DirectX 12 - info a vše okolo

Libovolný výrobce, technologie, informace, rady, výběr, ovladače.

Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis

Odpovědět
CageJ
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 31. bře 2011
Bydliště: Praha, Prešov
Kontaktovat uživatele:

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od CageJ »

vieme to zmerat...

Ale ak je to spajanie rovnakých kariet bez podpory SLI tak nie.. explicit mGPU AMD+NVIDIA viem zmerat..
AMD RYZEN 2700X 4.2GHz@watercooled, 32GB DDR4 2,8GHz, AsRock B450 GAMING K4, RIOTORO GOLD 650W; ASUS DUAL RTX 2060; CoolerMaster ML500; AMD RYZEN 3600X, NOCTUA NH-D15, ASUS STRIX B450-F GAMING, SuperFlower GK550, 32GB CL14 G.SKILL 3200, FRACTAL DESIGN XL R4, ASUS STRIX RTX 3080 OC; APPLE MacBook AIR M1 iPhone 12 Pro 128GB
Pulec7
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 28. lis 2006

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Pulec7 »

Jen tak pro zajímavost nikde sem se natvrdo nedočetl, zda mGPU v DX12 je pro 2 GPU nebo umí i více než 2GPU. 3-4 například?


Hladis// Presun http://pctforum.tyden.cz/viewtopic.php? ... 1#p9223011
Ryzen 7950X3D│ 64GB - 4x 16GB G.Skill Trident Z5 NEO 6000Mhz CL30 │ Gainward 4090 Phoenix GS │ Asus ROG Strix X670E-E Gaming Wifi
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Basemark právě vydal VRScore - DX12 CryEngine V based benchmark pro VR.

Obrázek

AnandTech - Basemark Releases VRScore, a VR & VR Headset Benchmark Suite for Windows
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Sniper Elite 4 dostal "day one" DX12 podporu - hra vychází 14.2.2017

Rebellion - PLAYSTATION®4 PRO & DIRECTX 12 SUPPORT FOR SNIPER ELITE 4!
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Futuremark vyvíjí update VRmarku s DX12

Futuremark to showcase VRMark Cyan Room with DirectX12 API

DX12 je pro VR mnohem líp uzpůsoben, uvidíme jak to bude běhat ;)
michal3d
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 25. úno 2007

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od michal3d »

Tak asi tu trošku pretrhnem tú šnúru nadšenia z DX12 s týmto zaujímavým článkom :)
https://www.techpowerup.com/231079/is-d ... he-trouble
MB: ASUS P9X79 CPU: Intel i7-4820K + Noctua NH-U12P RAM: 48 GB DDR3 1333 MHz GPU: EVGA GeForce RTX 2070 XC GAMING SSD: Intel 730 240 GB, Crucial MX300 1 TB
PSU: Seasonic X-560 SOUND: ASUS Xonar Essence ST + Xonar H6 + beyerdynamic DT 990 Pro 250 Ω + Creative 6.1 6700 CASE: Cooler Master Silencio 650 LCD: HP Z32 4K
KEYBOARD: CM Storm Quickfire XT MOUSE: Logitech G502 HERO + G240 GAMING: Logitech G29, Xbox Elite Controller, Saitek X56 Rhino H.O.T.A.S. OS: Windows 10 Pro 64-bit
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Jak přetrhneš? Vždyť ten článek vyznívá dost optimisticky... jen jeden IHV má s DX12 krapet problém (Intel ani AMD to opravdu není) a musí se speciálně pro něj řešit resource management a A/C kvůli limitaci ze strany HW :roll:
michal3d
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 25. úno 2007

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od michal3d »

Jo, nesklamal si. :-D
MB: ASUS P9X79 CPU: Intel i7-4820K + Noctua NH-U12P RAM: 48 GB DDR3 1333 MHz GPU: EVGA GeForce RTX 2070 XC GAMING SSD: Intel 730 240 GB, Crucial MX300 1 TB
PSU: Seasonic X-560 SOUND: ASUS Xonar Essence ST + Xonar H6 + beyerdynamic DT 990 Pro 250 Ω + Creative 6.1 6700 CASE: Cooler Master Silencio 650 LCD: HP Z32 4K
KEYBOARD: CM Storm Quickfire XT MOUSE: Logitech G502 HERO + G240 GAMING: Logitech G29, Xbox Elite Controller, Saitek X56 Rhino H.O.T.A.S. OS: Windows 10 Pro 64-bit
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Však si o tom taky jednou něco přečti, článků je na netu fůra, stačí si je projít a pochopíš :roll:
havli
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. zář 2009
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od havli »

michal3d píše:Jo, nesklamal si. :-D
To vis, nekteri lidi preferuji, aby jejich GPU podavalo 100% vykon vsude... jinym to staci pro 1% her a v tom zbytku se spokoji s 70-90% vykonem. Vsechno je o prioritach. :razz:
Ryzen 9 5900X ; Asus Prime X570-P ; 32 GB DDR4 3733 ; Inno3D RTX 4070 Super ; FireCuda 530 2 TB, MX500 4 TB ; Dell G3223Q
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

Krteq:
Nesvadej to porad na nVidii, je to uz trapny a nikoho to nedojima. Jaky ma s tim nVidia problem ? Řekl bych nic co by stalo za pozastaveni aspoň na 10 sekund. Když se podivam na výsledky z her, tak není problem. Koho trapi jak kdo nastavi trpaslíka s výhybkou. Sniper Elite 4 s AS ukazal, ze jaksi o tolik na stavajicim HW nejde, AMD i nV mají rozdil v AS on/off 1-2fps. Cela kauza s AS vesmes umřela, jelikož se nic nestalo, armagedon neprisel, bublina splaskla. Problem mají spis vyvojari, aneb jak to (ne)funguje v Battlefieldu 1 (coz me samotného prekvapuje) na AMD i nV. Muze za to vse zla nV ? Sabotovala DICE ? nebo je zly jestirci uplatili ? A co na to Jan Tleskac ? Mam tu Civ 6, AMD Evolved hru a nV tam ma bonus z pouziti DX12 (viz. testy) stejne jako AMD a vychazi tam lip nez AMD. Cim to ? Nebo poslední MS pocin Halo Wars 2 Blitz...... Vesmes zadny revolucni převraty se nekonaji. Pozitivni je, ze v nekterych hrach to pomohlo k par fps navíc vsem, staci třeba boost v Division. Pro majitele AMD odpadl u nekterych her problem s spatnym DX11 (u OGL katastrofalnim) overhead a to jim zajistilo nekde slusny boost vykonu kde mel normalne byt. A tim to asi zatím hasne. Zadny velky nasup DX12 her se taky zatim nekona, většina titulu stale jede pod DX11 a cely hype zatím tak nejak skončil na vedlejsi koleji. Kazdopadne budoucnost je v pouziti DX12 (pripadne Vulkanu), ale nekteri tu měli naprosto utopisticky predstavy. Staci zalistovat zpet. Zakoncim to tou citaci z clanku
Developers and consumers need to be realistic about what to expect from DirectX
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Hladis píše:Nesvadej to porad na nVidii, je to uz trapny a nikoho to nedojima. Jaky ma s tim nVidia problem ? Řekl bych nic co by stalo za pozastaveni aspoň na 10 sekund.
Hned vysvětlím. Jeden z hlavních přínosů D3D12 jsou tzv, bindless resources, tzn. že systém, resp. driver nemusí hlídat binning resources, ale hlídá se je sama aplikace a tím se snižuje CPU overhead atd. atd. - víc na MSDN 1 / MSDN 2

GCN od první iterace a Intel od Gen9 mají tohle v HW ošetřeno na perfektní úrovni (Resource binding Tier 3), bohužel prozatím všechny "DX12 ready" architektury od nV jsou krapet pozadu (Resource binding Tier 1, max. 2). Jen pro připomenutí..
Obrázek
Obrázek

Tabulka podporovaných Feature Levelů

To bohužel zpomaluje nástup "nativních" DX12 her, protože kvůli nV se stále musí používat FL 11, max. FL 11_1.

O Async-Compute toho tady už bylo linkováno spousta. Pascal to částečně obešel pomocí rychlejšího, resp. oproti Maxwellu pokročilejšího, context switchingu... ale stále A/C de-facto nepodporuje.

Takže asi tak, pokud nevěříte projděte si pár článků ohledně D3D12 a uvidíte ;)
Raikkonen
Začátečník
Začátečník
Registrován: 05. kvě 2008

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Raikkonen »

a Radeony zase mají feature level 12_0, zatímco nVidia 12_1. A že vlastně podporu všech možností DX12 nemá nikdo (protože Microsoft DX12 rouboval na stávající architektury) a snad s Voltou a Vegou nebo Navi se toho teprve dočkáme, to se tu řešilo už snad před rokem, nebo ještě dříve...
No hlavně že za vše může zlá zlá nVidia. Spíš to chce zamakat podobně jako se Zenem a nevymlouvat se.
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

Krtek:
Mno hezky mluvíš prave o tom trpaslikovi s výhybkou, o kterym vim ze tam je, ale který beznyho člověka tak nejak vůbec nezajima, protože dulezitejsi je výsledek. Ale..
Krteq píše:protože kvůli nV se stále musí používat FL 11, max. FL 11_1.
Hezka spekulace, dej mi tu vyjadreni nejakyho vyvojare, ze tohle je tak strasny problem, ze bez toho je vse ztraceno, proste katastrofa, vlak přes to nejede a ze to je vse (co vse vlastne ?) kvůli nVidii. O nicem totiž nevim. Vidim mnoho problemu na ruznych urovnich, hlavne u vyvojaru, kteří se s tim musí ucit vůbec pracovat a nijak se tim netajej.
Krteq píše: ale stále A/C de-facto nepodporuje.
Proc ten boost ma tedy maly i AMD, který to tak dobře umi ? Rozdil 1-2 fps (SE4) vesmes shodne u nV i AMD říká, ze to není zadny velky deal. Ostatne kde se při pouziti AS ukazal nejaky vyrazny boost, z kterého spadne celist. Velky boost byl jen ze samotného pouziti DX12 i bez AS, jelikož to odstranuje velkej overhead u AMD, coz je hlavni bolistka. A to i jen nekde. A nerikej mi, ze ti třeba hosi z Rebelion tajne rekli, ze Sniper Elite 4 upravili na uroven nV.

Vysvetleni, proc BF1 jede pod DX12 tak blbe na nV a AMD, taky zadny a to při tom i blbej Ubisoft to v Division zvladnul lip. Zase zla nVidia ? Civ6 je primo v AMD Evolved, proc opet je to stejny ? Proste spekulace. Vysledek je jaky je.

//A promaz OT.
webwalker
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 03. úno 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od webwalker »

V BF1 jel DX12 skvěle do toho jejich šílenýho patche, kterej DX12 v týhle hře absolutně odrovnal. Proč? To nevím. Nicméně v BF1 jsou u karet Nvidia AS vypnutý. Proč? To také nevím.

Jinak co si pamatuji, tak Katsman (ze zmíněného článku) stál jako první už u Mantle. No a nakonec, když už tady někdo postne odkaz na nějaký zajímavý článek, nebylo by od věci, aby si ho nejdříve sám přečetl a nefabuloval nesmysly.
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Raikkonen píše:a Radeony zase mají feature level 12_0, zatímco nVidia 12_1.
FL 12_1 je soubor featur z Direct3D 11.3, nemá krom číslovky v názvu s D3D12 nic společného, resp. tyhle features (CR, ROV) tu byly ještě před příchodem DX12 :roll:

Sakra lidi čtěte!

//
Hladis píše:Proste spekulace. Vysledek je jaky je.
Mě věřit nemusíš, tady to máš přímo od vývojáře :roll:
Sebastiana (Sebbi) Aaltonena (Graphics engineer @RedLynx) píše:The reason why we don't see bigger performance boost in DX11->DX12 ports is that most engine code bases are designed around DX11 (DX9 roots). If you simply implement DX12 behind an existing graphics API wrapper, you will basically end up emulating the DX11 driver. That's not going to bring magical performance boosts. You need to completely rewrite your whole resource management pipeline, including data streaming, loading, memory management, dynamic resources, etc. You need to implement logic to group draws in bundles (and cache them) instead of submitting lots of tiny new draw calls every frame. You need to use ExecuteIndirect when drawing lots of bulk objects with similar state (such as shadow maps). And you need to use bindless resources to reduce draw call counts (bindless makes all resources are available without binding -> resource changes don't need draw call boundaries). None of the current DX12 PC games use bindless resources. The reason is that most engines are so tightly programmed around the old DX9/10/11 binding model. Changing that would require a major rewrite to the engine code base.

The biggest problem is: Major rewrite to support DX12 perfectly (bindless and all) would make the code base incompatible with the old DX9/DX11 binding and resource management model. Dropping DX11 support is not an option for most developers, as Windows 7 is still so widely used. Vulkan (supporting Windows 7) might be the black horse, allowing developers to move faster to these radically new rendering engine designs. As soon as we get fully featured robust HLSL -> SPIR-V compiler (it is bound to happen), there is nothing preventing studios in dropping the legacy DX11 support. That's when we see big changes. IMHO Microsoft made a big mistake when they decided to limit DX12 to Windows 10. Many developers would have already dropped DX11 (in favor of DX12) if DX12 supported Windows 7....

...Gears is using Unreal Engine. Unreal Engine 4 is designed around traditional (DX11) binding model. Quantum Break developers (Remedy) had a full presentation talking about their DX12 porting process. They were not DX12 from the beginning. I don't know details about Forza, but the previous Forza game was released before DX12, and I am pretty sure they didn't rewrite their whole graphics engine between the last two games.

Ashes of Singularity is one of the only true DX12 titles. Nitrous engine was designed for DX12 from the ground up. Their Star Swarm stress test already showed huge performance gains on DX12. And even they have DX11 legacy code path (limiting their options). We have to wait for engines designed around ExecuteIndirect and bindless resources. Console exclusives of course can already use these features, but porting to PC is going to be tricky, unless you can afford to be Windows 10 only.
Beyond3D forums
Naposledy upravil(a) Krteq dne úte 28. úno 2017, 22:42, celkem upraveno 2 x.
jankisler
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 26. úno 2008

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od jankisler »

AMD Ryzen 7 5800X3D + Corsair H115i PRO RGB, MSI MPG X570 GAMING PLUS, MSI RTX 4080 SUPRIM X, 2x16GB DDR4 Corsair VENGEANCE LPX BLACK 3200MHz CL16, GIGABYTE AORUS NVMe Gen4 SSD 1TB + Crucial P2 NVMe 2TB + Kingston A400 SSD 240GB + OCZ Vertex 4 SSD 256GB + WD Velociraptor 300GB + Samsung Spinpoint F1 1TB + Seagate SkyHawk 6TB + LaCie PORSCHE USB3.0 3TB, EVGA Supernova 750 G3, Fractal Design Define R5, Razer Viper 8K + Razer Firefly V2, 27" Acer Predator XB271HU
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

A o čem se tu asi bavíme - postnul michal3d :roll:

Čti předchozí posty

//BTW, prošel jsem si ten post na TPU fóru a ten týpek se mýlí snad ve všem co tam píše, tedy krom posledního .."try Vulkan instead" :D
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

Krteq:
Vyborne, sam sis tim postem od vyvojare vyvratil svoje teze o zle nVidii, co za vse muze a naopak potvrdil moje o "zlych" vyvojarich, setrvacnosti v enginech a pridal něco na téma Windows 7 a o jeho existenci jako prekazce.
jankisler
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 26. úno 2008

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od jankisler »

Krteq píše:A o čem se tu asi bavíme - postnul michal3d :roll:

Čti předchozí posty
Vím co postoval michal3d, já postoval ten comment od uživatele efikkan...


//morke - přesun OT
AMD Ryzen 7 5800X3D + Corsair H115i PRO RGB, MSI MPG X570 GAMING PLUS, MSI RTX 4080 SUPRIM X, 2x16GB DDR4 Corsair VENGEANCE LPX BLACK 3200MHz CL16, GIGABYTE AORUS NVMe Gen4 SSD 1TB + Crucial P2 NVMe 2TB + Kingston A400 SSD 240GB + OCZ Vertex 4 SSD 256GB + WD Velociraptor 300GB + Samsung Spinpoint F1 1TB + Seagate SkyHawk 6TB + LaCie PORSCHE USB3.0 3TB, EVGA Supernova 750 G3, Fractal Design Define R5, Razer Viper 8K + Razer Firefly V2, 27" Acer Predator XB271HU
Odpovědět

Zpět na „Grafické karty“