Stránka 8 z 24

Re: NVIDIA News

Napsal: pon 7. led 2019, 09:05
od Krteq
Konečně! :)
del42sa píše:nač pak ta šaráda s modulem ? :roll:
A na čem by pak vydělávali?

Zajímalo by mě co na to řekne hnizdo. Ten zarytě tvrdil, že bez modulu prostě G-Sync fungovat nemůže i když jsem mu to ve vlákně o G-Sync i FreeSync několikrát vyvrátil :mrgreen:

Re: NVIDIA News

Napsal: pon 7. led 2019, 09:25
od ArgCZ
ty od něho čekáš sebereflexi? Ale no tak.... nic takovýho on určitě nikdy netvrdil přece :lol:

Re: NVIDIA News

Napsal: pon 7. led 2019, 09:35
od Krteq
Jako už s příchodem Mobile G-Sync bylo jasné, že modul vlastně potřeba není a nV to zařezává SW cestou.

Re: NVIDIA News

Napsal: pon 7. led 2019, 10:29
od Hladis
del42sa píše: nač pak ta šaráda s modulem ? :roll:
G-Sync ma vice fetarur nez jen tohle a potrebovalo to specialni obvody v monitoru + samo to byl odbyt pro Tegry. G-sync bylo prvni a tehdejsi monitory nemely zadny obvody na to aby to fungovalo. Samotnymu VRR ale nebrani nic, aby fungoval i na nV, protoze prislusna podpora uz v monitorech byla a slo jen o libovuli nV to povolit v driverech.

PS: Premiovy G-Sync monitory s moduly jiste budou na trhu dal.

//
According to Nvidia this works on the 10 and 20 series.
Ze by Maxwell ne ?

Re: NVIDIA News

Napsal: pon 7. led 2019, 11:06
od hnizdo
Krteq píše:Konečně! :)
del42sa píše:nač pak ta šaráda s modulem ? :roll:
A na čem by pak vydělávali?

Zajímalo by mě co na to řekne hnizdo. Ten zarytě tvrdil, že bez modulu prostě G-Sync EDIT: OPRAVA FREESYNC fungovat nemůže i když jsem mu to ve vlákně o G-Sync i FreeSync několikrát vyvrátil :mrgreen:
Nevim, jestli si te definitivne nemam dat do ignoru, ale preci jen, zcela naposledy. Nikdy jsem netvrdil, ze "freesync bez modulu fungovat nemuze", ani jsi mi nic nikdy nevyvratil, to jsou zase jen tvoje vylhane blaboly.
Ja jsem tvrdil , a tvrdim nadale, ze freesync nedosahuje funkcionalit jako Gsync, tedy, cituji se, ze to je polofunkcni napodobenina (viz nize). Az Freesync2 se v zakladnich ohledech dotahl na Gsync"1".

Nvidia mohla umoznit Vesa adaptive sync az tehdy, kdy se vyrobci monitorovych chipsetu po mnoha letech priblizili funkcionalite gsyncu, tedy VRR window v plenm rozsahu frekvenci, motion compensation mimo VRR, a adaptivni overdrive. A jakpak se nam to stalo? Prisly chipsety pro Freesync2, a posleze nektere :roll: modely, ktere to v plnem obsazeni fuknci pouzivaji. Modul tedy nadale nebude potreba (alespon pro modely bez zonoveho podsviceni).

Re: NVIDIA News

Napsal: pon 7. led 2019, 11:34
od del42sa
@Hnizdo:

nechci ti brát iluze, ale v té citaci se poměrně jasně mluví, že G-Sync lze zapnout na všech adaptive sync monitorech (tedy ne jen na těch s freesync 2) a to včetně VRR :)

Re: NVIDIA News

Napsal: pon 7. led 2019, 11:43
od Krteq
hnizdo píše:Nevim, jestli si te definitivne nemam dat do ignoru, ale preci jen, zcela naposledy. Nikdy jsem netvrdil, ze "freesync bez modulu fungovat nemuze"...
Přečti si pořádně co jsem psal, tady mluvíme o G-Sync a jeho funkcionalitě i bez modulu, o FreeSync nepadlo ani slovo.

Re: NVIDIA News

Napsal: pon 7. led 2019, 11:49
od Murun
Update: We received word from NVIDIA that you can manually enable G-SYNC on all Adaptive-Sync monitors, even non-certified ones: "For gamers who have monitors that we have not yet tested, or that have failed validation, we'll give you an option to manually enable VRR, too."
Dle citace Nvidia řekla "můžete zapnout VRR". Pak si to někdo iniciativně převedl na "můžete zapnout G-SYNC". A už začínají zmatky. Těším se, jak budu pátrat, jestli daný monitor s nálepkou G-SYNC "umí" FS1, FS2, nebo má dokonce G-Sync modul.

Re: NVIDIA News

Napsal: pon 7. led 2019, 11:51
od del42sa
Murun píše:
Update: We received word from NVIDIA that you can manually enable G-SYNC on all Adaptive-Sync monitors, even non-certified ones: "For gamers who have monitors that we have not yet tested, or that have failed validation, we'll give you an option to manually enable VRR, too."
Dle citace Nvidia řekla "můžete zapnout VRR". Pak si to někdo iniciativně převedl na "můžete zapnout G-SYNC".
tu angličtinu by to zjevně chtělo zlepšit :wink:

Re: NVIDIA News

Napsal: pon 7. led 2019, 12:15
od hnizdo
del42sa píše:@Hnizdo:

nechci ti brát iluze, ale v té citaci se poměrně jasně mluví, že G-Sync lze zapnout na všech adaptive sync monitorech (tedy ne jen na těch s freesync 2) a to včetně VRR :)
:roll: Ja ti ty tvoje klidne vezmu :) jakmile povolis VESA standard, bude vysledna funkcionalita zaviset jen na tom, jak bude fungovat chipset monitoru. Cili nikoliv, o obraz mimo VRR window se bude nadal starat chipset monitoru, at uz to bude nebo nebude (viz deklarovane problemy) fungovat jakkoliv. Proto vznika ten compatibility list. Zaruka funkce nebude, pouze u testovanych monitoru.

Re: NVIDIA News

Napsal: pon 7. led 2019, 12:28
od hnizdo
Krteq píše:
hnizdo píše:Nevim, jestli si te definitivne nemam dat do ignoru, ale preci jen, zcela naposledy. Nikdy jsem netvrdil, ze "freesync bez modulu fungovat nemuze"...
Přečti si pořádně co jsem psal, tady mluvíme o G-Sync a jeho funkcionalitě i bez modulu, o FreeSync nepadlo ani slovo.
Aha :) pochopitelne nemuze, kdyz chipset neumi to co gsync nabizi :)

Re: NVIDIA News

Napsal: pon 7. led 2019, 12:30
od del42sa
hnizdo píše::roll: Ja ti ty tvoje klidne vezmu :) jakmile povolis VESA standard, bude vysledna funkcionalita zaviset jen na tom, jak bude fungovat chipset monitoru. Cili nikoliv, o obraz mimo VRR window se bude nadal starat chipset monitoru, at uz to bude nebo nebude (viz deklarovane problemy) fungovat jakkoliv. Proto vznika ten compatibility list. Zaruka funkce nebude, pouze u testovanych monitoru.
ale tady vubec není debata o tom jak dobře to bude nebo nebude fungovat. Ty jsi napsal, že teprve nové monitory s Freesync 2 čipsetem umožnily zprovoznění G-Sync, což evidentně není pravda :wink:

Re: NVIDIA News

Napsal: pon 7. led 2019, 12:31
od Krteq
hnizdo píše:Aha :) pochopitelne nemuze, kdyz chipset neumi to co gsync nabizi :)
:? Huh, co tedy standardní (non-HDR/"Ultimate") G-sync nabízí navíc oproti Adaptive-Sync?

Re: NVIDIA News

Napsal: pon 7. led 2019, 12:39
od CageJ
Takze G-sync je mrtvy? :)

Re: NVIDIA News

Napsal: pon 7. led 2019, 12:41
od hnizdo
Krteq píše:
hnizdo píše:Aha :) pochopitelne nemuze, kdyz chipset neumi to co gsync nabizi :)
:? Huh, co tedy standardní (non-HDR/"Ultimate") G-sync nabízí navíc oproti Adaptive-Sync?
Znova. AS neresi adaptivni overdrive, chovani mimo VRR window (to resi az freesync 2), a nema povinny rozsah VRR (opet az freesync2). Freesync2 narozdil od Gsync2 neresi adaptivni podsviceni.

del42sa píše: ale tady vubec není debata o tom jak dobře to bude nebo nebude fungovat. Ty jsi napsal, že teprve nové monitory s Freesync 2 čipsetem umožnily zprovoznění G-Sync, což evidentně není pravda :wink:
Zadny monitor s "freesync2 chipsetem" neumoznuje "zprovoznění G-Sync"

Re: NVIDIA News

Napsal: pon 7. led 2019, 13:01
od Krteq
hnizdo píše:Znova. AS neresi adaptivni overdrive, chovani mimo VRR window (to resi az freesync 2), a nema povinny rozsah VRR (opet az freesync2). Freesync2 narozdil od Gsync2 neresi adaptivni podsviceni.

del42sa píše: ale tady vubec není debata o tom jak dobře to bude nebo nebude fungovat. Ty jsi napsal, že teprve nové monitory s Freesync 2 čipsetem umožnily zprovoznění G-Sync, což evidentně není pravda :wink:
Zadny monitor s "freesync2 chipsetem" neumoznuje "zprovoznění G-Sync"
Ale my se bavíme o standardním G-Sync, tedy non-HDR/"Ultimate" G-sync.

Chování nad VRR window se snad řeší pomocí V-Sync/Enhanced-sync/Fast-Sync, pod VRR window máš LFC (SW implementace)

Povinný rozsah VRR? Proč? Rozsah VRR je definován v EDID monitoru a implementace A-Sync ho z toho berou.

A ano, všechny monitory podporující Adaptive sync (tedy i "FreeSync 2") teď podle vyjádření nV podporují G-Sync :)

Ano, jedině "Adaptive overdrive" není podporováno.

//@Hladis: Přesuň pls tu diskuzi o G-Sync do odpovídajícího vlákna, dík

Re: NVIDIA News

Napsal: pon 7. led 2019, 13:26
od hnizdo
OK, cili zatim
Krteq píše:
1. Chování nad VRR window se snad řeší pomocí V-Sync/Enhanced-sync/Fast-Sync, pod VRR window máš LFC (SW implementace)

2. Povinný rozsah VRR? Proč? Rozsah VRR je definován v EDID monitoru a implementace A-Sync ho z toho berou.

3. A ano, všechny monitory podporující Adaptive sync (tedy i "FreeSync 2") teď podle vyjádření nV podporují G-Sync :)

Ano, jedině "Adaptive overdrive" není podporováno.

//@Hladis: Přesuň pls tu diskuzi o G-Sync do odpovídajícího vlákna, dík
1. LFC funkce neni soucasti standardu freesync. Je soucasti standardu freesync2 a gsync1/2.
2. protoze to zarucuje skutecnou funkcnost adaptivni synchronizace. Monitory s 48-60Hz jsou k nicemu.
3. Nikoliv, to je demagogie. Presne to zni "Nvidia to officially support VESA Adaptive Sync Under "G-sync compatible" branding.

Re: NVIDIA News

Napsal: pon 7. led 2019, 13:36
od Krteq
  1. LFC je součástí první implementace FreeSync/Adaptive-sync a jde čistě o SW řešení (panel musí mít max. refresh minimálně 2,5x vyšší jak min. refresh)
  2. :? Nechápu, VRR stále funguje jen není definován pevný rozsah, liší se monitor od monitoru.
  3. No já nevím, ale takhle to přímo píše nV na blogu - https://blogs.nvidia.com/blog/2019/01/0 ... plays-ces/
    Support for G-SYNC Compatible monitors will begin Jan. 15 with the launch of our first 2019 Game Ready driver. Already, 12 monitors have been validated as G-SYNC Compatible (from the 400 we have tested so far). We’ll continue to test monitors and update our support list. For gamers who have monitors that we have not yet tested, or that have failed validation, we’ll give you an option to manually enable VRR, too.

Re: NVIDIA News

Napsal: pon 7. led 2019, 13:44
od hnizdo
1. Ne, neni. Bylo prokazano merenim, ze FSync pod VRR window prechazi do standard vsync modu
2. chapes to velmi dobre, pouze umyslne mluvis o necem jinem
3. opet stejna demagogie, a jeste si to podlozis citaci vyvracejici tvoje vlastni tvrzeni - "všechny monitory podporující Adaptive sync (tedy i "FreeSync 2") teď podle vyjádření nV podporují G-Sync" je tedy prokazatelne nepravdive.

Re: NVIDIA News

Napsal: pon 7. led 2019, 13:53
od Krteq
  1. Bez LFC ano, s LFC ne
  2. Mluvíme o tom, že G-Sync bude od 15.ledna fungovat na všech Adaptive-Sync monitorech. Je jedno jaký bude VRR rozsah :roll:
  3. Vždyť tam přímo píší, že VRR bude možno zapnout na všech Adaptive-Sync monitorech, jen na těch "G-SYNC Compatible" to bude zapnuto by default, na ostatních to lze zapnout manuálně s tím, že nV u nich nezajišťuje 100% kompatibilitu. Přečti si celý ten blog ať tu ze sebe nemusíš dál dělat okurka :D
There are hundreds of monitor models available capable of variable refresh rates (VRR) using the VESA DisplayPort Adaptive-Sync protocol. However, the VRR gaming experience can vary widely.

To improve the experience for gamers, NVIDIA will test monitors. Those that pass our validation tests will be G-SYNC Compatible and enabled by default in the GeForce driver.

G-SYNC Compatible tests will identify monitors that deliver a baseline VRR experience on GeForce RTX 20-series and GeForce GTX 10-series graphics cards, and activate their VRR features automatically.

Support for G-SYNC Compatible monitors will begin Jan. 15 with the launch of our first 2019 Game Ready driver. Already, 12 monitors have been validated as G-SYNC Compatible (from the 400 we have tested so far). We’ll continue to test monitors and update our support list. For gamers who have monitors that we have not yet tested, or that have failed validation, we’ll give you an option to manually enable VRR, too.