Stránka 67 z 254

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: sob 24. srp 2019, 17:21
od werygood
Hezký test, mám jen pár dotazů - nemůže za ty HL2 výsledky ta jinak vypadající voda? Na GF3 to snad vypadá na DirectX 7.0.

A taky mi u HL2 přijde divné, že to CPU jede u GF3 téměř na 100 %...

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: sob 24. srp 2019, 18:00
od havli
Pravdepodobne ano. Ikdyz jsem na obojim nastavoval rucne pres konzoli DX8.0. Cert vi, co se tam vlastne deje. Na GF4 pri nastaveni DX8.1 zase pro zmenu dosla s medium detaily velmi rychle pamet (odhaduju) a HL padnul na 1-2 fps. Mozna 128MB GF4 by to ustala. Na tu dojde nekdy priste.

Co se tyce vytizeni CPU, obecne je nejake divne. Na GF4 se casto pohybuje kolem 75%, coz se mi zda jako nesmysl. Takze na to radsi moc nekoukat, je to trochu pofiderni ukazatel.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: sob 24. srp 2019, 22:48
od Srandista
Heh, ten Half-Life 2 dava tymto starym GeForcom pekne cocky...

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: sob 24. srp 2019, 23:03
od Hladis
Mam tu takovy problemek a potrebuju help. elcrys chce FIC desku s K6-III a testuju zda je vse ok, abych pripadne odeslal plne funkcni kus. Vse bezi https://abload.de/img/20190823_200419nzj8l.jpg https://abload.de/img/20190823_200534ujkw7.jpg krome mysi. Mel jsem PS/2 bracklet, ale ten tam nepasuje. Deska ma takhle koncipobany PS/2 konektor https://abload.de/img/screenshot_1r2k7v.jpg a muj byl propojeny uplne jinak a do desky nepasoval. Trochu jsem ho upravil, ale nevim který kabel je který a nemam jak to zjistit. https://abload.de/img/20190824_225104cuj89.jpg ty barvy kabelu jsou jiny nez co jsem nalezl na netu, tech druhu a propojeni je hromada. Promerit co je 5V, co Clock, Data a uzemeni nemam jak. Nevi někdo který kablik je který ? Rad bych to poslal elcrysovi plne funkcni.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: ned 25. srp 2019, 00:34
od elcrys
Psal jsem SZ, ale ještě to hodím sem:
To samé jsem řešil u své socket 7 YAKUMO desky. V zásadě neexistuje žádný standard a každý výrobce si řešil zapojení po svém (proto bracket z jedné desky nefunguje ve druhé, ač jsou pinově kompatibilní). Existují jednořadé konektory, dvouřadé, liší se i počet pinů. Na internetu se dají najít pinouty pro různé výrobce/desky, ale já to ke své desce nedohledal, v manuálu to nebylo a známé konfigurace nefungovaly. Nakonec jsem na tom zabil snad celý den, ale i s pomocí multimetru jsem přišel na to, jak se to má zapojit - je to zřejmě unikátní zapojení pro YAKUMO. Naštěstí to je dělané tak, že chybné zapojení desce ani myši neublíží, toť má zkušenost.

Díval jsem se na tu FIC VA-503+ a ta má pinout v manuálu, takže tím je to podstatně jednodušší. Nevím, jestli to máš čím propípat, abys zjistil jak je zapojen ten bracket, ale pokud máš, tak potom stačí eventuálně proházet drátky v konektoru (za pomoci jehly se dají drátky nedestruktivně vysunout i s terminálem) a zapojit to tak, aby to sedělo s kulatým konektorem, viz https://en.wikipedia.org/wiki/PS/2_port

Nevím, jestli není PS/2 funkčnost součástí čipsetu a jestli je vůbec možné, že by mohla nefungovat pouze myš, když ostatní věci fungují, ale tipl bych to na nekompatibilní bracket. Taky je otázka, kdy naposledy jsi s touto deskou použil PS/2 myš - pokud to dosud fungovalo, tak to může být nějaké poškození. Každopádně kdyby tam nešla PS/2 myš, tak by to bylo na prd. Sériovou mám jenom kuličkovou a USB je pod DOSem na nic.
Teď se dívám, že ten bracket nemáš čím proměřit, tak to potom jedině rozřezat a zjistit, který vodič vede kam v kulatém konektoru, jinak nevím. V zásadě ti akorát poradím, že ten pin, který je nejdále od č.1 na desce, bude prázdný :) .

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: ned 25. srp 2019, 07:39
od Hladis
Ten konektor tam byl uplne jiny, byl zapojen ve dvou radach asi jako 10pin, tedy na tuhle desku vůbec nesedel. Upravil sem ten konektor pilkou na 5 pin, ale problem je spravny zapojeni kabelu. Prave nemam to cim proměřit, jinak by to bylo easy, mam manual k desce kde to je a stejne tak zapojeni female konektoru. Proste jen nevim který kabel patri kam, na netu mají ruzny barvy a nesedi to na tenhle. Ja jsem v ty desce mysi před tim nezkousel, ta deska sloužila jen na test funkcnosti karet, takze az ted jsem narazil na tenhle problém s PS/2. Si matne pamatuju, ze kabely k tyhle desce mam z jiny desky, kterou jsem vyhodil. Takze bodla by pomoc, pokud by někdo podle barev vedel který kabel je který. Delat to stylem pokus omyl je na dlouho a nechci nic odpalit. Rozrezat ten PS/2 bracket je vesmes ho znicit. :(

//
Jsem nasel ten muj, to byl tenhle z ASUSu https://www.universaldatasystems.org/sh ... x-chipset/

//
JSEM GENIUS. :mrgreen: Den a pul srani. Diky tomu, ze jsem nasel z jaky presny desky je bracket (ASUS tx97-e), tak v manualu k této desce, staženému z netu, nastesti je podrobne vypsano zapojeni, takze jsem diky tomu mohl zjistit, ktery kabel je ktery. PS/2 ted funguje, mys se hybe. Takze deska funguje se vsim vsudy. Skutecne mam letos připomínku se vsim vsudy, jaky to byl tehda opruz a to zadny internet tehda nebyl.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: ned 25. srp 2019, 16:01
od werygood
Srandista píše:Heh, ten Half-Life 2 dava tymto starym GeForcom pekne cocky...
.

HL2 jsem na GF4Ti hraval, ale nejake spatne FPS si moc nepamatuju... Ale spis mi to bylo tehdy jedno. 256 MB RAM byl vetsi zadrhel :D

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: ned 25. srp 2019, 18:27
od DOC_ZENITH
Já taky, dohrál jsem jej na GF4TI 4200 64MB vysoký detaily 1024x768 bez AA a bylo to všude pěkně plynulý, nenarazil jsem nikde na žádný problémy i to i dobře vypadalo, rozdíly SM1.1 a 2.0 byly v týhle hře docela malý.

O jako uverzi hry se jednalo? To původní nebo tu co se nyní nalézá na streamu ala ta je co se enginu a náročnosti týče úplně jinde.

Ta původní měla i DX6 render a šlo to rozject na Vooodoo4....

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: ned 25. srp 2019, 18:42
od havli
Tohle je nejaka stara non-steam verze. Ale jestli uplne puvodni build, nebo neco trochu novejsiho, to nevim. Kazdopadne na DX7 kartach to je spustit a na V4 taky.

Tady ve videu jsou medium-high detaily, 1024x768, bez AA, ale s 4xAF.

Steam HL2 je na testy takovyhlech karet nepouzitelna. Uz tehdy, kdyz jsem s touhle metodikou zacinal (tj. 2012), tak HL2 ze Steamu vyzadovalo minimalne DX8.1 kartu. Dneska uz to dost mozna bude DX9.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: ned 25. srp 2019, 18:45
od DOC_ZENITH
Nevim no, jen jsem chtěl říci že mi na 64MB GF4TI Vram nikdy nedošla, AF by nemělo mít na Vram vliv (ale na GF4TI je AF straščně slow proto jsem jej napoužíval).

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: ned 25. srp 2019, 19:43
od werygood
Se nedivím, že to jelo i na V4 :lol: https://youtu.be/d0vFGldrL6Y

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: ned 25. srp 2019, 20:46
od havli
DOC_ZENITH píše:Nevim no, jen jsem chtěl říci že mi na 64MB GF4TI Vram nikdy nedošla, AF by nemělo mít na Vram vliv (ale na GF4TI je AF straščně slow proto jsem jej napoužíval).
Mne defaultne GF4 Ti jede jen DX 8.0 (mat_dxlevel 80) a tam na medium detaily s pameti problem neni. Do kolen padla az kdyz jsem rucne vynutil DX8.1.

Az budu zkouset Ti4600, tak na to kouknu znova, schvalne, jestli se potvrdi moje teorie o nedostatku pameti. No a taky jsem zvedavej na Radeona 8500, resp 9100.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: ned 25. srp 2019, 21:47
od DOC_ZENITH
No vidíš já ani nevěděl že ta hra umí 8.1, já myslel že nemá spešl render pro 8.1 a 8.0, teoreticky by 8.1 na NV ani nemělo jít zapnout protože 8.1 vyžaduje SM1.4 který ale Nvidie nemaj.

werygood - Eh, no comment.
Tahle vypadá HL2 na DX6/7:

https://www.youtube.com/watch?v=GZOW4uGQ-lY

Vzhledem k tomu z jaké doby ta hra je je ten engine extrémě flexibilním, nemluvě o havoc fyzice která byla ve své době to nej. Je trochu s podivem že se to Valve nepodařilo masově prosadit, místo toho se nám prosadili takový tragédie jako třeba Unreal3 (Unrel1 bnyl skvělej, 2 ještě OK ale 3 je fakt hrůza).

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: ned 25. srp 2019, 21:58
od havli
Takhle - v konzoli to nastavit jde a DX8/8.1 je pak napsano i v menu hry v nastaveni. Cili neco to dela, ale jestli je rozdil ve vykonu nebo zobrazeni, to nevim. Btw - ja myslel, ze na DX8.1 staci i SM1.3 (ktere GF4Ti splnuje) a SM1.4 na R200 by melo akorat poskytovat vyssi vykon v nekterych operacich.

Kdysi na 3dfx foru myslim nekdo HL2 na Voodoo i dohral komplet. A ze to vypada v ramci moznosti celkem dobre je videt i v mem starsim videu https://youtu.be/r8SqUYMNtdE?t=185 S trochou sebezapreni by se to i dalo hrat pri tech ~20 fps... konzolisti by to brali jako super plynulost, ostatne narozdil od GF256 to ma krasne hladke frametimes. :P

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: ned 25. srp 2019, 22:56
od DOC_ZENITH
Dohrát to jde ale jen na Voodoo4 protože ta jede v AGP4x modu. V5 nemá geometrickou prostupnost a jakmile se člověk podívá do geometricky složitější scény je to slideshow. Problém ale je že v DX6/7 je LOD vzdálenost objektů tak nízká že je to fakt spíš utrpení než zábava.

Co se DX týče, tak 8.1 vyžaduje 1.4. Jde jen o to že skoro všechny hry počítaly s geforce tak to radši nevyžadovaly, ale třeba takovej battlefiled 2 má 1.4 jako minimum a pamatuju si že na GF4TI nešel spustit a na R8500 ano.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: pon 26. srp 2019, 08:02
od Hladis
Hladis píše:
Hladis píše:Jen info, ze nektery karty (Diamond V1 a obe Diamond V2 8 a 12MB, Blaster V2 a V1 Orchid) jsou prodany a V5500 je zarezervovana.
//
V5500 s kompletním balenim prodana.
Prodany jsou ted i obe Powercolor Evil King V2 12MB, Gainward Dragon 4000 Banshee v krabici a V1 Yakumo. Zarezervovany jsou druha Gainward Banshee, dvojice Skywell Bansnee, Voodoo TV, V4 PCI a Sound Blaster CT1350B.
Takze update. Je prodana deska FIC s K6-III 400 a Voodoo 3 PCI s bilym chladicem.

Zustala mi Voodoo Rush Integraph Intense 3D, Voodoo 3 2000 AGP a PCI, Voodoo 4 AGP + AGP Evil King IV s TV out a krabici, Voodoo 1 SuperMAX, Velocity 100, Voodoo 3000 AGP+PCI. Voodoo5 5500 je v kompiku a tu si nechavam a ještě je v kompiku 3D blaster Banshee PCI. Voodoo 3500TV AGP je zarezervovana.

Necekal jsem, ze se po tom takhle zaprasi. :shock: Uz mi toho moc nezbyva.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: pon 26. srp 2019, 09:08
od MV
DOC_ZENITH píše:Já taky, dohrál jsem jej na GF4TI 4200 64MB vysoký detaily 1024x768 bez AA a bylo to všude pěkně plynulý, nenarazil jsem nikde na žádný problémy i to i dobře vypadalo, rozdíly SM1.1 a 2.0 byly v týhle hře docela malý.

O jako uverzi hry se jednalo? To původní nebo tu co se nyní nalézá na streamu ala ta je co se enginu a náročnosti týče úplně jinde.

Ta původní měla i DX6 render a šlo to rozject na Vooodoo4....
Já teda hrál původní verzi HL2 už naštěstí na R9500@9700, kamarád měl Ti4200 64MB a tam už to právě bylo znát, že to není tak hezký ani tak plynulý 8)

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: pon 26. srp 2019, 09:32
od Srandista
Ozaj, ked uz je tu o tom rec, a niekto by si chcel zaspominat na initial build HL2 (bez potreby Steamu), najde ho v popise tohoto videa.

https://www.youtube.com/watch?v=gNd5Gdt3xYE
DOC_ZENITH píše:Vzhledem k tomu z jaké doby ta hra je je ten Source engine extrémě flexibilním, nemluvě o havoc fyzice která byla ve své době to nej. Je trochu s podivem že se to Valve nepodařilo masově prosadit, místo toho se nám prosadili takový tragédie jako třeba Unreal3 (Unrel1 bnyl skvělej, 2 ještě OK ale 3 je fakt hrůza).
Mozno sa im len nechelo srat s podporou pre vyvojarov. Prave nedavno som cital, ze Carmack vlastne nikdy nechcel licencovat id Tech vonkajsim studiam, ale id Software bol do toho niektorymi ukecany. Ked ale Zenimax rozhodol, ze ich engine uz nebude licencovany von, Carmack bol za to rad.

https://www.gamasutra.com/view/news/351 ... ensing.php

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: ned 1. zář 2019, 12:06
od werygood
havli píše:Tentokrat jsem proklepnul rozdil mezi GF3 Ti a GF4 Ti, konkretne Ti4200 vs Ti500.
https://www.youtube.com/watch?v=L3VMu_snYZk
Zkusil jsem stejnou scénu jako ty v HL2 a mám cca o 10 FPS víc (v tom buildu co tady koloval pár postů zpět). Jak jsi měl nastavený zbytek detailů?

Ale jinak jo, je to celkem tragédie. Vůbec nechápu, jak jsem to mohl před 15 lety vůbec hrát, ještě s 256 MB RAM.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: ned 1. zář 2019, 13:22
od DOC_ZENITH
Ne opravdu to takhle špatně neběhalo. s 256MVB RAM jsi ale musel hodně stahovat detaily jinak by to furt swapovalo. Dost by té RAM pomohlo hrát na win98, přeci jen je rozdíl mezi OS co sežere 10MB RAM, nebo 100MB RAM (eghm XP eghm) Nevim proč to havlimu jede tak slow, že by to AF4x? Tahat AF na NV2x je sebevražedný.