Stránka 69 z 263

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: úte 3. zář 2019, 11:21
od Srandista
DOC_ZENITH píše:RTX ON? :P
Že váhaš, takéto zrkadlá sa predsa dajú spraviť len s RTX!!1one :roll:

Obrázek

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: úte 3. zář 2019, 11:25
od Hladis
Hosi vite dobře, ze toto není zadny zrcadlo, ale kopie sceny, která se tak renderuje 2x a prevrati s tim, ze svetlo se nechova jak se chovat ma. Dnes vesmes nepouzitelny, krome malickych mistnosti v nenáročných scénách. PS: Ono to bylo narocny uz tehda, me stacilo třeba ve VTMR, kde neprirozene leskla podlaha v salu Oriso sidla poslala framerate ke dnu, jelikož cely sal se renderoval dvakrát.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: úte 3. zář 2019, 12:38
od DOC_ZENITH
Ale jdi prosim tě, vůbec tomu nerozumíš! Jakmile jsou někde odlesky či odrazy je to vždy RTX ON! Pád framerate na 1/3 tomu taky odpovídá.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: úte 3. zář 2019, 13:07
od Hladis
Koukam, dneska si Doc Zenita zvlaste vychutnam pneumatickym kladivem, nebo navadenou atomovkou. :twisted:

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: úte 3. zář 2019, 16:19
od DOC_ZENITH
Tak ono ty odrazy v klasickym renderingu dost zvedaj nároky. Si pamatuju že i takový blbý NHL2001, tak bez odrazů hratelný v poho plynule na přetočenym MMXku s Voodoo2. Ale jakmile se zaply odrazy v ledu tak nároky na GP stouply 2x a na CPU 3x, protože to muselo pojíždět i celou geometrii znova.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: úte 3. zář 2019, 20:32
od havli
Srandista píše:Mozes postnut, co ti vypose "version", ked to hodis do konzole?
Muj build je nekdy z roku 2006, cili nejake zmeny tam asi probehly ve srovnani s launch verzi. Jake, tezko soudit.
Obrázek

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: úte 3. zář 2019, 21:47
od mr.qeg
DOC_ZENITH píše:Tak ono ty odrazy v klasickym renderingu dost zvedaj nároky. Si pamatuju že i takový blbý NHL2001, tak bez odrazů hratelný v poho plynule na přetočenym MMXku s Voodoo2. Ale jakmile se zaply odrazy v ledu tak nároky na GP stouply 2x a na CPU 3x, protože to muselo pojíždět i celou geometrii znova.
Dokonce i NHL2002, která ještě myslím měla, jako poslední podporu Voodoo, se mi povedla rozjet na Celeron Mendocino 333 a odporné MSI Geforce MX100/200. Asi hlavní bottleneck byl spíš CPU. Ta GeForce i tak byla obří upgrade oproti původní ATI Rage 128GL :-D

Ještě mám vzpomínky, že ta Rally 2000, co tu někdy nedávno psal havli, a je to dle mě stále best rally hra, mi na stejné sestavě jela jakžtakž ok, ale multiplayer - 2 hráči na stejném PC - různé části klávesnice, už se sekala, jak sviňa. Asi tedy taky CPU limited?

Sory, že vám to tu spamuji neVoodoo stuffem, ale to NHL od DOCa vzbudilo vzpomínky :)

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: úte 3. zář 2019, 22:18
od Srandista
mr.qeg píše: Ještě mám vzpomínky, že ta Rally 2000, co tu někdy nedávno psal havli, a je to dle mě stále best rally hra, mi na stejné sestavě jela jakžtakž ok, ale multiplayer - 2 hráči na stejném PC - různé části klávesnice, už se sekala, jak sviňa.
Myslis Rally Championship 2000 Edition? Tiez som ju volakedy mrte hraval, stale ju mam ulozenu na NASke a obcas si z nej pustim soundtrack, neuveritelne navykova zalezitost.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: úte 3. zář 2019, 22:22
od DOC_ZENITH
I 2005 (poslední co jsem kdy hrál) uměla Voodoo, ale jen 4/5 protože běžela 32-bit DXTC only. Oproti starejm to byla ale jedna z nejhůře udělaných her ever kde hlavní menu běželo na HTML a bylo závislé na verzi a funkcionalitě IE v systému takžeeee eeeh zkus to dnes na něčem co neni naprosto period-correct rozject. :P

2001 uměla voodoo2, jestli ještě 2002 nevim, ale 2002 byla hrozná, jak fifa tak NHL protože tehdy měli super nápad změnit "targeting" model při střílení. Ala předtim bylo normální že když jsi při střele zmáčknul šipky nahoru a doleva tak hráč mířil na levý horní roh. Jak to trefil už záleželo na statistikách onoho hráče a jimi ovlivněnýmu RNG. Od 2002 jsi ale v takové situaci pálil metr mimo, musel jsi dle své pozice na hřišti mířit aby jsi vůbec trefil bránu, ne kam přesně to vůbec nepřipadalo v úvahu. Tohle dle mého názoru drasticky srazilo hratelnost a vedlo to k úpadku EA sportovních her a rozmachu věcí jako PES a pod. V tý 2005 to nebylo tak hrozný ale od té doby jsem na to už nešahnul a když si zahraju sportovní retro hry tak je to WC98 nebo NHL2001 jiný ne.

To Rally byl určitě CPU limit. Jinak souhlas to bylo sakra dobré rally a jedna z nej her pro voodoo. Byla to hra od Magnetic Fields, ti dělali za svejch časů ty nejlepší závodní hry. Moje nejhranější od nich je Network Q RAC Rally Championship 1996, to byla late DOS hra (běžící v 640x480 vesa modu) a to jsme se bratránkem nahráli, několik let po sobě na jeho K5tce, to byla super hra. Arkáda jak prase ale AI soupeřů (narozdíl od novějších verzí) tam bylo dost dobrý takže se fakt závodilo (a bouralo) dost hardcore.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: úte 3. zář 2019, 22:55
od havli
Jo, tohle je moje nejoblibenejsi zavodni hra. :) A na svou dobu hodne narocna CPU i GPU. Uz jsem to tady nekdy driv psal, ale ani P4 2,66 s i850 a RDRAM 1066 nebylo uplne dostacujici na stabilnich 60 fps. A GF4 Ti4600 uz pri 1600x1200 2xAA 4xAF taky dochazel dech. S lepsi GPU uz zase mely drivery vetsi overhead a brzda se posunula vic na stranu P4. Jako ultimatni stroj pro tuhle hru chci nekdy sestavit rychlou K8 a k tomu nejspis FX 5900 nebo neco z R3xx Radeonu, pokud nebude okem videt slabsi AF.

Ale na Voodoo tohle podle me moc neni. Jako da se... sveho casu jsem to hraval na single 8MB V2, pozdeji i na V5 5500, ale s lepsima kartama se necha dosahnout podstatne lepsich vysledku. V2/3 pouzivaji se zapnutym mip-mappingem mensi rozliseni textur. Bez nej sice ne, ale zase je to plne shimmeringu. V4/5 uz jsou ok, ale 1024x768 na V5 (uz si nevzpomenu, jestli 2xAA nebo zadne) pri nejakych 40 fps neni zrovna idealni.

Navic jako v kazdych zavodech strasne moc pomuze AF.... coz na Voodoo jaksi neni.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: úte 3. zář 2019, 23:07
od DOC_ZENITH
*facepalm* já jsem ani nevěděl že GF4 vůbec dovede zapnout AA v 1600x1200, ty jí fakt hrozně tejráš, jsem myslel že zapínat AF v HL2 byl vrchol ale evidentně ne. :twisted:

Obecně, pokud ti jde o starej neoptimalizovanej AF je lepší ňáká z FX5900 řady, pokud tam chceš tahat i AA tak ideálně 256MB verze. FX má i lepší kvalitu DXT1 komprese. FX ač byly ve své době crap do budocna, tak retro karty pro pre SM2.0 hry jsou to skělý. Nevynechejme ani podporu paletized textures což novější karty taky postrádají.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: úte 3. zář 2019, 23:24
od havli
Jasne, ze dokaze, ale jen u starych her na to ma dostatek vykonu. Tady jsem ocekaval, ze hra z roku 1999 na karte o 3 roky novejsi pojede jak z praku, ale asi ne. Kdyz vylovim cisla ze stejne stareho Q3A, vypada to +/- podobne. Nicmene treba R8500 neda v 1600x1200 AA+AF vubec a 1280x1024 2xAA, 4xAF = 38 fps... takze GF4 je tady jeste king. :twisted:

Q3A na Ti4600:

1600x1200 = 152 fps
1600x1200 2xAA, 4xAF = 75 fps
1600x1200 4xAA, 8xAF = 39 fps


A na FX 5800 Ultra:

1600x1200 = 245 fps
1600x1200 2xAA, 4xAF = 180 fps
1600x1200 4xAA, 8xAF = 69 fps

Obecne AF, vzhledem k extremnimu vlivu na kvalitu zobrazeni u vetsiny her, zapinam temer na vsem a vzdycky.... aspon nejake.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: stř 4. zář 2019, 18:39
od DOC_ZENITH
Tak vždyť to jede jak z praku. 1600x1200 152fps co by jsi chtěl víc? To že zapínáš AA a AF na kartách co jsou pre R300 tzn na těch kde to má devastující dopady na výkon to už je tvůj boj heh. Když si to vezmeš tak furt je to obrovskej posun ve výkonu. Voodoo5 (pokud nepočítám 6000) nedá ani UT na max v 1600x1200 plynule, max 1280x1024. Tahle hra je o něco náročnější a jede na GF4TI 4x-6x lépe.

Tyhle superstarý enginy aspoň škálujou. Ve spoustě "modernějších" shader heavy enginů z DX9-11 éry jsou hry kde jsou efekty či shadery který výkonem strašně špatně škálujou vůči rozlišení. Tzn ve 4k je ta hra x krát náročnější jak v 1080p a je třeba 10 let stará ale pořád to dnešní grafika ve 4K sotva rozhejbe.

Vím jakej fail jsem si prožil cca 2014 když přišly ty první korejský 43" 4K obrazovky a já to koupil že ale GPU co no, 970 byla slow a 290X ještě pomalejší. Resp ona byla rychlejší v moderních hrách ano ale nedávala ty starý (tenhle problém je BTW u AMD dodnes, dodnes u nich nekoupim GPU co by dalo dobře starý hry ve 4K). Chtěl jsem si spustit Guild Wars2 ve 4K na 290X hmm, good luck, 15fps. Starej Crysis? Rozluč se s tim, a pod. Dnes mám TitanXP a když ho narvu do 4K tak se těžce zadejchává. I opět blbý mmo s nic moc grafikou, relativně málo shaderama low-ress texturama ala FFXIV? No, pokud chci 4K 60+ stále musel jsem některý věci stahnout (nemůžu třeba použít max kvalitu ambiement occlusion a pod, jinak to občas padlo pod 60) a to je ta hra 6 let stará optimalizovaná pro Fermi a známá relativní nenáročností, jo, ale ne když jdeš nahoru s rozlišenim.

Jinak vraťme se k tomu Rallye, tahle hra byla super příkladem toho kde se "early 3D" nevyplatilo, aka cockpit. Tuhle hru řídit z cockpitu je fakt utrpení. 3rd person to jde a v pohybu je i ta krajina snesitelná, ale ten cockpit...

https://www.youtube.com/watch?v=MN0EDxbgeOU

versus o 3 roky starší DOS hra SW renderovaná od stejného studia:

https://www.youtube.com/watch?v=dY4rMvh63UU

ufff...

Já si skoro troufám tvrdit že kdyby vylepšili svůj starej engine a prostě jen dali více polygonů na auta a krajinu tak ta hra z dnešního úhlu pohledu vypadá možná lépe jak full 3d počin o mnoho let později.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: stř 4. zář 2019, 19:45
od mr.qeg
DOC_ZENITH píše:Tak vždyť to jede jak z praku. 1600x1200 152fps co by jsi chtěl víc? To že zapínáš AA a AF na kartách co jsou pre R300 tzn na těch kde to má devastující dopady na výkon to už je tvůj boj heh. Když si to vezmeš tak furt je to obrovskej posun ve výkonu. Voodoo5 (pokud nepočítám 6000) nedá ani UT na max v 1600x1200 plynule, max 1280x1024. Tahle hra je o něco náročnější a jede na GF4TI 4x-6x lépe.

Tyhle superstarý enginy aspoň škálujou. Ve spoustě "modernějších" shader heavy enginů z DX9-11 éry jsou hry kde jsou efekty či shadery který výkonem strašně špatně škálujou vůči rozlišení. Tzn ve 4k je ta hra x krát náročnější jak v 1080p a je třeba 10 let stará ale pořád to dnešní grafika ve 4K sotva rozhejbe.

Vím jakej fail jsem si prožil cca 2014 když přišly ty první korejský 43" 4K obrazovky a já to koupil že ale GPU co no, 970 byla slow a 290X ještě pomalejší. Resp ona byla rychlejší v moderních hrách ano ale nedávala ty starý (tenhle problém je BTW u AMD dodnes, dodnes u nich nekoupim GPU co by dalo dobře starý hry ve 4K). Chtěl jsem si spustit Guild Wars2 ve 4K na 290X hmm, good luck, 15fps. Starej Crysis? Rozluč se s tim, a pod. Dnes mám TitanXP a když ho narvu do 4K tak se těžce zadejchává. I opět blbý mmo s nic moc grafikou, relativně málo shaderama low-ress texturama ala FFXIV? No, pokud chci 4K 60+ stále musel jsem některý věci stahnout (nemůžu třeba použít max kvalitu ambiement occlusion a pod, jinak to občas padlo pod 60) a to je ta hra 6 let stará optimalizovaná pro Fermi a známá relativní nenáročností, jo, ale ne když jdeš nahoru s rozlišenim.

Jinak vraťme se k tomu Rallye, tahle hra byla super příkladem toho kde se "early 3D" nevyplatilo, aka cockpit. Tuhle hru řídit z cockpitu je fakt utrpení. 3rd person to jde a v pohybu je i ta krajina snesitelná, ale ten cockpit...

https://www.youtube.com/watch?v=MN0EDxbgeOU

versus o 3 roky starší DOS hra SW renderovaná od stejného studia:

https://www.youtube.com/watch?v=dY4rMvh63UU

ufff...

Já si skoro troufám tvrdit že kdyby vylepšili svůj starej engine a prostě jen dali více polygonů na auta a krajinu tak ta hra z dnešního úhlu pohledu vypadá možná lépe jak full 3d počin o mnoho let později.
K tomu NHL2002 - to mě taky s hratelností zpočátku nasralo, oproti původním, ale pak jsem si zvykl. Poslední NHL, co jsem hrál byla 2003 a tam to šlo s ovladatelností dle mě, ještě víc do háje. A snad od té 2004 či 2005 jsem to kvůli té HTML blbosti nedokázal rozjet. Tu 2004 už jsem ale zkoušel o mnoho let později na Nehalemu.

S tou 2002, povedlo se vám to rozjet na moderním HW -K8 a výše než WinXP? Asi to bude spíš problém Win, ale nad XP to nefakalo a musím si to od té doby občas pustit ve VMWare Playeru, který jakž takž dovede emulovat asi D3D, a Xpéčkách.

Rally, ano myslel jsem tu samou, jak vy všichni :) Jedu to i dnes na Skylaku a Pascalu, tak teď už se mi to konečně neseká :-D

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: stř 4. zář 2019, 19:54
od havli
Moment, tobe Rally funguje na normalnim PC? Ja to totiz nikdy nedokazal rozjet na OS novejsim nez win98 (proto taky ty vylomeniny s HW, co jsem popisoval :-D ). Uz si nepamatuju presne, ale byly tam myslim problemy se zvukem a i obraz mozna nejak blbnul. Mel jsem dualboot 98+XP na AXP s V5 5500 a SB Live... ve win98 vsechno korektni, ale na XP se nedarilo.

Co se tyce NHL, tak sveho casu jsem hraval 2002, 2004, 2005 a jako posledni 2007. 07 jsem obcas zahral jeste docela nedavno, takze to na modernich strojich chodi urcite (ikdyz jen 1280x1024 rozliseni). Ty starsi uz jsem pak nikdy nezkousel.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: stř 4. zář 2019, 20:20
od mr.qeg
No nějaká verze z ne úplně legálních zdrojů mi funguje. Je pravda, že zvuk má občas nějaký lag. Dokonce se mi povedlo sehnat i nějakou fixlou verzi NFS3, co funguje na moderním SW a HW.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: stř 4. zář 2019, 20:40
od Raikkonen
Mě na Win 7 normálně fungovalo Rally 2000 z CD přibaleného k časopisu Score (na PC s Haswellem).

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: stř 4. zář 2019, 20:47
od Srandista
mr.qeg píše:Dokonce se mi povedlo sehnat i nějakou fixlou verzi NFS3, co funguje na moderním SW a HW.
Ze by toto? Je tam aj verzia pre NFS4.

http://veg.by/en/projects/nfs3/
http://veg.by/en/projects/nfs4/

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: stř 4. zář 2019, 21:22
od mr.qeg
Srandista píše:
mr.qeg píše:Dokonce se mi povedlo sehnat i nějakou fixlou verzi NFS3, co funguje na moderním SW a HW.
Ze by toto? Je tam aj verzia pre NFS4.

http://veg.by/en/projects/nfs3/
http://veg.by/en/projects/nfs4/
Už si úplně přesně nepamatuji, jen, že to nějaký rusák v assmbleru upravil, což dle popisu odpovídá, tak to asi bude ono :)

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: čtv 5. zář 2019, 15:25
od werygood