Stránka 68 z 78

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Napsal: stř 2. lis 2016, 14:17
od Krteq
Hladis píše:Krtek:
:roll: Tak jak pro petileteho ze skolky. AS ma u nV HW omezeni dany hardware, mGPU je omezeni ciste z vule nV a ne kvuli tomu, ze by to HW nezvladl. Holinky, hodinky....
Ano, má omezení v HW, ale podpora je "vypnutá" i v driveru.

Obrázek

Ohledně DX12 multiGPU, tady je post, který by jsi si měl pořádně prostudovat
Krteq píše:DX12 zřejmě dostane novou abstraktní vrstvu pro Multi-GPU
Microsoft’s Chas Boyd was on-hand at AMD’s editor’s day for Polaris and previewed ideas that MS is implementing to help improve multi-GPU scaling. The best news surrounded a new abstraction layer for game developers to utilize for multiple GPU support that MS would be releasing on GitHub very shortly. According to Microsoft, with only “very little” code adjustment, DX12 titles should be able to implement basic multi-GPU support.
PcPerspective: The AMD Radeon RX 480 Review - The Polaris Promise - Multi-GPU Updates

//Update:
Bob Brown - Microsoft na GitHubu píše:Yes, the layer will be available in this repo. We will also be publishing two mGPU sample projects along with it - one using the layer and one not using the layer. We're making some final tweaks and doing additional testing and plan to post it all soon.
Pod DX12 je mGPU řízeno aplikací, ale vzhledem k nové abstraktní vrstvě potřebuješ aby driver tuhle feature taky podporoval, což nV driver zatím nehlásí.

A ne, nejedná se o klasické CFX/SLI i když je stále využíváno AFR.

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Napsal: stř 2. lis 2016, 14:25
od Srandista
Hladis: Pokial viem, tak diskusia sa zacala po poste od Krtqa, kde ukazal, ze aj ked vyvojar hry doplnil do enginu beziacom na DX12 podporu multi GPU, ktora NEVYZADUJE podporu SLI/CF od vyrobcu GPU, tak na GTX 1060 nedoslo k ziadnemu skalovaniu. A to pretoze nVidia to schvalne zablokovala v ovladacoch. Test bol vykonany v rozliseniach 1080p a 1440p, ale ty si sem zrazu dosiel odnikadial a zacal si tu tocit o HBB, ktory je potrebny pri rozliseni 5K a Surrounde. Odhliadnem teraz od toho, ze AMD karty skalovali v 1440p na 100+%, a viac by sa z nich nedalo vytiahnut, ani ked by medzi nimi bol nejaky (zjavne zbytocny) bridge.

Tak a teraz mi teda prosim povedz, k comu sa viazala ta tvoja zmienka o tom HBB. Pretoze nech sa snazim, ako sa snazim, nevidim jediny dovod, pre ktory by zapadala to tejto konkretnej diskusie.

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Napsal: stř 2. lis 2016, 14:29
od Krteq
Aby byl opravdu každému jasný rozdíl mezi DX12 Explicit mGPU a DX12 Implicit mGPU
That said, developers do have a few options for implementing multiple GPUs under DX12. Implicit Multi Adapter (IMA) is the easiest, and is essentially like a DX12 version of Crossfire or SLI, with the driver doing most of the work to distribute tasks between GPUs (a feature not part of the Ashes benchmark). Then there's EMA, which has two modes: linked or unlinked mode. Linked mode requires GPUs to be close to the same hardware, while unlinked—which is what Ashes uses—allows any mix of GPUs to be used. The whole point of this, and why this works at all under DX12, is to make use of Split Frame Rendering (SFR). This breaks down each frame of a game into several tiles, which are then rendered in parallel by the GPUs. This is different to the Alternate Frame Rendering (AFR) used in DX12, where each GPU renders an entire frame each, duplicating data across each GPU.
Arstechnika - DirectX 12: AMD and Nvidia GPUs finally work together, but AMD still has the lead

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Napsal: stř 2. lis 2016, 16:46
od Hladis
Srandista píše:ale ty si sem zrazu dosiel odnikadial a zacal si tu tocit o HBB,
Ja nevim, ale nepisu rozsypany caj :roll: Ja jsem napsal co na to nVidia. nVidia na to kasle a nejspis kaslat bude (viz. uvedeny priklad s FreeSync), protoze ma vlastni reseni a jeji politika smeruje jinam a PCI-e (zvlaste desky v mainstreamu) nema propustnost na nejaky vetsi hratky v extremnich situacich. To tak v budoucnu, kdy prijdou nastupci jako verze 4.0 atd... s navysenim rychlosti. Co mi tu podsouvas dal netusim.
Krteq píše:Ano, má omezení v HW, ale podpora je "vypnutá" i v driveru.
Samozrejme ze to ma vypnuty v driveru, kdyz tam je HW omezeni a nejede to jak ma :mrgreen: Clovek se tu koukam slusne zasmeje a cinkne si sklenickama a Captain Obvious :D

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Napsal: stř 2. lis 2016, 17:39
od Krteq
Uvidíme časem, každopádně jedna silná karta je vždycky lepší jak mGPU, ale např. pro notebooky nebo PC s iGPU/APU + dGPU je DX12 IMA/EMA doslova požehnáním.

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Napsal: čtv 3. lis 2016, 13:21
od Krteq
Pár informací o implementaci DX12 do CryEngine V
Frank Vitz - CRYENGINE Creative Director píše:Our support for DX12 is not just a simple wrapper around an existing renderer. Our engineers saw that in order to fully take advantage of the power of DX12 they would need to refactor the core of the CRYENGINE rendering system. This they did, building a low overhead renderer that is much more compatible with the structure of DX12. The results are quite impressive in terms of reduced overhead on the CPU and much more efficient handling of the large complex datasets required for a detailed and realistic game world.
Gaming Bolt - CryEngine 5 Interview With Frank Vitz: Speccing For The Future

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Napsal: čtv 3. lis 2016, 14:56
od Srandista
Konecne niekto, k tomu pristupuje zodpovedne.

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Napsal: úte 8. lis 2016, 13:27
od Krteq
The Division dostalo v poslednim patchi podporu DX12
Obrázek
The Division gets DirectX 12 support

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Napsal: úte 8. lis 2016, 13:29
od ArgCZ
huh, Division je jedna z her kde jsem měl těžkej CPU bottleneck tak to jsem zvědavej, brzy poreportuju


//edit Don: Promaz OT

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Napsal: úte 8. lis 2016, 14:13
od CageJ
Dnes to testnem.

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Napsal: úte 8. lis 2016, 15:51
od ArgCZ
tak já to asi netestnu protože se jedná zatím jen o PTS

ale na FX-8350 + GTX 1070 nejsou výsledky vůbec zlý
https://www.youtube.com/watch?v=uovTmM40-6U

DX11 - 76,3 FPS
DX12 - 95,2 FPS
to je +25%

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Napsal: úte 8. lis 2016, 15:56
od killerek
Co sem koukal na lepsim procaku to moc FPS neziska, ale zase hlasi uzivatele s Nvidii lepsi plynulost.

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Napsal: úte 8. lis 2016, 16:16
od Hladis
DX12 jiste v Division pomuze u rezie. Stejne by to mělo byt u Watch Dogs 2, kdy jednicka byla/je tezce CPU bottleneck hra. Ale pripadny testy a věci kolem hry reste v prislusnym tech. tématu hry.

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Napsal: pát 18. lis 2016, 10:37
od Krteq
Civilization VI právě dostala DX12 patch - Civilization VI ‘Fall 2016’ Update Now Live

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Napsal: pát 18. lis 2016, 13:19
od CageJ

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Napsal: pát 18. lis 2016, 13:46
od Krteq
Nice, ale máš tam chybu. Není to shuttering ale stuttering :mrgreen:

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Napsal: pát 18. lis 2016, 14:30
od CageJ
Aha diky

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Napsal: pát 18. lis 2016, 16:31
od hnizdo
Krteq píše: Pod DX12 je mGPU řízeno aplikací, ale vzhledem k nové abstraktní vrstvě potřebuješ aby driver tuhle feature taky podporoval, což nV driver zatím nehlásí.

A ne, nejedná se o klasické CFX/SLI i když je stále využíváno AFR.
Pokud to chapu dobre, MS pridava novou volitelnou abstraktni vrstvu, aby mgpu pod DX12 usnadnil, ale puvodni dx12 mgpu zustava v platnosti.

Protoze tedy MS jeste tuto vrstvu nevypustil, nema pro ni nvidia v tuto chvili podporu. Jak jsme se bavili v deusex vlaknu o tom, jestli nvidia ma v driverech podporu pro standardni dx12 mgpu, jake jsou pro to nove informace? Stale nevime nic?

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Napsal: pát 18. lis 2016, 16:37
od Hladis
Detail. Testy konkretnich her davejte do temat samotnych her a ne sem. Tady se to ztrati a resi se jen DX12 obecne jako takovy. Sem muzete dat pak treba poznamku s odkazem na tema, ale spravne tyhle testy patri ke konkretnim aplikacim.

//To byla reakce (nejen) na CageJ s testy.

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Napsal: pát 18. lis 2016, 16:39
od hnizdo
No to je presne to na co se ptam - podporuje nvidia standardni dx12 mgpu nebo ne nebo nevime?