doba, rok dozadu jsme si v práci chtěli dát mulťák a začalo nás to kickovat tak jsem tehdy to OpenGL fixnul za certifikovanou verzi, myslim si že z těhlech stránek ale na 100% to nevim už je to dlouho, pak někam uploadnu ten system až se vrátim domu.
Jinak 1903 bych v tomhle moc nevinil, řekl bych že NV driver se dost zhoršil. I v tom OGL jsem občas zahlédnul že probliknul stín nebo LOD geometrie udělalo drobnou "minelu" Což na rok starym driveru pod win7 nebo i novym pod W10 1903 u Radeonu nepozoruju.
Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
Napsal: pon 12. srp 2019, 17:58
od DOC_ZENITH
Kdyžtak tady máte mojí system složku, a nedělejte si srandu z mejch botů, dělal jsem je když mi bylo 12.
https://uloz.to/file/61Us559zEEB8/system-rar
Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
Napsal: pon 12. srp 2019, 19:02
od MV
Hmm tak mám ten D3D10 driver ale nenačetl se evidentně.
Ale píšou že potřebuje VC2010 redist a já mám jen 2005, 2013 a 2015 tak jestli to není tím
Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
Napsal: pon 12. srp 2019, 19:07
od DOC_ZENITH
Sorry, v tomhle neporadim, mě se ten DX10 nelíbyl co se týče toho jak nasvětloval scénu, ala ta hra nevypadala "autenticky" proto jsem vždy používal jen ten OGL a tudiž s tim DX10 nemam žádné zkušenosti.
Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
Napsal: pon 12. srp 2019, 19:11
od MV
V pohodě, to nějak rozchodím, ještě že má Uengine rozumný logování
Kód: Vybrat vše
Warning: Failed to load 'D3D10Drv': Can't find file for package 'D3D10Drv'
Warning: Failed to load 'Class D3D10Drv.D3D10RenderDevice': Can't find file for package 'D3D10Drv'
Warning: Can't find file for package 'D3D10Drv'
Warning: Can't find file for package 'D3D10Drv'